خانه کارشناسی ارشد توضیحات کارنامه کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

توضیحات کارنامه کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

جزئیات کارنامه نهایی ارشد فراگیر پیام نور 1402
توضیحات کارنامه کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

مدتی بعد از زمان برگزاری کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ داوطلبان در انتظار اتنشار کارنامه و اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور می باشند تا از رتبه و تراز کسب شده و همچنین محل قبولی خود مطلع شوند. این کارنامه از بخش های مختلفی از جمله اطلاعات ثبت نامی، وضعیت قبولی، نمره اکتسابی و… اختصاص یافته است. همچنین متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند.

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده می باشد.

بررسی کارنامه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

برای تمامی داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور شرکت کرده اند، کارنامه علمی صادر می شود. در سال گذشته داوطلبان در نیمه اول شهریور ماه با مراجعه  به سایت سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه خود را که شامل قسمت های مختلفی مانند مشخصات فردی و ثبت نامی داوطلب، اطلاعات تحصیلی، نمرات دروس امتحانی و وضعیت قبولی می باشد، مشاهده نمودند. زمان انتشار کارنامه فراگیر ارشد پیام نور ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست اما به محض انتشار، اطلاعات لازم از طریق همین مقاله و کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره در دسترس شما قرار می گیرد.

مشخصات ثبت نامی

اولین چیزی که متقاضیان پس از دریافت کارنامه مشاهده خواهند کرد، جدولی به شکل زیر است که در آن مشخصات فردی و ثبت نامی داوطلب درج شده است. در ردیف اول شماره پرونده و شماره داوطلبی و در ردیف های بعد به ترتیب نام خانوادگی، نام، نام پدر، جنس، شماره شناسنامه و سال تولد افراد درج شده است. در ردیفی که زیر جدول قرار دارد، با توجه به نوع سهمیه انتخابی داوطلب در فرم ثبت نام اولیه آزمون، سهمیه نهایی موثر در نتیجه درج شده است. توجه داشته باشید که در تمامی بخش های کارنامه، اطلاعات درج شده را یک بار چک نمایید و از صحت آن ها اطمینان حاصل کنید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.

توضیحات کارنامه ارشد فراگیر پیام نور

نمرات کسب شده در آزمون

در قسمت بعدی کارنامه داوطلب ابتدا جدولی شامل اطلاعات مقطع تحصیلی قبلی خود (کارشناسی پیوسته یا کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) مانند معدل مقطع کارشناسی و معدل مقطع کاردانی را مشاهده می نماید. ردیف بعدی این جدول شامل نام و کدرشته امتحانی و همچنین نمره کل تراز نهایی متقاضی می باشد.

نمره کل تراز نهایی داوطلب با تاثیر 80 درصدی نمره کسب شده در آزمون و تاثیر 20 درصدی معدل مقطع قبلی داوطلب (کارشناسی و یا میانگین معدل های مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) محاسبه می شود. پس از جدول مذکور، جدولی را مشاهده خواهید کرد که شامل نام، تعداد واحد و نمرات خام کسب شده در دروس امتحانی توسط داوطلب می باشد.

توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

توجه داشته باشید که داوطلبان لازم است تا دروس امتحانی که در آن ها نمره کم تر از 12 کسب کرده اند، مجددا در طول مدت مجاز تحصیل با موفقیت و کسب حداقل نمره 12 بگذرانند.

وضعیت قبولی داوطلب

مهم ترین قسمت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برای داوطلبان قسمتی است که وضعیت قبولی آن ها در آن درج شده است. همان طور که مشاهده می کنید در جدول اول به ترتیب موارد زیر بیان شده است.

  • اولویت قبولی: یعنی رشته پذیرفته شده داوطلب اولویت چندم او در انتخاب رشته بوده است.
  • وضعیت قبولی: بیانگر این موضوع است که داوطلب در یکی از اولویت های خود پذیرفته شده است یا خیر.
  • کد و عنوان رشته محل قبولی: اگر داوطلب در یکی از انتخاب های خود پذیرفته شده باشد در این قسمت از جدول می تواند به ترتیب کد رشته و همچنین نام رشته محلی را که در آن پذیرفته شده، مشاهده نماید.
  • در قسمت آخر این جدول نیز نام دانشگاه محل قبولی درج شده است.

توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

در آخرین جدولی که در کارنامه خود مشاهده می کنید به ترتیب کد رشته محل های انتخابی، رتبه داوطلب در سهمیه، آخرین رتبه قبولی در سهمیه و در سطر آخر نیز نتیجه پذیرش داوطلب در کدرشته های انتخابی درج شده است. سطر اول این جدول نیز اولویت های 1 تا 20 شما را در انتخاب کدرشته محل ها مشخص می کند.

هر کدام از اعداد موجود در کارنامه ۱۴۰۲ چه مفهومی دارد؟

پذیرش داوطلب در رشته هایی که انتخاب نموده است با درج عددهایی در خانه مربوط به نتیجه مشخص می شود. در ادامه مفهوم هر عدد را بیان خواهیم کرد.

  • عدد 1: در سطر نتیجه به معنی آن است که داوطلب دارای شرایط و ضوابط درج شده در اطلاعیه ها و دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 نمی باشد.
  • عدد 2: در ردیف مربوط به نتیجه به این معنی است که دانش پذیر رزمنده یا ایثارگر حداقل نمره لازم را برای استفاده از سهمیه ندارد و رتبه وی در سهمیه آزاد درج شده است. (داوطلبان و متقاضیان استفاده از سهمیه می بایست شرایطی را نیز دارا باشند، از جمله این شرایط جهت استفاده از سهمیه ایثارگران کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد می باشد، همچنین متقاضیانی که قصد استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند می بایست حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب نمایند.)
  • عدد 3: در سطر نتیجه به این معنی می باشد که دانش پذیر در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است و رتبه مندرج، در سهمیه قبولی محاسبه شده است.
  • ستاره ( * ): در ردیف نتیجه نیز بیانگر این موضوع است که داوطلب در آن کد رشته محل پذیرفته شده است.

برای این که پس از ثبت نام و شرکت در آزمون، در سطر مربوط به نتیجه پذیرش در کارنامه خود عدد 1 را مشاهده نکنید، لازم است تا پیش از ثبت نام و شرکت در آزمون، شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲  را به طور کامل از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ارشد فراگیر پیام نور مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- کارنامه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ در چه زمانی منتشر می شود؟

هنوز زمان انتشار کارنامه سال ۱۴۰۲ مشخص نیست.

2- کارنامه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ شامل چه اطلاعاتی است؟

این کارنامه شامل اطلاعاتی از جمله مشخصات ثبت نامی، نمرات کسب کرده داوطلب در آزمون، وضعیت قبولی داوطلب و... می باشد که به طور دقیق در مقاله ذکر شده است.

3- مشاهده عدد 1 در قسمت نتیجه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ به چه معنی است؟

در صورتی که این عدد در قسمت نتیجه کارنامه وجود داشت، یعنی داوطلب واجد شرایط و ضوابط ذکر شده در دفترچه ثبت نام این آزمون نبوده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محمد

    سلام وقت بخیر
    با معدل ۱۴.۵ لیسانس سراسری عمران میتونم در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور به شکل غیر حضوری در رشته مشاوره در تهران تحصیل کنم؟ تا چه رتبه میتونم این کار رو انجام بدم ؟
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام، در ارشد وزارت علوم محدودیتی بابت تغییر رشته ندارید و قبولی شما بستگی به عوامل مختلفی مانند ظرفیت هر کد رشته، تعداد متقاضی و …. دارد.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد