خانه مدارس نحوه احراز هویت در سامانه شاد

نحوه احراز هویت در سامانه شاد

راهنمای احراز هویت در سامانه شاد
نحوه احراز هویت در سامانه شاد

دانش آموزان پایه های مختلف به منظور ورود به سامانه شاد لازم است ابتدا نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند. این ثبت اطلاعات در واقع همان مرحله احراز هویت است و تا زمانی که انجام نشود، فرد قادر به شرکت در کلاس های درسی مجاری خود نمی باشد. برای انجام فرآیند احراز هویت در سامانه یا اپلیکیشن شاد، ابتدا مدیر مدرسه باید اطلاعات هویتی و تحصیلی دانش آموز را در سامانه سناد وارد نماید و سپس مجموعه این موارد به تایید دبیر مربوطه نیز برسد.

دانش آموزان برای انجام فرآیند احراز هویت خود باید از اپلیکیشن سامانه شاد و یا نسخه تحت وب آن استفاده کنند.

وظایف مدیران و معلمان پیش از احراز هویت دانش آموز در سامانه شاد

همان طور که اشاره شد، پیش از این که دانش آموز بخواهد نسبت به احراز هویت خود در سامانه شاد اقدام کند، باید مطمئن شود که اطلاعات او از سوی مدیر و معلمان مدرسه مورد تایید قرار گرفته است. از همین رو چنان چه اطلاعات دانش آموزان، معلمان و کلاس های آن ها در سامانه سناد دانش آموزی ثبت نشده باشند و یا نقص هایی داشته باشند، مدیر مدرسه موظف است ابتدا به سامانه سناد مراجعه کند و اطلاعات مربوطه را تکمیل و ثبت نماید. سپس از دانش آموزان نیز بخواهد که فرآیند عضویت خود در این سامانه را انجام دهند.

تمامی معلمان نیز باید پس از ثبت اطلاعاتشان توسط مدیر مدرسه وارد سامانه شاد شوند و با انتخاب نقش خود به عنوان معلم”، کد ملی خود را درج کنند. پس از آن لازم است گزینه “مشاهده لیست مدارس” را از آن برگزینند تا بتوانند فهرست مدارس مربوط به خود را مشاهده کنند. در این مرحله، هر معلم می تواند به گروه یا گروه های کلاسی خود که توسط مدیر مدرسه ایجاد شده اند، دسترسی داشته باشد. تنها کافی است پس از انتخاب مدرسه مورد نظر، بر روی گزینه “مشاهده لیست گروه های کلاسی” کلیک کند تا فهرستی از گروه های مذکور برایش نمایان گردد و وارد آن ها شود.

معلم نیز می تواند پس از تکمیل فرآیند ثبت نام و عضویت در سامانه شاد، به دانش آموزان خود اطلاع دهد که از روز بعد جهت احراز هویت و عضویت در گروه های کلاسی، به سامانه شاد مراجعه کنند.

احراز هویت در شبکه آموزشی دانش آموزان از طریق اپلیکیشن شاد

دانش آموزان ابتدا می بایست نصب برنامه شاد جدید را دانلود کرده و سپس نسبت به نصب آن اقدام نمایند که در ادامه مطلب به طور کامل مراحل آن را شرح می دهیم. بنابر آن چه تا به این جا گفته شد، اگر برای اولین بار است می خواهید وارد نرم افزار شاد شوید، بایستی ابتدا مراحل احراز هویت را به انجام برسانید. یه همین جهت، پس از ورود به اپلیکیشن و وارد نمودن شماره تلفن همراه، با استفاده از گزینه “افزودن کاربر” این روند را تکمیل نمایید. در صورتی که ثبت نام شما در اپلیکیشن شاد با موفقیت انجام گیرد، با پیغام “احراز هویت با موفقیت انجام شد” مواجه خواهید شد.

مراحل ورود دانش آموزان

پس از ورود به برنامه، 4 بخش سرویس ها، پیام رسان، شادینو و تنظیمات را مشاهده می کنید. مهم ترین بخشی که اطلاعات و گروه های درسی دانش آموز در آن قرار دارد، بخش ”مدرسه من” می باشد.

مرحله اول ورود دانش آموزان به نرم افزار شاد

  • پس از کلیک بر روی قسمت “مدرسه من”، حساب های کاربری مختلفی که احراز هویت آن ها را به انجام رسانده اید‏، قابل مشاهده می باشد.مرحله دوم ورود دانش آموزان به نرم افزار شاد
  • در صفحه ای مشابه با فضای تصویر زیر، تمامی بخش های مربوط به تکالیف و آزمون محصل نمایش داده شده است که برای دسترسی به هر کدام، کافی است بر روی بخش مربوطه کلیک نمایید.

مرحله سوم ورود دانش آموزان به نرم افزار شاد

  • در بخش بعدی، “پیام رسان” را مشاهده می کنید که از طریق آن، می توانید با معلم یا هم کلاسی های خود به صورت خصوصی یا گروهی در تماس باشید.

مرحله چهارم ورود دانش آموزان به نرم افزار شاد

  • در بخش تنظیمات نیز می توانید به ویرایش اطلاعات شخصی خود از جمله عکس پروفایل، شماره همراه،‌ حریم خصوصی یا سایر موارد بپردازید.

مرحله پنجم ورود دانش آموزان به نرم افزار شاد

احراز هویت در شبکه آموزشی دانش آموزان از طریق نسخه تحت وب سامانه شاد

برنامه شاد تحت وب برای آن دسته از دانش آموزان که به هر دلیلی نمی توانند با تلفن همراه خود وارد اپلیکیشن شاد شوند، راه اندازی شده است و امکان دسترسی به آن از طریق رایانه های شخصی و همچنین مرورگرهای تلفن همراه وجود دارد.

  • دانش آموزانی که قصد دارند از طریق این برنامه فرآیند احراز هویت خود را انجام دهند، می بایست ابتدا به سایت shadweb.iranlms.ir مراجعه کنند، شماره تلفن همراهی که در دسترس است را در صفحه اول این سامانه درج نمایند و سپس دکمه “مرحله بعد” را بفشارند.

مرحله اول ورود به نسخه تحت وب شاد

  • پس از ثبت شماره تلفن در مرحله قبل، یک کد فعال سازی 5 رقمی به آن ارسال می گردد که باید در این مرحله ثبت گردد تا دانش آموز بتواند به مرحله بعد راه یابد.

مرحله دوم ورود به نسخه تحت وب شاد

  • در این گام، دانش آموزان وارد محیط برنامه شاد تحت وب می شوند و باید از منوی موجود در سمت راست سایت، گزینه “ورود به مدرسه من” را انتخاب کنند.

مرحله سوم ورود به نسخه تحت وب شاد

  • اکنون لازم است در این صفحه،نقشخود رابه عنوان “دانش آمور، معلم یا مدیر” انتخاب کنبد.

مرحله چهارم ورود به نسخه تحت وب شاد

  • در مرحله بعدی، کد ملی خود را در جای مشخص شده درج نمایید.

مرحله پنجم ورود به نسخه تحت وب شاد

  • حال می بایست سال تولد خود را در بخش مشخص شده وارد نموده و بر روی گزینه “ارسال” کلیک کنید.

مرحله ششم ورود به شاد تحت وب

  • سپس مطابق تصویر ماه تولد خود را در قسمت تعیین شده درج نمایید.

مرحله هفتم ورود به شاد تحت وب

  • در آخر نیز روز تولد خود را وارد نموده و در پایان تمامی این مراحل دکمه “ارسال” را بفشارید.

مرحله هشتم ورود به شاد تحت وب

  • چنانچه این فرآیند را به طور کامل به اتمام رسانده باشید، با پیام “احراز هویت با موفقیت انجام شد” مواجه می شوید که لازم است بر روی گزینه “بله” کلیک نمایید.

مرحله نهم ورود به شاد تحت وب

شیوه آموزش مجازی دانش آموزان تا زمان بازگشایی مدارس در سال 1402 ادامه دارد. به استثنای آموزش مجازی، یک روش دیگر نیز برای آموزش از راه دور، در نظر گرفته شده است که توسط رسانه ملی اجرا می شود. به این صورت که برخی دروس از شبکه 4 و 7 سیما در ساعاتی مشخص تدریس می شوند. اگر ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون با ساعات برگزاری کلاس های آنلاین تداخل داشته باشد، دانش آموزان می توانند از قابلیت ذخیره سازی سامانه شاد بهره مند شوند و به محتوای آموزشی مورد نیاز خود، پس از اجرای کلاس درس دسترسی داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس