خانه آزمون استخدامی مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور

مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور

تاریخ مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99
مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99
شرکت در “آزمون های استخدامی” از جمله راه های اشتغال برای کارجویان محسوب می شود که هر ساله داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند. متقاضیانی که قصد دارند به این طریق در سازمان یا ارگانی مشغول به فعالیت شوند، می بایست علاوه بر کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی، در مصاحبه حضوری نیز عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند.

آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیروی مورد نیاز خود را صرفا از میان داوطلبانی که علاوه بر موفقیت در آزمون، امتیاز لازم در مصاحبه را نیز کسب نموده اند، جذب می کند. در این مقاله قصد داریم این مرحله از آزمون استخدامی مذکور را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

دعوت به مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور به منزله پذیرش نهایی داوطلبان نمی باشد.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99

پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه آن از طریق سایت ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و از داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره علمی شده باشند، برای حضور در مصاحبه و بررسی مدارک دعوت به عمل می آید. نحوه محاسبه حدنصاب نمره بدین ترتیب است که بالاترین نمره مکتسبه در آزمون با ارزش وزنی 40 درصد برای سوالات عمومی و 60 درصد برای سوالات تخصصی تعیین شده و مبنای سایر مراحل انتخاب متقاضیان قرار می گیرد.

با توجه به این که قرار است این آزمون در روز جمعه مورخ 30 خرداد ماه برگزار شود، هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آن و تاریخ مصاحبه پذیرفته شدگان منتشر نشده و مجری برگزاری آزمون نیز در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99 به این نکته اشاره نکرده است. با این تفاسیر نمی توان در مورد زمان دقیق مصاحبه آزمون استخدامی مذکور اظهار نظر نمود. به همین دلیل توصیه می کنیم ما را در کانال تلگرام آزمون های استخدامی همراهی نمایید تا به محض اعلام زمان مصاحبه، از اخبار مربوطه مطلع گردید.

نحوه برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، معرفی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه استخدامی مشروط به کسب حدنصاب نمره آزمون بوده و انتخاب پذیرفته شدگان بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و سایر قوانین و مقررات مربوطه انجام می پذیرد. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99 که دارای حدنصاب نمره علمی نیز می باشند، برای انجام ادامه فرآیند گزینش خود، مراحل زیر را در پیش رو خواهند داشت.

بررسی مدارک

پس از انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت استخدام، پذیرفته شدگان باید مدارک خود را جهت بررسی کارشناسان مربوطه ارائه نمایند. این امر بدان دلیل صورت می گیرد که ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99 صرفا بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه اینترنتی آن ها صورت گرفته است و باید صحت اظهارات داوطلبان پیش از حضور در مرحله مصاحبه محرز گردد.

مصاحبه استخدامی

از داوطلبانی که مدارک آن ها مورد تایید قرار گرفته است برای حضور در مرحله مصاحبه دعوت به عمل می آید. هنگامی که در جلسه مصاحبه حاضر می شوید، کارشناسان ابتدا از شما می خواهند که خود را معرفی کرده و اطلاعات نسبتا جامعی درمورد خانواده، رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل ، علایق، مهارت ها و… را ارائه نمایید.

معمولا در مصاحبه تمامی آزمون های استخدامی کشور، سوالات تخصصی پیرامون رشته تحصیلی و شغل مورد تقاضای داوطلبان نیز پرسیده می شود تا میزان اطلاعات و تسلط آن ها بر مباحث مربوطه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

ناگفته نماند که ممکن است در جلسه مصاحبه لازم باشد به تعدادی سوال روان شناختی نیز پاسخ دهید که در نهایت، عملکرد شما در این مرحله تعیین می کند که آیا از امتیاز و شرایط لازم برای حضور در مرحله بعد یعنی گزینش برخوردار می باشید یا خیر.

گزینش

مطابق با آن چه در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور قید شده است، معرفی افراد برای گزینش بر اساس مجموع نمره نهایی کل آن ها با وزن 60 درصد برای آزمون کتبی (عمومی و تخصصی) و 40 درصد برای مصاحبه استخدامی و همچنین با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود.

سوالاتی که در مرحله پایانی مصاحبه مطرح می شوند شامل سوالات عقیدتی و سیاسی می باشد، بنابراین تسلط بر امور سیاسی کشور در کنار داشتن اطلاعات کافی در زمینه احکام می تواند نقش تعیین کننده ای را در استخدام شما ایفا نماید.

شاید بسیاری از شما عزیزان از سوالاتی که اغلب در مصاحبه های استخدامی پرسیده می شود مطلع باشید اما به منظور آشنایی آن دسته از داوطلبانی که ممکن است بخواهند برای اولین بار در جلسه مصاحبه استخدامی یک ارگان دولتی حضور یابند، ارائه چند نمونه از مجموعه سوالات مذکور، خالی از لطف نباشد.

  • اصول دین تحقیقی هست یا تقلیدی؟
  • فرق ولایت فقیه با مرجع تقلید چیست؟
  • در کدام یک از مراسم های ملی و مذهبی شرکت می کنید؟
  • تفاوت ولی فقیه و مرجع تقلید را توصیح دهید.
  • رییس قوه قضاییه و رهبر چطور انتخاب می شوند؟
  • واجبات رکنی و غیر رکنی را تعریف کنید و نام ببرید.
  • و…

انجام معاینات پزشکی

استخدام داوطلبانی که به این مرحله راه پیدا می کنند تقریبا قطعی است و صرفا باید تعدادی آزمایش پزشکی از جمله آزمایش اعتیاد، بینایی سنجی و… را انجام داده و در نهایت جواب معاینات انجام شده به تایید پزشک معتمد سازمان برسد.

توجه داشته باشید که ارائه مدرک استعلام کارت پایان خدمت برای آقایان و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه از اداره تشخیص هویت پلیس الزامی بوده و ممکن است در هر یک از مراحل فوق از داوطلبان اخذ گردد.

ناگفته نماند که مراحل مذکور روند کلی مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور بوده و ممکن است ترتیب برگزاری آن ها در دوره های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را پیرامون مصاحبه آزمون های استخدامی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در میان بگذارید.

نکات مهم پیرامون مصاحبه آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور 99

  • داوطلبان باید از سلامت جسمانی و روانی و همچنین توانایی لازم برای انجام کار مورد تقاضا برخوردار باشند. زیرا در صورت عدم تایید توانایی متقاضی توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینات پزشکی، داوطلب از حضور در سایر مراحل جذب محروم شده و مرجع رسیدگی به اعتراض وی، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه خواهد بود.
  • در صورتی که هر یک از مدارک داوطلبان از جمله مدرک تحصیلی، سن، ایثارگری، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای آقایان)، سابقه اشتغال غیر رسمی در دستگاه های اجرایی و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب هنگام ثبت نام اینترنتی با ضوابط و مقررات مربوطه مغایر باشد، حق حضور در سایر مراحل استخدام از وی سلب خواهد شد.
  • مسئولیت ارائه مدارک ناقص هنگام بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب است و در صورتی که محرز گردد متقاضی فاقد شرایط لازم می باشد نه تنها از حضور در دیگر مراحل محروم می شود بلکه در صورت انعقاد قرارداد کار معین، قرارداد مذکور باطل شده و از درجه اعتبار ساقط می گردد.

پس از انجام تمامی مراحل مصاحبه و گزینش و در نهایت تایید مراجع ذی صلاح، اسامی پذیرفته شدگان در موعد مقرر از طریق سایت ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور به آدرس hrtc.ir به اطلاع داوطلبان می رسد. پس ار اعلام نتایج نهایی، قبول شدگان می توانند نسبت به تکمیل سایر مراحل استخدام خود اقدام نمایند.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی