خانه مشاوره تحصیلی وام ازدواج دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

وام ازدواج دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مبلغ وام ازدواج دانشجویی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
وام ازدواج دانشجویی 1402 – 1403

پرداخت هزینه های دوران دانشجویی همواره یکی از دغدغه های دانشجویان و خانواده آنان می باشد. در این راستا دانشگاه ها تدابیری اندیشیده اند تا بتوانند با ارائه انواع تسهیلات مالی، بخشی از این هزینه ها را تامین کنند. وام های دانشجویی تحت عناوین مختلفی از جمله تحصیلی، مسکن، تغذیه، ازدواج، ضروری و… و مبالغ متفاوتی به این افراد اعطا می گردند و بهره مندی از هر یک از آن ها، شرایط خاص خود را می طلبد.

وام ازدواج دانشجویی یکی از این تسهیلات می باشد که در طول تحصیل، فقط یک مرتبه به افراد واجد شرایط داده می شود. یکی از شروط اصلی دریافت این وام، ازدواج (عقد) در دوران دانشجویی است که می بایست تنها یک سال از آن گذشته باشد. متقاضیانی که واجد شرایط وام دانشجویی ازدواج هستند، می توانند در موعد مقرر درخواست خود را از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت نمایند.

فقط افرادی که در طول دوران تحصیل متاهل شده اند و یک سال از زمان عقد آنان گذشته باشد، می توانند متقاضی وام ازدواج دانشجویی گردند.

زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام وام ازدواج دانشجویی 1402-1403 از طریق صندوق رفاه برای دانشجویان دانشگاه های سراسری و آزاد امکان پذیر است و داوطلبان بایستی تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را از سایت رسمی این صندوق به آدرس اینترنتی swf.ir پیگیری نمایند. البته دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند از طریق سامانه ساجد دانشگاه آزاد نیز نام نویسی وام مذکور را انجام دهند.

زمان ثبت نام نیمسال اول

برای ثبت نام هر یک از وام های دانشجویی 14021403 بایستی در زمان مشخص شده به سایت رسمی صندوق اعطا کننده وام مراجعه کرده و پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز، درخواست خود را به ثبت برسانید. زمان ثبت نام وام دانشجویی ازدواج برای نیمسال اول تحصیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نیز مانند سال های گذشته از روزهای اولیه ترم اعلام خواهد شد و تا مدت زمان مشخصی نیز ادامه خواهد داشت. در صورتی که خبر جدیدی در رابطه با زمان نام نویسی وام ازدواج دانشجویی منتشر شود، متن مقاله بروز رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم

با توجه به این که شرط دریافت این وام، عقد در دوران دانشجویی می باشد، ممکن است در نیمسال دوم تحصیلی این فرصت برای افراد فراهم شود. لذا برای ثبت نام وام مذکور در صورت داشتن شرایط لازم، می توانید نام نویسی خود را در این نیمسال نیز انجام دهید. در رابطه با زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی در ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲۱۴۰۳ هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست؛ اما دانشجویان در سال قبل از اواخر بهمن ماه به مدت 3 ماه فرصت داشتند که درخواست خود را ثبت نمایند. انتظار می رود، این امر برای امسال نیز در همین بازه زمانی انجام شود که به محض انتشار خبر جدیدی در این زمینه، اطلاعات لازم در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره قرار می گیرد.

نحوه ثبت نام و دریافت وام ازدواج دانشجویی 1402-1403 

اولین گام جهت بهره مندی از وام های دانشگاه ها، ثبت درخواست در سامانه وام دانشجویی است. صندوق رفاه دانشجویان این امکان را فراهم کرده است تا تمامی دانشجویان واجد شرایط دانشگاه های سراسری اعم از پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و دانشگاه آزاد بتوانند در صورت نیاز، درخواست خود را مبنی بر دریافت وام ازدواج با طی کردن مراحلی که در ادامه متن ذکر شده اند، اعلام کنند.

  • ابتدا وارد سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی swf.ir شوید و از قسمت سمت چپ، عبارت “پورتال دانشجویی” را انتخاب نمایید.

مرحله یک ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

  • در صفحه پیش رو دکمه “تشکیل پرونده” را بفشارید.

مرحله دو ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

  • کادرهای مشخض شده را با “کد ملی” و “تاریخ تولد” تکمیل کنید.

مرحله سه ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

  • فرمی همانند تصویر زیر برای شما نمایان می شود که بایستی آن را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کرده و در آخر بر روی گزینه “ذخیره” کلیک نمایید.

مرحله چهار ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

  • در این مرحله، مجددا به صفحه نخست بازگشته و این بار عبارت “ورود به پورتال” را انتخاب کنید.

مرحله پنج ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

  • با وارد کردن “کد ملی” و “کلمه عبور” به پورتال خود هدایت می شوید.

مرحله شش ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

  • از فهرست موجود در بالای صفحه، کلید “درخواست وام” را بفشارید.

مرحله هفت ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

  • در کادر “نوع وام درخواستی” دکمه ازدواج را فشرده و پس از فعال کردن تیک عبارت “اینجانب قوانین مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویان را مطالعه نموده و می پذیرم.” و ثبت شماره موبایل خود، عبارت ثبت درخواست را انتخاب نمایید.

مرحله هشت ثبت نام وام ازدواج دانشجویی

پس از انجام مراحلی که در متن فوق ذکر شد، در صورتی که تمامی اطلاعات را به درستی ثبت کرده اید، پیامک پذیرش درخواست وام برای شما ارسال می شود. بنابراین دانشجویان می بایست به همراه ضامن و مدارک مورد نیاز، جهت تکمیل مراحل اداری و دریافت وام خود، به شعبه بانکی که در طی مراحل ثبت نام انتخاب کرده اند، مراجعه نمایند.

 

مبلغ وام ازدواج دانشجویی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

تمامی دانشجویان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، نسبت به دریافت وام ازدواج دانشجویی  1402-1403 خود اقدام نمایند. ثبت نام جهت اخذ تسهیلات مالی، به صورت اینترنتی و از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان برای دانشگاه های سراسری و آزاد صورت می گیرد. مبلغ وام دانشجویی ازدواج برای سال تحصیلی ۱۴۰۲۱۴۰۳، میزان آن 7 میلیون تومان اعلام شده است. 

شایان ذکر است که دانشجویان دانشگاه آزاد، علاوه بر صندوق رفاه دانشجویی می توانند از طریق سامانه تسهیلات ازدواج دانشجویی به نشانی اینترنتی vameezdevaj.sandoghrefah.iau.ir نیز نسبت به ثبت درخواست وام خود اقدام نمایند. مبلغ وام ازدواج دانشجویی که از طریق این سامانه ارائه می شود، هر سال افزایش پیدا می کند که در سال جاری نیز شاهد این افزایش مبلغ وام خواهیم بود. ناگفته نماند که دانشگاه آزاد علاوه بر صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از منابع دیگری نیز برای دانشجویان خود تسهیلات مالی و کمک هزینه ازدواج در نظر می گیرد. از جمله این منابع بیرونی می توان به پست بانک و بانک کارآفرینی امید اشاره کرد که مبلغ وام ازدواج این مراکز برای سال تحصیلی پیش رو اعلام خواهد شد. همچنین نحوه بازپرداخت وام دانشجویی ازدواج این بانک ها معمولا به صورت  اقساط 36 ماهه می باشد.

شرایط ثبت نام وام ازدواج دانشجویی 1402 – 1403

هر یک از وام های اعطایی به دانشجویان دارای شرایط عمومی و آموزشی می باشد که وام ازدواج نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه مطلب، به جزئیات بیشتر در مورد شرایط وام دانشجویی خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی

شرایط عمومی برای دریافت وام ازدواج دانشجویی شامل موارد زیر می باشد.

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • عدم بهره مندی از وام یا کمک بورس تحصیلی
  • ارائه سند تعهد با ضامن معتبر
  • داشتن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی
  • دارا بودن اولویت نیاز مالی
  • عدم دریافت حقوق در زمان اخذ وام دانشجویی (به استثنای کار دانشجویی)

شرایط آموزشی 

داشتن برخی از شرایط آموزشی نیز برای دریافت وام ازدواج دانشجویی الزامی است که عبارتند از:

  • اختصاص وام به دانشجویان جدیدالورود در نیمسال اول و دوم بدون در نظر گرفتن معدل آن ها
  • ثبت نام در حداقل تعداد واحدهای لازم طبق قوانین و مقررات آموزشی
  • ارائه وام به دانشجویان ترم آخر در صورت داشتن حداقل نصف واحدهای مورد نیاز
  • عدم اختصاص وام در نیمسال سوم به دانشجویان مشروطی در دو نیمسال متوالی

شایان ذکر است که وام ازدواج به دانشجویانی که در دوره تحصیل خود متاهل شده اند، تعلق می گیرد و این وام یک بار در طول تحصیل و تنها جهت ازدواج اول پرداخت می شود. دانشجویان واجد شرایط، حداکثر یک سال پس از تاریخ عقدنامه فرصت دریافت وام مذکور را دارند.

مدارک ثبت نام وام ازدواج دانشجویی۱۴۰۲-۱۴۰۳

همان طور که اشاره شد، ثبت نام وام دانشجویی 1403-1402 به صورت اینترنتی می باشد و دانشجویان متقاضی دریافت وام از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می بایست از طریق سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی swf.ir، درخواست خود را ثبت نمایند. مدارک لازم جهت اخذ وام دانشجویی عبارت اند از:

  • فرم درخواست وام
  • اصل و تصویر کارت ملی
  • اصل و تصویر سند ازدواج
  • سند تعهد

دانشجویان معمولا می توانند در اوایل هر نیمسال تحصیلی جهت دریافت وام مورد نظر خود اقدم کنند اما این زمان برای دانشگاه ها و وام های مختلف، متغیر است. از این رو توصیه می شود جهت آگاهی از زمان شروع نام نویسی تسهیلات دانشجویی، اخبار مربوطه را از طریق دانشگاه محل تحصیل خود پیگیری کنید.

شما می توانید با مراجعه به امور دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود، از جزئیات و زمان ثبت نام وام دانشجویی و همچنین نحوه بازپرداخت آن ها مطلع شوید. شایان ذکر است، در صورتی که هر دو زوج دانشجو باشند، امکان دریافت وام ازدواج به صورت جدا یا برای هر دوی آنان امکان پذیر است.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می توان درخواست وام ازدواج دانشجویی سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را ثبت کرد؟

زمان درخواست وام ازدواج دانشجویی معمولا در اوایل ترم اول و دوم اعلام خواهد شد که هنوز برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تاریخ دقیقی اعلام نشده است.

2- دانشجویان دانشگاه آزاد و سراسری از چه طریقی می توانند نسبت به درخواست وام ازدواج ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اقدام نمایند؟

این دانشجویان از طریق سامانه صندوق رفاه وزارت علوم می توانند تقاضای وام خود را ثبت کنند.

3- صندوق رفاه چه مبلغی را به عنوان وام ازدواج دانشجویی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به دانشجویان پرداخت می نماید؟

مبلغ وام ازدواج دانشجویی سال تحصیلی جاری 7 میلیون تومان اعلام شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. ایمان

    سلام
    چنانچه دو دانشجو حین تحصیل متأهل شده باشن ، پس از فارغ التحصیلی هم این وام به اونها تعلق میگیره ؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام وام ازدواج دانشجویی یکی از این تسهیلات می باشد که در طول تحصیل، فقط یک مرتبه به افراد واجد شرایط داده می شود. یکی از شروط اصلی دریافت این وام، ازدواج (عقد) در دوران دانشجویی است که می بایست تنها یک سال از آن گذشته باشد.

  2. ابوالفضل علی آبادی

    سلام.من هم خودم دانشجوام هم خانمم.میشه هر کدوممون ۳۹۰۰ بگیریم.یا کلا به یک نفرمون میدن؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که شما و همسرتان هر دو دانشجو باشید، وام ازدواج به هر دو نفر شما تعلق می گیرد و می توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

دریافت مشاوره