خانه مشاوره تحصیلی مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403
مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

آزمون لیسانس به پزشکی که هر ساله توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد، فرصت مجددی برای داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک کارشناسی هستند به شمار می رود. البته همه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی مجاز به شرکت در این آزمون نیستند و تنها متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته در یکی از رشته های گروه آزمایشی ریاضی و فنی یا علوم تجربی بوده و دارای مدرک معتبر زبان نیز می باشند، حق ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را دارند.

پذیرش در آزمون لیسانس به پزشکی تنها محدود به کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی نمی شود بلکه قبول شدگان این مرحله لازم است در جلسه مصاحبه و ارزیابی روانشناختی نیز شرکت نمایند. داوطلبان زیادی به دنبال اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 و مصاحبه آن هستند،در این مقاله قصد داریم به پاسخ پرسش های شما در خصوص زمان و نحوه دعوت به مصاحبه آزمون مذکور بپردازیم.

هنگام اعلام نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی از پذیرفته شدگان به میزان دو برابر ظرفیت پذیرش جهت حضور در مصاحبه دعوت به عمل می آید.

زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، گزینش داوطلبان در آزمون لیسانس به پزشکی در طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه انجام می شود. از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی شده اند، جهت بررسی مدارک و حضور در مصاحبه دعوت به عمل می آید. توجه داشته باشید که دعوت به مصاحبه به هیچ عنوان به معنای پذیرش نهایی فرد نبوده و اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی پس از اتمام فرآیند مصاحبه و گزینش شرکت کنندگان انجام خواهد شد.

زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir اعلام می شود و به دنبال آن، آدرس محل برگزاری مصاحبه نیز در اختیار پذیرفته شدگان قرار می گیرد. این فرآیند در سال گذشته در شهریور ماه انجام پذیرفت. همچنین لازم به ذکر است که هنوز زمان انجام مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی در سال 1402 – 1403 مشخص نمی باشد لذا در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه در این خصوص خبر از طریق این مقاله و کانال تلگرام ایران مشاوره در اختیارتان قرار می گیرد.

مدارک مورد نیاز مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

جهت شرکت در هر آزمونی، از ثبت نام تا مرحله مصاحبه، نیاز به ارائه مدارک مورد نیاز جهت تشخیص صلاحیت فرد متقاضی می باشد. بنابراین داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی نیز می بایست با مراجعه به سایت معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی اینترنتی  education.tums.ac.ir از مدارک لازم جهت انجام مرحله مصاحبه آگاه شوند.

با توجه به این که هنوز زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مشخص نمی باشد، مدارک آن نیز به تبع تعیین نشده ولی لازم است بدانید که هر ساله فرمی در سایت مذکور جهت دانلود قرار داده می شود و افراد دعوت شده به مصاحبه می بایست دستاورد ها و سوابق آموزشی، پژوهشی خود را به همراه کپی این مدارک در بازه زمانی تعیین شده به محل اجرای مصاحبه تحویل دهند.

لذا این فرم هنوز در سال جاری منتشر نشده است و فرم آپلود شده برای سال گذشته می باشد که در صورت انتشار آن این مقاله بروز خواهد شد.

سوالات مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سوالات مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 به صورت معمول در دو دسته عمومی و اختصاصی طبقه بندی می شوند.

سوالات عمومی مصاحبه

  • توضیحاتی در خصوص خمس و زکات، حج و جهاد
  • سوالات روانشناسی جهت شناخت خصوصیات فردی
  • توضیحاتی راجع به مقاله هایی که تا کنون فرد داوطلب نوشته شده

سوالات تخصصی مصاحبه

  • سوالات کاربردی و ترکیبی در خصوص رشته تحصیلی
  • علایق، مقالات و کارهای تحقیقاتی و یا حتی ترجمه ها
  • سوالاتی در خصوص اصطلاحات تخصصی رشته مورد تحصیل

چهار نکته در خصوص مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی1402 – 1403

  1. بخش اعظمی از مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی منوط به ارزیابی فراشناختی داوطلبان می باشد و تمرکز عمده کارشناسان بر انتخاب افرادی است که از هر جهت آمادگی لازم برای ورود و تحصیل در حوزه پزشکی را داشته باشند.
  2. هنگام مصاحبه تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا با اعتماد به نفس صحبت کرده و آرامش خود را حفظ نمایید.
  3. سعی کنید با جملات مثبت به سوالات اساتید پاسخ دهید و استرس را از خود دور کنید.
  4. سعی کنید با آمادگی تمام در جلسه مصاحبه حاضر شوید، چرا که این مرحله به قدری مهم است که حتی اگر دارای رتبه پایین تری نسبت به سایر شرکت کنندگان باشید اما با اعتماد به نفس و آمادگی کامل در جلسه حضور پیدا کنید، به نسبت شانس قبولی بیشتری خواهید داشت.

اعلام نتایج مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

افرادی که در مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ شرکت کرده اند بی صبرانه در انتظار اعلام نتایج آن به سر می برند. توجه داشته باشید که این نتایج حدود دو ماه پس از اعلام نتایج اولیه در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر می شود. لذا هنوز زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی مشخص نمی باشد. توجه داشته باشید که در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص خبر از طریق این مقاله در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

مراحل بعد از مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

ظرفیت کم پذیرش و تقاضای زیاد آزمون لیسانس به پزشکی حساسیت مرحله مصاحبه را دوچندان می کند. با دعوت از پذیرفته شدگان آزمون کتبی به میزان دو برابر ظرفیت و پس از تعیین زمان و مکان مصاحبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این دسته از شرکت کنندگان می بایست همراه با مدارک مورد نیاز در محل مصاحبه حضور به عمل آورند.

پس از اتمام زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403، اسامی پذیرفته شدگان این مرحله در قالب اعلام نتایج نهایی آزمون لیسانس به پزشکی از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران اعلام می گردد. این دسته از داوطلبان می بایست در مدت زمانی که از سوی دانشگاه مذکور اعلام می گردد، ثبت نام خود را با مراجعه حضوری و ارائه مدارک مورد نیاز تکمیل نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد هر یک از موارد فوق می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

فرآیند مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی سال جاری،مشخص نمی باشد لذا در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص مقاله بروز خواهد شد.

2- زمان و محل برگزاری مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی از چه طریقی اطلاع رسانی می گردد؟

به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی tums.ac.ir اطلاع رسانی می شود.

3- چه تعداد از پذیرفته شدگان آزمون لیسانس به پزشکی به مصاحبه دعوت می شوند؟

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون لیسانس به پزشکی از پذیرفته شدگان به میزان دو برابر ظرفیت پذیرش جهت حضور در مصاحبه دعوت به عمل می آید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷ نظر
  1. زهرا

    سلام من پرستاری آزادترم۴ هستم برای اینده ایا میتونم دراین ازمون شرکت کنم
    واین که درشیراز کلاس برگزار میشود؟

  2. zahra

    مصاحبه به چه صورت هست؟در مصاحبه هم ارزیابی علمی صورت میگیره؟یا سوالات فقط در حیطه ی روانشناختیه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      برای مصاحبه ی آزمون لیسانس به پزشکی به جز سوالات روانشناختی سوالاتی تحت عنوان ارزیابی علمی نیز انجام می گیرد .

  3. مینا

    سلام.من همه شرایط شرکت در ازمون لیسانس به پزشکیو دارم.ولی سال اینده ازدواج میکنم.ئر صورت قبولی اگر همسرم از تحصیل من در تهران ناراضی باشه میتونه ب شهر خودم انتقالی بگیرم؟؟؟

  4. مینا

    سلام ببخشید من پردیس پرستاری بهشهر قبول شدم اگر بخوام برای تهران یا ساری انتقالی بگیر امکانش هست؟ و اینکه اگر میشه شرایطش چیه؟

  5. م

    اگه پردیس یا مازاد درس بخونم نمیتونم آزمون کارشناسی به پزشکی رو بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر تحصیل در دانشگاه پردیس یا ظرفیت مازاد مانعی را برای شرکت در ازمون لیسانس به پزشکی ایجاد نمی کند .

دریافت مشاوره