خانه دکتری انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402
انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری تخصصی (ph.D) و پژوهشی، کلیه داوطلبانی که در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دارو سازی و دندان پزشکی در آزمون شرکت کرده و حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در فرصت تعیین شده از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور کد رشته های مورد نظر خود را در سامانه ثبت نمایند.

 

انجام انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت مستلزم آگاهی از شرایط و ضوابط رشته ها و دانشگاه ها، میزان شهریه دوره های شهریه پرداز، ظرفیت رشته ها، نحوه و زمان انتخاب رشته و… می باشد که داوطلبان می بایست پیش از ثبت کد رشته های مورد نظر در سامانه مربوطه اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایند.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

لینک مستقیم امنخاب رشته ازمون دکتری وزارت بهداشت
لینک مستقیم امنخاب رشته ازمون دکتری وزارت بهداشت

فرایند انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت مورخ 14 آذر ۱۴۰۲ آغاز  و تا 18 این ماه ادامه دارد.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

معمولا انتخاب رشته در بازه زمانی خاصی بعد از انتشار کارنامه اولیه متقاضیان آغاز می گردد. همچنین زمان انتخاب رشته این آزمون نیز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت مشخص می شود و داوطلبان باید در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور نسبت به ثبت کد رشته های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

 

مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت تا روز شنبه مورخ 18 آذر ۱۴۰۲ می باشد که داوطلبان می توانند از 15 آذر تا پایان مهلت نسب به انتخاب رشته و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

با دنبال کردن کانال تلگرام دکتری می توانید از اخبار مربوط به تمدید مهلت انتخاب رشته در اسرع وقت مطلع شوید.

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی برای دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد منحصرا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می گیرد. 

همچنین قبل از اقدام به انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را دانلود کنند و پس از مطالعه شرایط مورد نیاز و آگاهی از میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت، برای ثبت کد رشته محل ها به روشی که در ادامه مقاله آمده است، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت روز سه شنبه مورخ 14 آذر ۱۴۰۲ منتشر شد که از طریق لینک زیر می توانید دریافت نمایید.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همان طور که اشاره شد، انتخاب رشته در بازه زمانی خاصی از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت صورت می گیرد که جهت انجام این فرآیند، می توانید طبق مراحل زیر عمل نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته آزمو دکتری وزارت بهداشت
مرحله اول انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت
  • در این مرحله، گزینه “انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید.
مرحله دوم انتخاب رشته ازمون دکتری وزارت بهداشت
مرحله دوم انتخاب رشته ازمون دکتری وزارت بهداشت
  • در این صفحه بایستی مجددا گزینه “انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید.
مرحله سوم انتخاب رشته آزمون دکتر وزارت بهداشت
مرحله سوم انتخاب رشته آزمون دکتر وزارت بهداشت
  • با ورود به صفحه جدید، کد ملی و شماره تلفن همراه خود (همان شماره ای که در زمان ثبت نام در فرم وارد نموده اید) را وارد کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.
مرحله چهارم انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت
مرحله چهارم انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت
  • بعد از انتخاب رشته های مورد نظر خود، کلید “ثبت نهایی” را بفشارید. در این هنگام سایت یک کد رهگیری 15 رقمی در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است این کد را نزد خود نگه دارید و از فرم انتخاب رشته خود برای مراحل بعدی پرینت بگیرید.

توجه کنید در فرآیند انتخاب رشته چنانچه نیاز به جابجایی یا حذف کد رشته ای را احساس کردید، می توانید از گزینه “جابجایی” یا “حذف” استفاده نمایید.

درج سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل های دوره دکتری تخصصی و پژوهشی شده اند، می بایست سوابق آموزشی، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را به صورت ذیل، وارد سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کرده تا توسط دانشگاه های پذیرنده برای اختصاص نمره مربوطه مورد استفاده قرار بگیرد.

  • آن دسته از شرکت کنندگانی که توانسته اند حد نصاب نمره علمی لازم را کسب نمایند، ابتدا باید فرم درج سوابق را از سایت پرینت بگیرند.
  • سپس می بایست آن را تکمیل و امضا نموده و ذخیره نمایند.
  • در این مرحله با فرمت pdf آن را به همراه سایر مستندات خود در سایت بارگذاری نمایند.
  • پس از آن متقاضیان باید همزمان با انتخاب رشته وارد سامانه سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir شده و با وارد نمودن کد ملی و فعال شدن گزینه ارسال سوابق، گزینه مربوطه را انتخاب نمایند.
  • در این قسمت باید کد رهگیری خود را درج کرده و وارد صفحه مربوط به دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی شوند.
  • لازم به ذکر است که، مدارک اظهار شده در فرم درج سوابق باید با مدارک بارگذاری شده کاملا تطبیق داشته باشند، چرا که امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی فقط به مدارکی تعلق خواهد گرفت که در فرم درج سوابق مطرح شده و مستندات مربوط به آن نیز بارگذاری شده باشند.

شرایط مربوط به انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲

شرایط خاصی جهت شرکت در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت در نظر گرفته نشده است لذا افرادی که نمرا حد نصاب ذکر شده در ذیل را داشته باشند می توانند در این فرآیند شرکت کنند.

  • مطابق با مندرجات در دفترچه هر دانشجو برای مجاز شدن در انتخاب رشته بایستی حداقل 30 درصد نمره آزمون و 50 درصد میانگین نمره داوطلبان آن رشته راکسب کرده باشدتا مجاز به انجام این فرآیند شود.
  • داوطلبان در هر دوره که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، بایستی در موعد مقرر با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور جهت انجام این فرآیند اقدام کنند. هر کدام از داوطلبان ممکن است هر کدام در یک یا چند دوره خاص اقدام به ثبت نام کرده باشند.

مشاوره مربوط به انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

توجه داشته باشید که، گزینش نهایی متقاضیان بر اساس نمره کتبی، سهمیه داوطلب و ترتیب اولویت های انتخابی وی انجام می گیرد، پس ضروری است که داوطلبان اولویت های خود را بر اساس علاقه انتخاب کنند.

پیشنهاد می شود قبل از اقدام بدین منظور و برای جلوگیری از اشتباه در فرآیند انتخاب رشته، شرکت کنندگان اولویت های انتخابی خود را بر روی کاغذ نوشته و با توجه به مواردی همچون علاقه، محل زندگی، بازار کار و… آن ها را مرتب نمایند.

متقاضیان توجه نمایند که باید با توجه به رتبه و ترازی که در کارنامه آزمون درج شده است، می توانند در دوره های روزانه یا شهریه پرداز اقدام به ثبت کد رشته های مورد نظر خود کنند.

نکته مهم: داوطلبان زمانی مجاز به انتخاب رشته خواهند بود که 30 درصد از نمره کل آزمون و 50 درصد از نمره کل متقاضیان را تشکیل داده باشند.

همچنین آن دسته از داوطلبانی که این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، می بایست خود را برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت آماده نمایند.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

انتخاب رشته ازمون دکتری در بازه زمانی 15 لی 18 آذر ماه انجام می پذیرد.

2- آیا مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ تمدید می شود؟

بله، این احتمال وجود دارد که در صورت تمدید زمان انتخاب رشته از طریق همین مقاله اعلام می شود.

3- چگونه سوابق آموزشی و پژوهشی خود را در زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ ثبت کنیم؟

ارسال تمامی اطلاعات و رزومه تحصیلی متقاضیان از طریق سامانه sanjesh.p به صورتی که در متن مقاله ذکر شد، انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری