خانه کنکور ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | زمان و شرایط ثبت نام

ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | زمان و شرایط ثبت نام

ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کنکور سراسری 1403 مطابق تغییرات جدید در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه برگزار می گردد و آگاهی از شرایط و زمان ثبت نام کنکور برای تمامی داوطلبان جهت انجام اقدامات مربوطه، الزامی می باشد.

 

آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در نوبت اول این آزمون را دارند می بایست از شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام همچون کد سوابق تحصیلی، معدل کتبی دیپلم، شناسنامه و… اطلاع یابند. متقاضیان می توانند این اطلاعات را از طریق دفترچه ثبت نام کنکور استخراج کرده و در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org اقدام به نام نویسی خود نمایند.

 

لینک مستقیم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اردیبشهت ماه

 

 

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ می توانند در مهلت مجدد یعنی 27 و 28 آذرماه 1402 اقدامات لازم را به انجام رسانند.

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403

متقاضیان شرکت در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ابتدا می بایست از زمان ثبت نام این آزمون اطلاع یابند تا از جمع شرکت کنندگان کنکور جا نمانده و باعث به هدر رفتن زحمات یک ساله خود نشوند. طبق جدول زمانبندی، داوطلبان این امکان را دارند تا از مورخ 5 لغایت 11 آذر ماه 1402 اقدام به ثبت نام خود در نوبت اول کنکور سراسری نمایند.

لازم به ذکر است به طور معمول سازمان سنجش با تمدید مهلت ثبت نام کنکور برای چند روز، فرصتی به داوطلبان جامانده از فرآیند نام نویسی ارائه می کند که اطلاعات آن در جدول زیر قرار داده شده است. اخبار جدید نیز در کانال تلگرام کنکور مرکز ایران مشاوره قرار داده خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول 1403 
عنوان زمان 
زمان اولیه5 تا 11 آذر ماه 1402
تمدید مهلتتا 15 آذر ماه 1402
مهلت مجدد27 و 28 آذر ماه 1402

نحوه ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

هر ساله این سازمان سنجش آموزش کشور است که مسئولیت برگزاری کنکور سراسری را بر عهده داشته و داوطلبان از طریق مراجعه به سایت این سازمان می توانند علاوه بر تکمیل مراحل ثبت نام خود به صورت اینترنتی، موارد دیگر آزمون خود را همچون دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج کنکور را نیز انجام دهند.

برای کنکور 1403 نیز افراد این امکان را دارند تا با آماده کردن مدارک ثبت نام کنکور، به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و نام نویسی خود را مطابق مراحل زیر به انجام رسانند.

  • ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “سراسری” از منوی موجود در صفحه اول
مرحله اول ثبت نام کنکور
مرحله اول ثبت نام کنکور
  • بر روی لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام کنکور
مرحله دوم ثبت نام کنکور
  • در این صفحه مجددا بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام کنکور
مرحله سوم ثبت نام کنکور
  • سپس گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید و گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
مرحله چهارم کنکور
مرحله چهارم کنکور
  • در این مرحله جهت خرید سریال ثبت نامی می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و ضمن انتخاب درگاه پرداخت بر روی کلید تایید و ادامه بزنید.
مرحله پنجم کنکور
مرحله پنجم کنکور
  • با وارد نمودن اطلاعات هویتی کلید ادامه روند خرید را بفشارید.
مرحله ششم کنکور
مرحله ششم کنکور
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و هزینه 218 هزار تومانی ثبت نام را پرداخت نمایید.
مرحله هفتم کنکور
مرحله هفتم کنکور
  • مجدد به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش بازگردید و بر روی لینک فعال ” ثبت نام در آزمون سراسری 1403 نوبت اول” کلیک نمایید.
مرحله هشتم کنکور
مرحله هشتم کنکور
  • با ورود به صفحه مای سنجش در صورتی که قبلا عضو شده اید اطلاعات خود را وارد نموده و بر روی آیکون ورود بزنید و در صورتی که تا به حال وارد نشده اید بر روی لینک ایجاد حساب کاربری بزنید.
مرحله نهم کنکور
مرحله نهم کنکور
  • در این مرحله با وارد کردن اطلاعات هویتی و شماره های تماس عضویت را انتخاب کنید.
مرحله دهم کنکور
مرحله دهم کنکور
  • پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نظر رمز یکبار مصرف به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد شد و در صورت تایید آن پیامی مبنی بر موفقیت ثبت نام بر روی صفحه ظاهر خواهد  شد.
مرحله یازدهم کنکور
مرحله یازدهم کنکور
  • پس از عضویت و ورود به سامانه باید در صفحه زیر عکس خود را آپلود نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در صفحه بعدی مطابق شکل زیر اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است.

  • با انتخاب “مرحله بعد” داوطلب می بایست اطلاعات تماس و محل سکونت خود را وارد کند.
  • سپس اطلاعاتی همچون نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و… از شما خواسته خواهد شد.
  • در صفحه بعد کد سوابق تحصیلی 19 رقمی داوطلب خواسته خواهد شد.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

همانطور که می دانید شرکت در کنکور سراسری نیز مانند شرکت در هر آزمون دیگر مشمول شرایط و ضوابطی است که از طریق دفترچه مربوطه منتشر و بر روی سایت سازمان سنجش بارگذاری می گردد. یکی از دلایل اهمیت بررسی مندرجات دفترچه، آگاهی از شرایط نام نویسی می باشد. در این قسمت شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را عنوان کرده ایم.

شرایط عمومی

  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی (در صورت دارا بودن سابقه عناد با جمهوری اسلامی می بایست تغییر نظر داوطلب احراز گردد)
  • عدم وجود سابقه عضویت داوطلب و یا عضوی از خانواده وی در گروه و سازمان های غیر قانونی و فراماسونری
  • عدم داشتن فساد اخلاقی
  • عدم داشتن اعتیاد به هر نوع ماده مخدر

شرایط اختصاصی

  • داشتن و یا دریافت گواهینامه پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا دیپلم نظام آموزشی جدید (اعم از رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 الزامی است.
  • دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه ها و موسسات عالی برای شرکت در کنکور سراسری می بایست حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند.
  • داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه و یا ۳۱ بهمن ماه 1403 دریافت نمایند. بنابراین داوطلبان هنگام ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را ارائه دهند.
  • داوطلبان فارغ التحصیل کاردانی رشته های غیر پزشکی به شرطی می توانند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت نمایند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.
  • فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری، دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نمی باشند.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های روزانه در کنکور سراسری 1402 می توانند بدون انصراف دادن در کنکور سال جاری شرکت نمایند.
  • امکان تحصیل همزمان با گذراندن دوره خدمت سربازی وجود ندارد.
  • شرکت کنندگان مرد کنکور سراسری 1403 می بایست در یکی از وضعیت های پایان خدمت، معافیت دائم و یا معافیت به صورت موقت بوده و کد مربوطه به آن را در فرم ثبت نامی خود وارد کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

طبق روند هر ساله، داوطلبان کنکور سراسری می بایست با مطالعه دفترچه ثبت نام این آزمون از مدارک مورد نیاز برای نام نویسی باخبر شده و آن ها را آماده کرده، همراه خود داشته باشند. در این قسمت به اطلاعاتی که افراد پیش از ورود به صفحه ثبت نام در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش می بایست در دسترس داشته باشند ذکر شده اما تنها مدرکی که داوطلب به بارگذاری آن در سامانه سنجش نیاز خواهد داشت، فایل اسکن شده عکس پرسنلی می باشد.

مدارک و اطلاعات لازم برای نام نویسی در کنکور اردیبهشت ماه 1403
شناسنامه و کارت ملیشماره سریال کارت اعتباری خریداری شدهکد سوابق دیپلم و یا کد سوابق پیش دانشگاهی
کد پستی محل سکونتکد نظام وظیفه کنکور

(مربوط به داوطلبان مرد)

معدل کتبی و کل دیپلم
کد مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگانکد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانیفایل اسکن شده

تذکر: عکس ارسالی می بایست دارای ویژگی های زیر باشد.

  • بدون حاشیه
  • در ابعاد 4×3 یا 4×6
  • در قالب jpg
  • حداکثر 70 کیلوبایت
  • بدون هر گونه خدشه و واضح
  • تمام رخ با پس زمینه سفید
  • حتما مربوط به سال جاری
  •  برای داوطلبان خانم با حجاب کامل

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند می بایست از اطلاعاتی همچون زمان و نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک مورد نیاز، هزینه نام نویسی، ضوابط استفاده از سهمیه های کنکور و… مطلع گردند. بدین منظور دفترچه ای در نظر گرفته شده است که شامل تمامی اطلاعات ذکر شده بوده و فایل پی دی اف آن بر روی سایت سازمان سنجش بارگذاری می شود. در قسمت زیر این دفترچه برای دسترسی راحت تر داوطلبان قرار گرفته است.

راهنمای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ + دانلود

داوطلبانی که قصد دارند فرآیند نام نویسی خود را جهت شرکت در آزمون سراسری به انجام ریانند، لازم است فرم ثبت نام کنکور با اطلاعات لازم پر نمایند. سازمان سنجش نمونه ای از این فرم را در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام قرار داده تا داوطلبان با تکمیل آن پیش از ثبت نام اصلی آزمون، از تمامی اطلاعات و مشخصات مورد نیاز هنگام نام نویسی مطلع شده و این موارد را به صورت آماده در دسترس خود داشته باشند. تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام می توانند احتمال بروز خطا در روند نام نویسی را کاهش دهد لذا در این قسمت به شرح بخش های مختلف آن خواهیم پرداخت‌.

بخش های فرم ثبت نام کنکور سراسری

اطلاعات هویتی

در این بخش اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره و سریال شناسنامه، کد ملی و تاریخ تولد خواسته می شود که تمامی این موارد را می توانید از اطلاعات مندرج در شناسنامه خود بیابید. همچنین کدهایی مانند کد استان و کد بخش محل تولد به علاوه کد نظام وظیفه داوطلبان آقا پرسیده شده که برای پیدا کردن هر کدام می توانید به دفرچه ثبت نام کنکور مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس و محل سکونت

در این بخش داوطلب می بایست نشانی کامل محل سکونت خود را در کنار شماره تلفن ثابت و همراه خود درج نمایند. سپس با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک اداره پست به نشانی epostcode.post.ir کد پستی محل سکونت خود را یافته، در کادر مشخص شده وارد کند. همچنین می توانید برای پیدا کردن منطقه شهرداری به نقشه تقسیمات شهرداری محل سکونت خود مراجعه نمایید.

اطلاعات سوابق تحصیلی

بند 20 الی 32 فرم ثبت نام کنکور سراسری مربوط به سوابق تحصیلی داوطلب بوده که افراد می توانند بیشتر این اطلاعات (مانند کد دانش آموزی مقطع دیپلم، کد بخش محل دریافت مدرک سال های مختلف متوسطه و کد منطقه یا ناحیه دریافت دیپلم) را از دفترچه ثبت نام پیدا نمایند. با مراجعه به سایت my.medu.ir می توان کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را دریافت کرد. باقی اطلاعات همچون معدل کل و معدل کتبی نهایی دیپلم و همچنین معدل پایه دوازدهم را می توانید از کارنامه خود پیدا کرده و وارد کادر مشخص شده نمایید.

لازم به ذکر است سه بند نهایی این بخش مشخص کننده منطقه ای است که سهمیه داوطلب در آن سنجیده می شود.

اطلاعات آزمون

در این قسمت اطلاعاتی در رابطه با زیرگروه های آزمایشی پرسیده می شود که داوطلب بنا بر خواسته و تصمیم خود می بایست کادرهای 33 الی 38 را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است داوطلب در کنار یکی از زیر گروه های اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) می تواند یک و یا هر دو زیر گروه شناور زبان و هنر را نیز انتخاب کند.

سهمیه

در این بخش نوع سهمیه کنکور متقاضی شرکت در کنکور سراسری مشخص می شود. افراد مشمول سهمیه پذیرش می بایست با دقت بالا به مطالعه و تکمیل این بخش بپردازند و برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی به ارگان ذی ربط مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل کنند. برای اطلاع از تاثیر سهمیه مناطق در کنکور می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

اطلاعات تکمیلی

بخش نهایی فرم ثبت نام کنکور به اطلاعات تکمیلی داوطلب اختصاص دارد. در بند 42 الی 49 این فرم، اطلاعاتی همچون دارا و یا عدم دارا بودن معلولیت، نوع معلولیت، وضعیت اشتغال به تحصیل، وضعیت فارغ التحصیلی و… داوطلب خواسته می شود.

دانلود فرم ثبت نام کنکور سراسری

آخرین صفحه دفترچه کنکور سراسری به فرم ثبت نام این آزمون اختصاص دارد و داوطلبان می توانند با مراجعه به دفترچه، فرم را دریافت کنند. همچنین برای راحتی حال شما، در این بخش فایل پی دی اف فرم ثبت نام نوبت گذشته کنکور سراسری قرار داده شده است. این فایل پس از انتشار دفترچه 1403 بروزرسانی خواهد شد.

کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

در فرایند ثبت نام کنکور از جمله مواردی که داوطلب برای نهایی کردن نام نویسی خود نیاز دارد، کدهایی می باشد که به منظور دریافت آن ها می بایست مراحل مختلفی طی شود. در این قسمت به معرفی این کدها و نحوه پیدا کردن آن ها می پردازیم:

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

دارا بودن کد سوابق تحصیلی برای کلیه داوطلبان نظام جدید و قدیم ضروری می باشد. طبق تغییرات اعمال شده در کنکور سراسری 1403، تاثیر سوابق تحصیلی بر این آزمون قطعی خواهد بود. بدین ترتیب نمرات طول سال تحصیلی داوطلب از اهمیت بالایی برخوردار است و بررسی خواهد شد.

برای دریافت این کد افراد باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کد 19 رقمی مربوط به سوابق تحصیلی خود را پیدا نمایند. لازم به ذکر است افرادی که در آزمون های وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی شرکت نکرده باشند، نمره آن درس برایشان صفر رد می شود.

کد بخش محل تولد

همانطور که گفته شد، اطلاعات هویتی بخشی از اطلاعات لازم برای ثبت نام هر فرد در کنکور سراسری می باشد. بدین منظور الزامی است که داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 3 دفترچه ثبت نام کنکور از کد بخش محل تولد خود اطلاع یافته و آن را هنگام نام نویسی در دسترس داشته باشند.

کد دانش آموزی مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی

این کد مخصوص به دانش آموز و برای هر فرد متفاوت می باشد که دریافت آن برای تمامی داوطلبانی که سوابق تحصیلی آن ها در نتایج تاثیرگذار است، الزامی می باشد. لازم به ذکر است افرادی که پیش از سال 84 مدرک دیپلم خود را دریافت نموده اند، نیاز به این کد ندارند. داوطلبانی که از سال 84 به بعد فارغ التحصیل شده اند، می توانند با مراجعه به سایت سنجش اقدام به دریافت آن نمایند. می توانید برای آگاهی بیشتر از نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی وارد لینک مربوطه شوید.

کد محل اخذ دیپلم

این کد مشخص کننده محلی است که داوطلب از آن مدرک تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را دریافت نموده است. افراد می توانند یا با رجوع به کارنامه خود این شماره را دریافت کنند و یا با مراجعه به سایت سازمان سنجش و منوی اطلاعات مورد نیاز آن را پیدا نمایند. شما همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور اطلاعات کامل تری در این خصوص کسب نمایید.

کد نظام وظیفه

از شرایط نام نویسی در کنکور سراسری این است که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد مشخص باشد. بدین منظور افراد می بایست با کمک کدهای موجود در دفترچه ثبت نام این آزمون، وضعیت خدمت خود را مشخص و در فرم نام نویسی وارد نمایند.

کد استان و بخش محل اقامت

داوطلبان می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403، کد استان و کد بخش محل اقامت خود را که مشخص کننده حوزه امتحانی ایشان می باشد دریافت نموده و در کادر مربوط به آن در فرم اینترنتی ثبت نام وارد کنند.

کد 12 رقمی ایثارگران

مشمولین این قانون می بایست با مراجعه به سایت های ذی ربط و تکمیل فرم های مربوطه، کد 12 رقمی ایثارگران و همچنین تایید سازمان مذکور را دریافت نمایند.

منابع کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اطلاع از منابع کنکور یکی از ضروریات شرکت در این آزمون می باشد. داوطلبان برای کسب آمادگی لازم و تقویت دانسته های خود می بایست از منابع مطالعاتی معتبر و جامع مطلع بوده و با کمک گرفتن از آن ها شانس موفقیت خود را در این رقابت بالا ببرند. در جدول زیر لینک مرتبط با منابع و مواد آزمون هر گروه که در دفترچه ثبت نام ذکر شده است، قرار دارد.

منابع کنکور سراسری 1403
بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور انسانی ۱۴۰۳

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور هنر 1403

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۳

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

برنامه ریزی کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

نحوه صحیح مطالعه برای کنکور سراسری هر ساله دغدغه بسیاری از دانش آموزان بوده و این مسئله که چطور و با چه برنامه ریزی هدفمندی در این رقابت شرکت کنیم تا نتیجه مطلوب بگیریم پرسش اصلی این افراد بوده است.

برنامه ریزی درسی یک برنامه جامع است که با در نظر گرفتن یک سری موارد کلیدی و با هدف بازدهی هرچه بیشتر دانش آموز طرح می شود. در این قسمت به برخی مراحل تاثیرگذار در برنامه ریزی کنکور اشاره خواهیم کرد:

نوشتن برنامه به طور دقیق

برای داوطلب لازم است لیستی از کارهای روزانه خود تهیه کرده و سپس به تقسیم زمان خود برای این کارها بپردازد. افراد می بایست زمان دقیقی را برای مطالعه و جمع بندی دروس در کنار استراحت و تفریح در نظر بگیرند و برای هدفمند بودن این برنامه ریزی ابتدا می بایست اولویت های درسی و روزانه خود را مشخص نمایند. لازم به ذکر است حین برنامه ریزی توجه به اوقات فراغت و زمان استراحت نیز الزامی است.

کشیدن جدول زمابندی

مرتب کردن کارها در جدول زمانبندی از جمله روش هایی است که به نظم ذهنی داوطلب کمک می کند. شما می توانید مقدار زمان و هدفی را که برای کنکور در نظر دارید در این جدول در قالب روزهای هفته مرتب نمایید، زمان هایی را به تست زنی اختصاص دهید، به امور روزمره زندگی بپردازید و در آزمون های دوره ای میزان مهارت خود را بسنجید.

مشخص کردن اولویت ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت

از مهم ترین ویژگی های یک برنامه اصولی، مشخص شدن اولویت های داوطلب و تلاش در جهت رفع نقاط قوت می باشد. درهنگام برنامه ریزی باید شناخت صحیحی از وضعیت خود در هریک از دروس داشته باشید و سپس با تمرکز بر آن ها اقدام به مطالعه و تقسیم زمان تمرین خود کنید. همچنین لازم است هنگام تقسیم زمان به سختی یا دشواری دروس نیز توجه جدی داشته و به نسبت اهمیت آن ها بازه های لازم را اختصاص دهید.

اطلاع دقیق از منابع

لازمه آن که بتوان جزئیات یک برنامه ریزی را مشخص و در جهت تهیه آن اقدام نمود، اطلاع از منابع کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد. علاوه بر این میزان اهمیت دروس، ضریب و بودجه بندی کنکور نیز باید حتما مدنظر داوطلب قرار گیرد.

انتخاب رشته کنکور سراسری اردیبهشت ماه 1403

پس از شرکت در کنکور سراسری، نوبت به انتخاب رشته می رسد که به اندازه خود آزمون از اهمیت برخوردار است. آن دسته از افرادی که با مشاهده کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست با دقت فراوان و مطالعه اطلاعات مربوط به مشاوره انتخاب رشته کنکور اقدام به انجام این فرایند کنند.

 

به طور معمول پس از اعلام نتایج اولیه فرصتی چند روزه با عنوان مهلت انتخاب رشته کنکور به داوطلبان داده می شود، که البته این مهلت تمدید نیز می گردد، تا بدین منظور افراد انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. انجام این مراحل تماما از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده و تنها لازم است افراد اطلاعات ثبت نامی خود را همراه داشته باشند. هنوز اطلاعیه ای در خصوص زمان انتخاب رشته کنکور 1403 منتشر نشده است و به محض انتشار اخبار تکمیلی در این خصوص، مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

جزئیات لازم در خصوص انجام روند مورد بحث دو یا سه روز پیش از فعال شدن لینک انتخاب رشته در قالب دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. لازم به ذکر است در این دفترچه علاوه بر لیست رشته ها، اطلاعات ضروری همچون سهمیه مناطق، سهمیه بومی بودن، شرایط رشته های خاص و… نیز توضیح داده شده است که مطالعه آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

داوطلبان می توانند از تاریخ 5 لی 15 آذر ماه و در مهلت مجدد 27 و 28 آذر ماه 1402 ثبت نام خود را انجام دهند.

2- از چه طریق می توان برای کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ثبت نام کرد؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می توانید مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

3- برای نام نویسی در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ چه اطلاعاتی لازم است؟

در دسترس داشتن اطلاعات شناسنامه، کد سوابق تحصیلی، معدل کتبی دیپلم، کد وضعیت نظام وظیفه و... برای ثبت نام در کنکور سراسری الزامی می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. سارا

    سلام
    من دوازدهمم میتونم امسال ثبت نام کنم برای اردیبهشت؟
    معدل دیپلم ندارم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، امکان شرکت در این آزمون برای شما وجود خواهد داشت.

  2. مهرانه

    سلام خسته نباشید ببخشیدهمش سوال میکنم الان این صفحه رودیدم برام جای سوال شد
    میشه دوتا کنکور روباهم داد ؟هم کنکور سراسری هم کنکور تربیت بدنی ؟یعنی مشکلی پیش نمیاد ؟؟اگه هردورو قبول بشیم مارو اذییت نمیکنن یا گیر نمیدن ؟
    بین انیکه امسال باز پشت کنکور بمونم یا برم دانشگاه ازاد موندم …بخاطر همین سوال توذهنم زیاده خیلی ازتون ممنون میشم مثل دفعه قبلی جوابمو بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر نمیتوانید کنکور فنی و حرفه ای و کنکور رشته های نظری را در یک سال شرکت کنید و تنها اجازه شرکت در یکی از این دو را دارید.

مشاوره کنکور پیج کنکور