خانه دکتری زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان 97

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان 97

زمان برگزاری مصاحبه دکتری 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

در زمان ثبت نام آزمون دکتری 97، 234 هزار و 706 نفر در آزمون دکتری 97 ثبت نام کردند. از تعداد حاضرین در جلسه آزمون دکتری 97، 173 هزار و 763 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و بیشتر مجاز شدگان در بازه زمانی مقرر اقدام به انتخاب رشته نمودند. نتایج انتخاب رشته دکتری 97 در تاریخ 31 اردیبهشت 97 بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفت و معلوم شد که از هر داوطلب در کدام یک از رشته محل های انتخابی خود جهت انجام مصاحبه دعوت بگردیده است. پس از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته دکتری داوطلبان زیادی با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس می گیرند و برنامه زمانی دانشگاهی را که در آن ها دعوت به مصاحبه شده اند جویا می شوند. به همین دلیل بر آن شدیم تا این مطلب را به زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان در رشته های مختلف اختصاص دهیم و در کنار آن به موضوعات دیگری همچون نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان، مدارک لازم جهت حضور در مصاحبه دکتری، سوالات مصاحبه دکتری و عوامل موفقیت در مصاحبه دکتری 97 بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید تا اطلاعات لازم در رابطه با مصاحبه دکتری 97 را کسب نمایید.

تغییرات احتمالی در زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان، از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدارک لازم جهت حضور در مصاحبه دکتری 97

چنانچه پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 97 مشخص شد که شما حد نصاب قبولی رشته انتخابی خود در دانشگاه اصفهان را کسب نموده اید می بایست در زمان مقرر با به همراه داشتن مدارک زیر جهت انجام مصاحبه به دانشگاه اصفهان مراجعه نمایید. مدارک لازم جهت حضور در مصاحبه دکتری 97 به شرح ذیل می باشد :

  • اصل مدرک کارشناسی ( لیسانس ) یا کارنامه ریز نمرات

داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته بایستی اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه دهند.

  • اصل مدرک کارشناسی ارشد  ( فوق لیسانس ) یا کارنامه ریز نمرات

داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند و حداکثر تا تاریخ 97/6/31 فارغ التحصیل می شوند ( اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه  آموزش عالی محل اخذ مدرک، مطابق فرم مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه 94 دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی )

” داوطلبانی که بنا به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک مندرج در بندهای 1 و 2 فوق نمی باشند، بایستی اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند. “

  • اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.
  • برای افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده اند، اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی « رسمی – قطعی » و یا « رسمی – آزمایشی » تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تایید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، 
  • کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان 97

همانطور که گفته شد پس از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته دکتری متوجه خواهید شد که در کدام یک از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده اید. چنانچه حد نصاب لازم جهت دعوت مصاحبه در یکی از رشته های دانشگاه اصفهان را کسب کرده اید با دانلود فایل زیر می توانید از زمان مصاحبه آن رشته در دانشگاه اصفهان مطلع گردید. البته لازم به ذکر است که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است نتایج نهایی پذیرفته شدگان ( نتایج مصاحبه ) نیمه اول شهریور ماه اعلام گردد بنابراین به دلیل تعداد زیاد کد رشته محل هایی تحصیلی برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شده که به ناچار بخشی از زمانبندی مصاحبه ها در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. 

” فایل زمانبندی دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه اصفهان در فایل زیر موجود می باشد ولی از آن جا که برنامه زمانی مصاحبه برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ماه مبارک رمضان پیش بینی شده و امکان تغییر این زمانبندی وجود دارد بنابراین توصیه می کنیم حتما قبل از مراجعه جهت انجام مصاحبه، حتما به سایت اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان مراجعه کنید تا از تغییرات احتمالی مطلع گردید. “

سوالات مصاحبه دکتری

در جلسه مصاحبه دکتری سراسری 97 سوالات متنوع و متعددی مطرح می شود. به همین دلیل داوطلبان زیادی از شرکت در مصاحبه دکتری هراس دارند. ولی به جرات می توان گفت که با رعایت یکسری نکات ساده ولی مهم و اساسی، به راحتی می توانید این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. لازم به ذکر است که سوالات مصاحبه دکتری غیرقابل پیش بینی شده است. ولی با این حال می توانیم یکسری سوالات روتین را طبق تجربیات سال های گذشته در این مطلب مطرح کنیم.

  • صد در صد در ابتدای جلسه، اساتید حاضر در جلسه از شما می خواهند خودتان را به انگلیسی معرفی کنید. در پاسخ به این سوال می بایست ابتدا نام و نام خانوادگی خود را بگویید و معرفی مختصری از رشته و دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشید و در نهایت نیز شرح حال مختصری از مسیر تحصیلی خود را بیان کنید.
  • یکی دیگر از سوالات روتین اساتید از داوطلبان در رابطه با پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد شما خواهد بود. لازم به ذکر است که اگر پایان نامه شما با رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی ارشد خیلی مرتبط نباشد حتما در این رابطه نیز از شما سوال خواهند کرد که چرا پایان نامه و رشته شما در مقطع کارشناسی ارشد ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند؟
  • ممکن است در جلسه مصاحبه یکسری سوالات علمی در رابطه با پایان نامه شما نیز مطرح شود. البته بنا بر تجربیات سال های گذشته می توان گفت که بیشتر دانشگاه ها در جلسه مصاحبه سوالات علمی مطرح نمی کنند ولی قدرت تحلیل داوطلب در رابطه با موضوعات علمی مخصوصا موضوع پایان نامه را مورد بررسی قرار می دهند.
  • صد در صد یکی دیگر از از سوالات اساتید، ریز نمرات و معدل شما در مقاطع قبلی خواهد بود. ضمنا در مورد رزومه تحصیلی و شغلی شما نیز خواهند پرسید. بنابراین داشتن یک رزومه قوی می تواند موثر واقع شود. ولی اشتغال به کار داوطلبان اکثر اوقات تاثیر منفی خواهد داشت.
  • اگر دارای مدرک زبان معتبری هستید حتما مدرک زبان خود را نیز در جلسه مصاحبه، همراه داشته باشید. اطلاع اساتید از مدرک زبان شما قطعا تاثیر مثبتی در پذیرش شما خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در رابطه با سوالات جلسه مصاحبه دکتری، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنیایران مشاورهتماس حاصل فرمایید. مشاوران مرکز، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه اصفهان 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری