خانه مشاوره تحصیلی زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

نحوه نام نویسی آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400
زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

نظام آموزش پزشکی کشور دارای چهار دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی و کارورزی می باشد. لازم است که دانشجویان پس از اتمام دوره علوم پایه و پس از گذراندن 5 ترم، جهت ورود به مرحله فیزیوپاتولوژی در آزمون جامع علوم پایه پزشکی شرکت نمایند. اما حضور در آزمون علوم پایه، تنها آزمون جامع دانشجویان پزشکی نبوده و آن ها می بایست به منظور ورود به دوره پیش کارورزی خود، آزمونی را تحت عنوان “آزمون پیش کارورزی” با موفقیت پشت سر بگذارند.

در واقع هر یک از این آزمون ها مجوز ورود دانشجویان پزشکی به مرحله ای دیگر از دوران تحصیلی آن ها تلقی می شود. داوطلبان داخل و خارج کشور نیز پس از ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی می توانند در این آزمون ها مطابق با زمان بندی اعلام شده از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، شرکت نمایند.

آزمون های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی دو بار در سال برگزار می شوند و داوطلبان می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

18 شهریور ماه 1400

زمان ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

هر یک از آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی دو مرتبه در سال برگزار می گردد که برای آن ها مهلت معینی جهت ثبت نام داوطلبان در نظر گرفته خواهد شد. همان طور که در مقاله ذکر شد، هر ساله مهلت ثبت نام آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام می گردد.

به همین جهت، داوطلبان واجد شرایط و علاقه مند به نام نویسی در اولین دوره آزمون علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی دوره مذکور می توانند در زمان مقرر نسبت به انجام مراحل نام نویسی خود اقدام کنند. در حال حاضر تنها زمان برگزاری آزمون فوق بیان شده است اما در صورت تغییر نکردن تاریخ برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان دقیق ثبت نام آزمون یش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 اعلام خواهد شد.

علاوه بر این امکان تمدید مهلت ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی وجود دارد. به همین سبب شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از جدیدترین اخبار در این زمینه مطلع گردید.

نحوه ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

داوطلبان علاقه مند به ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه در داخل و خارج کشور می بایست از روش های متفاوت که در مقاله ذکر می گردد نسبت به نام نویسی خود در زمان مقرر اقدام نمایند اما در حال حاضر، اطلاعیه ای در خصوص جزئیات دقیق ثبت نام و برگزاری این آزمون در سال 1400 منتشر نگشته است. در صورت به وجود آمدن هر گونه تغییر، این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در داخل کشور

ثبت نام آزمون های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی به صورت حضوری صورت می گیرد و داوطلبان می بایست جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی به دانشگاه محل تحصیل خود که حوزه برگزاری آزمون های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی می باشد، مراجعه نمایند. چنانچه دانشگاه محل تحصیل آن ها حوزه برگزاری آزمون نباشد، متقاضیان می توانند جهت انجام اقدامات لازم با معرفی دانشگاه خود، به نزدیک ترین مرکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور

این دسته از داوطلبان می بایست ابتدا در مرکز خدمات آموزشی تشکیل پرونده دهند و سپس با به همراه داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس، به حوزه مرکز قطب برگزار کننده آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی مراجعه و ثبت نام خود را به انجام برسانند. شایان ذکر است که صدور کارت ورود به جلسه برای این داوطلبان تنها با تایید مرکز خدمات آموزشی امکان پذیر است.

همچنین هزینه نام نویسی داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور در زمان اعلام نتایج و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir دریافت خواهد شد. بنابراین دسترسی به نتایج هر یک از این آزمون ها تنها پس از واریز هزینه ثبت نام امکان پذیر می باشد.

زمان ثبت نام آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

در صورت مساعد بودن شرایط از نظر ویروس کرونا، آزمون های میان دوره علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی در سال 1400، در روز 21 خرداد ماه به صورت الکترونیکی برگزار می شود و داوطلبان فرصت دارند تا مراحل ثبت نام خود را در زمان مقرر به انجام برسانند. لازم است بدانید در حال حاضر زمان دقیقی در خصوص ثبت نام این آزمون اعلام نگشته است اما شما به محض انتشار تاریخ آن، مقاله بروز رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400

همان طور مشاهده کردید علاوه بر آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، آزمون دیگری تحت عنوان آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی نیز در نظر گرفته شده است. توجه کنید که نحوه ثبت نام این آزمون برای داوطلبان خارج و داخل کشور متفاوت می باشد که در قسمت زیر به آن اشاره شده است. 

نحوه ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در داخل کشور

داوطلبان شرکت در هر یک از آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه لازم است به منظور طی مراحل ثبت نام به دانشگاه محل تحصیل خود در حوزه مراکز برگزار کننده آزمون مراجعه کرده و یا با معرفی دانشگاه به نزدیک ترین مرکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه نمایند.

نحوه ثبت نام داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور

داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور که نسبت به تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی اقدام نموده اند، می بایست قبل از ثبت نام  اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir، مبلغ مورد نظر را به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت نمایند که انتظار می رود این مبلغ نسبت به سال گذشته با افزایش همراه باشد. پس از واریز هزینه، داوطلبان باید به منظور تکمیل ثبت نام خود با به همراه داشتن کارت ملی، یک قطعه عکس و پرینت پرداخت هزینه به مراکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه کنند.

نکات مهم

  • تنها واریز هزینه توسط داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور به منزله ثبت نام نبوده و آن ها باید جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود، به مراکز قطب برگزار کننده آزمون مراجعه کنند.
  • توجه داشته باشید که حتما قبل از پرداخت هزینه از مراکز مذکور در خصوص برگزاری آزمون برای متقاضیان خارج از کشور استعلام نمایید.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که قبل از ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی می بایست از جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون مربوطه مطلع گردند. سپس با مطالعه دقیق منابع آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی و بررسی نمونه سوالات آزمون علوم پایه پزشکی و پیش کاورزی آمادگی لازم را جهت شرکت در این آزمون کسب نمایند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون الکترونیک میان دوره پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 از چه تاریخی آغاز می گردد؟

در حال حاضر زمان دقیقی در خصوص نام نویسی این آزمون بیان نشده است اما شما می توانید با عضویت در کانال تلگرامی ایران مشاوره از جدیدترین اخبار مطلع گردید.

2- ثبت نام آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی 1400 در چه بازه زمانی انجام می شود؟

در حال حاضر تاریخ ثبت نام این آزمون برای سال 1400 مشخص نشده است.

3- ثبت نام داوطلبان آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی به چه صورت انجام می گیرد؟

فرآیند نام نویسی آزمون های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی برای داوطلبان داخل و خارج کشور در مقاله فوق بیان شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره