خانه نظام وظیفه راهنمای دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

راهنمای دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

نحوه دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401
راهنمای دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

معمولا مشمولان خدمت سربازی، علاقه ای به گذراندن دوره خدمت خود در پادگان های نظامی ندارند و به دنبال چاره ای هستند تا به طور دیگری کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند. این دسته از افراد در صورتی که شرایط دریافت امریه سربازی را دارا باشند می توانند نسبت به دریافت امریه در ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی اقدام نمایند. از جمله این ارگان ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد. در صورتی که قصد دریافت امریه از این وزارتخانه را دارا می باشید می بایست ابتدا از شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آگاهی داشته باشید و سپس نسبت به نام نویسی خود اقدام کنید.

مشمولان خدمت سربازی، جهت دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است تا علاوه بر ثبت نام اینترنتی، در مصاحبه ای که توسط سازمان های زیر مجموعه این وزارت خانه برگزار می شود نیز حضور پیدا کنند.

راهنمای دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

از جمله این ارگان های پذیرنده سرباز تحت عنوان امریه، وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد که با توجه به نیازمندی های خود، از میان فارغ التحصیلان برخی از رشته های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به جذب نیرو می نماید.

در این قسمت روند کلی دریافت امریه این وزارتخانه را بیان خواهیم کرد. هم چنین داوطلبانی که قصد دریافت امریه این وزارتخانه را دارند می بایست مدارک و شرایطی را نیز دارا باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود.

زمان و نحوه دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بازه زمانی ثبت نام اینترنتی جهت دریافت امریه وزارت ارتباطات، به طور دقیق مشخص نیست و توسط سامانه این وزارتخانه اطلاع رسانی می شود. ثبت نام امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چند مرتبه در سال برگزار می گردد. در صورتی که واجد شرایط دریافت این امریه می باشید، می توانید در بازه زمانی تعیین شده در سامانه ثبت نام، مطابق دستورالعمل زیر، نام نویسی خود را انجام دهید.

  • به سایت ict.gov.ir مراجعه کنید.
  • پس از مطالعه ” فراخوان جذب نیروی امریه سربازی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات “، در صورت پذیرش شرایط و ضوابط موجود در آن، با فعال نمودن تیک انتهای صفحه ” تمامی موارد فوق را می پذیرم” و سپس کلیک بر روی ” ورود به صفحه ثبت نام “، وارد صفحه بعد شوید.
  • در صفحه جدید می بایست اطلاعات زیر را وارد نمایید:
  1. اطلاعات فردی: در این قسمت داوطلب می بایست اطلاعات فردی خود را شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، کدملی، شماره شناسنامه، تاریخ، استان و شهر محل تولد، آدرس کامل محل سکونت و در نهایت شهری که تمایل دارد در آن، دوره امریه خود را بگذراند وارد نماید.
  2. اطلاعات تماس: قسمت دوم فرمی که می بایست به صورت اینترنتی توسط داوطلبان تکمیل گردد، اطلاعات تماس داوطلب دریافت امریه می باشد. این اطلاعات شامل : تلفن همراه، تلفن ثابت، پست الکترونیک و یک شماره تماس برای مواقع ضروری می باشد.
  3. ویژگی متقاضی: داوطلبان جهت دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لازم است تا حداقل یکی از شرایط دریافت امریه که در ادامه بیان خواهد شد را داشته باشند تا مجاز به ثبت درخواست جهت دریافت امریه این ارگان شوند. در قسمت “ویژگی متقاضی” در فرم ثبت نام، لازم است تا داوطلبان واجد شرایط، حتما یکی از 7 گزینه بیان شده در فرم را علامت بزنند تا مجاز به دریافت این امریه شوند.
  4. اطلاعات تحصیلی متقاضی: در این قسمت کافیست تا نوع دانشگاه (دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و …)، مقطع تحصیلی، سال ورود و سال اخذ مدرک را وارد نمایید.
  5. حال نوبت به وارد کردن اطلاعات تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد می رسد، در این بخش می بایست رشته تحصیلی، نام دانشگاه، گرایش و معدل دوره کارشناسی ارشد خود را وارد نمایید. هم چنین اطلاعات پایان نامه شما شامل نمره، عنوان و چکیده پایان نامه نیز در این قسمت مورد پرسش قرار می گیرد. (در صورت نداشتن پایان نامه باید کلمه ” ندارم “ را در مقابل این سوالات قید کنید. )
  6. اطلاعات تحصیلی مقطع کارشناسی: تکمیل فیلدهای این قسمت که شامل: رشته تحصیلی، نام دانشگاه، گرایش، معدل، نمره پایان نامه، عنوان پایان نامه، انگیزه نامه (دلایل انتخاب وزارت ارتباطات جهت گذراندن دوره امریه) و سوابق تجربی می باشد نیز الزامی است.
  7. در صورتی که دارای مقاله یا کتاب می باشید، می بایست در این قسمت نام مقاله یا کتاب و خلاصه ای از آن را وارد نموده و فایل آن را نیز بارگذاری نمایید.
  8. قسمت آخر نیز برای بارگذاری مستندات مربوطه شامل: آخرین مدرک تحصیلی یا نامه اعزام به خدمت و عکس پرسنلی داوطلب می باشد.
  • در صورتی که تمامی اطلاعات، مدارک و مستندات فوق را به درستی وارد نموده و با موفقیت بارگذاری کرده باشید، سامانه یک کد رهگیری در اختیارتان قرار می دهد. شما داوطلبان عزیز با دریافت این کد قادر خواهید بود تا روند بررسی درخواست خود را مشاهده نمایید. (داوطلبان توجه داشته باشند تا پس از اتمام مراحل ثبت نام اینترنتی، حتما نسبت به دریافت کد رهگیری خود اقدام نمایند تا در مراحل بعدی به مشکل برنخورند.)

شرایط دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

در این مرحله از جذب نیروی امریه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جذب متقاضیان با توجه به نیازمندی های پرسنلی ستاد مرکزی و دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات، صورت می گیرد. این وزارتخانه از آن دسته از نیروهایی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکتری می باشند، در سطح تهران و مراکز استان ها به شکل بومی جذب خواهد داشت. (مشمولین بومی افرادی هستند که حداکثر در فاصله 35 کیلومتری از مراکز استان سکونت داشته باشند.)

طبق اطلاعیه وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات در خصوص جذب نیروی امریه، داوطلبانی که حداقل یکی از شرایط زیر را دارا باشند، می توانند نسبت به تکمیل اطلاعات و ارائه مدارک و مستندات مربوطه اقدام نمایند.

  1. خانواده ایثارگران (شامل خانواده های شهدا، مفقود الاثر، جانبازان، آزادگان، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه جبهه)
  2. متاهل (ازدواج دائم)
  3. ایتام
  4. فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها (معدل بالاتر از 17)
  5. حافظان قرآن و قاریان برتر
  6. افراد دارای 6 ماه سابقه فعالیت در بسیج
  7. افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) (لازم است کد و شماره مددجو و مرجع صادر کننده در گواهی ارسالی مشمولین ثبت شده باشد.)

مدارک دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

مدارک اخذ امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401
مدارک دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

داوطلبان دریافت امریه از این وزارتخانه، می بایست مدارک مورد نیاز را به دو طریق زیر تحویل دهند:

  • بارگذاری مدارک و مستندات خواسته شده از طریق سامانه ثبت نام
  • به همراه داشتن مدارک لازم در روز مصاحبه حضوری

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی

  1. تصویر صفحات شناسنامه خود و همسر
  2. تصویر کارت ملی خود و همسر (به صورت پشت و رو)
  3. تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  4. تصویر صفحات گذرنامه
  5. فایل اسکن عکس سه در چهار

توجه داشته باشید که جهت بارگذاری مدارک در سایت، لازم است آن ها را با فرمت pdf یا jpg اسکن و ذخیره نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت مصاحبه حضوری

  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • 4 قطعه عکس سه در چهار پشت نویسی شده

رشته های مورد پذیرش در امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

همان طور که گفته شد، این نهاد از میان دانش آموختگان برخی از رشته ها تحت عنوان امریه سرباز خواهد پذیرفت و این دسته از افراد تنها در صورتی که فارغ التحصیل رشته های به خصوصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده باشند، امکان ثبت نام در این طرح را دارند. بنابر اطلاعات منتشر شده از آخرین دوره جذب امریه این ارگان، رشته های مورد پذیرش آن به شرح جدول زیر می باشد.

لیست رشته های مورد پذیرش امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401
حقوقاقتصاد
علوم اجتماعیمخابرات
کامپیوترفناوری اطلاعات
امنیت فضای سایبریمهندسی برق
بیوانفورماتیک

نکاتی درمورد دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 1401

  • صرفا ثبت نام در سامانه، به منزله پذیرش نهایی داوطلبان نمی باشد، بلکه جهت پذیرش نهایی و دریافت امریه وزارت ارتباطات می بایست در مصاحبه حضوری نیز شرکت نمایند.
  • داوطلبان استفاده از سهمیه امریه، ابتدا می بایست نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نموده و پس از پذیرفته شدن نهایی نسبت به دریافت برگ اعزام به خدمت اقدام نمایند.
  • متقاضیان می بایست با استفاده از کد رهگیری که در پایان مراحل ثبت نام دریافت کرده اند، به سامانه مراجعه نموده و از روند بررسی و وضعیت پرونده خود، مطلع شوند. در صورتی که نقص پرونده داوطلب از طریق سامانه اعلام شود، داوطلبان جهت تکمیل پرونده و رفع نقص، باید مدارک مربوطه را مجددا بارگذاری نمایند. در صورتی که نقص مشخص شده در سامانه برطرف نشود نیز عدم پذیرش فرد متقاضی اعلام خواهد شد.
  • داوطلبان جهت اطلاع از وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش می بایست به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و با وارد نمودن کد رهگیری و شماره ملی، وضعیت نام نویسی خود را مشاهده نمایند.
  • افرادی که در ثبت نام اولیه، پذیرش شده اند، می بایست با پیگیری اطلاعیه های درج شده در سایت وزارت ارتباطات و یا اطلاعیه های مندرج در پنجره اطلاع رسانی وضعیت فرآیند ثبت نام، در مصاحبه حضوری نیز شرکت نمایند.
  • مدارک لازم، زمان و مکان مصاحبه در پنجره ای که هنگام پیگیری وضعیت ثبت نام نمایان خواهد شد درج می گردد و داوطلبان نیازی به تماس تلفنی یا مکاتبه و … جهت آگاهی از آن ندارند.
  • افرادی که انتخاب می شوند، همزمان با مصاحبه علمی حضوری، جهت گذراندن سایر مراحل لازم، به مراجع ذیربط معرفی شده و پس از اخذ تاییدیه های لازم، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شوند. این افراد بعد از اخذ مجوز امریه، باید جهت گذراندن دوره آموزش نظامی به یگان های مربوطه مراجعه نمایند.
  • پس از گذراندن دوره آموزشی، افراد می بایست به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه نمایند تا برای ادامه خدمت به واحدهای تابعه معرفی شوند.
  • توجه داشته باشید که طول خدمت سربازی در قالب امریه، 24 ماه است.
  • پذیرفته شدگان نهایی می بایست حداکثر 45 روز قبل از تاریخ اعزام به آموزش نظامی، اصل برگه اعزام به خدمت خود را به اداره کل امور اداری و پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال نمایند.

چه کسانی مشمول امریه نمی شوند ؟

  • افرادی که فاقد شرایط و ضوابط ذکر شده فوق باشند.
  • افراد دارای برگ اعزام به خدمت با مهر غیبت هستند. (90 روز اضافه خدمت یا بیشتر)
  • مشمولانی که دارای سابقه قبلی خدمت در مراکز نظامی یا انتظامی می باشند.

در صورتی که شرایط دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دارا نمی باشید و یا به هر دلیلی مایل به دریافت این امریه نیستید، نگران نباشید زیرا ارگان ها و سازمان های مختلفی نسبت به ارائه امریه سربازی اقدام می کنند و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید نسبت به دریافت امریه آموزش و پرورش، امریه وزارت نیرو، امریه شرکت نفت و سایر سازمان ها و ارگان ها اقدام نمایید. هم چنین جهت کسب آگاهی در مورد هریک از موارد بالا می توانید روی لینک های آن ها کلیک کنید.

با کلیک بر روی لینک لیست ارگان های امریه سربازی 1401 نیز می توانید لیستی از ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی در رشته های تحصیلی مختلف را مشاهده نمایید.

 

سوالات متداول

1- زمان دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ به چه صورت است؟

بازه زمانی ثبت نام اینترنتی جهت دریافت امریه وزارت ارتباطات، به طور دقیق مشخص نیست و توسط سامانه این وزارتخانه اطلاع رسانی می شود.

2- چگونه می توانیم امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ را دریافت کنیم؟

انجام این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سامانه جذب امریه به نشانی amrieh.ict.gov.ir انجام می شود.

3- مدارک دریافت امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟

این مدارک شامل اصل گواهی عدم سوء پیشینه، 4 قطعه عکس سه در چهار پشت نویسی شده و ... می باشد که بطور کامل در متن مقاله آمده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه