خانه آزمون استخدامی ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲

افرادی که علاقه مند هستند به جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران بپیوندند، می بایست در آزمونی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد، شرکت نمایند. تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در آزمون هستند که واجد کلیه شرایط و ضوابط اعلام شده باشند.

متقاضیانی که قصد دارند در موعد مقرر نام نویسی خود را انجام دهند، می بایست پس از کسب اطمینان از فراهم بودن مدارک مورد نیاز با مراجعه به سایت مربوطه و سپس پرداخت هزینه شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. برای اطلاع از جزئیات ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران در سال جاری با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران از روز 19 لغایت 25 آذر ماه ۱۴۰۲ از طریق sanjesh.org انجام می شود.

زمان ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی 1402

هفتمین دوره از آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران روز جمعه 18 اسفند 1402 برگزار خواهد شد. آن دسته از داوطلبانی که واجد کلیه شرایط مطرح شده برای این آزمون هستند، می توانند از روز 19 لغایت 25 آذر ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

همچنین احتمالاپس از پایان یافتن زمان اولیه، تمدید مهلت ثبت نام آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی طی اطلاعیه از سوی جامعه مشاوران رسمی منتشر شود. شما می توانید در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره همراه ما باشید و در صورت تمدید مجدد مهلت ثبت نام این آزمون و یا انتشار سایر اخبار مربوطه در اولین فرصت از آن آگاه شوید.

راهنمای ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۲

با توجه به این که سازمان سنجش آموزش کشور، مجری برگزاری این آزمون می باشد، داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران می بایست در موعد مقرر با مراجعه به سایت اختصاصی این سازمان، فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل نمایند.

همان طور که شرکت در هر آزمونی مستلزم پرداخت هزینه است، آزمون مذکور نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. لذا داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، می بایست ابتدا نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مشاوران رسمی مالیاتی اقدام نمایند که راهنمای تصویری آن در ادامه مقاله ارائه شده است.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست، گزینه “سایر آزمون های استخدامی” را انتخاب کنید.
مر حله اول ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
  • با ورود به صفحه جدید، بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام هفتمین آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1402” کلیک نمایید.
مر حله د وم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
مر حله دوم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
  • مجدداً بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام هفتمین آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1402” کلیک نمایید.
مر حله سوم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
مر حله سوم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
  • در این مرحله می بایست کارت اعتباری آزمون را خریداری نمایید که برای این منظور از منوی موجود در سمت راست سایت، گزینه “خرید کارت اعتباری” را انتخاب کنید.
مرحله اول خرید کارت اعتباری ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
مرحله اول خرید کارت اعتباری ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
  • مطابق تصویر زیر، روی دکمه “سریال ثبت نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1402” کلیک کنید. و سپس کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.
مرحله دوم خرید کارت اعتباری ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
مرحله دوم خرید کارت اعتباری ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
  • در این قسمت اطلاعات خواسته شده از قبیل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و… را وارد نموده و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید و نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 700 هزار تومان اقدام نمایید.
مرحله سوم خرید کارت اعتباری ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
مرحله سوم خرید کارت اعتباری ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
  • با پرداخت موفقیت آمیز هزینه، سامانه شماره سریال کارت اعتباری را در اختیار شما قرار می دهد که هنگام ثبت نام بایستی آن را در سیستم درج کنید. برای تکمیل مراحل نام نویسی خود مجدد به صفحه اول ثبت نام بازگشته و روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.
مر حله چهارم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
مر حله چهارم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
  • سریال کارت اعتباری خریداری شده را در کادر مربوطه ثبت نموده و سپس بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.
مر حله پنجم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران
مر حله پنجم ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران

در مرحله بعدی می بایست عکس پرسنلی خود را با ویژگی های اعلام شده، بارگذاری نمایید و گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید. سپس اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و پس از تکمیل فرم تقاضانامه، بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید. با تایید اطلاعات و مدارک خود، سامانه کد پیگیری مربوط به ثبت نام را ارائه می کند که لازم است آن را تا زمان اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران نزد خود حفظ نمایید.

مدارک مورد نیاز آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد نام نویسی در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران را دارند، می بایست ابتدا از فراهم بودن مدارک موردنیاز خود جهت شرکت در این آزمون اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام خود اقدام نمایند. مدارکی که لازم است داوطلبان هنگام نام نویسی خود در سایت ثبت نام آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی بارگذاری نمایند، عبارت اند از:

  1. فرم تکمیل شده تقاضانامه الکترونیکی
  2. اسکن عکس پرسنلی 4× 3 با ویژگیهای زیر
  • عکس تمام رخ و مربوط به سال جاری باشد.
  • عکس در قالب JPG باشد.
  • اندازه عکس باید حداکثر 400*300 پیکسل و حداقل 300*´200 باشد.
  • تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • حجم فایل نباید بیشتر از 70 کیلو بایت باشد.
  • حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
  • عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت‌ های شناسایی نباشد.
  • عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
  • درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب لغو می شود.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۲

واجد شرایط بودن، شرط اول برای شرکت در هر آزمونی محسوب می شود. علاقه مندانی که تمایل دارند در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران شرکت کنند، پیش از هر چیزی ابتدا باید کلیه شرایط مطرح شده برای این آزمون را به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهند و در صورت داشتن تمامی شرایط مندرج در متن آگهی منتشر شده، فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانند. تنها داوطلبانی می توانند در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال جاری شرکت کنند که دارای شرایط زیر باشند:

  • تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • پایبند به تمامی قوانین و الزامات قانون اساسی جمهوری اسلامی باشند.
  • برخورداری از حسن شهرت در رعایت موازین شرعی و دینی و همچنین عدم وجود مشکلات اخلاقی، رفتاری و مالی از دیگر شرایط لازم جهت نام نویسی به شمار می رود.
  • شرکت کنندگان ملزم به داشتن مدارک تحصیلی لیسانس و یا بالاتر در رشته های امور مالی و مالیاتی، حسابداری و حسابرسی، بازرگانی،حقوقی و مدیریت (مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی) می باشند که ملاک تاریخ فارغ التحصیلی روز برگزاری آزمون به تاریخ 18 اسفند ماه 1402 می باشد.
  • افراد باید به مدت 10 سال تمام وقت سابقه اشتغال در یکی از رشته های امور مالی و مالیاتی، حسابرسی، حقوقی، مالی، محاسباتی و یا تدریس امور مالیاتی، مالی، محاسباتی و اقتصادی در دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی داشته باشند.
  • به هیچ وجه سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند.
  • دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از نظام وظیفه باشند. (ویژه آقایان)
  • عدم برخورداری از رابطه استخدام رسمی و غیر رسمی یا دائم و موقت با دستگاه اجرایی از جمله دیگر شرایط پذیرش میباشد. لازم به ذکر است که تدریس در دانشگاه ها و مراکز عالی، اشتغال محسوب نمی شود.

مواد آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی 1402

داوطلبان این آزمون می بایست با اطلاع از مواد امتحانی مربوطه، خود را برای شرکت در آن آماده سازند. به همین جهت در ادامه مطلب به ذکر این موارد پرداخته شده است.

مواد آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ۱۴۰۲
قانون مالیاتی مشتمل بر:

قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه‌های مربوط به آن
قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن
قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و آیین‌نامه مربوط به آن
قوانین و مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی

حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی
حسابداری و حسابرسی بخش عمومی و خصوصی
قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه

نکات مربوط به مواد آزمون

  • آزمون مشتمل بر 100 سوال تستی است (قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه‌های مربوط به آن 25، قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن 15، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و آیین‌نامه مربوط به آن 10، قوانین و مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی 10، حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی 15، حسابداری و حسابرسی بخش خصوصی و عمومی 10 و در نهایت قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه 15 سؤال را به خوده اختصاص می هدند).
  • سوالات تستی است و هر جواب صحیح یک نمره مثبت و هر جواب غلط یک سوم نمره منفی دارد.
  • حد نصاب قبولی داوطلبان 70% امتیاز میانگین نمرات تراز 1% حائزین بالاترین امتیاز است.

دفترچه ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی 1402

داوطلبان می بایست برای اطلاع از جزئیات مربوط به نام نویسی و برگزاری این آزمون به دفترچه ای که بدین منظور منتشر شده است مراجعه نمایند. این فایل از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که البته به منظور دسترسی آسان تر پی دی اف آن در جدول زیر نیز قرار گرفته است.

کارت ورود به جلسه آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی 1402

از جمله اقداماتی که داوطلبان می بایست پیش از زمان برگزاری آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران به انجام برسانند، دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون می باشد، زیرا بدون ارائه آن در روز آزمون از حضور متقاضی در جلسه ممانعت به عمل خواهد آمد. توجه داشته باشید کارت ورود به جلسه آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی از روز سه‌شنبه به تاریخ 15 اسفند ماه 1402 از طریق سایت سنجش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد که اطلاعیه مربوط به آن دو هفته قبل ار برگزاری آزمون بر روی سایت قرار می گیرد.

 

با توجه به آمار شرکت کنندگان، محل برگزاری آزمون احتمالاً شهر تهران یا برخی مراکز استان ها خواهد بود.

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام آزمون از روز 19 لغایت 25 آذر ماه ۱۴۰۲ انجام می شود.

2- ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی از چه طریقی انجام می گیرد؟

جهت نام نویسی خود می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.

3- مدرک تحصیلی مورد نیاز ثبت نام آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی چیست؟

شرکت کنندگان ملزم به داشتن مدارک تحصیلی لیسانس و یا بالاتر در رشته های امور مالی و مالیاتی، حسابداری و حسابرسی، بازرگانی، حقوقی و مدیریت (مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی) می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی