خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما گناباد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما گناباد

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
چند صباحی است که شاهد ارائه اکثریت رشته های دانشگاهی به صورت بدون کنکور می باشیم. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته ها ، دانشگاه آزاد می باشد. امکان ثبت نام بدون کنکور ، برای تمام داوطلبان واجد شرایط فراهم است ؛ چه آن ها که در آزمون سراسری شرکت کرده و چه آن ها که در این آزمون حضور نداشته اند. این مورد را می توان از طریق کارنامه ای که با اعلام نتایج کنکور ، منتشر می شود نیز تایید کرد. تمامی افرادی که به موجب ثبت نام کنکور آزاد و سراسری در جلسه آزمون حضور داشته باشند ، مجاز به انتخاب رشته بدون آزمون می شوند.

به طور کلی ، تمامی داوطلبان می توانند یک لیست انتخابی از رشته های با آزمون (در صورت مجاز شدن) و یک لیست از رشته های بدون آزمون را در سامانه های مربوطه ، ثبت نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما گناباد 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند ، در موعد مقرر می توانند به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. اما دقت داشته باشید که پیش از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد ، امکان ورود به سامانه ثبت نام و انتخاب رشته برای شما فراهم نخواهد شد. بنابراین ابتدا با خرید کارت اعتباری از قسمت مشخص سایت ، مبلغ مورد نظر را واریز کرده و سپس به ثبت اطلاعات خود بپردازید.

معمولا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، دو مرتبه در سال ، برای ورود به نیمسال اول و دوم تحصیلی (مهر ماه و بهمن ماه) صورت می گیرد. داوطلبانی که به هر دلیلی قصد ثبت نام در نیمسال دوم را دارند ، جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ، باید به دفترچه مربوط به همان دوره مراجعه نمایند. جدول زیر بیان گر زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد ، در دو ترم مهر و بهمن ماه می باشد.

زمانبندی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
نیمسال تحصیلی اول (مهر ماه)نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه)
27 اسفند ماه 97 الی 20 شهریور ماه 98اواخر دی ماه الی اواسط بهمن ماه

جهت اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و یا زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و از آخرین اخبار مربوط به این فرآیند ، آگاه شوید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما گناباد 98 – 99

با توجه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، شرایط ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه ، به شرح زیر می باشد.

  • فارغ التحصیلی متقاضیان ، تا تاریخ 31 شهریور ماه
  • امکان ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته برای دارندگان دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم
  • رعایت تطابق رشته تحصیلی با مدرک تحصیلی اخذ شده از مدرسه ، برای متقاضیان ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته
  • داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام و انتخاب رشته دوره کارشناسی ناپیوسته (بدون محدودیت تطبیق مدرک تحصیلی با رشته مورد نظر)
  • الزام دارا بودن مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی برای ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم امکان ثبت نام داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید هستند اما مدرک پیش دانشگاهی ندارند در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • انتخاب یک رشته در 20 کد محل به منظور ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته
  • انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل برای ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم وجود مشکلی برای آقایان ، از لحاظ نظام وظیفه

علاوه بر موارد فوق ، داوطلبانی که زمانی ، مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته بوده اند اما بنا به دلایلی ، از ادامه تحصیل انصراف داده و به دریافت مدرک کاردانی کفایت نموده اند ، اگر از لحاظ خدمت سربازی مشکلی نداشته باشند ، می توانند به ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی ناپیوسته بپردازند. هم چنین اگر کارت معافیت و یا پایان خدمت ، داشته باشند ، امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته ، برایشان فراهم خواهد شد.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما گناباد 98 – 99

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور را می توان به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول ، مدارکی هستند که حاوی برخی اطلاعات هویتی داوطلب می باشند و درج آن ها در سامانه ثبت نام الزامی است که عبارتند از:

  • شماره شناسنامه
  • تاریخ تولد
  • نام پدر
  • اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی
  • جنسیت
  • معدل

یک قطعه عکس پرسنلی نیز برای ثبت نام بدون کنکور نیاز است که در دسته دوم جای دارد. این عکس باید با ویژگی های زیر ، در سایت بارگذاری شود.

  • اندازه: 3*4 یا 4*6
  • فرمت: JPG
  • حجم: حداقل 70 کیلوبایت
  • ابعاد: حداقل 200×300 و حداکثر 300×400

علاوه بر موارد فوق ، دقت کنید که حتی الامکان ، عکس ، دارای پس زمینه سفید و تمام رخ باشد. هم چنین عاری از هر گونه اثر مهر و منگنه و … بوده و دارای حاشیه زائد نیز ، نباشد.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند باید ، مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه کرده و در صورت قبولی ، دو ماه به این افراد فرصت داده می شود که نسبت به ارائه لیست ریزنمرات مقطع کاردانی شان ، اقدام نمایند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما گناباد 98 – 99

به طور کلی شهریه آزاد از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است. قسمت ثابت آن ، معمولا تا پایان دوره تحصیل هر دانشجو ثابت است اما برای دانشجویان ورودی های مختلف ، متفاوت می باشد. چرا که با شروع هر سال تحصیلی ، شهریه ها با افزایش قیمت رو به رو می شوند.

شهریه متغیر ، همان طور که از نامش پیداست پیوسته در حال تعییر است! میزان این قسمت شهریه به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع رشته تحصیلی
  • تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم
  • نوع واحدهای هر ترم (عملی ، نظری ، عمومی و …)

با توجه به سه عامل بالا ، ممکن است علت تفاوت شهریه پرداختی دانشجویان مختلف را درک کرده باشید. حال علاوه بر موارد مذکور ، این نکته را هم در نظر داشته باشید که شهریه متغیر ، به مرور زمان نیز افزایش می یابد. بنابراین می توان گفت با شروع هر سال تحصیلی جدید ، شهریه دانشجویان حدود 10 الی 15 درصد ، افزایش می یابد.

میانگین مبلغ شهریه هر ترم دانشگاه آزاد 98
رشته های علوم پایه و انسانی
حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما گناباد 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ای است که رشته های بدون کنکور آزاد ارائه شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت کامل ، در آن بیان شده اند. اما جهت دسترسی آسان به رشته های ارائه شده در این واحد دانشگاهی ، جدولی مطابق زیر ، برایتان فراهم نموده ایم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما گناباد در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابدارینقشه کشی معماری – معماری
الکترونیک – الکترونیک عمومیتاسیسات – تبرید
الکتروتکنیک – برق صنعتیمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکیتاسیسات – تهویه مطبوع
ساختمان – کارهای عمومی ساختماننرم افزار کامپیوتر


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره