خانه دکتری ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

در مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402 شده اند باید برای ثبت کد رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند. در این بازه زمانی هر ساله با داوطلبانی مواجه می شویم که در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته خود دچار خطا و اشتباه شده و می بایست به تصحیح و رفع مشکل مربوطه بپردازند. بنابراین مرکز سنجش آموزش پزشکی فرصتی را برای ویرایش فرم انتخاب رشته قرار داده است تا متقاضیان خطاهای احتمالی در این زمینه را با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت به حداقل برسانند.

جابه جایی، حذف نمودن کد رشته محل از فرم یا حتی اضافه کردن کد رشته محل جدید، از جمله تغییراتی هستند که در زمان ویرایش فرم انتخاب رشته قابل انجام است.

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

با آغاز زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت، فرصت ویرایش انتخاب رشته از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی نیز در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از این رو کسانی که نسبت به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در فرم مربوط به آن، دچار اشتباه شده اند، می توانند در بازه زمانی مقرر اقدامات لازم جهت رفع نقص را به پایان رسانند. با توجه به آن که تاکنون زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت مشخص نشده، لذا نمی توان به طور دقیق گفت که وقت ویرایش و رفع نقص انتخاب رشته چه زمانی است اما در دوره گذشته فرصت ویرایش در اوایل مرداد ماه به داوطلبان داده شده بود.

همچنین فرصت مجددی تحت عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت به داوطلبانی که از این فرایند جا مانده اند داده می شود تا بتوانند اقدامات لازم نسبت به انتخاب و ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود و ایضا ویرایش های ضروری را در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت را به انجام برسانند. تا به این لحظه زمان دقیقی برای فرایندهای مذکور مشخص نشده اما در صورت انتشار هر گونه خبر پیرامون این مطلب، مقاله بروز رسانی شده و اخبار آن در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

مراحل انجام انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت و ویرایش آن به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی می باشد که به شرح زیر است. توجه نمایید که اقدامات مربوط به ویرایش می بایست در زمان مقرر که از طریق سایت مربوطه اعلام می گردد، انجام شود.

  • مراجعه به سامانه الکترونیکی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انتخاب گزینه “دکتری تخصصی Ph.D” از منوی تعبیه شده در سمت راست سایت

مرحله اول ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

  • کلیک بر روی عبارت “انتخاب رشته محل – ویرایش انتخاب رشته و محل” 

مرحله دوم نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

  • انتخاب گزینه “انتخاب رشته محل – ویرایش انتخاب رشته و محل “

مرحله سوم نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

  • پس ازدرج کد ملی و شماره تلفن همراه، کد رهگیری دریافت شده را در کادر مربوطه قرار داده و وارد فرم انتخاب رشته شده و به اعمال تغییرات بپردازید.

مرحله چهارم نحوه ویرایش انخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

بعد از گذراندن مراحلی که گفته شد، متقاضیان می توانند تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنند. جابه جایی، حذف کردن کد رشته محل از فرم یا حتی اضافه کردن کد رشته محل جدید به آن از جمله تغییراتی هستند که در زمان ویرایش فرم انتخاب رشته قابل انجام است. داوطلبان می بایست به این نکته توجه نمایند که حتما بعد از اعمال تغییرات در فرم انتخاب رشته بر روی گزینه “ثبت تغییرات” کلیک کنند.

تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

ممکن است خیلی از افرادی که خواهان ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت هستند این سوال برای آن ها پیش آید که چند بار می توانند اقدام به ویرایش انتخاب رشته نمایند؟ برای پاسخ به این سوال می بایست گفت که در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت چیزی تحت عنوان “تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت” ذکر نگشته اما نکاتی که در آن اشاره شده است شامل موارد زیر می باشد:

  • خودداری نمودن از فشردن گزینه ثبت نهایی پیش از اتمام درج تمامی اولویت های مدنظر
  • پس از پایان مراحل انتخاب رشته /محل و ثبت نهایی، از فرم مربوطه پرینت گرفته و نگهداری نمایید.
  • در صورتی که پیش از فشردن گزینه ثبت نهایی از فرم مربوطه پرینت گرفته شود فاقد اعتبار بوده و قابل پیگیری نمی باشد.
  • مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته/ محل به عهده شخص داوطلب  می باشد.

موارد قابل ویرایش در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

در صورتی که خواهان ویرایش و تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت می باشید، می توانید موارد زیر را در موعد مقرر و با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت ویرایش نمایید.

موارد قابل ویرایش در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402
جابه جایی کد رشته محل ها
حذف کد رشته محل
اضافه کردن رشته محل جدید
تغییر شماره تلفن فقط یک بار

اقدامات بعد از ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

بعد از پایان مهلت انتخاب رشته، مرکز سنجش آموزش پزشکی با بررسی نمره و تراز داوطلب و رشته محل های انتخابی وی، بر اساس ظرفیت دانشگاه ها نتایج انتخاب رشته را بر روی سایت خود منتشر می کنند. داوطلبانی که برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402 دعوت می شوند باید متناسب با زمان بندی دانشگاه پذیرنده در روز مصاحبه حضور داشته باشند. از آن جایی که شرکت در مصاحبه مستلزم پرداخت هزینه مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 می باشد برای آگاهی از آن می توانید برای لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- آیا امکان اصلاح و یا ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله داوطلبان می توانند در صورت نیاز و در زمان مقرر، نسبت به اصلاح و ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

2- ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در چه زمانی امکان پذیر است؟

در حال حاضر زمان دقیقی در این باره منتشر نشده است اما به محض انتشار، اخبار مربوطه در متن همین مقاله و کانال تلگرامی ایران مشاوره منتشر می گردد.

3- ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ازچه طریقی انجام می گیرد؟

این فرآیند به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قابل انجام است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری