خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
اخیرا شاهد ارائه بسیاری از رشته ها به صورت بدون کنکور بوده ایم. یعنی علاقه مندان به تحصیلات دانشگاهی بدون شرکت در آزمون سراسری می توانند مشغول به تحصیل شوند. تمامی داوطلبان واجد شرایط ، قبل و یا پس از انتشار نتایج کنکور می توانند نسبت به انتخاب رشته های بدون آزمون در دانشگاه آزاد اقدام کنند. در واقع این نوع از ثبت نام ارتباطی به ثبت نام کنکور آزاد و سراسری ندارد. هر داوطلب می تواند یک لیست انتخاب رشته بدون آزمون در سایت رسمی دانشگاه آزاد ثبت کند و چنان چه در آزمون سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده باشد ، یک لیست از رشته های با آزمون نیز می تواند در سایت مذکور به ثبت برساند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان 98 – 99

نیمسال تحصیلی مهر ماه

زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای متقاضیان تحصیل در این نیمسال از 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا پایان روز 20 شهریور ماه 98 ادامه داشت. در واقع هر داوطلب حدود 6 ماه فرصت داشت که با مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد نسبت به ثبت نام خود در ترم مهر ، اقدام نماید. پیش بینی می شود در دوره های بعد نیز ثبت نام نیمسال تحصیلی اول ، به همین منوال باشد.

نیمسال تحصیلی بهمن ماه

معمولا امکان ثبت نام بدون کنکور آزاد در نیمسال دوم هر سال تحصیلی فراهم می شود. به این صورت که داوطلبان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بهمن را دریافت کرده و پس از کسب آگاهی در رابطه با رشته های ارائه شده ، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام می نمایند. ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد. جهت کسب اطلاع دقیق از زمان شروع فرآیند نام نویسی بدون کنکور در این ترم تحصیلی می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

لازم به ذکر است تا زمانی که هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت ننمایید ، امکان ورود به سامانه ثبت نام و انتخاب رشته را نخواهید داشت. هزینه ای که بابت ثبت نام پرداخت می کنید با عنوان “خرید کارت اعتباری” در سایت مشخص است. دقت داشته باشید که برای هر گروه آزمایشی باید کارت اعتباری مخصوص خودش را خریداری نمایید. به عنوان مثال نمی توانید با خرید کارت اعتباری تجربی ، به انتخاب رشته های گروه آزمایشی ریاضی و انسانی نیز بپردازید. اگر قصد انتخاب رشته در چند گروه آزمایشی را دارید ، باید چند کارت اعتباری جداگانه خریداری کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان 98 – 99

با توجه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد شرایط ثبت نام در دوره های کاردانی و کارشناسی ، به شرح زیر می باشند.

  • داوطلبانی که تا 31 شهریور ماه از مقطع قبلی فارغ التحصیل شوند ، می توانند در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.
  • امکان ثبت نام در دوره کارشناسی پیوسته تنها برای داوطلبانی فراهم می باشد که دارای دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم باشند.
  • رشته ای که داوطلبان جهت تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته انتخاب می کنند ، باید با رشته تحصیلی آن ها در دوره مدرسه مطابقت داشته باشد.
  • داوطلبان جهت ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته ، باید یک مدرک کاردانی داشته باشند. اما تطابق یا عدم تطابق مدرک تحصیلی آن ها با رشته مورد نظر ، اهمیتی ندارد.
  • داشتن مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی برای داوطلبانی که قصد نام نویسی در دوره های کاردانی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته را دارند ، الزامی است.
  • برای دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی را ندارند ، امکان ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته وجود ندارد.
  • حداکثر تعداد انتخاب های مجاز برای ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ، یک کد رشته در 20 کد محل می باشد. اما تعداد انتخاب ها برای علاقه مندان به تحصیل در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، حداکثر 20 کد رشته محل می باشد.
  • برای متقاضیان آقا ، نباید مشکلی از لحاظ خدمت سربازی وجود داشته باشد.
  • آن دسته از علاقه مندانی که سابقا در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کرده اند اما به هر دلیلی تحصیل خود را در نیمه راه رها کرده و دارای مدرک کاردانی از آن می باشند ، در صورت عدم وجود مشکل سربازی می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته به ادامه تحصیل بپردازند. هم چنین اگر دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت باشند می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته ، تحصیل خود را ادامه دهند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز مانند بسیاری از فرآیندهای ثبت نام ، نیاز به درج و ارائه برخی مدارک دارد. بخشی از اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی داوطلب ، تاریخ تولد ، شماره شناسنامه ، نام پدر ، معدل و … به هنگام نام نویسی باید وارد شوند. در کنار تمام این اطلاعات ، یک قطعه عکس پرسنلی نیز باید در سامانه ثبت نام بارگذاری شود که ویژگی های آن به شرح زیر می باشد.

  • اندازه 3*4 یا 4*6
  • تا حد امکان دارای پس زمینه سفید و تمام رخ
  • عاری از اثر مهر ، منگنه و هرگونه خدشه
  • فاقد حاشیه های زائد
  • فرمت JPG
  • حجمی بیشتر از 70 کیلوبایت
  • ابعادی بین 200×300 و 300×400

علاوه بر موارد فوق که به عنوان مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور نام برده شده اند ، لازم است بگوییم داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند باید مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را نیز ارائه دهند. این افراد اگر مورد پذیرش نهایی قرار گیرند ، حداکثر تا 2 ماه مهلت دارند که نسبت به تحویل لیست ریزنمرات مقطع کاردانی خود به دانشگاه ، اقدام نمایند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان 98 – 99

همان گونه که مستحضر هستید ، دانشگاه آزاد جزو دانشگاه های شهریه پرداز می باشد. شهریه دانشگاه آزاد به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم می شود که بخش ثابت آن تا پایان دوره تحصیلی دانشجویان معمولا کمتر دچار تغییر می شود. اما میزان آن برای دانشجویان جدیدالورود نسبت به شهریه سال گذشته بیشتر است.

بخش متغیر شهریه بیشترین سهم را در تعیین میزان شهریه دارد. زیرا به عواملی مانند نوع رشته ، تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم و نوع آن ها بستگی دارد و از آن جا که تعداد و نوع واحدها در طول دوره تحصیل ثابت نیست ، دانشجویان مبالغ متفاوتی را در هر ترم پرداخت می نمایند. از طرفی میزان شهریه متغیر با گذر زمان نیز مشمول افزایش قیمت می شود.

به طور کلی می توان گفت شهریه دانشگاه آزاد در هر سال تحصیلی 10 الی 15 درصد بیشتر از مبلغ سال قبلش می باشد. میانگین شهریه دانشگاه آزاد در سال جاری به شرح زیر است.

رشته های علوم پایه و انسانی: حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان

رشته های فنی مهندسی: حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند ، می توانند با دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد از تمام رشته های ارائه شده در واحدهای دانشگاهی مختلف ، مطلع گردند. جهت سهولت دسترسی شما داوطلبان گرامی ، رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد سما سراوان – مهرستان را از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد جمع آوری کرده و در قالب جدولی به شکل زیر ارائه می دهیم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما سراوان – مهرستان در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
مربی بهداشت مدارستربیت بدنی
حسابداریساختمان – کارهای عمومی ساختمان
امور ادارینرم افزار کامپیوتر


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره