خانه دکتری تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی

مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 99
تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 99
سازمان سنجش آموزش پزشکی هر ساله با هدف تربیت افراد متخصص در رشته های تخصصی دندانپزشکی، آزمونی تحت عنوان آزمون دستیاری دندانپزشکی برگزار می نماید. جذب این افراد به حوزه عملی و تخصصی رشته دندانپزشکی، زمینه کسب مهارت ها و آموزش های لازم را ایجاد کرده و به این ترتیب کلیه احتیاجات نظام های آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی کشور را برطرف خواهد ساخت. علاقه مندانی که تحصیلات تخصصی خود را به پایان رسانده اند و آماده فعالیت در عرصه تخصصی دندانپزشکی می باشند، می بایست پس از این که از دارا بودن شرایط ثبت نام دستیاری دندانپزشکی اطمینان حاصل نمودند، در آزمون ورودی آن شرکت نمایند. نام نویسی آزمون دستیاری دندانپزشکی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می گیرد. در دوره های مختلف ثبت نام، همواره افرادی بنا به دلایلی موفق به انجام نام نویسی در زمان تعریف شده نمی شوند و بر همین اساس، در پی یافتن فرصت مجددی هستند که بتوانند به درج مشخصات ثبت نامی خود در سامانه مربوطه بپردازند.

مهلت ثبت نام متقاضیان در آزمون دستیاری دندانپزشکی در سال 99 در دو بازه زمانی مختلف تمدید شد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 99

آزمون دستیاری دندانپزشکی هر ساله تحت نظر سازمان سنجش آموزش پزشکی در تیر ماه برگزار شده و ثبت نام آن نیز در اسفند ماه انجام می شود. اما در سال 99 به علت شرایط حاصل از بیماری کرونا و احتمال شیوع گسترده آن، تغییراتی در زمان و نحوه برگزاری این آزمون صورت گرفته است. از همین رو، آزمون مذکور در سال جاری به صورت الکترونیکی و در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

علاقه مندانی که قصد شرکت در سی و چهارمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی را دارند، باید ثبت نام خود را در اسفند ماه انجام داده باشند اما چنانچه در بازه زمانی اعلام شده بنا بر دلایلی همچون عدم اطلاع از زمان نام نویسی، بارگذاری ناقص مدارک ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی و یا بروز اشتباه در روند ثبت نام، موفق به تکمیل مراحل مربوطه نشده اند، می توانند از فرصت های مجددی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، استفاده نموده و نسبت به اصلاح و ویرایش مشخصات ثبت نامی خود اقدام نمایند. سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور در دو دوره و طبق زمان بندی زیر مهلت ثبت نام را تمدید کرده است.

ثبت نام اولیه: از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 5 اسفند ماه 98 تا ساعت 24 روز دوشنبه 12 اسفند ماه 98

تمدید دوره اول: از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 4 اردیبهشت ماه 99 تا ساعت 24 روز جمعه 5 اردیبهشت ماه 99

تمدید دوره دوم: از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 1 تیر ماه 99 تا ساعت 24 روز دوشنبه 2 تیر ماه 99

این فرصت ها، در دو نوبت ارفاقی برای ثبت نام، ویرایش فرم تقاضانامه نام نویسی و تکمیل مدارک تمدید یافته است و دیگر قابل تکرار نمی باشد. اما در صورتی که هر گونه تغییری در زمان های مذکور ایجاد شود، شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری مرکز ایران مشاوره از آن با خبر شوید.

راهنمای ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی 99 در مهلت مجدد

فرآیند ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی مرکز سنجش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir انجام می گیرد. در مهلت های تمدید شده، علاوه بر این که فرصت ثبت اطلاعات برای متقاضیانی که قبلا نام نویسی خود را انجام نداده اند، مهیا می شود، داوطلبانی که ثبت نام کرده اند نیز می توانند نسبت به ویرایش مشخصات ثبت شده و تکمیل مدارک ارسالی خود اقدام نمایند. نام نویسی آزمون دستیاری دندانپزشکی طی مراحل زیر انجام می پذیرد:

  • در ابتدا به سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کرده و از بین گزینه های موجود در منوی سمت راست صفحه، گزینه “دندانپزشکی” را انتخاب نمایید.
  • سپس بر روی گزینه “دستیاری دندانپزشکی” کلیک فرمایید.
  • عبارت “ارسال مدارک و ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.
  • در گام بعد می بایست مجددا روی گزینه “ارسال مدارک و ثبت نام جدید” کلیک نمایید.
  • در صورتی که بند اطلاعیه موجود در صفحه پیش رو مورد تایید شما قرار گرفت، عبارت “اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم” را علامت گذاری کنید.
  • در این مرحله، داوطلبان دارای تابعیت ایران باید کد ملی خود را در کادر خواسته شده درج نموده و با کلیک روی گزینه “ادامه”، به مرحله بعد هدایت شوند. همچنین متقاضیانی که تابعیت غیرایرانی دارند، می بایست شماره گذرنامه خود را در بخش مربوطه وارد نمایند.
  • اکنون لازم است وجه ثبت نام واریز شود. بنابراین روی لینک فعال پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 99، کلیک کنید.
  • در صفحه ای که نمایان می شود، هر یک از اطلاعات خواسته شده را در بخش های مربوطه ثبت نموده و با فشردن دکمه “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” از این مرحله عبور نمایید.
  • با انتخاب گزینه “تایید و پرداخت”، سامانه شما را به درگاه پرداخت اینترنتی آزمون دستیاری دندانپزشکی هدایت خواهد کرد.
  • در این بخش، باید اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید.
  • چنانچه پرداخت هزینه به طور کامل انجام شده باشد، یک شناسه پیگیری پرداخت به شما اختصاص خواهد یافت که لازم است از آن یک نسخه چاپی تهیه نموده و تا پایان مراحل ثبت نام و مراجعات بعدی به سامانه نزد خود حفظ نمایید.

به داوطلبان توصیه می گردد، ثبت نام خود را در فرصت های اولیه انجام داده و آن را به مهلت تمدید نام نویسی واگذار نکنند و همچنین در صورتی که نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی خود دارند، از زمان آن غافل نشوند.

همان طور که گفته شد، آزمون دستیاری دندانپزشکی در سال 99 دچار تغییراتی شده است که بر مبنای آن، این آزمون به روش الکترونیکی و مجازی برگزار خواهد شد. به همین منظور، یک مرحله آزمون آزمایشی از متقاضیان به جهت آشنایی و آمادگی بیشتر داوطلبان برای شرکت در آزمون اصلی به عمل آورده می شود که جزئیات مربوط به آن، توسط سازمان سنجش پزشکی اعلام خواهد شد.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری