خانه انتخاب رشته کنکور تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مدتی پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، فرآیند انتخاب رشته داوطلبان آغاز می گردد. در سال های گذشته انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد پس از به پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری صورت می گرفت، اما در سال جاری این روند پیش از اتمام فرصت انتخاب رشته کنکور آغاز شد.

با توجه به این که انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد از طریق دو سایت جداگانه انجام می شود، متقاضیانی که مایل به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد می باشند، می توانند بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود، نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر از طریق سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایند. مهلتی که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود، معمولا هر ساله یک بار تمدید می گردد تا شرکت کنندگانی که موفق به انتخاب رشته در موعد مقرر نشده اند، بتوانند نسبت به انجام این امر اقدام نمایند.

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان رشته های با آزمون این دانشگاه در بازه زمانی 1 تا 18 شهریورماه 1402 از طریق azmoon.iau.ir انجام می شود.

زمان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری،، فرصت انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای داوطلبان این دانشگاه فراهم می شود تا نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر خود در سامانه azmoon.iau.ir اقدام نمایند. بر همین اساس، شرکت کنندگان کنکور سراسری می بایست پس از مطالعه و بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، به انجام فرآیند انتخاب رشته خود در نهایت دقت و درایت بپردازند.

دانشگاه آزاد معمولا مهلت انتخاب رشته را برای داوطلبانی که بنا به هر دلیل موفق به انجام انتخاب رشته در فرصت اولیه نشده اند، تمدید می نماید. طبق اخبار مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 تا ساعت 24 روزشنبه مورخ 18 شهریور ماه تمدید شده است، لذا شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره اخبار جدید در این خصوص را دریافت نمایید.

زمان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402

زمان انتخاب رشتهتمدید مهلت 
1 تا 11 شهریور ماه 140218 شهریور ماه 1402

نکته: از آن جایی که در سال جاری تغییراتی در انتخاب رشته این دانشگاه مبنی بر ثبت کد رشته های مربوط به 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در فرم انتخاب رشته سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org صورت گرفته است، طبیعتا این تمدید مهلت در مورد رشته های مذکور صادق نمی باشد.

راهنمای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبان برای انجام انتخاب رشته خود می بایست اقدامات مربوط به آن از جمله مطالعه دفترچه انتخاب رشته، توجه به اطلاعیه های موجود بر روی سایت دانشگاه آزاد و پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به مبلغ 171 هزار تومان و خرید سریال اعتباری مربوطه را انجام دهند و سپس مطابق راهنمای زیر به ثبت کد رشته محل های مورد نظر و تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد بپردازند.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ir مراجعه نموده و گزینه ” انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402″ را انتخاب فرمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • در این بخش با وارد کردن اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه آزاد (کد دسترسی 7 رقمی جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه درج شده است) و سپس کلیک بر روی گزینه “ورود” به صفحه کاربری خود هدایت می شوید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • اکنون می بایست با استفاده از کارت بانکی خود که عضو شبکه شتاب می باشد، هزینه مربوط به انتخاب رشته را با لمس آیکون “پرداخت” واریز نمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • اطلاعات کارت بانکی خود را مطابق تصویر زیر وارد کرده و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • در آخر نیز پس از ثبت کد رشته ها لازم است کد پیگیری صادره از سوی سامانه را دریافت کرده و نزد خود نگه دارید.

پس از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و تمدید آن، متقاضیان به دنبال اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد می باشند تا به مشاهده اسامی پذیرفته شدگان که بر روی سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد منتشر می شود بپردازند و پس از آن، در صورتی که در هر یک از انتخاب های خود قبول شده باشند، اقدامات لازم جهت نام نویسی خود در دانشگاه محل پذیرش را انجام دهند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می توانید از لینک های موجود در همین مقاله استفاده نمایید.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تا چه تاریخی تمدید شده است؟

مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1402 تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 18 شهریور ماه 1402 مورد تمدید شده است.

2- برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از چه طریقی باید اقدام کرد؟

این فرآیند از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد یه نشانی azmoon.iau.ir انجام می شود.

3- هزینه در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چقدر است؟

میزان مبلغ ان در سال جاری 171 هزار تومان می باشد.

ب

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور