خانه کنکور انتخاب رشته کنکور سراسری دی ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور سراسری دی ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور دی

انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین مراحل پیش از ورود به دانشگاه بوده چراکه انتخاب و اولویت بندی صحیح کد رشته ها بر اساس قوانین و ضوابز مربوطه تاثیر بسزایی در رشته قبولی و آینده تحصیلی داوطلب خواهد داشت. شرکت کنندگان کنکور سراسری دی ماه سال جای مانند روال گذشته پس از مشاهده نتایج و رتبه کسب شده در این آزمون می توانند به منظور دانلود دفترچه به سامانه سازمان سنجش مراجعه کرده و با توجه به رتبه، نسبت به انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود اقدامات لازم را به عمل آورند. زمان و لیست رشته های انتخابی پس از اعلام نتایج از طریق سایت فوق به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور سراسری دی ۱۴۰۱

سامانه جامع آزمون های سراسری
سامانه جامع آزمون های سراسری

 

انتخاب رشته دی ماه 1401 از طریق sanjesh.org تا ساعت 14 روز سه شنبه 7 شهریور ماه امکان پذیر می باشد.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

زمانبندی انتخاب رشته کنکور سراسری دی 1401

زمانبندی انتخاب رشته آزمون سراسری دی ماه سال جاری که بنا بر تغییرات کنکور اولین نوبت از دو نوبت آزمون سراسری سال 1402 می باشد برای هر یک از مراحل ثبت انتخاب رشته در سامانه، ویرایش رشته محل های مورد نظر و همچنین زمان اعلام نتایج به منظور اطلاع پذیرش یا عدم پذیرش در دانشگاه ها دارای زمان تعیین شده ای است.

زمان انتخاب رشته

معمولا چند روز پس از اعلام نتایج، دفترچه انتخاب رشته برای تمامی زیرگروه های آزمایشی منتشر خواهد شده که اطلاعات مربوط به این فرآیند به طور کامل در این دفترچه ذکر شده است. داوطلبان پس از دانلود دفترچه، مطالعه شرایط و انتخاب رشته می بایست در موعد مقرر به سامانه sanjesh.org مراجعه نموده و کدرشته های انتخابی خود را ثبت نمایند.با توجه به برگزاری کنکور در دو نوبت دی و تیر برای هر دو آزمون یک دفترچه در تاریخ 28 مردادماه 1402 بر روی سایت سنجش قرار گرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمانبندی انتخاب رشته نیز می توانید وارد لینک مهلت انتخاب رشته کنکور شوید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱
زمان اولیه انتخاب رشتهتمدید مهلت زمان انتخاب رشته
تا ساعت 14 روز سه شنبه 7 شهریور ماه هنوز اعلام نشده است.

زمان ویرایش انتخاب رشته

با توجه به اینکه هنوز اطلاعاتی در رابطه با زمان انتخاب رشته اعلام نشده نمی توان زمانی برای ویرایش انتخاب رشته کنکور نیز مشخص کرد اما با استناد به آزمون سراسری دوره گذشته که در تیر ماه برگزار شد می توان گفت در بازه زمانی ثبت نام تا پایان مدت تمدید مهلت داوطلبان می توانند تا 8 بار لیست رشته های انتخابی خود را اصلاح نمایند. لازم است بدانید، پس از پایان زمان ویرایش دیگر امکان ایجاد تغییر در رشته های انتخابی وجود نخواهد داشت.

زمان اعلام نتایج

داوطلبان پس از تکمیل انتخاب رشته و تایید و ثبت آن ها در سامانه مذکور می بایست منتظر اعلام نتایج کنکور باشند. مطابق آخرین اخبار نتایج نهایی کنکور اواسط شهریور ماه 1402 اعلام خواهد گشت. ضمن اینکه نتایج نهایی هر دو کنکور به طور یکجا به دست داوطلبان خواهد رسید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دی ۱۴۰۱

پیش از شروع زمان فرآیند انتخاب رشته، رشته های ارائه شده و همچنین جزئیات مربوط به این فرآیند از طریق انتشار دفترچه ای در سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید که به منظور انتخاب رشته می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور را پس از اعلام نتایج دریافت نمایند. دفترچه رشته های ارائه شده برای گروه های آزمایشی متفاوت بوده اما تمامی آن ها مجاز به انتخاب حداکثر تا 150 رشته محل های با آزمون و بدون آزمون هستند.

دفترچه انتخاب رشته 1402

دفترچه انتخاب رشته 1401

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری دی ۱۴۰۱

داوطلبان همه زیرگروه های آزمایشی پس از مشاهده نتایج آزمون می توانند نسبت دانلود دفترچه انتخاب رشته که از طریق سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر خواهد شد، اقدام نموده و لیست رشته های انتخابی متناسب با رتبه خود را از طریق یک فرم و حداکثر 150 رشته محل های با آزمون و همچنین صرفا با سوابق تحصیلی انتخاب نمایند. پس از فعال شدن لینک انتخاب رشته در سامانه فوق می بایست طی مراحل زیر رشته های انتخابی خود را در سایت ثبت کنند. مراحل انتخاب رشته کنکور به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.
    • انتخاب رشته کنکور
  • کلیک بر روی عبارت “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402”

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور

  • در صفحه باز شده بر روی لینک “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1402” کلیک بفرمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور

  • گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور

  • اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله ششم انتخاب رشته کنکور

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری دی 1401

برای داوطلبانی که به هر دلیلی از انتخاب رشته ای منصرف شده و یا قصد اعمال تغییر و اصلاحاتی در لیست رشته های انتخابی خود دارند این امکان ایجاد شده است که پیش اتمام موعد مقرر با مراجعه به سامانه سازمان سنجش نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این افراد تا حداکثر 8 بار امکان دسترسی به لیست رشته ها به منظور ویرایش انتخاب رشته کنکور را داشته اما پس از اتمام بازه زمانی این فرآیند دیگر نمی توانند هیچ گونه تغییری را ثبت نمایند به همین منظور توصیه می شود هرچه زودتر نسبت به بررسی و در صورت نیاز ایجاد تغییرات اقدام کنند. لازم به ذکر است که علاوه بر مهلت اولیه انتخاب رشته، این فرآیند در بازه زمانی تمدید شده نیز فایل انجام است که جهت اطلاع از آخرین اخبار در این خصوص، می توانید ما را در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره همراهی نمایید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری دی ۱۴۰۱

همانطور به آن اشاره شد، فرآیند انتخاب رشته سهم قابل توجهی در آینده تحصیلی و حتی شغلی فرد دارد و به همین دلیل لازم است در این مرحله دقت کافی را داشته تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. به منظور ارائه مشاوره انتخاب رشته کنکور از جمله نکاتی که در این زمینه قابل توجه بوده و دانستن آن ها خالی از لطف نیست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در ابتدا تمامی کد رشته های انتخابی خود را با توجه به رتبه و تراز کنکور بر روی کاغذی یادداشت کرده و در اولویت بندی آن ها دقت نمایید.
  • برای انتخاب رشته در دوره های مختلف (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و دیگر دوره ها) شرایط اختصاصی هر دوره موجود در دفترچه را مطالعه و بررسی نمایید.
  • اولویت بندی درست در انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت بوده و در پذیرش نقش بسزایی دارد چرا که رتبه بالاتر به معنای شانس بیشتر در پذیرش رشته نمی باشد و این ترتیب بندی درست است که نقش پر رنگی دارد.
  • هنگام انتخاب رشته به مسائلی مثل مسافت و شهریه پرداز بودن دانشگاه مورد نظر نیز توجه نمایید.
  • پیش از ثبت انتخاب رشته حتما اطلاعات درج شده در زمان ثبت نام و همچنین کد سوابق تحصیلی خود را مجددا بررسی نمایید زیرا در صورت عدم صحت اطلاعات، فرد از انتخاب رشته محروم خواهد شد.
  • در صورتی انتخاب رشته با موفقیت ثبت می شود که کد رسید انتخاب رشته 15 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی در انتهای این فرآیند برای فرد صادر گردد.
  • سازمان سنجش به منظور پاسخ دادن به سوالات و اعتراض کاربران سامانه darkhast.sanjesh.org راه راه اندازی کرده که می توانید برای آشنایی با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور سراسری دی ۱۴۰۱ در چه زمانی انجام پذیر است؟

این فرآیند از 31 مرداد الی 4 شهریور ۱۴۰۲ از طریق سایت sanjesh.org انجام خواهد گرفت.

2- دفترچه انتخاب رشته کنکور دی از طریق چه سامانه ای منتشر می شود؟

این دفترچه در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش و همچنین لینک موجود در این مقاله قابل دریافت خواهد بود.

3- نحوه انتخاب رشته کنکور دی به چه صورت می باشد؟

بدین منظور می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایید که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور