خانه مشاوره تحصیلی زمان ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان نام نویسی وام دانشجویی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
زمان ثبت نام وام دانشجویی 1402 – 1403

وام دانشجویی یکی از تسهیلاتی است که با همکاری دانشگاه ها، صندوق رفاه دانشجویان و وزارت علوم در اختیار واجدان شرایط قرار می گیرد. کلیه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و حتی دانشگاه آزاد و پیام نور که بر اساس اطلاعیه ها و آیین نامه های مورد نظر، دارای شرایط دریافت وام می باشند، می توانند 2 مرتبه در یک سال تحصیلی نسبت به ثبت نام و دریافت تسهیلات تعیین شده اقدام نمایند که بازه زمانی مربوطه از طریق اطلاعیه های رسمی منتشر می گردد. 

تشکیل پرونده، نام نویسی و ارسال درخواست دانشجویان دانشگاه های سراسری برای اخذ وام از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان و در مهلت از پیش تعیین شده صورت می پذیرد. همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند در سامانه ساجد دانشگاه آزاد نیز برای ثبت درخواست وام مورد نظر خود نام نویسی کنند. بازپرداخت این تسهیلات نیز بر اساس دستورالعمل های صندوق رفاه دانشجویان و پس از اتمام دوره تحصیلی این افراد خواهد بود. 

ثبت نام وام دانشجویی صندوق رفاه نیمسال اول و دوم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مانند سال های گذشته، احتمالا قبل از  دو ترم تحصیلی، آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام وام دانشجویی 1402 – 1403

صندوق رفاه دانشجویان هر ساله طی اطلاعیه هایی، مهلت قانونی ثبت نام، تشکیل پرونده و ارسال درخواست دانشجویی جهت اخذ وام های مختلف را اعلام می دارد و دانشجویان می بایست بر اساس دستورالعمل های موجود و در بازه زمانی مشخصی نسبت به درج اطلاعات و مدارک خود در پورتال صندوق رفاه دانشجویان اقدام نمایند.

زمان ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال اول

وام هایی که صندوق رفاه، برای دانشجویان در زمان تحصیل آن ها در نظر گرفته است، شامل وام ازدواج دانشجویی، وام مسکن، شهریه، ضروری، تحصیلی و وام ویژه دکتری می باشد که داوطلبان جهت دریافت هر کدام از آن ها می بایست شرایط وام دانشجویی را داشته باشند. این افراد برای ثبت نام و ارسال مدارک جهت دریافت تسهیلات نیمسال اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می توانند در بازه زمانی اعلام شده از طرف سایت ثبت نام وام دانشجویی، به پورتال رسمی صندوق رفاه دانشجویان مراجعه نموده و درخواست خود را در سامانه به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که جهت همکاری و مساعدت با دانشجویان، احتمال تمدید مهلت ثبت نام برای وام دانشجویی وجود دارد.

زمان ثبت نام وام های دانشجویی نیمسال دوم

واجدان شرایط می توانند نسبت به دریافت برخی وام های تحصیلی در نیمسال دوم نیز اقدام نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام این فرایند معمولا از اوایل بهمن ماه آغاز و تا اواخر ترم نیز ادامه خواهد داشت. با توجه به اطلاعات سال های قبل، نام نویسی برای دریافت وام از اوایل بهمن ماه تا اواسط اردیبهشت سال بعد ادامه داشت. اولویت دریافت وام با کسانی است که درخواست خود را زودتر ارائه داده باشند. به بیان دیگر، درخواست اخذ وام دانشجویانی که در روزهای ابتدایی مهلت ثبت نام به سامانه مذکور مراجعه می کنند، زودتر مورد بررسی قرار می گیرد. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم که ثبت نام وام مورد نظر خود را در ابتدای بازه زمانی مذکور به انجام رسانده و این پروسه را به انتهای مهلت قانونی موکول نکنید.

امکان ثبت نام وام تحصیلی برای دانشجویان آزاد، از طریق سایت صندوق رفاه و سایت ساجد به آدرس اینترنتی sajed.iau.ir امکان پذیر می باشد. دانشگاه آزاد هر ساله بازه زمانی مشخصی را برای وام دانشجویی دانشگاه آزاد در نظر می گیرد که در خصوص این تاریخ هنوز هیچ گونه اطلاع رسانی از طریق سایت ساجد انجام نشده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره عضو شوید تا در جریان آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه قرار بگیرید.

نحوه ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳

ثبت نام وام دانشجویی 1403-1402، بسته به نوع دانشگاه محل تحصیل داوطلب، به روش های مختلفی انجام می گردد. امکان نام نویسی از طریق سامانه وام دانشجویی یا همان سایت صندوق رفاه به نشانی swf.ir برای داوطلبان دانشگاه سراسری و آزاد وجود دارد. همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند جهت ارسال درخواست اخذ تسهیلات به سامانه ساجد دانشگاه آزاد یا سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد نیز مراجعه نمایند.

ثبت نام از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان

دانشجویان دانشگاه های سراسری اعم از (پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و…) و آزاد جهت ثبت درخواست وام به صورت اینترنتی از طریق سامانه صندوق رفاه، می توانند پس از مطالعه دستورالعمل ها و آیین نامه های تسهیلات دانشجویی به این سایت مراجعه نمایند و بر اساس توصیه های زیر عمل کنند.

  • ابتدا وارد سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس swf.ir شوید و پس از کلیک بر روی گزینه “پورتال دانشجویی” نسبت به فشردن دکمه “ثبت نام دانشجوی جدید” اقدام نمایید.مرحله اول ثبت نام وام دانشجویی
  • در این مرحله می بایست پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید

مرحله سوم درخواست وام از صندوق رفاه

  • سپس فرمی برای شما به نمایش در می آید که باید آن را با استفاده از اطلاعات شخصی و تحصیلی خود تکمیل نموده و در انتها کلید “ذخیره” را فشار دهید.مرحله چهارم درخواست وام از صندوق رفاه
  • در گام بعدی بایستی مجددا به صفحه اول سایت برگشته و به “پورتال دانشجویی” خود وارد شوید.

مرحله پنجم درخواست وام از صندوق رفاه

  • کادر های مربوطه را با نام کاربری و کلمه عبور خود پرکنید تا صفحه شخصی شما باز شود و در آن بر روی گزینه “درخواست وام” کلیک نمایید.

مرحله دوم درخواست وام از صندوق رفاه 1400

  • سپس از قسمت بالای صفحه، روی درخواست وام کلیک کرده و نوع وام را مشخص می کنید.

مرحله هفتم درخواست وام از صندوق رفاه

  • پس از انتخاب نوع وام درخواستی، اطلاعات ضامن و مشخصات حساب خود را وارد نمایید و تیک عبات “اینجانب قوانین مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویان را مطالعه نموده و می پذیرم” را فعال نموده و در آخر عبارت “ثبت درخواست” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم درخواست وام از صندوق رفاه

  • پس از اتمام مراحل ثبت درخواست، یک پیامک برای داوطلبان ارسال می شود که نشان دهنده تایید تقاضای وام آن ها می باشد. همچنین در صورت دریافت پیامک تایید درخواست وام، دانشجو می بایست برای تکمیل فرآیند مذکور و دریافت مبلغ وام دانشجویی مدارک مربوطه را آماده نماید و به همراه ضامن به شعبه بانکی انتخاب شده مراجعه کند.

ثبت نام از طریق سایت ساجد

همان طور که گفته شد، دانشجویان دانشگاه آزاد علاوه بر سایت صندوق رفاه دانشجویان می توانند از سامانه ساجد به نشانی sajed.iau.ir نیز اقدام به ارائه درخواست اخذ وام نمایند. مراحل ثبت نام از طریق این سامانه در ادامه متن شرح داده شده است.

  • ابتدا به سایت ساجد به نشانی اینترنتی sajed.iau.ir مراجعه کنید و از منوی موجود در بالای صفحه گزینه “ثبت نام دانشجویان” را انتخاب نمایید.

مرحله اول درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • در ادامه می توانید با وارد نمودن کد ملی و شماره دانشجویی خود گزینه “جستجو دانشجو” را انتخاب کنید.

مرحله دوم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • در مرحله بعد وارد صفحه ای می شوید که فرم ارائه درخواست وام در آن قرار دارد و می بایست آن را تکمیل نمایید. سپس پنجره ای برای شما باز می شود که سوال “آیا از اطلاعات وارد شده مطمئن هستید؟” در آن به چشم می خورد. در صورت درست بودن اطلاعات وارد شده، دکمه “بله” را بفشارید، در غیر این صورت می توانید با زدن دکمه “خیر” اطلاعات خود را ویرایش نمایید.

مرحله سوم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • پس از تایید اطلاعات وارد شده، به صفحه “سامانه احراز هویت دانشگاه آزاد” هدایت می شوید که می بایست در کادر های مربوطه نام کاربری، ایمیل، شماره موبایل و یا کد ملی خود را وارد کنید. بعد از آن می توانید از منوی سمت چپ گزینه “ایستگاه” را انتخاب کرده و بر روی عبارت “ورود از خارج سازمان” کلیک نمایید.

مرحله پنجم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

مرحله ششم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • پس از ورود، با کلیک بر روی “درخواست وام”، درخواست خود را ثبت کنید. در صورتی که اطلاعات وارد شده، صحیح باشد، بر روی گزینه “تغییر مشخصات دانشجویی” کلیک کرده و پس از آن یکی از وام ها را از میان “وام دانشجویی بانک مهر ایران و بانک رسالت” یا “وام دانشجویی بانک ملی” را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

مرحله هشتم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

مرحله دهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

مرحله یازدهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد

  • صفحه ای به عنوان موافقت نامه برای شما نمایان می شود که بایستی تیک تایید آن را فعال کنید تا به مرحله بعد راه یابید.
  • در مرحله آخر نوع وام درخواستی خود را انتخاب کرده و کلید “درخواست وام” را بفشارید.
  • متقاضیان جهت پیگیری درخواست وام خود می توانید در پنل های موجود در سایت ساجد قسمت لیست وام دانشجویی را انتخاب کرده و وضعیت آن را مشاهده نمایید.

دانشجویانی که از طریق صندوق رفاه دانشجویان و سامانه ساجد دانشگاه آزاد به دریافت وام اقدام کرده اند، می بایست طبق دستورالعمل نحوه بازپرداخت وام دانشجویی جهت دریافت دفترچه اقساط آن پس از اتمام دوران تحصیل به سایت های مذکور مراجعه نمایند. این افراد در صورت فارغ التحصیلی، به مدت 9 ماه فرصت دارند تا اقساط وام دانشجویی خود را بپردازند که در غیر این صورت بعد از اتمام این تاریخ می بایست کل بدهی را یک جا تسویه کنند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم صندوق رفاه ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی انجام می شود؟

این روند به احتمال زیاد مثل سال های قبل از ابتدای ترم دوم شروع و تا نیمه های ترم در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

2- در چند نوبت امکان ثبت نام وام دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویان برای متقاضیان وجود دارد؟

صندوق رفاه دانشجویان، در طول یک سال تحصیلی، دو مرتبه امکان ثبت نام وام دانشجویی را برای داوطلبان فراهم می کند.

3- دانشجویان دانشگاه آزاد از چه طریقی می توانند ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را انجام دهند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند از طریق سامانه صندوق رفاه، سایت ساجد و آموزشیار دانشگاه آزاد نسبت به درخواست وام خود اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره