خانه آزمون زبان های خارجی اعلام نتایج آزمون EPT سال 1400

اعلام نتایج آزمون EPT سال 1400

زمان اعلام نتایج آزمون EPT سال 1400
اعلام نتایج آزمون EPT سال 1400

آزمون EPT، آزمونی است که جهت سنجش و ارزیابی مهارت زبان انگلیسی توسط دانشگاه آزاد هر چند وقت یک بار برگزار می گردد که بنا بر اعلام این دانشگاه، از سال 98 تنها دانشجویان دکتری حق شرکت در آزمون EPT را دارند. همچنین امکان شرکت در آزمون دوره های بعد، بدون محدودیت برای متقاضیانی که نتوانند نمره قبولی در این آزمون را کسب نمایند، وجود دارد.

دانشجویان واجد شرایط آزمون EPT پس از شرکت در آزمون، مشتاق دیدن نتایج آزمون خود هستند. داوطلبان می توانند حدودا دو هفته بعد از برگزاری آزمون ای پی تی، نتایج خود را از طریق سایت مربوطه مشاهده کنند. در ادامه مقاله به زمان و نحوه مشاهده نتایج این آزمون می پردازیم.

داوطلبان می توانند با توجه به تاریخ برگزاری آزمون خود، نتایج مربوطه را در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مشاهده نمایند.

زمان اعلام نتایج آزمون EPT سال 1400

دانشگاه آزاد هر ساله یک جدول زمانبندی جهت مشخص کردن زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1400 و زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1400 منتشر می کند تا داوطلبان بتوانند پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی EPT در زمان مقرر جهت شرکت در این آزمون اقدام نمایند.

با توجه به این که آزمون EPT تقریبا هر 45 روز یک بار و در تاریخ های مختلف برگزار می گردد، زمان اعلام نتایج آزمون EPT نیز متغیر می باشد. مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سایت دانشگاه آزاد، نتایج دوره خرداد ماه این آزمون برای سال 1400 در تاریخ 29 خرداد در دسترس داوطلبان قرا گرفت. لازم به ذکر است که شما جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون EPT در هر دوره، می توانید در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون EPT سال 1400

بعد از قرار گرفتن نتایج آزمون EPT بر روی سایت، داوطلبان می توانند وارد سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی English.iau.ac.ir شوند و نتایج آزمون خود را در قالب یک کارنامه اینترنتی مشاهده نمایند. همچنین قابل ذکر است که نتایج تایید یا عدم تایید وضعیت داوطلبان سهمیه رزمندگان و ایثارگران در کارنامه متقاضیان قید نخواهد شد. داوطلبان این آزمون می توانند مطابق مراحل زیر، نتیجه خود را در سامانه بررسی نمایند.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی English.iau.ac.ir مراجعه نمایید و بر روی گزینه “EPT” کلیک کنید.

مرحله اول اعلام نتایج آزمون EPT سال 99

  • سپس با صفحه زیر رو به رو می شوید که می بایست ابتدا تاریخ برگزاری آزمون خود را طبق عکس زیر انتخاب کنید. سپس اطلاعات شخصی خود مانند شماره پرونده، کد ملی و شماره شناسنامه را در کادرهای موجود در قسمت راست سایت وارد نمایید و در آخر، کلید “دریافت کارنامه” را بفشارید.

مرحله دوم اعلام نتایج آزمون EPT سال 99

پس از انجام اقدامات فوق، نتیجه آزمون EPT در قالب یک کارنامه اینترنتی به نمایش گذاشته می شود. توجه نمایید که حداقل نمره قبولی در این آزمون، 50 از 100 در نظر گرفته شده است و مدت زمان اعتبار مدرک آن نیز دو سال می باشد.

لازم به ذکر است دانشگاه آزاد علاوه بر مدرک آزمون ای پی تی، مدارک آزمون های دیگر مانند آزمون TOLIMO، آزمون MSRT و آزمون IELTS را از دانشجویان دکتری می پذیرد. همچنین داوطلبانی که به شماره پرونده خود دسترسی ندارند، می توانند با مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایند و نسبت به بازیابی شماره پرونده آزمون EPT خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

سوالات متداول

1- نتایج دوره خرداد ماه آزمون EPT دانشگاه آزاد برای سال 1400 را چگونه می توان مشاهده کرد؟

نتایج این آزمون به صورت اینترنتی از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس english.iau.ac.ir، قابل مشاهده می باشد.

2- نتایج آزمون EPT (خرداد ماه 1400) در چه تاریخی منتشر می شود؟

این نتایج در تاریخ 29 خرداد ماه 1400 در اختیار افراد قرار گرفت.

3- آیا تمامی دانشجویان حق شرکت در آزمون EPT را دارند؟

خیر، تنها دانشجویان دکتری حق شرکت در آزمون EPT را دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره