خانه کنکور سایت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | sanjesh.org

سایت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | sanjesh.org

سایت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه

مرحله انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل فرآیند کنکور بوده که انجام درست آن مستقیما روی آینده افراد تاثیر گذار است. تمام شرکت کنندگان آزمون سراسری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور در گروه آزمایشی خود اقدام کنند. زیرا در وهله اول برای انتخاب رشته، مطالعه این دفترچه و استخراج کد رشته های محل های مورد نظر الزامیست و در نهایت باید این کدها را در سایت مذکور به ثبت برسانند. برای انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه 1403 نیز مانند سال های قبل باید از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام کرد.

 

لینک مستقیم ورود به سایت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه 1403

سایت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه

 

برای انجام فرآیند انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ باید از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام کرد.

معرفی سایت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه 1403

برای انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه 1403 باید با بخش های مختلف سایت سنجش آشنا بود تا بتوان تمام مراحل این فرآیند را که به صورت اینترنتی می باشد، به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی انجام داد. برای آشنایی بیشتر داوطلبان هنگام انتخاب رشته کنکور به معرفی قسمت های مهم سایت سازمان سنجش می پردازیم.معرفی سایت سازمان سنجش آموزش کشور

بخش شماره یک: در نوار بالایی سایت سنجش کشور می توان آیکون های مختلفی را مشاهده کرد که به ترتیب از سمت چپ به راست جهت جستجو در سایت، انتخاب زبان مورد نظر، ارتباط با ما، سامانه پاسخگویی الکترونیکی و ورود به صفحه اصلی استفاده می شوند. داوطلبانی که به نتایج انتخاب رشته اعتراضی دارند، باید از طریق “سامانه پاسخگویی اینترنتی” نسبت به ثبت اعتراض به نتایج کنکور اقدام کنند.

بخش شماره 2: در نوار آبی رنگ بالای سایت که منوی اصلی نیز می باشد، لینک های دسترسی به بخش های مختلف سایت قرار داده شده است. با قرار گرفتن نشانگر ماوس روی هر کدام از لینک ها، زیر بخش های دیگر آن باز می شود. لینک های قرار گرفته شده در این بخش شامل موارد زیر می باشد.

  • صفحه اصلی و معرفی خدمات
  • معرفی سازمان
  • سایت قدیم
  • ارتباط با ما
  • آزمون ها و اخبار

بخش شماره 3: تمام اطلاعیه ها و اخبار جدید سایت سنجش در خصوص زمان ثبت نام، برگزاری، دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان و بسیاری از موارد مشابه و مرتبط با این فرآیند در این قسمت نمایش داده می شود که جدیدترین اخبار در ابتدای این بخش قابل مشاهده می باشند.

بخش شماره 4: منوی پرکاربرد سایت سنجش به شمار می آید که کاربران با توجه به نوع فرآیند و نیاز خود، می توانند وارد یکی از بخش ها شوند. اکثر افرادی که از این منو استفاده می کنند، قصد انجام فرآیندهایی مثل ثبت نام، ویرایش اطلاعات، مشاهده نتایج نهایی کنکور و موارد مشابه را دارند.

بخش شماره 5: یکی دیگر از منوهای پرکاربرد سایت است که در نوار کناری سایت قرار دارد. کاربران جهت دسترسی سریع به بخش های مختلف سایت، ارسال نظر و… از این بخش استفاده می کنند.

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، بعد از مشخص شدن مهلت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه 1403، تمام مراحل آن به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. نحوه ورود به سایت سنجش بسیار راحت است و می توان با کلیک روی لینک سازمان سنجش یا سرچ نام سنجش در مرورگر گوگل وارد سایت شد.

طبق روال هر سال، بعد از انتشار کارنامه نهایی و مشخص شدن وضعیت شرکت کنندگان، افرادی که مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند دفترچه انتخاب رشتهرا از سایت سنجش دانلود کرده و با توجه به راهنمایی های گفته شده در آن و مشاوره افراد با تجربه، کد و نام رشته های متناسب با رتبه و وضعیت خود را در فرم انتخاب رشته کنکور وارد و ارسال کنند. مراحل و نحوه انجام انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نیز به صورت زیر است که در صورت ایجاد تغییرات، متن مقاله و مراحل انجام آن به روزرسانی خواهد شد.

  • ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و روی آیکن “سراسری” در بخش پایین صفحه کلیک می کنید.مرحله اول انتخاب رشته کنکور سراسری
  • سپس لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403” را باید انتخاب کرد.مرحله دوم انتخاب رشته کنکور سراسری
  • بعد از باز شدن صفحه جدید باید گزینه “خرید کارت” جهت پرداخت هزینه انتخاب رشته انتخاب شود.مرحله سوم انتخاب رشته کنکور سراسری
  • نوع کارت را از طریق انتخاب “سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور و غیر انتفاعی آزمون سراسری 1403” مشخص و سپس دکمه “تایید و ادامه” بفشارید.مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور سراسری
  • اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، تلفن همراه و پست الکترونیک را وارد کرده و بعد از انتخاب کردن نوع درگاه پرداخت، روی کلید “تایید و ادامه” کلیک کنید.مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور سراسری
  • بعد از دریافت شماره پیگیری باید تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و اگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را فعال کرده و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک کرد.مرحله ششم انتخاب رشته کنکور سراسری
  • در این مرحله نیز اطلاعات کارت بانکی را جهت پرداخت هزینه وارد کرده و دکمه “پرداخت” را بفشارید.مرحله هفتم انتخاب رشته کنکور سراسری
  • بعد از بازگشت به صفحه اول، باید کلیک جمله “اطلاعیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را مطالعه نموده ام” را فعال و سپس گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب کرد.مرحله هشتم انتخاب رشته کنکور سراسری
  • در ادامه، یکی از سه روش موجود در صفحه را برای ورود انتخاب، اطلاعات لازم را وارد کرده و آیکون “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.مرحله نهم انتخاب رشته کنکور سراسری

در نهایت پس از وارد شدن به سایت، باید کد رشته محل های مورد نطر خود را در فرم اینترنتی وارد و ثبت نمایید.

نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه 1403

با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه 1403، رعایت و توجه به برخی از موارد باعث می شود تا این مرحله با کمترین خطا انجام شود. برای بسیاری از داوطلبان آزمون در سال های گذشته نیز پیش آمده که با وجود کسب رتبه های بالا در کنکور، به دلیل عدم آگاهی در مرحله انتخاب رشته، موفق به پذیرش در رشته مناسب و مورد نظر خود نشده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک مشاوره انتخاب رشته کنکور شوید. در ادامه به برخی از نکات مهم در خصوص فرآیند انتخاب رشته اشاره خواهیم کرد که توجه و رعایت آن توسط شرکت کنندگان الزامی است.

  • ابتدا باید کارنامه خود را به درستی بررسی و تحلیل کرده و یا از یک فرد با تجربه جهت تحلیل کارنامه راهنمایی گرفت.
  • مطالعه دفترچه انتخاب رشته نیز یکی از موارد مهمی است که باید هر کدام از شرکت کنندگان در گروه آزمایشی خود آن را انجام دهد.
  • تحقیق در مورد رشته های مورد نظر، نحوه پذیرش، توجه به کد محل دانشگاه های مختلف و آینده شغلی آن باعث می شود تا افراد تصمیم منطقی تری نسبت به انتخاب رشته ها انجام دهند.
  • رشته های مورد نظر خود را می توان در دسته بندی های درصد پذیرش بالا، متوسط و پذیرش کم تقسیم کرده و سپس با توجه به شرایط و به ترتیب در فرم انتخاب رشته وارد کرد.
  • افرادی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و فرهنگیان هستند ولی هنگام ثبت نام کارت اعتباری این دانشگاه ها را فعال نکرده اند، در زمان انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳، امکان اعلام علاقه مندی برای تحصیل در این دانشگاه ها با پرداخت هزینه آن وجود دارد.
  • افرادی که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند، باید از طریق سایت azmoon.org اقدام کنند که معمولا همزمان با انتخاب رشته سراسری انجام نمی شود.
  • تمام افرادی که قصد انتخاب رشته برای دانشگاه سراسری را دارند، می توانند کد محل 150 رشته را در فرم مخصوص انتخاب رشته وارد کنند.
  • کسانی که به غیر از گروه آزمایشی اصلی خود در کنکور زبان یا هنر نیز شرکت کرده اند، باید کد رشته های خود را در یک فرم وارد و ارسال کنند.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی انجام می شود؟

تمام فرآیند انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

2- انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام خواهد گرفت؟

به احتمال زیاد فرآیند انتخاب رشته برای کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نیمه دوم مرداد همان سال انجام شود.

3- نحوه ورود به سایت سنجش و انتخاب رشته کنکور چگونه انجام می شود؟

تمام مراحل جهت ورود به سایت سنجش و انتخاب رشته کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ داخل مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور