خانه دانشگاه غیرانتفاعی دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

دانشگاه غیرانتفاعی معمولا در دو نوبت مهر و بهمن ماه به پذیرش دانشجو در بیش از 85 درصد از رشته محل های خود به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی اقدام می نماید. با توجه به برخورداری این دانشگاه از کیفیت آموزشی مناسب نسبت به برخی دانشگاه های دیگر و همچنین ارائه رشته های متعدد و متنوع بدون آزمون، داوطلبان بسیاری متقاضی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و تحصیل در این دانشگاه می باشند.

از آن جایی که تمامی متقاضیان باید از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مطلع باشند، در هر دوره دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مربوطه که حاوی تمام جزئیات مربوط به این فرآیند است توسط سایت سنجش منتشر می شود و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. برای آگاهی از زمان و نحوه دریافت این دفترچه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دفترچه ثبت نام نیمسال اول

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده اند

دفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند

دفترچه نیمسال دوم

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفایی بهمن 1402 (به محض انتشار، فعال می گردد)

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی در دو نیمسال مهر و بهمن ماه در قالب دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارائه می گردند که دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور نیمسال اول و دوم دانشگاه غیرانتفاعی متفاوت از هم می باشند.

این دفترچه ها که حاوی ضوابط پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز می باشند، مطابق با برنامه زمانی زیر منتشر می گردند.

زمان انتشار دفترچه نیمسال اول

همانطور که می دانید معمولا قبل یا همزمان با آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام بدون کنکور منتشر می شود. دفترچه بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی سال 1402 ویژه کسانی که در کنکور شرکت کرده اند در تاریخ 28 مرداد و ویژه کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند در تاریخ 29 مرداد ماه منتشر شد.

همچنین در صورت تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، این بخش از مقاله به روز خواهد شد.

زمان انتشار دفترچه نیمسال دوم

داوطلبان می بایست دفترچه ثبت نام ورودی بهمن ماه را در موعد مقرر دریافت نموده و کد رشته محل های مورد نظر را از آن استخراج نمایند. سپس با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی آن ها را به ثبت برسانند.

در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی و انتشار دفترچه راهنمای بهمن ماه سال 1402 در دسترس داوطلبان قرار نگرفته است اما با توجه به روال سال گذشته می توان پیش بینی کرد که این فایل در نیمه دوم آذر ماه منتشر شود. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره از جدیدترین اخبار در زمینه آغاز زمان ثبت نام و انتشار دفترچه بدون آزمون دانشگاه های غیر انتفاعی مطلع شوید.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

همان طور که اشاره شد، دفترچه ثبت نام این پذیرش برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه به صورت جداگانه و همزمان با آغاز مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی منتشر می گردد.

لذا داوطلبان می توانند مطابق با برنامه زمانی اعلام شده به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و دفترچه مربوطه را دریافت کنند. همچنین به منظور دستیابی آسان تر شما به فایل pdf دفترچه های مذکور، لینک دانلود آن ها را در جدول زیر قرار داده ایم.

دفترچه ثبت نام نیمسال اول

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده اند

دفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند

دفترچه نیمسال دوم

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفایی بهمن 1402 (به محض انتشار، فعال می گردد)

مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

این دفترچه که با دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مشترک می باشد، دربردارنده مهم ترین نکات و الزامات کاربردی از جمله موارد زیر جهت انجام انتخاب رشته و نام نویسی داوطلبان می باشد.

  • برنامه زمانی پذیرش و نام نویسی
  • دستورالعمل ثبت نام
  • راهنمای انتخاب رشته
  • شرایط عمومی و اختصاصی
  • سهمیه ها
  • تسهیلات
  • لیست رشته های تحصیلی ارائه شده

با توجه به اهمیت موارد نام برده، شرکت کنندگان فرآیند پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه نباید از دریافت دفترچه راهنمای مربوطه و بررسی آن به دقت غافل شوند.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه ۱۴۰۲، چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی سال 1402 ویژه کسانی که در کنکور شرکت کرده اند در تاریخ 28 مرداد و ویژه کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند در تاریخ 29 مرداد ماه منتشر شد.

2- نحوه دسترسی به این دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، از چه طریقی است؟

این دفترچه به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و یا همین مطلب فوق قابل دریافت است.

3- محتویات دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ چیست؟

در این دفترچه تمامی جزئیات مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری کشور ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره