خانه آزمون استخدامی آخرین اخبار حذف شرط معدل در استخدام ۱۴۰۲

آخرین اخبار حذف شرط معدل در استخدام ۱۴۰۲

تاثیر معدل در استخدام
آخرین اخبار حذف شرط معدل در استخدام

بسیاری از ارگان های استخدامی، “معدل” را به عنوان یکی از ملاک های پذیرش خود قرار می دهند و یک حداقلی را برای آن تعیین می کنند. اما آیا معدل کارجو، واقعا شایستگی و صلاحیت وی را تضمین و یا رد می کند؟ همانطور که می دانید در بسیاری از موارد، اساتید دانشگاه ها بر حسب نظر شخصی خود به دانشجویان نمره می دهند و سیستم نظارت کننده و یا آزمون دیگری برای سنجش شایستگی علمی دانشجویان در نظر گرفته نشده است.

طبیعتا این موضوع اعتراض بسیاری از کارجویان را به دنبال دارد، چرا که با وجود داشتن دانش کافی و تمامی شرایط لازم، و صرفا به دلیل نداشتن معدل خوب، شانس استخدام در ارگان دلخواه خود را از دست می دهند. خوشبختانه قرار است گام هایی در جهت حذف شرط معدل استخدام، برداشته شود.

با رای دیوان عدالت اداری، درج شرط معدل در آزمون استخدامی غیر قانونی اعلام شده است که البته شرط معدل در بسیاری از ارگان ها همچنان پابرجاست.

آخرین اخبار حذف شرط معدل از آزمون استخدامی 1402

در آخرین اخبار منتشر شده، با رای دیوان عدالت اداری، درج شرط معدل در آزمون استخدامی غیرقانونی اعلام شده است. موارد ذکر شده نیز شامل مندرجات زیر هستند:

  • شرط جذب نیرو باید داشتن مدرک تحصیلی مرتبط باشد، نه معدل!
  • درج شرط معدل یک نوع تبعیض در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد می نماید.
  • صلاحیت داوطلبان می بایست توسط آزمون استخدامی سنجیده شود و تعیین معدل باعث می شود تا بسیاری از افراد شایسته، بدون هیچ دلیلی حذف شوند.

البته همچنان بسیاری از سازمان ها، شرط معدل را حفظ کرده اند و از اعمال قانون یاد شده، خودداری نموده اند.

آخرین اخبار حذف شرط معدل استخدام آموزش و پرورش 1402

در سال های گذشته، در میان شرایط تعیین شده جهت استخدام آموزش و پرورش، شرط معدل نیز در نظر گرفته شده بود و داوطلبان می بایست حداقل معدل 15 را کسب می کردند. اما با اعتراض های وارده و رای دیوان عدالت اداری، در حال حاضر شرط معدل حذف شده است. البته متقاضیان می بایست دیگر شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مانند سن، مدرک تحصیلی و … را دارا باشند. توصیه می شود تا جهت اطلاع از دیگر شرایط آزمون استخدامی برگزار شده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

آخرین اخبار حذف شرط معدل استخدام شرکت نفت 1402

از آنجایی که آزمون استخدامی شرکت نفت و حتی انتشار دفترچه آن با تاخیر مواجهه شده است، هیچگونه اطلاعاتی از شرایط جدید در نظر گرفته شده و معدل مورد نیاز موجود نمی باشد. طبق دفترچه منتشر شده برای آزمون استخدامی شرکت نفت سال 1402 خبری از شرط معدل نیست. برای اطلاع از شرایط دیگر استخدام می توانید دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی شرکت نفت را مطالعه نمایید.

آخرین اخبار حذف شرط معدل استخدام وزارت بهداشت 1402

با استناد به آخرین دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال 1401، شرط معدلی تعیین نشده است . به این ترتیب داوطلبان صرفا می بایست دارای دیگر شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده و واجد قوانین مربوط به خدمت اجباری پزشکان و پیراپزشکان باشند. توصیه می شود تا جهت اطلاع از تمامی شرایط، دفترچه لینک شده در زیر را مطالعه فرمایید.

 

آخرین اخبار حذف شرط معدل استخدام تامین اجتماعی 1402

سازمان تامین اجتماعی در آخرین دفترچه منتشر شده، شرط معدل تعیین ننموده است و به این ترتیب افراد فارغ از نمره معدل خود، امکان شرکت در آزمون را خواهند داشت. البته داوطلبان می بایست به هنگام نام نویسی در آزمون، معدل آخرین مقطع تحصیلی خود را وارد فرم ثبت نامی نمایند. جهت آگاهی و مطالعه شرایط ثبت نام آزمون استخدامی تامین اجتماعی، لینک دانلود دفترچه مربوطه در ادامه درج شده است.

 

 

آخرین اخبار حذف شرط معدل استخدام بانک ها 1402

شرایط معدل برای استخدام در بانک های گوناگون، متفاوت است. حداقل معدل تعیین شده در هر بانک نیز بسته به جایگاه شغلی می تواند متغیر باشد. برای بانک های ملی، مسکن، صنعت و معدن، پاسارگاد، گردشگری، سینا، اقتصاد نوین، خاورمیانه، دی، شرط معدل وجود ندارد. همچنین برای استخدام بانک مرکزی نیز معدلی ذکر نشده است.

  • بانک ملت

متقاضیان استخدام بانک ملت، همچنان باید دارای واجد شرط معدل باشند. برای داوطلبان مقطع کارشناسی، معدل 14 و مقطع کارشناسی ارشد، معدل 15 تعیین شده است.

  • بانک صادرات

تمامی داوطلبان استخدام استخدام بانک صادرات، در تمامی مقاطع تحصیلی، باید دارای حداقل معدل 16 باشند.

  • بانک سپه

شرکت کنندگان آزمون استخدام بانک سپه، می بایست در مقطع دیپلم دارای معدل 14 و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای معدل 15 باشند. البته برای شرکت کنندگان مناطق محروم به شرط معدل مقاطع دیپلم و کارشناسی به 13 کاهش می یابد.

  • بانک پارسیان

متقاضیان استخدام بانک پارسیان، در تمامی مقاطع تحصیلی باید دارای حداقل معدل 16 باشند.

  • بانک ایران زمین

برای استخدام بانک ایران زمین، شرط معدل تعیین شده است؛ به این ترتیب داوطلبان مقطع کارشناسی حداقل معدل 13، و داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد حداقل معدل 15 را کسب کرده باشند.

  • بانک شهر

داوطلبان استخدام بانک شهر می بایست معدل 15 را به دست آورده باشند. (معدل یاد شده برای تمامی مقاطع دانشگاهی تعیین شده است.)

  • بانک سرمایه

متقاضی استخدام بانک سرمایه، در برخی جایگاه های شغلی مانند بانکدار اجرایی، ملزم به داشتن حداقل معدل 16 می باشد و در باقی موارد معدلی تعیین نشده است.

  • بانک کارآفرین

بانک کارآفرین برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی معدل 14 و دانش آموختگان دانشگاه های آزاد معدل 15 را تعیین کرده است.

  • بانک رفاه کارگران

داوطلبان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت استخدام بانک رفاه کارگران، باید حداقل دارای معدل 14 باشند.

آخرین اخبار حذف شرط معدل استخدام ارتش 1402

شرایط استخدام ارتش به طور کلی دارای جزئیات دشوارتری در مقایسه با دیگر ارگان ها می باشد. برای این سازمان شرط معدل نیز تعیین شده است که البته با توجه به رشته، می تواند کمی متفاوت باشد:

  • معدل کل دیپلم برای دانش آموختگان رشته های ریاضی و تجربی 14، و فارغ التحصیلان رشته انسانی 16 می باشد.
  • حداقل معدل کتبی دیپلم فارغ التحصیلان رشته های ریاضی و تجربی 10، و فارغ التحصیلان رشته انسانی 14 می باشد.
  • متقاضیان رشته خلبانی هواپیما باید دارای معدل کتبی 12 و معدل کل 15 باشند.
  • برای رشته خلبانی بالگرد و هواپیما معدل کتبی 10 و معدل کل 14 در نظر گرفته شده است.
  • دارندگان مدرک لیسانس در رشته های فنی مهندسی باید دارای معدل 14 باشند.
  • در رشته های غیر فنی مهندسی مقطع لیسانس نیز معدل 15 تعیین شده است.

 

سوالات متداول

1- آیا شرط معدل از آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ حذف شده است؟

بله، داوطلبان فارغ از نمره معدل خود و با داشتن دیگر شرایط، امکان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را خواهند داشت.

2- شرط معدل استخدام در بانک ها به چه صورت است؟

از آنجایی که شرایط استخدام بانک ها با یکدیگر متفاوت است، شرط معدل مربوط به هر یک را می توانید در متن مقاله مطالعه نمایید.

3- آیا شرط معدل از استخدام تمامی دستگاه ها و ارگان ها حذف شده است؟

خیر، همچنان بسیاری از سازمان ها جهت استخدام، حداقل معدلی را تعیین نموده اند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی