خانه آزمون استخدامی زمان مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

زمان مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

زمان مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

هر سال با توجه به نیاز آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، آزمون استخدامی آموزش و پرورش در عناوین شغلی مختلف مثل آموزگاری، دبیری و… برگزار می گردد. کسانی که در مرحله ی اول (مرحله ی آزمون کتبی) قبول شده اند، باید خود را برای شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ آماده کنند. بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی، مدارک قبول شدگان بررسی شده و کسانی که مدارکشان تایید شود، برای مصاحبه حضوری آزمون دبیری به محل تعیین شده دعوت می شوند.

زمان دقیق مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403 پس از مشخص شدن نتایج اولیه، از طریق سایت آموزش و پرورش استان محل تقاضا اعلام می گردد.

زمان مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون دبیری 28 اردیبهشت ۱۴۰۳ می باشد و نتایج اولیه آن اواسط خرداد ماه اعلام می شود، احتمالا در همان اواسط خردادماه 1403 زمان مصاحبه فرا برسد. اما زمان دقیق آن به دلیل اینکه آزمون استخدامی دبیری و هنر آموزی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ هنوز برگزار نشده است، مشخص نیست.

شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام آزمون های استخدامی از اخبار دقیق مربوط به آزمون های استخدامی، مطلع شوید. زمان، مکان و جزئیات بر گزاری مصاحبه از طریق سایت آموزش و پرورش محل تقاضا، پس از مشخص شدن نتایج اعلام می گردد. تاریخ مراجعه به سایت آموزش و پرورش نیز مدتی بعد از اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

نکته: اگر افراد در زمان مشخص شده در محل مصاحبه حاضر نشوند، به منزله انصراف آن فرد از سایر مراحل تلقی شده و شخص از ادامه فرآیند مصاحبه حذف می شود. همچنین امکان اعتراض برای وی وجود نخواهد داشت.

مراحل مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

متقاضیان آزمون استخدامی باید با تمام مراحل استخدام آشنا بوده و در مورد آن مطالعه داشته باشند. مراحل شرکت در مصاحبه آزمون دبیری به ترتیب و به شکلی که در ادامه به آن می پردازیم انجام می گیرد.

بارگزاری و بررسی مدارک خود اظهاری

برای شرکت در مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403، پذیرفته شدگان سه الی چهار روز بعد از اعلام نتابج اولیه، باید نسبت به بارگزاری مدارک لازم برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام کنند. طبق روند سال های گذشته، داوطلبان می بایست مدارک خود اظهاریشان را در سایت my.medu.ir بارگزاری کنند.

همچنین اگر پس از بررسی اطلاعات صحت مدارک تایید نشود، افراد امکان شرکت در مراحل بعد را نداشته و حذف خواهند شد. داوطلب پذیرفته شده باید فرم پیوست آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی را قبل از انجام معاینات پزشکی بارگزاری کند.

معاینات پزشکی

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ و بارگزاری مدارک خود اظهاری و بررسی آن ها، معاینات پزشکی انجام می شود. دبیران علاوه بر دانش و مهارت های لازم، باید از لحاظ جسمی و روانی هم سالم و سلامت باشند. سلامت جسمانی و روانی برای استخدام آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و اگر شرکت کننده بیماری حاد داشته و یا از سلامت کامل برخوردار نباشد، در این مرحله رد و شانس ورود به مرحله بعدی را از دست خواهد داد. متقاضیان از لحاظ شنوایی سنجی، چشم پزشکی، دندان پزشکی، قد، وزن و… مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مصاحبه حضوری

افراد با توجه به زمان مشخص شده باید در مکان اعلام شده حضور یابند. جزئیات و امتیازات لازم در لینک مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 به طور کامل بیان شده است. مرحله آزمون کتبی، 40 درصد و قسمت مصاحبه، 60 درصد در پذیرش شرکت کنندگان موثر است. پس پذیرفته شدگان با توجه به اهمیت بالای این مرحله، باید قبل از آن آمادگی کامل داشته باشند.

سوالات مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه، افراد در مرحله مصاحبه باید به سوالاتی که در لینک سوالات گزینش آموزش و پرورش قرار دارد، پاسخ دهند. این سوالات در زمینه های مختلف از افراد پرسیده می شود و هر بخش، امتیاز مربوط به خود را دارد. در ادامه به موضوعات مختلف سوالات مصاحبه می پردازیم.

روان شناسی

سوالات بخش روانشناسی برای آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد و سوالات هر استان با استان دیگر ممکن است بسته به شرایط آنجا متفاوت باشد. این سوالات مشخص می کند که آستانه تحمل و مدیریت شخص تا چه اندازه است و آیا برای این کار ساخته شده و می تواند از عهده آن بربیاید یا خیر.

مثلا ممکن است فرد تحمل سر و صدا و شلوغی را نداشته باشد یا نتواند از عهده آموزش چند نفر هم زمان برآید. فرد مورد نظر باید از نظر روانی کاملا آماده تدریس و تربیت دانش آموزان را باشد. همچنین دلیل انتخاب این حرفه توسط فرد و اینکه آیا می تواند به خوبی مسئولیت های محوله را انجام دهد، از او سوال می شود. آن ها در این بخش به نقاط ضعف و قدرت شخصیت افراد پی می برند، از این رو باید با آرامش به سوالات پاسخ داده و از افراط و تفریط در پاسخ ها پرهیز کرد.

  • اطلاعات فردی خود و خانواده تان را شرح دهید؟
  • رفتار شما در حین عصبانیت با افراد مختلف چگونه است؟
  • آیا مهارت کنترل خشم را دارید یا خیر؟
  • هدف شما از دبیری چیست؟
  • آیا توانایی مدیریت آموزش چند نفر به صورت هم زمان را دارید؟
  • و…

سوالات عقیدتی

بزرگ ترین بخش سوالات مصاحبه به بخش عقیدتی مربوط می شود. در این بخش فرد از نظر دینی و عقاید مورد بررسی قرار می گیرد. از آن ها در باره مسائل دینی، احکام، اصول و فروع دین سوال می شود.

  • تولی و تبری به چه معنی است؟
  • حضرت علی (ع) در چه جنگ هایی شرکت کرده است؟
  • اصول دین کدام است؟
  • قرآن چند سوره دارد؟
  • تسبیحات اربعه چگونه است؟
  • و…

سوالات سیاسی و اجتماعی

سوالاتی درباره عضویت در بسیج و گروه های مختلف، شرکت در راهپیمایی ها، میزان مشارکت در انتخابات (گاها شناسنامه ها در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرد)، مسائل سیاسی روز دنیا، شهدا و جنگ تحمیلی و… پرسیده می شود. در برخی موارد نام وزرا و کشور های همسایه و روابط کشور با آن ها نیز مورد سوال قرار می گیرد. ممکن است که درباره فیلم ها، سریال ها و سایت هایی که دنبال می کنند، نیز در آخر از آن ها سوال شود.

  • انتخابات هر چند سال و به چه شکل برگزار می شود؟
  • در چه روز هایی راهپیمایی برگزار می شود؟
  • کشور های همسایه را نام ببرید؟
  • رهبر چگونه و توسط چه کسانی انتخاب می شود؟
  • و …

پوشش و بیان

درباره نحوه پوشش و ظاهر (اینکه چرا این پوشش را انتخاب کرده اید و آیا همیشه و در همه جا این پوشش را دارید)، آراستگی، نحوه صحبت و بیان، طرز برخورد و… پرسیده می شود. پوششی که روز مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش داشته باشند، در امتیازی که در این بخش می گیرند نیز تاثیرگذار است. تمامی این موارد در امتیاز و نمرات افراد موثر بوده لذا بهتر است با ظاهری موجه برای مصاحبه حاضر شوند و با اعتماد به نفس و آرامش به سوالات پاسخ دهند.

مدارک مورد نیاز مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

مدارک اولیه برای شرکت در مصاحبه به شرح زیر می باشد و اطلاعات کامل آن، در لینک مدارک لازم برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ذکر شده است.

  • تکمیل کردن فرم اطلاعات فردی با عکس
  • تصویر مدرک تحصیلی افراد
  • عکس تمام رخ 4*3 با زمینه سفید و تهیه شده در سال جاری
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی پشت و روی کارت ملی افراد
  • چاپ کارنامه قبولی
  • اصل و کپی کارت خدمت یا معافیت دائم
  • داشتن اصل معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران (برای داوطلبان سهمیه 25 یا 5 درصد)
  • اصل و کپی گواهینامه موقت فارغ التحصیلی یا دانشنامه بر اساس مدرک تحصیلی (برابر کد شغل و محل انتخابی)
  • ارائه اصل معرفی نامه سازمان بهزیستی استان مربوطه (داوطلبان دارای سهمیه 3 درصد قانون جامع حمایت از معلولان)
  • اصل سوابق خدمت غیر رسمی در دستگاه های اجرایی از تاریخ 22 بهمن ماه 1357
  • اصل و کپی مدرک حافظان قرآن
  • ارائه کردن سوابق آموزشی شامل مدرک معتبر المپیاد و جشنواره علمی، گواهی ثبت اختراع، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • همراه داشتن سوابق پژوهشی شامل تالیف و ترجمه کتاب، مقالات علمی پژوهشی در نشریات داخلی و خارجی، پایان نامه و طرح های تبلیغاتی
  • مدارک مربوط به بومی بودن در کد رشته محل انتخابی (برای داوطلبانی که با این سهمیه پذیرفته شده اند.)

منابع مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

کسانی که می‌ خواهند اطلاعات خود را برای شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزایش دهند، می توانند به منابع زیر مراجعه و آن ها را مطالعه کنند.

منابع پیشنهادی مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403
نام کتابنام نویسنده
ویژگی های یک معلم خوبآیت الله مظاهری
مسئله حجابشهید مطهری
وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)امام خمینی (ره)
اخلاق اسلامیشهید دستغیب
ولایت فقیهامام خمینی (ره)
راز نمازآیت الله قرائتی

 

سوالات متداول

1- آیا زمان مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳مشخص شده است؟

خیر، ولی با توجه به زمان برگزاری آزمون دبیری، احتمالادر اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

2- مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در چه مکانی برگزار می شود؟

مکان برگزاری مصاحبه از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان اعلام می گردد و معمولا در استان محل تقاضا برگزار می شود.

3- آیا برای مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ باید هزینه ای پرداخت کرد؟

بله، متقاضیان می بایست مبلغ 342400 تومان بابت مصاحبه پرداخت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی