خانه کنکور دانلود دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | زمان انتشار

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | زمان انتشار

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

کنکور سراسری، آزمون پر استرس و سرنوشت سازی که برای دانش آموزان یا سایر داوطلبان، یک دغدغه مهم به شمار می رود. از این رو متقاضیان شرکت در این آزمون می خواهند از تمامی جزئیات کنکور با خبر باشند تا با انجام صحیح مراحل نام نویسی نگرانی بابت ایرادات احتمالی نداشته باشند. برای شرکت در رشته های با آزمون دانشگاه های کشور، اولین مرحله، ثبت نام کنکور است که می بایست در زمان بندی تعیین شده و با توجه به شرایط و مدارک اختصاصی آن انجام شود. سازمان سنجش هر ساله دفترچه ای را تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور منتشر می کند که تمامی راهنمایی های لازم جهت ثبت نام آزمون در آن نوشته شده است.

 

دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403، 5 آذر ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403

اگر می خواهید در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنید لازم است از جزئیات مربوط تکمیل روند ثبت نام آن با خبر شوید در غیر این صورت ممکن است در مراحل مختلف از این فرآیند دچار اشتباه شوید و به دردسر بیفتید. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی لازم است حتما دفترچه ثبت نام کنکور را مطالعه کنید.

 

با تغییرات کنکور، این آزمون در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول آن مطابق برنامه زمان بندی در 6 و 7 اردیبهشت ماه برگزار می شود. ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه از 5 لغایت 11 اذر ماه انجام شده و دفترچه ثبت نام آن نیز در 5 آذر 1402 و در سایت سازمان سنجش منتشر شد. اخبار جدید در خصوص زمان انتشار دفترچه مورد بحث کانال تلگرام کنکور مرکز ایران مشاوره قرار داده خواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور تقریبا هم زمان با آغاز مهلت ثبت نام کنکور بر سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان باید این دفترچه را دانلود کرده و همه بخش های آن را با دقت مطالعه کنند. چرا که این دفترچه بخش های مهمی، از زمان بندی مراحل آزمون گرفته تا شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور اردیبهشت را شامل می شود و با مطالعه درست این دفترچه، هیچ کدام از سوالات شما در رابطه با فرآیند کنکور، بی پاسخ نخواهد ماند.

 

علاوه بر مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور، می توانید با کلیک بر روی لینک زیر نیز، این دفترچه را در اختیار داشته باشید. هنوز فایل دفترچه مورد بحث منتشر نشده اما برای آشنایی شما با مندرجات آن، دفترچه کنکور تیر ماه 1402 جهت دانلود قرار داده شده است.

محتویات دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403

مطالعه صحیح دفترچه ثبت نام کنکور، شما را از اشتباه در فرآیند ثبت نام کنکور در امان نگه می دارد. این دفترچه، مطمئن ترین راهنما برای سوالات شماست و با وجود آن، هرگونه اشتباه در فرآیند ثبت نام قابل توجیه نخواهد بود. با مشاهده فهرست این دفترچه، به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید و اطلاعات لازم را دریابید.

لازم به ذکر است امکان ویرایش اطلاعات کنکور پس از تکمیل فرم ثبت نام برای تمامی داوطلبان در بازه نام نویسی وجود دارد. در ادامه مهم ترین بخش های این دفترچه را برای شما شرح خواهیم داد.

  • برنامه زمان بندی کنکور سراسری ۱۴۰۳: جدولی که شامل زمان ثبت نام کنکور، تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه و تاریخ برگزاری آزمون می باشد.
  • ضوابط استفاده از سهمیه ها: حتما شما هم در مورد تاثیر سهمیه های کنکور شنیده اید. اهمیت زیاد این سهمیه ها، مطالعه بخش مربوطه در دفترچه را برای داوطلبان به امری ضروری تبدیل کرده است. در این قسمت به انواع سهمیه ها از سهمیه مناطق گرفته تا سهمیه رزمندگان، پرداخته شده است.
  • شرایط ثبت نام کنکورسازمان سنجش به هر کسی اجازه شرکت در آزمون سراسری کنکور را نمی دهد. داوطلب باید دارای برخی شرایط باشد که جزئیات آن در دفترچه ذکر شده است. به علاوه شرایط اسکن عکس ثبت نام کنکور نیز در همین بخش عنوان گردیده است.
  • هزینه ثبت نام: در این قسمت هزینه ثبت نام کنکور و نحوه پرداخت آن شرح داده شده است. در کنکور 1402 این مبلغ 130 هزار تومان بود که احتمالا برای سال ۱۴۰۳ این هزینه افزایش یابد.
  • فرآیند دریافت کد سوابق تحصیلی: کد سوابق تحصیلی یک کد 19 رقمی و از کد های ضروری ثبت نام کنکور است که با مراجعه به سامانه مای مدیو قابل دستیابی است و فرآیند آن در دفترچه توضیح داده شده است.
  • این دفترچه به مسائل مهم دیگری از جمله وضعیت نظام وظیفه، مدارک لازم برای ثبت نام و فرم پیش نویس ثبت نام نیز پرداخته شده است که می توانید آن را مطالعه کنید. برای اطلاع از نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور می توانید به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

یکی از بخش های مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور به آن پرداخته شده است، شرایط لازم برای شرکت در کنکور است. در صورتی که داوطلبی این شرایط را نداشته باشد نمی تواند در کنکور شرکت کند. این ها شرایط عمومی و اختصاصی هستند.

شرایط عمومی

این ها شرایطی هستند که هر داوطلبی باید آن را داشته باشد تا مجاز به شرکت در کنکور سراسری شود.

  • نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عضو نبودن خود داوطلب و اقوامش در سازمان های غیر قانونی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

این شرایط به مدارک تحصیلی مربوط می شود که داوطلب باید آن ها را دارا باشد.

  • داشتن مدرک دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم دوره نظام قدیم
  • تاریخ اخذ مدرک داوطلبان باید پیش از 31 شهریور ماه 1403 باشد.
  • دانشجویان پذیرفته شده در کنکور 1402 می توانند در کنکور سال ۱۴۰۳ شرکت کنند.
  • افراد در حال تحصیل در دوره های روزانه و غیر روزانه می توانند بدون انصراف از رشته فعلی خود، در کنکور شرکت کنند. در صورت پذیرش و تمایل به تحصیل در رشته جدید، باید از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • دانشجویانی که دارای تعهد خدمت هستند یا از نظر سازمان نظام وظیفه دارای محدودیت هستند، نمی توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان مرد باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند تا بتوانند پس از قبولی در کنکور، در دانشگاه ثبت نام کنند.

  • داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
  • داشتن کارت معافیت دائم هوشمند
  • داشتن برگ معافیت موقت بدون غیبت در مدت اعتبار آن
  • پذیرش غایبان دوره سربازی در رشته های دانشگاهی لغو می شود.
  • امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود دارد.
  • معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک بار صادر می شود.

برای اطلاع از شرایط معافیت بر لینک شرایط معافیت خدمت سربازی کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در 5 آذر ماه ۱۴۰۲ منتشر شد.

2- دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از چه طریقی قابل دریافت است؟

دفترچه مورد بحث از طریق سایت سازمان سنجش و همین مقاله قابل دریافت می باشد؟

3- دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شامل چه اطلاعاتی است؟

زمان بندی، شرایط، مدارک، شیوه و ضوابط نام نویسی از جمله مواردی است که در این دفترچه ذکر شده اند

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور