خانه آزمون استخدامی دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲

دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲

ثبت نام دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲
دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402

پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نهایی، متقاضیانی که نمره حد نصاب قبولی را کسب کرده و به عنوان پذیرفته شده نهایی در رشته شغلی انتخابی از سوی سازمان آموزش و پرورش معرفی شده‌ اند، باید در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی شرکت کرده و پس از گذراندن آن، به شغل خود در آموزش و پرورش بپردازند. در این دوره مهارت آموزی به آموزش دروس تخصصی، تربیتی و کارورزی پرداخته می‌ شود.

لازم به ذکر است که این دوره جزء سنوات خدمتی محسوب نمی‌ شود و ثبت نام آن از طریق سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان به آدرس اینترنتی hr.cfu.ac.ir امکان‌ پذیر است. بنابراین متقاضیان می‌ توانند با مراجعه به این سامانه، برای شرکت در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ ثبت نام کرده و به بهبود و تقویت مهارت‌ های خود در حوزه آموزش بپردازند. با پایبندی به این دوره، معلمان می‌ توانند به بهترین شکل ممکن در پیشرفت حرفه‌ ای خود و بهبود کیفیت آموزش و پرورش کشور کمک کنند.

طول دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی، به مدت 1 سال می باشد که جزو سنوات خدمت محاسبه نمی گردد و گذراندن آن جهت استخدام اجباری است.

تقویم زمانی دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402

تقویم زمانی دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، یک دوره آموزشی جامع برای آمادگی بهتر داوطلبان برای ایفای شغل آموزگار ابتدایی سال ۱۴۰۲ است. گذراندن این دوره جرو شروط استخدام است که شامل دو پودمان می‌ باشد و مجموعا 1 سال به طول می انجامد. زمان نام نویسی نیز پس از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی از طریق سایت آموزش و پرورش هر استان اعلام خواهد شد. چنانچه اخبار جدیدی در این زمینه منتشر شود، اخبار مربوطه از طریق کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره منتشر و این مقاله به روز می گردد.

زمان بندی دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402
رویدادزمان
زمان ثبت نام اینترنتیپس از اعلام نتایج نهایی (احتمالا اواخر مرداد 1402)
زمان ثبت نام حضوریشهریور 1402
زمان برگزاری پودمان اولاعلام نشده است.
زمان برگزاری پودمان دوماعلام نشده است.

در کل، شرکت در این دوره مهارت آموزی، به داوطلبان کمک می‌ کند تا با تکنیک‌ های موثر و راهکارهای کاربردی، آمادگی لازم برای استخدام به عنوان آموزگار ابتدایی سال 1402 را به دست آورند. همچنین این دوره آموزشی به داوطلبان کمک می‌ کند تا مفاهیم اساسی علوم تربیتی و آموزش و پرورش، تکنیک‌ های حل سوالات، تقویت مهارت‌ های تحلیلی و علاقمندی مهارت های خود را بهبود بخشند.

نحوه ثبت نام دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲

درخصوص ثبت نام در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پس از پایان مصاحبه آموزگار ابتدایی و معاینات پزشکی، باید به سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان مراجعه کرده و طبق اطلاعیه منتشر شده، اقدامات لازم را به انجام برسانید. برای نام‌ نویسی در این دوره، بایستی دو مرحله را پشت سر بگذارید. جزئیات هر یک از این مراحل در زیر ذکر شده است.

نحوه ثبت نام اینترنتی

اولین گام نام نویسی در دوره مهارت آموزی، ثبت نام اینترنتی می باشد که می بایست فرم های مورد نیاز را تکمیل نموده و مدارک لازم را بارگذاری کنید. شیوه نام نویسی اینترنتی به ترتیب مراحب زیر می باشد:

  • به سایت hr.cfu.ac.ir مراجعه نموده و گزینه “ثبت نام و ورود به دوره مهارت آموزی” را بفشارید.
  • کد داوطلبی/کد رهگیری 8 رقمی خود را به همراه کد ملی در فیلدهای مربوطه وارد نمایید و بر روی “شروع ثبت نام” کلیک کنید.
  • در قدم بعدی مشخصات شناسنامه ای را درج کرده و عکس خود را بارگذاری نمایید.
  • پس از تکمیل اطلاعات فردی، می بایست مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.
  • در صورت بارگذاری موفقیت آمیز مدارک، در مرحله بعدی می بایست مشخصات آخرین مقطع تحصیلی را وارد نمایید.
  • پس از اتمام تمامی مراحل، گزینه “ارسال ثبت نام” را بفشارید تا مشخصات شما توسط پردیس مربوطه بررسی شود.

نکته: عدم انتخاب گزینه “ارسال ثبت نام” در پایان مراحل یاد شده، به منزله عدم نام نویسی است.

نحوه ثبت نام حضوری

پس از مرحله بارگذاری مدارک در سامانه دانشگاه فرهنگیان، در نهایت باید در زمان مقرر شده مدارک فیزیکی خود را نیز به مکان برگزاری دوره مهارت آموزی پردیس، ارائه دهید.

شرایط ثبت نام دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402

شرایط ثبت نام در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402 به شرح زیر می‌ باشد:

  • عدم داشتن سوابق کیفری
  • پرداخت هزینه ثبت نام و شرکت در دوره
  • پاسخگویی به سؤالات پرسش‌ نامه مربوط به شرایط جسمانی و روانی متقاضی، طبق دستورالعمل‌ های مندرج
  • تکمیل فرم‌ های ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز

لازم به ذکر است که در صورت عدم رعایت هر یک از شرایط  ثبت نام و شرکت در دوره مهارت‌ آموزی آموزگار ابتدایی 1402 به منزله انصراف می باشد.

همچنین در این مرحله، همه افراد مشمول باید تأییدیه گزینش را  کسب کنند. نحوه انجام مراحل گزینش، مطابق قوانین و مقررات مربوط، توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول اعلام خواهد شد. همچنین بر اساس ضوابط عمومی استخدام، اخذ گواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوء پیشینه از مرجع مربوط، قبل از پایان پودمان اول آموزشی الزامی است.

ضمنا اطلاع رسانی به افراد مشمول قانون در سقف مجوزهای تخصیصی برای ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی، به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی است. در این مرحله، متقاضیان می‌ توانند با مراجعه به سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان و ثبت نام در سامانه، به شرایط ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی آموزگار ابتدایی 1402 دسترسی پیدا کنند.

مدارک ثبت نام دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲

برای ثبت نام در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲، شما باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و به دفتر مربوطه ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

مدارک ثبت نام دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲
ثبت نام غیرحضوری (اینترنتی)ثبت نام حضوری
تمام صفحات شناسنامه به صورت اسکن شدهاصل و کپی گواهی مدرک تحصیلی
اسکن پشت و رو کارت ملیپرینت ثبت نام غیرحضوری
اسکن عکس پرسنلیاصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
اسکن کارت پایان خدمت و یا معافیت (ویژه برادران)اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت (ویژه برادران)
اسکن آخرین مدرک تحصیلیاصل و کپی گواهی قبولی در آزمون داخلی برای مشمولین نهضت سواد آموزی
اسکن گواهی ICDL (در صورت داشتن آن)اصل معرفی نامه استان سهمیه خدمتی
اسکن گواهی روخوانی و روان خوانی قرآن (در صورت داشتن آن)2 قطعه عکس

بعد از تحویل مدارک مورد نیاز، شما باید هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنید و سپس به شما جزئیات دوره و آزمون اعلام خواهد شد.

هزینه ثبت نام دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402 چقدر است؟

شرکت در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش دارای هزینه است که بخش عمده ای از آن بر عهده داوطلبان می باشد. این هزینه شامل مبالغ متفاوتی است که برای استفاده از خدمات آموزشی و رفاهی در دوره در نظر گرفته شده است. معمولاً هزینه‌های مربوط به این دوره برای همه شرکت‌کنندگان یکسان نیست و بسته به شرایط و محل برگزاری متفاوت است.

در سال ۱۴۰۱، هزینه ثبت نام در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مبلغ 15,333,703 هزار ریال بوده است. این مبلغ شامل هزینه‌های مختلفی مانند شهریه، هزینه کتاب و جزوات آموزشی و هزینه‌های رفاهی می‌شود. با توجه به افزایش قیمت‌ها در کشور، قابل توجه است که هزینه ثبت نام در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت.

برای ثبت نام در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، داوطلبان باید به سایت hadaf.cfu.ac.ir مراجعه کرده و هزینه ثبت نام را به عنوان شهریه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که برخی از هزینه‌های دوره، مانند هزینه‌های رفاهی، به صورت اختیاری و بر عهده داوطلبان است و می‌توانند بر اساس نیاز و تمایل افراد پرداخت شوند.

جزییات و نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲

به شدت توصیه می‌ شود که شما به عنوان شرکت‌ کننده در دوره مهارت آموزی، اخبار و اطلاعیه‌ های سایت دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان محل آموزش شما را پیگیری کنید زیرا این اطلاعیه‌ ها بسیار مهم هستند. همانطور که می‌ دانید، زمان شروع دوره، شرایط و نحوه برگزاری آن از طریق سامانه‌ های مذکور اعلام خواهد شد، بنابراین در طول دوره باید به دنبال هرگونه اطلاعیه و تغییرات مربوط به دوره باشید. پیشنهاد می کنیم که در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره جهت آگاهی از این اخبار و اطلاعیه ها شرکت کنید.

دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت حضوری و با توجه به محل قبولی داوطلبان برگزار می‌ شود. همچنین توجه داشته باشید که غیبت بیش از دو بار در کلاس های پودمانی منجر به اخراج داوطلب می گردد. در ادامه جدول مربوط به آدرس اینترنتی سایت آموزش و پرورش هر استان قرار داده شده است که جزئیات بیشتر برگزاری دوره مهارت آموزی در این منابع اعلام خواهد شد:

آدرس سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها 
نام استانلینک مستقیم ورود به درگاه آموزش و پرورش استان ها
آذربایجان شرقیea.medu.gov.ir
آذربایجان غربیwa.medu.gov.ir
اردبیلarta.medu.gov.ir
اصفهانisf.medu.gov.ir
البرزalborz.medu.gov.ir
ایلامilam.medu.gov.ir
بوشهرbushehr.medu.gov.ir
شهر تهرانtehran.medu.gov.ir
شهرستان های استان تهرانteo.medu.gov.ir
چهارمحال و بختیاریchb.medu.gov.ir
خراسان جنوبیskh.medu.gov.ir
خراسان رضویrazavi.medu.gov.ir
خراسان شمالیkhn.medu.gov.ir
خوزستانkhouz.medu.gov.ir
زنجانzanjan.medu.gov.ir
سمنانsemnan.medu.gov.ir
سیستان و بلوچستانsb.medu.gov.ir
فارسfars.medu.gov.ir
قزوینcaspian.medu.gov.ir
قمqom.medu.gov.ir
کردستانkurd.medu.gov.ir
کرمانkerman.medu.gov.ir
کرمانشاهkermanshah.medu.gov.ir
کهگیلویه و بویراحمدkb.medu.gov.ir
گلستانgolestan.medu.gov.ir
گیلانguilan.medu.gov.ir
لرستانlorestan.medu.gov.ir
مازندرانmazand.medu.gov.ir
مرکزیmarkazi.medu.gov.ir
هرمزگانhormozgan.medu.gov.ir
همدانhamedan.medu.gov.ir
یزدyazd.medu.gov.ir

دروس ارائه شده در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402

دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، به عنوان یکی از مهمترین دوره های آموزشی برای آمادگی آموزگاران ابتدایی شناخته می شود. در این دوره، محتوای آموزشی به گونه ای طراحی شده است که برای آموزش مهارت های مورد نیاز در هنگام تدریس، موثر باشد. در ادامه، به برخی از دروس ارائه شده در این دوره پرداخته می شود:

  • درس زبان فارسی: در این درس، مهارت های خواندن، نوشتن و املای کلمات در سطح دبیرستان به عنوان پایه ای برای آموزش زبان فارسی در سطح بالاتر مورد آموزش قرار می گیرد.
  • درس ریاضیات: در این درس، مفاهیم پایه ای ریاضیات از جمله جمع، تفریق، ضرب و تقسیم، اعشار و اعداد صحیح، هندسه، نسبت و درصد و … به همراه حل مسائل مربوط به آنها آموزش داده می شود.
  • درس علوم تجربی: در این درس، مفاهیم پایه ای علوم تجربی از جمله فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی در سطح دبیرستان به همراه حل مسائل مربوط به آنها آموزش داده می شود.
  • درس تربیت بدنی: در این درس، تمرینات و فعالیت های بدنی مرتبط با سلامتی و تناسب اندام به همراه تکنیک های نحوه اجرای آنها آموزش داده می شود.
  • درس مطالعات اجتماعی: در این درس، مفاهیم پایه ای مطالعات اجتماعی از جمله تاریخ و جغرافیا و مفاهیم اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی کشور و جهان آموزش داده می شود.
  • درس هنر: در این درس، مفاهیم پایه ای هنر از جمله نقاشی، موسیقی و تئاتر آموزش داده می شود.

در این بخش با توجه به پودمان اول و دوم دروس و مواد درسی کلاس های این دو پودمان پرداخته شده است.

دروس ارائه شده در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی 1402

پودمان اول



آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی
آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی
آموزش و طراحی واحد یادگیری مطالعات اجتماعی
ارزشیابی توصیفی
آموزش پژوهی
کارآموزی
اسناد تحولی و فلسفه تعلیم و تربیت
پودمان دوم

آموزش و طراحی واحد یادگیری ریاضی
 آموزش و طراحی واحد یادگیری هنر
آموزش و طراحی واحد یادگیری قرآن و دینی
آموزش و طراحی واحد یادگیری تربیت بدنی
مدیریت کلاس درس
اخلاق حرفه ای و نقش تربیتی معلم

سوالات متداول

1- آیا گذراندن دوره مهارت آموزی ۱۴۰۲ برای همه آموزگاران ابتدایی اجباری است؟

دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۲ برای تمامی آموزگاران ابتدایی الزامی است و عدم شرکت در این دوره به منزله انصراف می باشد.

2- طول مدت دوره مهارت آموزی آموزگاران ۱۴۰۲ چه مقدار است؟

این دوره به مدت 1 سال و به صورت حضوری برگزار می شود.

3- ثبت نام در دوره مهارت آموزی آموزگاران ابتدایی چگونه انجام می شود؟

نام نویسی دوره مهارت آموزی دارای دو مرحله اینترنتی و حضوری می باشد که نام نویسی اینترنتی از طریق سایت hr.cfu.ac.ir و تحویل فیزیکی مدارک از طریق مراجعه به پردیس قبولی صورت می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی