خانه اخبار تحصیلی تعویق امتحانات نهایی 1400

تعویق امتحانات نهایی 1400

زمان بندی تعویق امتحانات نهایی 1400
تعویق امتحانات نهایی 1400

همان طور که می دانید، امتحانات نهایی پایه نهم به دلیل انتخاب رشته نهم به دهم و همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم هم از جهت شرکت در کنکور سراسری 1400 و تحصیل در دانشگاه و هم به دلیل صادر شدن مدرک دیپلم تاثیر زیادی در سرنوشت دانش آموزان دارد.

به دلیل شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، بسیاری از مراکز آموزشی از جمله مدارس تعطیل شده و با توجه به نامعلوم بودن زمان بازگشایی مدارس در سال 1400 این سوال را در ذهن افراد ایجاد می کند که آیا امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ و استانی برگزار می شوند نیز با تعویق رو به رو خواهند شد؟ یا به جهت اهمیت بسیار، در زمان مقرر به صورت حضوری یا مجازی برگزار می گردند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال ها تا آخر این مقاله با ایران مشاوره همراه باشید.

در صورت افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا، برگزاری امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم سال جاری به تعویق خواهد افتاد.

آیا امتحانات نهایى‌ خرداد ماه 1400 به تعویق می افتد؟

پس از گسترس ویروس کرونا، تعطیلی مدارس باعث به وجود آمدن چالش های بسیاری برای دانش آموزان و معلمان شد و افراد موظف بودند که به صورت اینترنتی با استفاده از برنامه های مجازی دروس خود را پیش ببرند. به طور مثال دانش آموزان پایه های مختلف ملزم به شرکت در کلاس های مجازی و ایجاد ارتباط با معلمان خود از طریق برنامه شاد هستند.

با توجه به این که ممکن است تمامی افراد دارای امکانات آموزش از راه دور نباشند، تحصیل بدین طریق برای برخی از دانش آموزان دشوار شده است. علاوه بر این، افزایش تعداد استان های دارای وضعیت قرمز و بیشتر شدن استرس خانواده ها از این بابت، باعث شده تا مسئولین به فکر تعویق زمان برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه 1400 باشند.

چرا که به دلیل اهمیت نتایج امتحانات نهایی و سرنوشت ساز بودن آن ها، وزارت آموزش و پرورش خواستار برگزاری حضوری آزمون ها بوده و تقویم زمان بندی برپایی امتحانات برای پایه های مختلف را نیز منتشر کرده است. و این در حالی که همچنان بیماری کرونا در حال گسترش در نقاط مختلف کشور می باشد و محصلین ترجیح می دهند که به صورت مجازی امتحانات خود را سپری کنند.

با این وجود ممکن است مطابق با اعلام ستاد مبارزه با بیماری کرونا، امکان حضوری برگزار کردن امتحان های نهایی آن در هم در بازه زمانی متفاوت از تاریخ های مشخص شده وجود داشته باشد که در صورت تصویب شدن هر گونه قانونی در این خصوص و تعویق امتحانات مدارس، اطلاعات مربوطه از طریق این مقاله و همچنین کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده خواهد شد.

زمان تعویق امتحانات نهایی 1400 

همان گونه که بیان شد، مطابق با دستورالعمل صادره امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم در زمان مقرر به صورت حضوری اجرا می شوند و مدارس بایستی با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی نسبت به فراهم آوردن شرایطی مناسب برای دانش آموزان اقدام نمایند. البته پیش بینی می شود که به دلیل وجود شرایط نامناسب در شهرهای دارای وضعیت قرمز، امتحانات در برخی از مناطق به صورت مجازی و از طریق اپلیکیشن شاد برپا شوند.

همچنین از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برگزاری امتحانات به صورت آنلاین اولویت دارد اما با این حال، تصمیم گیرنده نهایی در خصوص تعویق امتحانات خرداد ماه، ستاد ملی مقابله با کرونا است. توجه داشته باشید برپایی امتحانات در فضای باز و استفاده از تهویه و رعایت فاصله فیزیکی دانش آموزان از جمله نکاتی هستند که باید هنگام برگزاری امتحانات به صورت حضوری رعایت شوند. لازم به ذکر است که تاکنون تغییراتی پیرامون زمان بندی اجرایی امتحانات از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است و دانش آموزان بایستی با برنامه ریزی درسی خود را برای تاریخ های مقرر جهت شرکت در آزمون آماده سازند.

همان گونه که شرح داده شد، تاثیر معدل در کنکور همواره افزایش یافته و همین رو افراد بایستی تمام تلاش خود را جهت کسب نمره حدنصاب به کار بگیرند. در غیر این صورت چنانچه داوطلبان از شرایط ترمیم معدل کنکور سراسری 1400 برخوردار باشند، می توانند طی ضوابطی معدل خود را ارتقا دهند. اگر همچنان ابهاماتی در خصوص زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم مدارس 1400 در ذهن شما وجود دارد، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- آیا امتحانات نهایى‌ خرداد ماه 1400 به تعویق می افتد؟

تاکنون اطلاعیه رسمی مبنی بر تعویق امتحانات نهایی سال جاری منتشر نشده است.

2- آیا امتحانات نهایى‌ خرداد ماه 1400 برای پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شوند؟

بله، در صورت عدم افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، امتحانات این دو پایه به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

3- تقویم زمانی امتحانات نهایى‌ خرداد ماه 1400 از کدام سایت منتشر می شود؟

تقویم زمانی برگزاری امتحانات نهایی به صورت اینترنتی از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره