خانه دکتری مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

از آن جایی که مجری برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت، مرکز سنجش آموزش پزشکی می باشد، فرآیند انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت نیز از طریق سایت اختصاصی این سازمان به نشانی sanjeshp.ir انجام می پذیرد. بنابراین متقاضیان می بایست پس از کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون مذکور، در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

در نظر داشته باشید که معمولا هر ساله فرصت مجددی جهت انتخاب رشته و یا ویرایش اطلاعات از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار پذیرفته شدگان قرار می گیرد، اما چنانچه فردی از انجام این عملیات در بازه زمانی تعیین شده باز بماند، از ادامه فرآیند محروم خواهد شد.

با توجه به دوره های قبل، انتظار می رود انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت برای سال جاری نیز بلافاصله پس از اعلام نتایج امکان پذیر باشد.

مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

این که زمان انتخاب رشته این آزمون در سال ۱۴۰۲، چه تاریخی اعلام خواهد شد، به زمان اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت بستگی دارد. معمولا همزمان با اعلام اسامی پذیرفته شدگان،دفترچه این آزمون نیز بر روی سایت مربوطه قرار می گیرد و داوطلبان در بازه رمانی که مقرر شده، می توانند نسبت به انجام این امر اقدام نمایند.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در خصوص مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت برای سال 1402 اعلام نشده است که به محض انتشار اخبار و اطلاعیه های جدید، محتوای مقاله به روز رسانی خواهد شد. علاوه بر اعلام بازه زمانی که جهت انتخاب رشته داوطلبان مشخص می شود، احتمال تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز وجود دارد که توسط سایت سازمان سنجش و خبرگزاری های معتبر اعلام خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید عضو کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره شوید.

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

از آن جایی که آزمون دکتری رشته های گروه پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می گردد، تمامی فرآیندهای مربوط به ثبت نام، اعلام نتایج و انتخاب رشته این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

اولین مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

  • از میان لینک های موجود در صفحه پیش رو، روی لینک فعال “انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل” کلیک نمایید.دومین مرحله انتخاب رشته ازمون دکتری 1401
  • در این مرحله نیز باید مجددا گزینه “انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب کنید.سومین مرحله انتخاب رشته ازمون دکتری 1401
  • برای ورود به سیستم انتخاب رشته لازم است کد ملی و شماره تلفن همراهی که در زمان نام نویسی در سامانه ثبت کرده اید را وارد کرده و سپس کلید “جستجو” را بفشارید.

چهارمین مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

  • اکنون پیامکی حاوی کد یک بار مصرف برای شما ارسال می شود که می بایست آن را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس، می توانید کد رشته های انتخابی خود را در جایگاه های مربوطه به ثبت رسانده و دکمه “ثبت نهایی” را برگزینید. پس از انجام تمامی مراحل فوق، سامانهیک کد رهگیری 15 رقمی در اختیارتان قرار می دهد که لازم است آن را یادداشت کرده و از فرم انتخاب رشته خود یک پرینت تهیه نمایید.

با توجه اهمیت نحوه عملکرد داوطلبان در مرحله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور همواره امکان ویرایش مواردی مثل حذف، اضافه و یا جابجایی اولویت ها را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است. همچنین پیشنهاد می کنیم که در خصوص میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت اطلاعات لازم را بدست آورید تا بتوانید در ثبت کد رشته محل های انتخابی خود بهترین عملکرد را داشته باشید.

8 توصیه مهم در خصوص انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

داوطلبان پیش از ثبت کد رشته های خود در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت می بایست به نکات ذیل توجه فرمایند:

متقاضیان برای پذیرش در رشته مورد نظر خود می بایست 30 درصد حدنصاب نمره آزمون کتبی و 50 درصد میانگین امتیازات کسب شده سایر داوطلبان آن را رشته را کسب نماید.

  • این افراد می بایست براساس مدرک تحصیلی خود، رشته های مجاز را انتخاب کنند.
  • در هر دانشگاه علوم پزشکی برای هر رشته فقط یک مصاحبه انجام می شود و پذیرش مربوط به این فرآیند در مراکز تحقیقات آن دانشگاه، با همان مصاحبه صورت می گیرد.
  • داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست مدارک سوابق آموزشی، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز خود را در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری نموده و اصل این مدارک را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشند.
  • کلیه شاغلین وزارت، دانشگاه یا دانشکده های علوم پزشکی و سازمان های وابسته، می بایست از انطباق رشته انتخابی با شغل خود اطمینان حاصل نموده و سپس نسبت به ثبت آن اقدامات لازم را انجام دهند.
  • مسئولیت درج هرگونه اطلاعات اشتباه در زمان انتخاب رشته بر عهده داوطلب می باشد.
  • در صورتی که فرد متقاضی در موعد مقرر شده نسبت به ثبت کد رشته های انتخابی خود اقدام نکند، از پذیرش محروم خواهد شد.
  • پذیرش نهایی داوطلبان این فرآیند براساس امتیازات آزمون کتبی و مصاحبه صورت می گیرد.
  • پذیرش دوره دکتری به دو صورت تخصصی و پژوهشی می باشد که داوطلبان با توجه به علاقه خود می توانند نسبت به انتخاب رشته های هر کدام اقدام نمایند.
نحوه سنجش و پذیرش داوطلبان دوره دکتری ۱۴۰۲
شیوه پذیرشآزمون کتبیسوابق آموزشی، پژوهشی و فناوریمصاحبه علمی تهیه طرح واره
دکتری تخصصی50 درصد20 درصد30 درصد
دکتری پژوهشی30 درصد20 درصد30 درصد20 درصد

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته دکتری آزمون وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

در حال حاضر زمان انجام این فرآیند مشخص نیست، اما به محض انتشار اطلاعیه های مربوطه، اخبار آن در کانال دکتری ایران مشاوره قرار می گیرد.

2- انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می شود؟

انتخاب رشته این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سامانه sanjeshp.ir صورت می گیرد.

3- آیا فرآیند انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ با پرداخت هزینه همراه است؟

خیر، برای انجام انتخاب رشته مبلغی تعیین نمی گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری