خانه مشاوره تحصیلی هزینه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲

میزان مبلغ پرداختی برای ثبت نام آزمون وکالت 1402
هزینه ثبت نام آزمون وکالت 1402

کانون وکلای دادگستری ایران از طریق برگزاری آزمون وکالت اقدام به پذیرش کارآموزان واجد شرایط آزمون وکالت می نماید، بنابراین فارغ التحصیلان رشته حقوق و علاقه مند به اشتغال در زمینه وکالت در صورت قبولی در این آزمون باید به مدت 2 سال دوره کارآموزی بگذرانند.

فرآیند نام نویسی در این آزمون علاوه بر ارائه مدارک ثبت نام آزمون وکالت، مستلزم پرداخت هزینه نیز می باشد که واریز وجه به صورت اینترنتی از طریق سایت مربوطه در زمان ثبت نام آزمون وکالت انجام می گیرد. جهت اطلاع از میزان هزینه نام نویسی این آزمون و نحوه پرداخت آن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه ثبت نام در آزمون وکالت دادگستری 1402 برابر با 400 هزار تومان می باشد.

هزینه ثبت نام آزمون وکالت 1402

 ثبت نام آزمون وکالت همانند ثبت نام در هر آزمونی مستلزم انجام یک سری اقدامات از جمله پرداخت هزینه است که در راستای ارائه خدمات به داوطلبان در نظر گرفته می شود. در نتیجه علاقه مندانی که قصد نام نویسی در آزمون وکالت را دارند، می بایست به محض اعلام شروع زمان ثبت نام آزمون وکالت با پرداخت وجه مورد نظر، فرآیند ثبت نام خود را آغاز کرده و اطلاعات خود را در سامانه درج نمایند.

هزینه ثبت نام آزمون وکالت 1402
دادگستریقوه قضائیه
400 هزار توماننامشخص*

* از آنجایی که در سال های گذشته مبلغ هزینه ثبت نام دو آزمون باهم یکسان بوده است به احتمال زیاد هزینه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه در سال 1402 نیز برابر با 400 هزار تومان خواهد بود.

داوطلبان می بایست پیش از اقدام به پرداخت هزینه با بررسی اطلاعیه های موجود در سایت ثبت نام آزمون وکالت از دارا بودن شرایط آزمون وکالت اطمینان حاصل کنند، چرا که در صورت ایجاد هر گونه مشکلی، این وجه قابل بازگردانی نمی باشد.

زمان پرداخت هزینه آزمون وکالت 1402

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت، همزمان با فرایند ثبت نام و در زمان ثبت نام آزمون وکالت و تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت انجام می شود. در جدول زیر زمانبندی این فرایند توسط هر دو مجری این آزمون ذکر شده است.

زمانبندی پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت 1402
فراینددادگستریقوه قضائیه
ثبت نام اصلی13 الی 22 اردیبهشتنامشخص
تمدید مهلت ثبت ناماحتمالا هفته آخر اردیبهشت ماهنامشخص
مهلت مجدد ثبت نامنامشخصنامشخص

علی رغم اینکه در سال های گذشته زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه مصادف با فروردین ماه بوده است در سال جدید اطلاعی از زمان ثبت نام و برگزاری این آزمون نیست و در صورت انتشار اخبار جدید در این رابطه مطلب به روز رسانی شده و در کانال تلگرام ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد گردید.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت 1402

فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر رشته حقوق و مدارک معادل آن که با مطالعه منابع آزمون وکالت خود را برای شرکت در این آزمون آماده کرده اند، می بایست به هنگام ثبت نام آزمون وکالت نسبت به پرداخت هزینه آزمون اقدام کنند.

پرداخت هزینه دادگستری

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری از طریق سایت مجری این فرایند یعنی سایت سازمان سنجش مطابق با مراحل زیر قابل انجام است.

  •  به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و بخش “سایر آزمون های استخدامی” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

  • بر روی گزینه “سامانه ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت، کانون وکلای دادگستری سال 1402” کلیک فرمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

  • کلیک مجدد روی گزینه “سامانه ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت، کانون وکلای دادگستری سال 1402”

مرحله سوم ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

  • در صفحه ای که مقابل شما گشوده خواهد شد، گزینه “خرید کارت اعتباری” را برگزینید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

  • بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 1402” کلیک کرده و دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

  • به صفحه ای هدایت می شوید که می بایست مشخصات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و سپس عبارت “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

  • در صفحه باز شده اطلاعات شما به همراه شماره پیگیری پرداخت نمایش داده می شود. شماره مذکور را یادداشت نموده و روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

  • پس از انتقال به درگاه الکترونیکی بانک مورد نظر بایستی اطلاعات کارت بانکی خود را درج نموده و دکمه “پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هشتم ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

اگر پرداخت به طور صحیح انجام شده باشد، یک شماره پیگیری از سوی سامانه برای شما صادر می گردد که لازم است آن را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید.

پس از تکمیل فرآیند پرداخت و خریداری کارت اعتباری می بایست شماره سریال 12 رقمی خریداری شده را دریافت نموده و برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام استفاده کنید. در پایان نیز لازم است از اطلاعات ثبت نامی خود پرینت تهیه کرده و در صورت قبولی در آزمون آن را به کانون مربوط ارائه دهید.

پرداخت هزینه قوه قضائیه

در سال گذشته فرایند ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه و پرداخت هزینه آن از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir صورت گرفت. در ادامه مراحل پرداخت هزینه در این سایت ذکر شده است.

همچنین لازم به ذکر است با توجه به این که سایت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه در سال های اخیر دوبار تغییر داشته است نمی توان از اجرای این فرایند توسط سامانه مذکور در سال جاری اطمینان حاصل کرد و در صورت هرگونه تغییر یا قطعیت در این رابطه مطلب به روز رسانی خواهد شد.

  • مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir و انتخاب “ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه 1402”

مرحله اول ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • کلیک روی گزینه “خرید کارت” در صفحه باز شده

مرحله دوم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • کلیک روی گزینه “خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال 1402” (در صورتی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستید.)

مرحله سوم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • در باکس های صفحه مربوطه اطلاعات شخصی خواسته شده را وارد کرده و روی گزینه “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت بانکی وکلیک روی گزینه “پرداخت” 

مرحله پنجم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

پس از تکمیل فرایند خرید سریال 12 رقمی کارت خریداری شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت که برای ادامه فرایند ثبت نام مورد نیاز است.

شرکت کنندگان آزمون کارآموزی وکالت باید شرایط آزمون وکالت بیان شده در اطلاعیه ثبت نام آن را به طور کامل مطالعه کرده و سپس نسبت به پرداخت هزینه و انجام فرآیند ثبت نام آزمون وکالت اقدام نمایند، چرا که در صورت مشخص شدن عدم انطباق وضعیت داوطلب با شرایط مورد نیاز، نام نویسی وی لغو شده و فاقد اعتبار می باشد. پس از نام نویسی نیز داوطلبان می توانند با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت در بازه زمانی مشخص نسبت به شرکت در این آزمون اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1- هزینه در نظر گرفته شده برای آزمون وکالت ۱۴۰۲ چقدر می باشد؟

مبلغ هزینه مذکور برای ثبت نام آزمون دادگستری 400 هزار تومان است اما برای آزمون قوه قضائیه هنوز مشخص نمی باشد.

2- از چه طریقی باید نسبت به پرداخت هزینه آزمون وکالت ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

واریز هزینه به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت sanjesh.org برای آزمون وکالت دادگستری و از طریق azmoon.iau.ac.ir برای آزمون وکالت قوه قضائیه امکان پذیر است.

3- هزینه پرداخت شده جهت ثبت نام در آزمون وکالت ۱۴۰۲ قابل بازگردانی می باشد؟

خیر، در صورت ایجاد هر گونه مشکلی، وجه واریز شده جهت ثبت نام در این آزمون قابل بازگردانی نمی باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره