خانه آزمون استخدامی سهمیه های آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲

سهمیه های آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲

سهمیه های آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲

آزمون استخدام مربی آموزش معلولین برای اولین بار پس از از سال ها در سال ۱۴۰۲ با همکاری سازمان آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی برگزار شد. در این آزمون استخدامی همانند سایر آزمون های آموزش و پرورش سهمیه های خاصی وجود دارد که به افراد واجد شرایط این سهمیه ها شانس بیشتر و امتیازهای خاصی برای قبولی می دهد.

 

این سهمیه ها و امتیازات در چهار دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند که شامل سهمیه ایثارگران و معلولین و امتیازات ویژه بومیان شهرستان ها و افراد متاهل و بچه دار می شود. افراد برای مطلع شدن از سهمیه ها و بررسی شرایط استفاده از آن ها باید دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی مربی امور معلولین آموزش و پرورش را مطالعه کنند تا در هنگام نام نویسی تیک مربوط به سهمیه مورد نظر را فعال نمایند.

 آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین 1402 دارای دو سهمیه ایثارگران و معلولین و امتیازات بومی شهرستانی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

سهمیه های آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲

سهمیه های آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین سال 1402 شامل دو دسته سهمیه ایثارگران و سهمیه معلولین است و هر کدام از این سهمیه ها امتیازات ویژه ای را برای مشمولین شرایط فراهم می کنند.

سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ امتیازات شرایط خاصی برای افرادی که شامل شرایط این سهمیه می شوند، به وجود می آورد که باعث تسهیل قبولیشان در این آزمون می شود.

واجدان شرایط سهمیه ایثارگران آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲
ایثارگران سهمیه 25 درصدایثارگران سهمیه 5 درصد
جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و باﻻتر
همسر و فرزندان آزادگان حداقل یک سال اسارت و بالاتر
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت

شرایط استفاده از سهمیه

  • سهمیه استخدامی مربوط به سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد ایثارگران در دفترچه ثبت آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شده است. داوطلبان مشمول این سهمیه، برای استفاده از آن باید شغل و محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب کنند.
  • متقاضیان بهره مندی از سهمیه 25 درصد لازم است اطلاعات خود را وارد سامانه سجایا کرده و مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند. اگر با این سامانه آشنایی ندارید، می توانید مطلب سامانه سجایا را مطالعه نمایید.
  • برای استفاده از این سهمیه داوطلب باید حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین قبولی سهمیه آزاد را کسب کند.

امتیازات سهمیه

  •  لغو شدن شرط معدل و شرط سنی برای جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر امکان پذیر است.
  • فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان اگر امتیاز کافی برای قبولی در سهمیه آزاد را کسب کنند، می توانند همچنان از مزیت لغو شدن شرط حداقل معدل برای استخدام آموزش و پرورش و شرط سنی بهره مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حداقل معدل آموزش و پرورش می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.
  • در صورت وجود ظرفیت و کسب نمره حد نصاب آزمون در رقابت با سهمیه آزاد، افراد دارای سهمیه ایثارگران در مرحله معرفی برای ارزیابی نهایی می توانند شامل استخدام مازاد بر سهمیه شوند.

سهمیه معلولین

معلولینی که از سازمان بهزیستی کشور معرفی نامه دارند، به میزان 3 درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه های اجرایی بهره مند می شوند و می توانند با شرایط زیر در آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین شرکت کنند.

  • معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی آن ها، تنها از بین افراد واجد شرایطی که با سهمیه معلولین در آزمون ثبت نام کرده اند، انجام می شود.
  • معلولینی که آسیب شدید بینایی، ناشنوا و جسمی حرکتی شدید دارند، نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.
  • معلولان تنها در حالتی استخدام می شوند که طبق تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیتشان آن ها را از انجام ماموریت کاریشان بازندارد.
  • سهمیه استخدامی مربوط معلولین در دفترچه راهنمای آن مشخص شده است. داوطلبان برای استفاده از سهمیه معلولین فقط می توانند از شغل و محل های مشخص شده در سهمیه انتخاب کنند.

امتیازات موثر در آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین 1402

به جز سهمیه معلولین و ایثارگران امتیازات خاصی برای بومیان شهرستان ها و امتیازاتی بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیعت برای آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین 1402 در نظر گرفته شده است.

امتیاز بومی شهرستانی

منظور از بومی شهرستان فردی می باشد که متولد یا ساکن شهرستانی باشد که در آن تقاضای کار کرده است. البته افرادی که زیر ده سال در منطقه ای ساکن بودند، بومی آن شهرستان حساب نمی شوند و تنها در صورت سکونت 10 ساله یا بیشتر و با ارائه استشهاد محلی ممهور به مهر نیروی انتظامی محل از امتیاز بومی بهره مند می شوند. داوطلبانی که طبق این تعریف بومی شهرستان محسوب می شوند، به جز شهرستان تهران و مراکز استان ها نسبت به سایر داوطلبان دارای اولویت می باشند. بنابراین برای کمک به قبولی این دسته از افراد نمره آزمون کتبی آن ها با ضریب ۱.۴ اعمال می شود.

تبصره 1: کسانی که گواهی تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان خود را در شهرستان مورد نظر دریافت کرده اند، بومی آن شهر به حساب می آیند.

تبصره 2: اگر فردی گواهی اشتغال به کار رسمی، پیمانی و قراردادی در ارگان ها دولتی یا خصوصی (مشروط به پرداخت بیمه) داشته باشد، می تواند از امتیاز بومی آن شهر استفاده کند.

تبصره 3: به منظور اعمال امتیاز بومی گزینی، داوطلبان باید در زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش گزینه “من بومی استان شهرستان محل تقاضا هستم” را فعال نمایند.

امتیاز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیازی برای متاهلین و افراد دارای فرزند در این آزمون در نظر گرفته شده است. مطابق این امتیاز در صورت متاهل بودن فرد و به ازای هر فرزند دو درصد به امتیاز کسب شده توسط فرد اضافه می شود تا از تشکیل خانواده و فرزندآوری در جامعه حمایت شود. البته این امتیاز شرایط و حدودی دارد که در زیر ذکر شده است.

  • این امتیاز حداکثر می تواند تا سقف ۱۰ درصد به نمره داوطلب اضافه کند.
  • استفاده از این امتیاز تنها در صورتی امکان پذیر است که نرخ باروری محل تولد پدر یا فرزند کمتر از ۲.۵ درصد باشد.

حد نصاب لازم برای استفاده از سهمیه های آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد، دو سهمیه ایثارگران و معلولین و امتیازاتی نظیر بومی گزینی و حمایت از خانواده برای استخدام مربی معلولین در نظر گرفته شده است. هر کدام از این سهمیه ها و امتیازات دارای شرایطی هستند که داوطلبان باید واجد شرایط لازم برای استفاده از آن ها باشند. یکی از این شرایط لازم کسب حدنصاب لازم برای بهره مندی از سهمیه ایثارگران است.

 

لذا بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افرادی که از این سهمیه ایثارگران استفاده می کنند، در تمامی آزمون های استخدامی از جمله آزمون استخدامی آموزش و پرورش و آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ باید حداقلی از امتیاز کسب شده آخرین قبولی سهمیه آزاد را به دست آورند تا بتوانند از فرصت های شغلی ارائه شده استفاده کنند. این حداقل به میزان حداقل ۸۰ درصد از امتیاز آخرین قبولی سهمیه آزاد است و حد نصاب لازم برای استفاده از سهمیه است.

 

سوالات متداول

1- سهمیه های آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ شامل چه کسانی می شود؟

این سهمیه شامل ایثارگران (۵ درصد و ۲۵ درصد) و معلولین است.

2- حد نصاب امتیاز برای استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ چقدر است؟

ایثارگران باید برای استفاده از سهمیه خود حداقل ۸۰ درصد امتیاز آخرین قبولی سهمیه آزاد را کسب کنند.

3- امتیازات موثر در آزمون استخدامی امور آموزش معلولین ۱۴۰۲ کدام اند؟

این امتیازات شامل بومی شهرستانی و تاهل و فرزند‌آوری می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی