خانه کارشناسی ارشد زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

پذیرش در برخی رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تحت شرایط خاصی و به صورت دو مرحله ای امکان پذیر می باشد و متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های مذکور، می بایست حدنصاب نمره لازم را طی دو مرحله مجزای کتبی و عملی (مصاحبه) دریافت نمایند. رشته های پروژه دار کنکور کارشناسی ارشد، ماهیتی تئوری-عملیاتی دارد و قبولی در آن ها مستلزم دارا بودن مهارت عملی مرتبط است.

 

به همین منظور، افرادی که در زمان اعلام نتایج کنکور ارشد سراسری، متوجه پذیرش خود در مرحله اول حداقل یک رشته دارای شرایط خاص شده اند، می توانند با انجام صحیح و اصولی انتخاب رشته مقطع مربوطه نسبت به اعلام آمادگی خود جهت شرکت در مصاحبه عملی رشته مربوطه اقدام نمایند. داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری، مجاز به شرکت در آزمون عملی رشته یا رشته انتخابی خود شده اند، می بایست در زمان اعلام شده به حوزه مربوطه مراجعه نموده و از صلاحیت خود برای ادامه تحصیل در رشته دانشگاهی مذکور دفاع کنند.

راهنمای کامل زمان و نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد یا اطلاعیه های سایت سازمان سنجش قابل دریافت می باشد.

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

جزئیات مربوط به زمان و نحوه برگزاری پروژه عملی کنکور کارشناسی ارشد از طریق دفترچه انتخاب رشته ارشد و اطلاعیه های سازمان سنجش منتشر می شود و علاقه مندان به شرکت در این رویه می توانند پس از زمان کنکور ارشد 1403، منتظر اعلام تاریخ دقیق انعقاد مرحله دوم رشته های تحت شرایط خاص باشند و خود را برای حضور موثر و پررنگ در آن آماده نمایند. روند برگزاری این پروژه به علت تعدد رشته ها و زمان بر بودن فرایند مصاحبه در چند روز متوالی صورت می پذیرد و امکان انجام آن طی یک روز وجود ندارد.

 

تاکنون هیچ گونه خبر موثق و مطمئنی در خصوص زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعلام نشده است اما لازم به ذکر است که به محض انتشار تاریخ دقیق برگزاری مصاحبه رشته های دومرحله ای کنکور ارشد 1403، این مقاله بروز خواهد شد. همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره از جدیدترین اطلاعیه ها پیرامون این مسئله مطلع گردید.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی ارشد

داوطلبان باید قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org دریافت نمایند. متقاضیانی که در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی کارشناسی ارشد خود با مشکل به خصوصی مواجه می شوند یا مندرجات روی کارت با اطلاعات حقیقی آن ها مغایرت دارد، می توانند یک روز قبل از برگزاری آزمون جهت رفع نقص آن از طریق باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه ارشد اقدام کنند که آدرس این باجه ها نیز هم زمان با انتشار کارت ورود به جلسه آزمون ارشد مشخص می شود.

 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تنها داوطلبانی می توانند نسبت به دریافت این کارت اقدام ورزند که پیش از آن، مبلغی تحت عنوان هزینه شرکت در آزمون عملی را پرداخت نموده باشند. پرداخت این مبلغ برای هر رشته امتحانی عملی به صورت مجزا و در زمان انجام انتخاب رشته اولیه امکان پذیر است.

ساعت شروع آزمون

معمولا ساعت شروع فرآیند آزمون مصاحبه رشته های تحت شرایط خاص کنکور کارشناسی ارشد برای نوبت صبح از ساعت 7:30 (هفت و نیم صبح) و برای نوبت ظهر از ساعت 14:30 (دو و نیم بعد از ظهر) است و تمامی شرکت کنندگان باید نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشند. عدم حضور داوطلبان جهت انجام آزمون عملی در زمان و محل مشخص، به منزله انصراف قطعی متقاضی از ادامه فرایند پذیرش می باشد و امکان ارائه اعتراض کتبی یا شرکت مجدد در آزمون برای هیچ داوطلبی وجود نخواهد داشت.

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد 1403

متقاضیانی که مجاز به شرکت در مرحله دوم آزمون پذیرش رشته های تحت شرایط خاص مقطع ارشد دانشگاه های سراسری شده اند، می بایست در زمان از پیش اعلام شده به حوزه امتحانی مراجعه نموده و در مصاحبه مرتبط با رشته انتخابی خود شرکت نمایند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و مدارک شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکس دار) برای ورود به محل انعقاد آزمون الزامی است. توجه داشته باشید که پذیرش نهایی داوطلب به عوامل مختلفی از جمله نمره کتبی، نمره مصاحبه، ظرفیت دانشگاه و… بستگی خواهد داشت.

 

در همین راستا توصیه می شود که سوابق و رزومه کاری خود و وسایل لازم برای اجرای آزمون عملی را در روز امتحان با خود به همراه داشته باشید. مدت زمان پاسخگویی به سوالات پروژه عملی یا اجرای فرایندهای لازم در این مرحله متناسب با هر رشته تحصیلی متفاوت است و عددی میان 180 تا 240 دقیقه را به خود اختصاص می دهد. وسایلی که در آزمون عملی کارشناسی ارشد سال گذشته مورد نیاز بوده است، به شرح زیر می باشد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز به همین منوال باشد اما در صورت هرگونه تغییر، این قسمت بروز خواهد شد.

وسایل مورد نیاز جهت شرکت در آزمون عملی کارشناسی ارشد
کد رشته امتحانینام رشته یا پروژه امتحانیوسایل مورد نیاز در جلسه آزمون
1350برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهریمداد و روان نویس مشکی، خط کش (معمولی و اشل)، گونیا، پاک کن، مداد تراش و یک عدد تخته شاسی که برگه A3 بر روی آن قرار گیرد.

(داوطلبان از آوردن سایر ابزار ترسیمی جدا خودداری نمایند.)

1351طراحی شهری
1352پروژه تشریحی مطالعات فرهنگ و معماری ایرانخودکار، روان نویس، مداد پاک کن و تراش
1352طراحی (اسکیس معماری منظر)کلیه لوازم طراحی، ترسیم و راندو ، پرگار، خط کش (معمولی و اشل)، ماژیک، گونیا، مداد، تراش، پاک کن، روان نویس و یک عدد تخته شاسی به ابعاد 50*35
1352طراحی (اسکیس معماری داخلی)
1352طراحی (اسکیس معماری)
1357پروژه تشریحی نمایشنامه نویسیخودکار آبی یا مشکی

(داوطلبان باید از نوشتن با مداد خودداری نمایند.)

1357پروژه تشریحی تجزیه و تحلیل نمایشنامه نویسی
1358نقاشیمداد، مداد رنگی (بدون جعبه)، ماژیک (بدون جعبه)، اکریلیک (بدون جعبه)، روان نویس (در ضخامت های مختلف)، پالت، بطری آب و لیوان، خط کش، گونیا، پاک کن، تراش، لاک غلط گیر، قلم مو، یک عدد تخته شاسی به ابعاد 50*35 و گیره آن، چسب کاغذی یا نواری
1358ارتباط تصویریمداد، مداد رنگی (بدون جعبه)، ماژیک (بدون جعبه)، روان نویس (در ضخامت های مختلف)، پالت، بطری آب و لیوان، قلم مو، دوات مرکب و قلم نی، خط کش، گونیا، پاک کن، تراش، لاک غلط گیر، قلم مو، یک عدد تخته شاسی به ابعاد 50*35 و گیره آن، چسب کاغذی یا نواری
1358تصویر متحرکمداد رنگی، مداد طراحی، تراش و مداد پاک کن
1362طراحی صنعتییک تخته شاسی مناسب به ابعاد 50*35، گیره تخته شاسی و وسایل معمولی طراحی
1358تصویرسازیمداد، مداد رنگی (بدون جعبه)، ماژیک (بدون جعبه)، گواش (بدون جعبه)، روان نویس (در ضخامت های مختلف)، پالت، بطری آب و لیوان، خط کش، گونیا، پاک کن، تراش، لاک غلط گیر، قلم مو، یک عدد تخته شاسی به ابعاد 50*35 و گیره آن، چسب کاغذی یا نواری
1364طراحی پارچه و لباس

در خصوص جدول فوق، ذکر این نکته حائز اهمیت است که داوطلبان، مجاز به استفاده از وسایلی مانند رنگ روغن، پاستل گچی و روغنی، زغال طراحی، اسپری های براق کننده و چسبنده، کلیشه نقوش آماده، شابلون حروف، هرگونه جعبه، ساعت، دستبند و انگشتر هوشمند، موبایل، پیجر، نت بوک، سشوار، اتو، دوربین و هرگونه وسایل الکترونیکی در حین اجرای آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد نمی باشند. چنانچه از این وسایل استفاده کنند، طرح های آن ها مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت و ادامه رویه پذیرش آن ها ملغی خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چه زمانی برگزار می شود؟

هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری این آزمون اعلام نشده است اما به محض انتشار زمان مشخص، این مقاله بروز خواهد شد.

2- به همراه داشتن چه لوازمی برای شرکت در مصاحبه عملی کنکور ارشد مورد نیاز است؟

کارت ورود به جلسه، مدارک شناسایی معتبر و وسایل لازم جهت اجرای پروژه های مختلف از جمله لوازم موردنیاز برای شرکت در آزمون مذکور است.

3- آیا برای شرکت در آزمون عملی کنکور ارشد می بایست هزینه ای پرداخت نمود؟

بله، برای شرکت در هر رشته امتحانی عملی ارشد می بایست هزینه جداگانه ای در زمان انجام انتخاب رشته آزمون ارشد پرداخت کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ نظر
  1. mm

    سلام وقت بخیر
    بر روی کارت ورود به جلسه ازمون عملی ارشد هیچ ساعتی قید نشده
    فقط پنجشنبه عصر و جمعه صبح نوشته شده
    از ساعت شروع ازمون چطور میشه اطلاع پیدا کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، میتوانید به نزدیکرین باجه رفع نقص برای دریافت اطلاعات تکمیلی مراجعه نمائید.

  2. هانیه

    زمان قطعی آزمون عملی ارشد کی هست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      تا کنون در این باره اطلاعیه ای منتشر نشده است.

  3. شهلا

    کسانی ک غیرانتفاعی و پیام نور مجاز شدند برای ارشد، آزمون عملی ندارن
    ؟!

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد