خانه کارشناسی ارشد منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات 1401

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات 1401

معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات 1400
منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات 1401

مهم ترین گام برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون کسب کرد. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، منابع کنکور ارشد 1401 نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد. به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 در یک مجموعه رشته ثبت نام می نمایند و در زمان انتخاب رشته می توانند رشته و گرایش مورد نظر خود را از آن مجموعه انتخاب کنند.

عناوین دروس امتحانی رشته حقوق ارتباطات در کنکور کارشناسی ارشد 1401

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد، رشته و گرایش مورد نظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند.

رشته حقوق ارتباطات در گروه علوم انسانی می باشد که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند، نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت. به این صورت که می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و جداول رشته های امتحانی از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند.

رشته حقوق ارتباطات مباحث و دروس زیر را شامل می شود.

  • متون حقوق (انگلیسی، فرانسه) با ضریب 2
  • حقوق بین الملل عمومی با ضریب 2
  • حقوق اساسی با ضریب 3
  • حقوق مدنی (تعهدات) با ضریب 2
  • حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری با ضریب 2
  • حقوق ارتباطات با ضریب 3

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات 1401

رشته حقوق ارتباطات یکی از رشته های مجموعه حقوق (کد 1126) می باشد و جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد محسوب می شود. یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته، در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته حقوق ارتباطات می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه کنید.

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق ارتباطات
متون حقوق (به زبان انگلیسی و فرانسه)
505 واژه متون حقوقی، محمود رمضانی، انتشارات چتردانشمتون حقوقی در بوته آزمون (ویژه آزمون کارشناسی ارشد)، محمود رمضانی، ناشر: موسسه کمک آزمون (تست)
کتاب Law Texts for Law Students، نوسنده: دکتر گودرز افتخار جهرمی، انتشارات گنج دانشآزمون یار متون فقه، مولف: مهدی بابازاده، انتشارات اندیشه ارشد (تست)
حقوق بین الملل عمومی
کتاب بایسته های حقوق بین الملل عمومی نوشته دکتر رضا موسی زاده از میزانشرح جامع حقوق بین الملل عمومی، مریم سالاری، (مجموع ۲۹۰ تست تألیفی در کلیه فصول) (تست)
کتاب حقوق معاهدات بین‌المللی نوشته دکتر محمدرضا ضیایی‌ بیگدلی از گنج دانشکتاب مجموعه پرسش های چهار گزینه ای حقوق بین الملل خصوصی نوشته مسلم یعقوبی از چتر دانش (تست های طبقه بندی شده + پاسخنامه) (تست)
حقوق اساسی
کتاب حقوق اساسی و نهادهای سیاسی نوشته دکتر سید ابوالفضل قاضیکتاب درس نامه حقوق اساسی نوشته محسن امامی قشلاق (تست)
حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران دکترمحمد هاشمی-نشر میزان (2 جلد)شرح جامع حقوق اساسی تألیف مسلم یعقوبی، انتشارات ارشد (تست)
حقوق مدنی (تعهدات)
کتاب مسئولیت مدنی الزامات خارج از قرارداد دکتر صفایی انتشارات سمتکتاب تست حقوق مدنی دکتر شهبازی (تست)
کتاب درس هایی از عقود معین جلد دوم اثر دکتر ناصر کاتوزیان انتشارات گنج دانشکتاب اعمال حقوقی و تعهدات جرعه نوش، انتشارات دادآفرین (تست)
آیین دادرسی کیفری
اثر دکتر علی خالقی از انتشارات شهر دانش (دو جلد)چهارگزینه‌ ای برگزیده آیین دادرسی کیفری مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 نوشته یحیی بخشی – امید بخشی از چتر دانش (تست)
آیین دادرسی کیفری دکتر طهماسبی (4 جلد)، انتشارات میزانتست های آیین دادرسی کیفری دکتر مهابادی، انتشارات دوراندیشان (تست)
حقوق ارتباطات
 حقوق ارتباطات و مجموعه قوانین و مقررات رسانه ای ایران،تالیف اسماعیل بایبوردی، انتشارات فرادیدمبانی حقوق ارتباطات، تالیف جواد علیزاده، انتشارات مبنای خرد

علاقه مندانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 1401 در رشته حقوق ارتباطات در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور ارشد می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حدنصاب علمی لازم را کسب نموده اند، یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- منابع مناسب برای قبولی در آزمون ارشد رشته حقوق ارتباطات ۱۴۰۱ چیست؟

با مطالعه متن مقاله می توانید با برخی از منابع مفید برای قبولی در این رشته آشنا شوید.

2- آیا تنها با مطالعه منابع ذکر شده در این مقاله می توانیم نمره قبولی در کنکور کارشناسی ارشد را کسب کنیم؟

خیر، شما با مطالعه درست این منابع تنها می توانید راحت تر به نمره قبولی در رشته دلخواهتان برسید.

3- منبع مناسب برای واحد درسی حقوق اداری در رشته حقوق ارتباطات کدام است؟

با مراجعه به متن این مقاله می توانید با برخی کتاب های مفید و موثر برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد آشنا شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد