خانه دکتری زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

تاریخ انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

داوطلبانی که در آزمون دکتری تخصصی (PHD) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان پزشکی شرکت می کنند، می بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کرده و اقدام به انتخاب رشته نمایند.

نکته مهمی که داوطلبان باید پیش از انتخاب رشته مد نظر داشته باشند مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402 است که در زمان انتشار کارنامه اولیه بر روی سایت قرار می گیرد. داوطلبان واجد شرایط بعد از ثبت کد رشته های خود چنان چه حدنصاب علمی لازم را دارا باشند، برای ارزیابی علمی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به گزینش حضوری دعوت خواهند شد.

چنانچه داوطلب در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام ننماید، از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد و امکان انتخاب رشته مجدد وجود نخواهد داشت.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

تمامی داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند چنانچه حد نصاب علمی لازم را کسب نموده باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت خود اقدام نمایند. هنوز زمان دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402 مشخص نشده است ولی احتمال دارد همچون سال گذشته در نیمه نخست مرداد ماه سال 1402 انجام شود.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت، منحصرا از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود. از آن جایی که گزینش نهایی داوطلبان بر اساس اطلاعات کارنامه آن ها یعنی نمره کتبی، سهمیه داوطلب و ترتیب اولویت های انتخابی انجام می گیرد، پس ضروری است که داوطلبان علاقه خود را نیز در نظر بگیرند.

برای این کار داوطلبان باید ابتدا  دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 را دانلود کرده و پس از مطالعه دقیق شرایط مورد نیاز و آگاهی از میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت، برای ثبت کد رشته محل ها به روشی که در ادامه مقاله آمده است، اقدام نمایند.

مراحل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به شرح زیر می باشد:

  •  به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir وارد شوید و گزینه “دکتری تخصصی” از منوی سمت راست انتخاب کنید.

اولین مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

  • در این مرحله، گزینه “انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید.

دومین مرحله انتخاب رشته ازمون دکتری 1401

  • در این صفحه بایستی مجددا گزینه “انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید.

سومین مرحله انتخاب رشته ازمون دکتری 1401

  • با ورود به صفحه جدید، کد ملی و شماره تلفن همراه خود (همان شماره ای که در زمان ثبت نام در فرم وارد نموده اید) را وارد کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

چهارمین مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

  • بعد از انتخاب رشته های مورد نظر خود، کلید “ثبت نهایی” را بفشارید. در این هنگام سایت یک کد رهگیری 15 رقمی در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است این کد را نزد خود نگه دارید و از فرم انتخاب رشته خود برای مراحل بعدی پرینت بگیرید.

توجه کنید در فرآیند انتخاب رشته در صورت تجدید نظر می توانید از گزینه “جابجایی” یا “حذف” استفاده نمایید. قابل ذکر است که این عمل پیش از فشردن گزینه“ثبت نهایی” امکان پذیر است و بعد از کلیک بر روی این گزینه، امکان جابجایی یا حذف وجود نخواهد داشت.

نکات انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی بر اساس آزمون کتبی و مصاحبه صورت می گیرد. داوطلبانی که در آزمون کتبی حدنصاب نمره علمی لازم یعنی 30 درصد نمره آزمون و 50 درصد میانگین نمره داوطلبان آن رشته را (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب نموده اند، می توانند در زمان انتخاب رشته به ثبت کد رشته های مورد نظر خود بپردازند.

همچنین متقاضیان حتما باید بر اساس مدرک تحصیلی خود و مدارک مورد پذیرش هر رشته، تنها رشته هایی را که مجاز به انتخاب آن هستند، ثبت نمایند.

آزمون دکتری وزارت بهداشت به دو دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی تقسیم بندی می شود که داوطلبان با توجه به علاقه مندی خود می توانند به انتخاب رشته های این دو گروه بپردازند. البته نحوه گزینش و نمره دهی در این گروه ها متفاوت بوده و در زمان مصاحبه، ارزیابی آن ها بر اساس معیار های زیر صورت می گیرد:

نحوه سنجش و پذیرش داوطلبان دوره دکتری
شیوه پذیرشآزمون کتبیسوابق آموزشی، پژوهشی و فناوریمصاحبه علمی تهیه طرح واره
دکتری تخصصی50 درصد20 درصد30 درصد
دکتری پژوهشی30 درصد20 درصد30 درصد20 درصد

در رشته هایی که مصاحبه آن ها در دو منطقه آمایشی برگزار می شود، داوطلبان می توانند بر اساس علاقه و در نظر گرفتن سایر شرایط و ضوابط نسبت به انتخاب تمامی رشته محل های آموزشی اقدام کنند و هیچ محدودیتی در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت آنان وجود نخواهد داشت.

نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبانی که برای ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی به مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت شده اند، باید با فراهم کردن مدارک مصاحبه دکتری وزارت بهداشت خود را برای حضور در مصاحبه آماده نمایند. از آنجایی که شرکت در این مرحله مستلزم پرداخت هزینه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت می باشد.

سوالات متداول 

1- انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت سال ۱۴۰۲، از چه تاریخی آغاز می گردد؟

تا به این لحظه تاریخ دقیقی به منظور انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت تعیین نشده است ولی احتمال می رود همچون سال گذشته در نیمه نخست مرداد ۱۴۰۲ برگزار شود.

2- آیا مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ قابل تمدید می باشد؟

بله مهلت مجددی جهت ثبت کد رشته های جدید از سوی سایت سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام می شود.

3- چگونه از زمان دقیق مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ آگاه شویم ؟

شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره، از آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون دکتری وزارت بهداشت در اسرع وقت مطلع شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری