خانه آزمون استخدامی تمدید مهلت ثبت نام آزمون قضاوت

تمدید مهلت ثبت نام آزمون قضاوت

مهلت مجدد ثبت نام آزمون قضاوت 99
تمدید مهلت ثبت نام آزمون قضاوت 99

قوه قضائیه هر ساله به دو طریق جذب عمومی و اختصاصی، نیروی مورد نیاز خود را در منصب تصدی قضا استخدام می نماید. جذب عمومی داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون قضاوت از طریق آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی انجام می شود، در حالی که متقاضیان برای پذیرش از طریق جذب اختصاصی از شرکت در آزمون کتبی معاف می باشند.

داوطلبان حوزوی و دانشگاهی شرکت در آزمون تصدی منصب قضا می بایست در زمان تعیین شده از سوی قوه قضائیه نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند. قابل ذکر است که قوه قضائیه برای داوطلبانی که موفق به نام نویسی در زمان مشخص نشده اند، معمولا مدت زمانی را جهت ثبت نام مجدد در نظر می گیرد.

ثبت نام جذب عمومی و اختصاصی آزمون قضاوت به صورت اینترنتی و از طریق سایت های مختلف انجام می پذیرد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون قضاوت 99

آزمون استخدامی تصدی منصب قضا هر ساله در بازه زمانی خاصی برگزار می شود که لازم است داوطلبان پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی، اطلاعات مورد نیاز را فراهم سازند تا بتوانند نام نویسی خود را انجام دهند. در این راستا برای متقاضیانی که موفق به ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی و سامانه جذب عمومی نشده اند، فرصت چند روزه ای در نظر گرفته شده است که امکان نام نویسی مجدد را فراهم می سازد.

شایان ذکر است داوطلبانی که قبلا در زمان ثبت نام آزمون قضاوت نام نویسی کرده اند، می توانند در صورت نیاز در مهلت تمدید شده، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. مهلت تمدید شده جذب عمومی و اختصاصی به شرح زیر می باشد.

تمدید مهلت ثبت نام جذب عمومی آزمون قضاوت 99

طبق اطلاعیه سازمان سنجش، زمان نام نویسی آزمون قضاوت برای سال 99، از 12 تا 23 مرداد ماه در نظر گرفته شده است که داوطلبان می توانند بعد از مطالعه شرایط و ضوابط مندرج در سایت مربوطه ثبت نام خود را آغاز نمایند. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون قضا را دارند و نتوانسته اند در مهلت اولیه نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند، می توانند در بازه زمانی که به عنوان مهلت مجدد در نظر گرفته می شود، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

مهلت مجدد ثبت نام در جذب عمومی آزمون قضاوت از روز یکشنبه 16 شهریور ماه تا پایان روز چهارشنبه 19 شهریور ماه 99 در نظر گرفته شده است. لذا متقاضیان می توانند بعد از بررسی شرایط و ارائه مدارک ثبت نام آزمون قضاوت مورد نیاز به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه نمایند و نسبت به ثبت نام خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

تمدید مهلت ثبت نام جذب اختصاصی آزمون قضاوت 99

زمان ثبت نام جذب اختصاصی آزمون قضا در سال 99 از تاریخ 10 تیر تا 31 تیر ماه می باشد. لازم به ذکر است علاوه بر جذب عمومی، برای جذب اختصاصی آزمون تصدی منصب قضا نیز مهلت مجددی جهت ثبت نام در نظر گرفته شده است که داوطلبان می توانند در فرصت فراهم شده، نسبت به نام نویسی در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی qazahrm.ir اقدام نمایند.

متقاضیانی که موفق نشده اند در فرصت تعیین شده ثبت نام خود را در آزمون قضاوت انجام دهند، می توانند از تاریخ 15 تا 17 شهریور ماه فرآیند نام نویسی خود را در سایت سامانه ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضاء دوباره انجام دهند. همچنین توصیه می گردد به منظور دریافت آخرین اخبار پیرامون این آزمون، ما را در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره همراهی نمایید.

نحوه نام نویسی آزمون قضاوت 99

ثبت نام آزمون قضاوت جذب عمومی و جذب اختصاصی از طریق سایت های جداگانه صورت می گیرد که راهنمای نام نویسی در این سایت ها، در ادامه این مقاله برای شما آورده شده است. پس از این که متقاضیان موفق به ثبت نام شدند می توانند با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت در این آزمون شرکت نمایند. مراحل نام نویسی به شرح زیر می باشد:

نحوه نام نویسی جذب عمومی آزمون قضاوت 

نام نویسی جذب عمومی تصدی منصب قضا از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. قابل ذکر است تمامی فرآیند ثبت نام آزمون قضاوت از جمله پرداخت هزینه آن به صورت اینترنتی انجام می شود. شما می توانید به منظور ثبت نام در آزمون قضاوت به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و از منوی سمت راست گزینه “سایر آزمون های استخدامی” را انتخاب کنید.
  • در صفحه ای که پیش رو دارید روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا” کلیک نمایید.
  • برای شروع فرآیند ثبت نام ابتدا می بایست هزینه آزمون را پرداخت نمایید. به این منظور روی عبارت “خرید کارت اعتباری” در منوی سمت راست کلیک و سپس گزینه “سریال سیستم ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا” را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و واریز هزینه، سامانه شماره ای را تحت عنوان شماره سریال کارت اعتباری در اختیار شما قرار می دهد که لازم است آن را برای ورود به سیستم ثبت نام نزد خود نگه دارید.
  • دو مرحله اول را عینا تکرار کنید و کلید “تایید و ادامه – گام بعدی” موجود در انتهای صفحه را بفشارید.
  • به منظور ورود به مرحله بعد، شماره سریال کارت اعتباری و عبارت امنیتی موجود در صفحه را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.
  • در این بخش لازم است عکس پرسنلی خود را مطابق با مشخصات مندرج در اطلاعیه مربوطه اسکن و در سامانه بارگذاری کنید.
  • پس از ارسال عکس می بایست فرم ثبت نام اینترنتی خود که شامل اطلاعاتی از قبیل مشخصات شناسنامه ای و اطلاعات تحصیلی می باشد را تکمیل نمایید.
  • پس از اینکه مراحل فوق با موفقیت به اتمام رسید، سامانه یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که برای انجام اموری همچون دریافت کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت 99 و مشاهده نتایج به آن نیاز خواهید داشت.

نحوه نام نویسی جذب اختصاصی آزمون قضاوت 

ثبت نام آزمون جذب اختصاصی تصدی منصب قضا،علاوه بر این که در بازه زمانی متفاوت از زمان ثبت نام آزمون جذب عمومی انجام می شود، داوطلبان باید به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی qazahrm.ir مراجعه نموده و فرآیند ثبت نام خود را مطابق با مراحل زیر به انجام برسانند.

  • ابتدا وارد سایت سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی qazahrm.ir شوید و بر روی لینک مربوط به ثبت نام کلیک نمایید.
  • پیش از هر اقدامی لازم است هزینه مورد نیاز ثبت نام به مبلغ 150 هزار تومان را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید.
  • حال می بایست نسبت به تکمیل فرم نام نویسی و ثبت اطلاعات مورد درخواست اقدام نمایید.
  • پس از انجام تمامی این مراحل، سامانه کدی را به عنوان “کد رهگیری” صادر می نماید که لازم است آن را نزد خود نگه دارید.

توجه داشته باشید که تا پیش از صدور کد رهگیری، ثبت نام شما ناقص و فاقد اعتبارخواهد بود.

چند نکته مهم

  • هزینه ثبت نام آزمون قضاوت به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر می باشد. همچنین هزینه واریزی پس از پرداخت قابل استرداد نخواهد بود.
  • در صورت ارسال عکس اشتباه و یا غیر معتبر از سوی داوطلب، ثبت نام وی باطل شده و حق شرکت در آزمون را نخواهد داشت.
  • با توجه به اینکه آزمون قضاوت مانند هر آزمون دیگری دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد، بنابراین توصیه می کنیم برای آگاهی از شرایط ثبت نام آزمون قضاوت، اطلاعیه مربوطه را از سایت سازمان سنجش دریافت و به صورت کامل مطالعه نمایید.

داوطلبان جذب عمومی پس از ثبت نام آزمون قضاوت 99 و شرکت در آزمون، منتظر اعلام نتایج آزمون قضاوت می باشند. این نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و پذیرفته شدگان این مرحله به مصاحبه آزمون قضاوت دعوت می شوند.

همان طور که اشاره شد جذب افراد واجد شرایط پذیرش جذب اختصاصی آزمون قضاوت 99 تنها از طریق مصاحبه صورت می گیرد و این دسته از داوطلبان نیازی به ثبت نام و شرکت در آزمون کتبی ندارند و می بایست در موعد مقرر به “سامانه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضا” مراجعه نمایند و پس از ثبت نام، طی یک مصاحبه علمی به رقابت بپردازند. جهت کسب اطلاعات درباره مصاحبه آزمون قضاوت می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول 

1- زمان تمدید مهلت ثبت نام جذب اختصاصی آزمون قضاوت برای سال 99، چه تاریخی می باشد ؟

داوطلبان جذب اختصاصی می توانند از تاریخ 15 تا 17 شهریور ماه فرآیند نام نویسی خود را در سایت سامانه ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضاء آغاز کنند.

2- زمان تمدید مهلت ثبت نام جذب عمومی آزمون قضاوت برای سال 99، چه تاریخی می باشد؟

داوطلبان جذب عمومی می توانند از روز یکشنبه 16 شهریور ماه تا پایان روز چهارشنبه 19 شهریور ماه، ثبت نام خود را در سایت سنجش انجام دهند.

3- فرآیند ثبت نام آزمون قضاوت به چه صورت می باشد؟

نام نویسی جذب عمومی و جذب اختصاصی در سایت های جداگانه انجام می گیرد که مراحل آن در این مقاله ذکر شده است.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی