خانه آزمون استخدامی زمان مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

زمان مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

تاریخ دقیق مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم 1402
زمان مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

آزمون فراگیر استخدامی وزارت علوم سال ۱۴۰۲ با هدف جذب نیروی کار متخصص در رشته های شغلی مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و داوطلبانی که پس از ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم  بتوانند مراحل آزمون کتبی و تایید مدارک ارائه شده را با موفقیت سپری کنند، دعوت به مصاحبه شفاهی می شوند.

البته لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان به صورت چند برابر ظرفیت نسبت به شرکت در مصاحبه فراخوانده می شوند تا جهت گزینش صلاحیت علمی، عقیدتی، اخلاقی، جسمی و… مورد سنجش قرار گرفته و در نهایت نیز افراد برتر برای استخدام در رشته های شغلی مدنظر وزارت علوم به این نهاد دولتی معرفی می گردند.

افرادی که موفق به کسب نمره حد نصاب در مرحله کتبی آزمون استخدامی وزارت علوم شده اند، بعد از بررسی مدارک آنها و تایید، برای شرکت در مصاحبه دعوت خواهند شد.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

برخلاف سال های گذشته که آزمون استخدامی وزارت علوم به عنوان یکی از زیر مجموعه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور برگزار می شد، این فرآیند در سال ۱۴۰۲ به صورت مستقل و تحت عنوان آزمون‌ استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی پژوهشی و پارک های علم و فناوری برپا گردید. پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون در سال 1402، می توانند پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت علوم و تایید مدارک مورد نیاز، نسبت به اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه اقدام نمایند.

بنا بر اطلاعیه موجود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته شدگان این آزمون می توانند جهت گاهی از سایر مراحل پذیرش خود از جمله زمان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ، در تاریخ اعلام شده، به درگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه به نشانی msrt.ir مراجعه نمایند. با توجه به این که هنوز تاریخ دقیقی جهت اجرای این فرآیند در سال ۱۴۰۲ اعلام نشده است، شما می توانید به منظور دریافت آخرین اخبار در خصوص مبحث فوق، ما را در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره همراهی نمایید.

در واقع بر اساس توضیحات دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم، افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در مرحله اول یا آزمون کتبی شده اند، می بایست در انتظار تایید مدارک خود بمانند. نهایتا در صورت صلاح دید مراجع ذی ربط از آن ها در موعد مقرر جهت شرکت در مرحله دوم یا مصاحبه دعوت به عمل می آید که این مرحله نیز با فاصله زمانی اندکی با اعلام نتایج اولیه برگزار می گردد.

نحوه برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

مرحله مصاحبه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و متقاضیان استخدام در وزارت علوم نیز می بایست خود را از هر لحاظ برای حضور در این جلسه آماده نمایند. نحوه و مکان برگزاری مصاحبه هر کدام از شغل محل ها با یکدیگر متفاوت است که جزئیات آن در موعد مقرر از طریق سایت اختصاصی وزارت علوم در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. روند برگزاری این مرحله مطابق با مراحل زیر انجام می پذیرد.

مصاحبه علمی

داوطلبانی که از میان واجدان شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم به مرحله مصاحبه دعوت شده اند، ابتدا می بایست به پرسش های عمومی و تخصصی در زمینه های مختلف پاسخ دهند که افراد می توانند با مطالعه منابع مصاحبه و نمونه سوالات موجود، به آمادگی لازم جهت حضور در این جلسه دست پیدا کنند.

مصاحبه عقیدتی سیاسی

کسانی که قصد تصاحب مناصب دولتی را دارند، می بایست از اعتقاد و التزام عملی به امور دینی و مسائل سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جهان برخوردار باشند. آگاهی از مسائل اعتقادی دینی و داشتن شناخت کافی از رخدادهای سیاسی روز ایران و جهان از جمله نکاتی هستند که شرکت کنندگان باید به آن توجه داشته باشند.

معاینات پزشکی

به افرادی که در مرحله مصاحبه شرکت می نمایند، معرفی نامه ای ارائه می گردد تا به همراه آن به پزشک معتبر و مورد تایید سازمان اداری استخدامی کشور مراجعه کنند. در واقع از این طریق سلامتی جسمی و روحی افراد از نظر سلامت چشم و گوش، قد و وزن، تکلم و… مورد بررسی قرار می گیرد.

تحقیقات محلی

این تحقیقات توسط کارشناسان مجرب صورت می پذیرد که به واسطه آن در رابطه با ویژگی های شخصیتی، سوابق، طرز فکر و اخلاقیات متقاضی در محل زندگی، تحصیل یا کار پرس و جو به عمل می آید.

شرکت کنندگان در مرحله مصاحبه آزمون مذکور می بایست تا زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت علوم  منتظر تایید و یا رد صلاحیت خود بمانند. همچنین لازم است که پذیرفته شدگان مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ با معرفی خود به ارگان و رشته شغلی مورد نظر، نسبت به تکمیل فرآیند استخدام اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون هر یک از مباحث فوق می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

سوالات متداول

1- مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ چه زمانی برگزار می شود؟

هنوز تاریخ دقیقی برای انجام این فرآیند اعلام نشده است و به محض انتشار اطلاعیه زمان مصاحبه، اطلاعات مقاله به روزرسانی خواهد شد.

2- آیا در زمان مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم، مدارک داوطلبان بررسی می شود؟

تنها در صورت تایید مدارک ارسالی، متقاضیان می توانند در موعد مقرر در جلسه آزمون حضور یابند.

3- معاینات پزشکی مرحله مصاحبه آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می گردد؟

این مصاحبه از مراحل مختلفی از جمله مصاحبه علمی، مصاحبه عقیدتی سیاسی، معاینات پزشکی و... تشکیل شده است که در متن مقاله به جزئیات آن اشاره کرده ایم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی