خانه آزمون استخدامی مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ |  زمان و سوالات مصاحبه

مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ |  زمان و سوالات مصاحبه

مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ |  زمان و سوالات مصاحبه

استخدام در عنوان شغلی آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی آموزش و پرورش، منوط به گذراندن آزمون کتبی و مصاحبه با کسب نمره حدنصاب است. پس از انتشار کارنامه اولیه، اطلاعیه ای مبنی بر شرکت پذیرفته شدگان مرحله اول در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگاری 1403 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. داوطلبان باید طبق دستورالعمل اعلام شده نسبت به بارگذاری مدارک خوداظهاری و معاینات پزشکی اقدام کرده و سپس در صورت تایید شدن به حوزه برگزاری مصاحبه مراجعه نمایند. در روز مصاحبه حضوری شایستگی های متقاضیان را در حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی توسط مصاحبه کنندگان بررسی شده و سوالات گزینش آموزش و پرورش در حوزه های دینی، احکام، سیاست، تدریس و… از آن ها پرسیده می شود.

پذیرفته شدگان آزمون کتبی  می بایست مدارک خود جهت مصاحبه را در سایت my.medu.ir بارگذاری نمایند.

تغییرات مهم مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳

مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403، تغییراتی اساسی داشته است. همانند آن چه که در لینک تغییرات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش درج شده، این تغییرات مجموعا 5 مورد است که در متن زیر می توانید آن ها را مطالعه نمایید.

  • عدالت محوری: در مصاحبه سال ۱۴۰۳، سه تیم دو نفره آموزش دیده برای ارزیابی داوطلبان حضور دارند.
  • ضریب تاثیر: سهم آزمون کتبی 40 درصد و سهم مصاحبه 60 درصد از نمره قبولی افراد را داراست.
  • شفافیت: موضوع سوالات و حیطه های بررسی داوطلبان در مصاحبه از طریق دفترچه ثبت نام و ادامه متن فوق اعلام شده است.
  • تیم ارزیابان: 3 تیم 2 نفره که آموزش دیده اند، داوطلبان را در حیطه های مختلف مورد ارزیابی قرار می دهند.
  • شایستگی های عمومی: 95 امتیاز
  • شایستگی اختصاصی: 70 امتیاز
  • شایستگی تخصصی: 40 امتیاز

اگر دو داوطلب امتیاز یکسانی کسب کنند، اولویت پذیرش با فردی است که نمره آزمون کتبی بالاتری دارد.

زمان برگزاری مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه عنوان شغلی آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی که در 18 اسفند ماه 1402 برگزار شد، در تاریخ 14 الی 20 فروردین ماه ۱۴۰۳ منتشر می شود. در صورتی که شما موفق به کسب حدنصاب نمره آزمون کتبی شده اید، می بایست پیگیر اطلاعیه های سایت سازمان سنجش و سایت اداره آموزش و پرورش استان محل تقاضا باشید تا در اسرع وقت اقدامات بعدی را انجام دهید.

اقدامات پس از دریافت کارنامه اولیه به ترتیب بارگذاری مدارک و اسناد خوداظهاری، معاینات پزشکی، دریافت معرفی نامه عکس دار و در نهایت حضور در حوزه برگزاری مصاحبه در زمان مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 برای شرکت در ارزیابی تکمیلی است. تمامی مراحلی که نام برده شد، در زمان مختص به خود انجام می شوند که برای اطلاع از زمان آن ها باید اطلاعیه های سایت های مذکور را چک کنید. البته در جدول زیر و کانال تلگرام آزمون های استخدامی زمان بندی مراحل ارزیابی تکمیلی را ذکر کرده ایم.

زمان بندی مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳
مراحلفرآیندزمان
مرحله اولبارگذاری مدارک خوداظهارییک هفته پس از اعلام نتایج نهایی
مرحله دوممصاحبه حضوری20 فروردین ماه

محل برگزاری مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403

آدرس سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها برای مصاحبه آموزگار ابتدایی
محل برگزاری مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳

همان طور که پیش تر اشاره شد، پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی استخدامی آموزش و پرورش برای عنوان شغلی آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی، باید برای انجام مراحل بعدی اقدامات لازم را به انجام برسانند. در اطلاعیه ای که توسط سایت سازمان سنجش منتشر شده، داوطلبان باید مدارک خود اظهاری خود را در سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.medu.ir بارگذاری نمایند. در صورتی که مدارک لازم برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 و معاینات پزشکی مورد تایید واقع شود، از آن ها جهت انجام مصاحبه حضوری دعوت به عمل می آید.

آدرس حوزه برگزاری مصاحبه حضوری آزمون استخدامی آموزگاری از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل تقاضای داوطلب در دسترس ایشان قرار می گیرد. لذا برای ورود به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، می توانید بر روی لینک موجود در جدول زیر کلیک کنید. همچنین به دلیل این که مصاحبه به صورت گروهی و برای هر استان به شکل مجزا برگزار می شود، چنانچه داوطلبی در روز و ساعت اعلام شده به مکان برگزاری ارزیابی تکمیلی مراجعه نکند، از ادامه فرآیند استخدام آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی سال ۱۴۰۳ حذف می شود.

متقاضیانی که در دو شغل محل ثبت نام کرده و برای هر دوی آن ها به مصاحبه دعوت شده اند، اولویت با انتخاب اول آن هاست.

آدرس سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها 
نام استان هالینک مستقیم ورود به درگاه اطلاع رسانی
آذربایجان شرقیea.medu.gov.ir
آذربایجان غربیwa.medu.gov.ir
اردبیلarta.medu.gov.ir
اصفهانisf.medu.gov.ir
البرزalborz.medu.gov.ir
ایلامilam.medu.gov.ir
بوشهرbushehr.medu.gov.ir
شهر تهرانtehran.medu.gov.ir
شهرستان های استان تهرانteo.medu.gov.ir
چهارمحال و بختیاریchb.medu.gov.ir
خراسان جنوبیskh.medu.gov.ir
خراسان رضویrazavi.medu.gov.ir
خراسان شمالیkhn.medu.gov.ir
خوزستانkhouz.medu.gov.ir
زنجانzanjan.medu.gov.ir
سمنانsemnan.medu.gov.ir
سیستان و بلوچستانsb.medu.gov.ir
فارسfars.medu.gov.ir
قزوینcaspian.medu.gov.ir
قمqom.medu.gov.ir
کردستانkurd.medu.gov.ir
کرمانkerman.medu.gov.ir
کرمانشاهkermanshah.medu.gov.ir
کهگیلویه و بویراحمدkb.medu.gov.ir
گلستانgolestan.medu.gov.ir
گیلانguilan.medu.gov.ir
لرستانlorestan.medu.gov.ir
مازندرانmazand.medu.gov.ir
مرکزیmarkazi.medu.gov.ir
هرمزگانhormozgan.medu.gov.ir
همدانhamedan.medu.gov.ir
یزدyazd.medu.gov.ir

مراحل مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403

مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شغل آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی در سال ۱۴۰۳ از چند مرحله تشکیل شده است. مراحل مصاحبه نظیر بارگذاری مدارک به صورت اینترنتی، معاینات پزشکی و شرکت در ارزیابی تکمیلی به صورت حضوری می باشد. با مطالعه متن زیر، می توانید از تمامی جزئیات مربوط به مراحل نام برده مطلع می شوید.

دریافت اطلاعیه سایت سازمان سنجش

پس از انتشار نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون کتبی، سازمان سنجش اطلاعیه ای مبنی بر اقدامات لازم برای پذیرفته شدگان منتشر می کند. در این اطلاعیه به طور شفاف از مراحل مصاحبه، زمان بارگذاری مدارک، فرم های لازم و هر آن چه که دارندگان حدنصاب نمره آزمون کتبی به آن نیاز دارند، در دسترس آن ها قرار می گیرد. دریافت و مطالعه این اطلاعیه توسط افراد پذیرفته شده در مرحله اول، بسیار ضروری می باشد.

بارگذاری مدارک

سایت سازمان سنجش در اطلاعیه ای که منتشر می کند، به پذیرفته شدگان فرصت داده تا مدارک خوداظهاری خود را در my.medu.ir بارگذاری کنند. طبق روال سال های گذشته زمانی که برای بارگذاری مدارک و تکمیل فرم آمادگی جهت ارزیابی تکمیلی در نظر گرفته شده به مدت 3 روز می باشد. همچنین برای ورود به سایت مذکور و انجام مراحل گفته شده، داوطلبان باید با شماره تلفن همراهی که با کد ملی آن ها در مخابرات ثبت شده، اقدام کنند.

در این مرحله مدارک و اسنادی که افراد در روز ثبت نام آزمون در سایت سازمان سنجش بارگذاری و وارد کرده اند، بررسی می شود و در صورت تایید آن ها به مراحل بعدی راه می یابند. اگر مدارک پذیرفته شدگان مورد تایید واقع نشود، از مراحل بعدی گزینش حذف خواهند شد. به جهت دریافت فرم آمادگی برای ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری سال 1403 می توانید از طریق لینک موجود اقدام نمایید.

معاینات پزشکی

در این مرحله داوطلبان باید با معاینات پزشکی از نظر سلامت جسمانی و روانی مورد تایید واقع شوند. این معاینه ها شامل بررسی سلامت چشم، شنوایی سنجی، قد، وزن، دندان پزشکی و… است. اما به دلیل آن که تمامی فرآیندهای مصاحبه برای هر استان جدا از هم انجام می شود، ممکن است که معاینات پزشکی نیز با هم تفاوت هایی داشته باشند.

اطلاع یافتن از زمان و محل برگزاری مصاحبه

زمان بندی و آدرس محل انجام مصاحبه حضوری آزمون استخدامی آموزگاری سال 1403 از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل تقاضا منتشر می شود. آدرس و لینک مستقیم ورود به سایت مربوط به هر استان در جدول متن فوق قرار دارد.

مصاحبه حضوری

داوطلبانی که مراحل بارگذاری مدارک و تایید آن ها و همچنین معاینات پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، باید از کارنامه خود پرینت تهیه کرده و نسبت به دریافت معرفی نامه عکس دار از کارگروه اول اقدام کنند. سپس به همراه معرفی نامه، کارنامه و کارت ملی خود مطابق با زمانی که از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل تقاضا اعلام می شود، به محل برگزاری مصاحبه مراجعه نمایند.

در این مصاحبه داوطلبان در 3 حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند. بررسی صلاحیت فرد در رابطه با رشته و شغل مورد تقاضا و همچنین پرسیدن سوالاتی نظیر سوالات مذهبی، سیاسی، مسائل روز دنیا، سوالات روانشناسی و… از جمله مواردیست که در روز مصاحبه انجام می شود.

آزمون کتبی 40 درصد و مصاحبه 60 درصد در امتیاز نهایی داوطلبان تاثیرگذار است.

در روز مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ باید چه مدارکی به همراه داشت؟

مدارک خود اظهاری مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳
مدارک مورد نیاز مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳

در زمان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری 1403 داوطلبان باید فرم اعلام آمادگی برای ارزیابی تکمیلی که در متن فوق لینک دانلود آن قرار دارد، تکمیل نمایند. همچنین باید مدارکی نظیر آن چه که در ادامه گفته شده، در سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.medu.ir بارگذاری کرده و در روز مصاحبه نیز آن ها را به همراه داشته باشند.

  • تکمیل فرم آمادگی جهت بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی
  • اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه)
  • اصل و تصویر مدارک مربوط به تایید فرم استشهاد محل سکونت 10 ساله (ویژه افراد بومی که از سهمیه بومی گزینی استفاده کرده اند.)
  • اصل و تصویر مدارک سهمیه 5 درصد ایثارگران (ویژه مشمولین استفاده از سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش)
  • اصل و تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان (داوطلبانی که جزء دانش آموختگان برتر خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان هستند و پروژه تحقیقاتی را جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح کرده اند، در صورتی که دوره آموزشی نظامی خود را به اتمام رسانده اند، می بایست گواهی پایان دوره آموزشی شروع پروژه تحقیقاتی خود را تحویل دهند.)
  • داشتن کد رهگیری تاییدیه ارسال الکترونیکی فرم اطلاعات فردی

داوطلبانی که امتیازاتی نظیر کسب مقام در مسابقات، تقدیرنامه و… را دارند، می توانند از آن ها به جهت کسب امتیاز در مصاحبه، استفاده کنند. مدارک امتیازآور برای این افراد به شرح زیر است.

  • مدرک کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره های معتبر استانی، ملی و جهانی
  • سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تدریس و فناوری های نوین
  • گواهی های معتبر مهارت ها و مرتبه های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
  • تقدیرنامه های مرتبط در سطوح مدیریت میانی و عالی
  • پژوهش های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات معتبر

موارد مورد ارزیابی حیطه های مختلف مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳

در روز برگزاری مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403 همانند آزمون کتبی، داوطلبان را در 3 زمینه عمومی، تخصصی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می دهند. هر کدام از این بخش ها، دارای امتیازیست ک در ادامه مطلب ذکر شده اند.

موارد مورد ارزیابی در حیطه عمومی مصاحبه استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳
شایستگی هامحتوی ارزیابینمره در مصاحبه
باور و التزام عملی به ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی و روحیه جهادیمعارف و اندیشه اسلامی

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

200 امتیاز
رعایت اداب و اخلاق اسلامی و آراستگی پوشش و ظاهرشاخص رعایت آداب و اخلاق اسلامی، شئونات اجتماعی، حضور فعال در مراسم و مناسک مذهبی و آراستگی پوشش و ظاهر، متعهد بودن به جلوه های مطلوب اخلاقی همچون صداقت، صبوری، گذشت، محبت و عطوفت
مهارت های ارتباطیابزارهای کانون ارزیابی
سازگاری و انعطاف پذیریابزارهای کانون ارزیابی
تفکر تحلیلی و ححل مسئلهابزارهای کانون ارزیابی
خلاقیت، نوآوری و تحول خواهیابزارهای کانون ارزیابی
مسئولیت پذیری دانش تعلیم و تربیت اسلامیابزارهای کانون ارزیابی

تعلیم و تربیت اسلامی

دانش اجتماعی و حقوقیدانش اجتماعی و حقوق اساسی
توانایی های عمومی و ذهنیکلامی، کمی و حل مسئله
موارد مورد ارزیابی در حیطه اختصاصی مصاحبه استخدامی آموزگار ابتدایی 1403
شایستگی هامحتوی ارزیابینمره در مصاحبه
مهارت های تدریس اثربخششناخت تفاوت های فردی، شیوه های تدریس و خلق موقعیت های بدیع و خلاقانه و مدیریت کلاس240 امتیاز
مهارت های تربیت در ساحت های شش گانهمهارت های تربیتی در ساحت های اعتقادی، عبادی و اخلاقیی؛ اقتصادی و حرفه ای؛ علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی؛ زیستی و بدنی؛ زیبایی شناختی و هنری
انگیزه حرفه معلمیاشتیاق، علاقه و انگیزه به حرفه معلمی و برخورداری از نگرش غنی نبت به تعلیم و تربیت و کار کردن با دانش اموزان
کاربست فناوری های نوین آموزشیآشنایی با تکنولوژی و نرم افزارهای آموزشی
کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره های معتبر استانی، ملی و جهانیکسب مقام در مسابقات و رویدادهای معتبرعلمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تربیتی و فناوری های نوینمستندسازی تجربیات و سوابق تدریس و فعالیت در مراکز  آموزش عالی، گروه های جهادی، مدارس، مهدهای کودک، مراکز فرهنگی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیربط و بیمه
تسلط بر دانش یاددهی – یادگیریتقدیرنامه های مرتبط در سطوح مدیریتی
موارد مورد ارزیابی در حیطه تخصصی مصاحبه استخدامی آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳
شایستگی هامحتوی ارزیابینمره در مصاحبه
تسلط بر دانش تخصصی موضوعیروش و فنون تدریس

سنجش و اندازه گیری و ارزیابی پیشرفت تحصیلی

روانشناسی تربیتی

اسناد و قوانین آموزش و پرورش

160 امتیاز
تسلط بر برنامه درسی و امور تربیتی مورد نیاز دوره ابتداییمفاهیم پایه متون و روش های یاددهی قرآن و هدیه آسمانی، علوم تجربی، آموزش فارسی ،مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
پژوهش های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات مرتبط با گروه آزمونتوانایی نوآومری و ابتکار آموزشی و بازی وارسازی مفاهیم ریاضی، علوم، اجتماعی و…

توانایی قصه گویی، شعرخوانی و داستان خوانی و…

زیبانویسی، طراحی و کار دستی

توانایی تلاوت قرآن و درک معانی آن

توانایی اجرا و طراحی بازی و ورزش و سواد سلامت

پژوهش های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات مرتبط با گروه آزمونمستندات پژوهش های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات مرتبط با گروه آزمون

با دانلود فایل زیر، می توانید از درصد و امتیازت حیطه های نام برده بیشتر مطلع شوید.

بررسی صلاحیت های لازم برای شغل معلمی در مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403

فردی که معلم می شود، باید از ویژگی های اخلاقی منحصر به فردی برخوردار باشد. چرا که بچه های ما در اولین برخورد خود با جامعه، وارد مدرسه شده و زیر نظر همین معلمان علاوه بر یادگیری دانش، درس زندگی می آموزند. لذا سخت گیری های لازم در حیطه تخصص و رفتار افراد برای جذب معلم واقعا درست و به جا می باشد. اگر به دنبال پذیرش نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش شغل آموزگاری ۱۴۰۳ هستید، باید صلاحیت های ذکر شده را داشته باشید.

صلاحیت های عمومی

صلاحیت های عمومی همان ویژگی های اخلاقی و رفتاری یک فرد است. حال اگر این شخص معلم شود، باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا با خیال راحت بتوان بچه ها را به او سپرد؟

  • داشتن نظم
  • ظاهر آراسته و تمیز
  • عفت کلام
  • مهارت داشتن در برقراری ارتباط با دانش آموزان
  • کنترل اخلاقی به ویژه در مدیریت هیجانات و بحران های کلاس
  • مهربانی، گذشت و صبوری در برخورد با دانش آموزان
  • و…

صلاحیت های حرفه ای

در بخش حرفه ای بیشتر به تخصص و دانش افراد بستگی دارد. بهتر است که معلمان به روز و آشنا با مسائل روز دنیا باشند و برای آموزش محصلان از شیوه های نوین تدریس بهره بگیرند.

  • همواره در حال یادگیری بهترین روش برای تدریس بهتر باشند.
  • شیوه های آموزشی نوین را پیش بگیرند.
  • برای کار خود ارزش قائل باشند.
  • مبتکر و خلاق باشند تا دانش آموزان را با شیوه های مختلفی آموزش دهند.
  • بر برنامه درسی و تربیتی دانش آموزان مسلط باشند.
  • و…

نحوه امتیازبندی مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403

داوطلبانی که قصد استخدام در شغل آموزگاری را دارند، پس از کسب حدنصاب نمره آزمون کتبی، باید امتیازات مربوط به مراحل مصاحبه را نیز کسب نمایند. کل امتیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش شغل آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی 1000 می باشد که 40 درصد سهم آزمون کتبی و 60 درصد سهم مصاحبه است. این 1000 امتیاز برای هر دو مرحله استخدام آموزگاری در 3 حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی بررسی می شود.

امتیارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی و کودکان اسثتنائی سال ۱۴۰۳
فرآیندحیطه عمومیحیطه اختصاصیحیطه تخصصی
آزمون کتبی160 امتیاز120 امتیاز120 امتیاز
مصاحبه200 امتیاز240امتیاز160 امتیاز

منابع سوالات مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403

نحوه امتیازبندی مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳
منابع سوالات مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳

در سال 1403 یکی از تغییرات مهم و اساسی مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شفاف سازی منابع سوالات و ارزیابی داوطلبان است. با مطالعه منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توانید خود را برای پاسخگویی به سوالات مصاحبه کنندگان آماده نمایید.

سوالات روانشناسی

هدف از طرح سوالات در حیطه روانشناسی، بررسی صحت و سلامت روان افراد است.

  • معرفی کامل خود و اعضای خانواده
  • انگیزه شما از انتخاب شغل آموزگاری یا کودکان استثنائی
  • نحوه برخورد شما در هنگام عصبانیت
  • سوالاتی در رابطه با دایره دوستی شما و ملاک انتخاب آن ها
  • کنترل هیجانات و مدیریت بحران
  • و…

سوالات عقیدتی

بررسی اعتقادات دینی و مذهبی داوطلبان در این بخش انجام می شود.

  • آشنایی با ارکان وضو و نماز
  • شکیات نماز
  • بررسی دیدگاه شما در باره موضوعات خطبه های نماز جمعه
  • آشنایی با احکام
  • و…

سوالات سیاسی و اجتماعی

بروز بودن یک معلم و آشنا به مسائل و اتفاقات پیرامون خود، از ویژگی هاییست که حتما مورد ارزیابی قرار می گیرد. لذا افرادی که برای شغل معلمی انتخاب می شوند، باید از مسائل اجتماعی و سیاست های کلی کشور به خوبی آگاه باشند.

  • سوالاتی در رابطه با انتخابات
  • آشنایی با تاریخ راهپیمایی های مهم کشور
  • دنبال کردن اخبار روز داخل و خارج از کشور
  • آشنایی با انقلاب اسلامی و قانون اساسی
  • و…

در مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ چه سوالاتی پرسیده می شود؟

پس از پشت سر گذاشتن مراحل بارگذاری و تایید مدارک و همچنین معاینات پزشکی، از داوطلبان به میزان 3 برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه دعوت به عمل می آید. درجلسه برگزاری ارزیابی تکمیلی یا همان مصاحبه حضوری، 3 تیم 2 نفره از مصاحبه کنندگان، داوطلب را با پرسیدن سوالاتی نظیر سوالات دینی، سیاسی، تخصصی مربوط به رشته تحصیلی و شغل انتخابی و… ارزیابی می کنند.

با مطالعه کتاب هایی مثل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ویژگی های یک معلم خوب (اثر آیت الله مظاهری)، وصیت نامه امام خمینی (ره)، اخاق اسلامی (اثر شهید دستغیب)، راز نماز (آقای قرائتی) و… خود را برای جواب دادن به سوالات استخدام آموزش و پرورش 1403 آماده نمایید. ما سوالات پرتکرار مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را جمع آوری کرده و در ادامه متن قرار داده ایم.

سوالات پرتکرار مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳
ردیفموضوع سوالاتسوالات
1سوالات دینی و اعتقادیاصول دین چندتاست؟
فروع دین را نام ببرید.
قرآن چند سوره دارد؟
حدیث غدیر چیست و چه زمانی نازل شد؟
آیه ولایت چیست؟
حضرت علی با پیامبر در چه جنگ هایی شرکت کرده اند؟
پیامبر در سن چند سالگی درگذشت؟
اربعین چه روزیست؟
2سوالات مربوط به احکامآب جاری چیست؟
شرایط شناخت مجتهد چیست؟
نجاسات و مطهرات چند نوع اند؟
شکیات نماز به چه صورت است؟
نماز میت چند تکبیر دارد؟
3سوالات سیاسی و اجتماعیقوای 3 گانه را نام ببرید.
وظایف قوای 3 گانه چیست؟
بودجه سالانه کشور چگونه و از طریف چه کسی تعیین می شود؟
انتخابات ریاست جمهوری چند سال یکبار است؟
شورای نگهبان چه وظایفی دارد؟
مشروطیت چه بود و توسط چه کسی بنا شد؟
4سوالات خودشناسینکات مثبت و منفی خود را نام ببرید.
آخرین کتابی که خوانده اید، چه بود؟
انگیزه شما از شغل معلمی چیست؟
چه اهدافی برای 10 سال آینده دارید؟
آیا اخبار می بینید؟ از کدام رسانه ها؟
عزت نفس و اعتماد به نفس چه تفاوتی دارند؟
5سوالات مربوط به شغل معلمیک معلم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
آیا دانش آموزان را تنبیه می کنید؟
اگر دانش آموزی تکلیف خود را انجام ندهد، چه رفتاری انجام می دهید؟
با کادر اجرایی مدرسه یا معلمان دیگر چگونه اختلاف نظر خود را حل می کنید؟
پول مهم است یا وجدان کاری؟
و…

گاها ممکن است، از فرد بخواهند چند دقیقه تدریس کند. در این حالت مصاحبه کنندگان جو کلاس را محیا می کنند و سعی در بر هم زدن تمرکز شما را دارند. شما باید با تمرین این عمل در خانه یا محل کار خبره شوید اما در کل ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید و همانند یک کلاس واقعی آن را برای خود تداعی نمایید.

نکات مهم مصاحبه آموزگار ابتدایی 1403

برای شرکت در مصاحبه و کسب حدنصاب نمره قبولی آن باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشید که در ادامه مطلب آن ها را ذکر کرده ایم.

  • برای بارگذاری مدارک خوداظهاری در سامانه my.medu.ir باید خط تلفن همراه به نام شخص شرکت کننده باشد.
  • تایید مدارک خوداظهاری به منزله استخدام نیست.
  • در صورت عدم تایید مدارک، فرد از ادامه مراحل استخدام حذف می شود.
  • داوطلبان واجد شرایط بومی بودن در آزمون های استخدامی ۱۴۰۳ که از این سهمیه استفاده کرده اند، باید مدارک مربوط به سکونت 10 ساله را ارائه دهند.
  • در روز برگزاری مصاحبه حتما با پوششی آراسته و موجه حضور به عمل آورید.
  • طرز صحبت کردن و حالات رفتاری از ویژگی هایی است که مورد توجه مصاحبه کنندگان می باشد.
  • از پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی به میزان 3 برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شود.
  • اطلاعیه های مربوط به زمان و محل مصاحبه از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل تقاضا منتشر می شود.
  • عدم مراجعه به مکان برگزاری مصاحبه به منزله انصراف داوطلبان از ادامه روند استخدام است.
  • تیم مصاحبه کنندگان 3 گروه 2 نفره اند.
  • در ارزیابی تکمیلی، کسب 95 امتیاز از شایستگی های عمومی،70 امتیاز ازشایستگی های اختصاصی و40 امتیاز ازشایستگی های تخصصی به عنوان حدنصاب الزامیست.

پس از اتمام مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ باید چه اقداماتی انجام داد؟

بعد از این که تمامی مراحل مصاحبه به اتمام رسید، نتایج نهایی منتشر می شود. اکنون یک قدم دیگر تا معلم شدن باقیست و آن هم شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش 1403 می باشد. در این دوره که معمولا به مدت یک سال است، داوطلبان باید در دوره های پودمانی که توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود، ثبت نام و شرکت کنند. مکان برگزاری دوره مهارت آموزی توسط دانشگاه های برگزار کننده آن تعیین و اعلام می شود.

  •  ثبت نام و شرکت در دوره های پودمانی مهارت آموزی زیر نظر دانشگاه فرهنگیان الزمیست.
  • بررسی اطلاعیه و نحوه ثبت نام در دوره مهارت آموزی از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان اطلاع رسانی می شود.
  • پرداخت تمامی هزینه های آموزشی و رفاهی توسط متقاضی انجام می شود.
  • شرکت در آزمون جامع دوره مهارت آموزی و کسب حدنصاب نمره قبولی برای استخدام در شغل آموزگاری اجباری می باشد.
  • افرادی که در طی برگزاری دوره مهارت آموزی از آن انصراف می دهند، باید تمامی هزینه های آزمون، مصاحبه و برگزاری دوره مهارت آموزی را پرداخت کنند.
  • تامین خوابگاه و تغذیه داوطلبان به عهده خودشان است و دانشگاه برگزار کننده هیچ مسئولیتی در این باره ندارد.
  • دروس دوره مهارت آموزی شامل دروس تخصصی، تربیتی و کارورزی می باشد.
  • شرکت در دوره مهارت آموزی الزامیست و سابقه خدمت محسوب نمی گردد.
  • امضای تعهد نامه کتبی مبنی بر 10 سال خدمت در منطقه ای که آموزش و پرورش اعلام می کند، قبل از دوره مهارت آموزی از الزامات است.
  • ثبت نام و شرکت نکردن در دوره مهارت آموزی یعنی داوطلب انصراف داده و استخدام نمی شود.

سوالات متداول

1- برگزاری مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

زمان برگزاری مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳، 20 فروردین ۱۴۰۳ می باشد.

2- محل برگزاری مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ کجاست؟

از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل مورد تقاضای داوطلب که لینک مستقیم تمامی آن ها در متن مقاله است، اعلام می شود.

3- چه سوالاتی در مصاحبه آموزگار ابتدایی ۱۴۰۳ پرسیده می شود؟

سوالاتی نظیر مذهبی، روانشناسی، عقیدتی، تخصصی رشته تحصیلی و... از داوطلب می پرسند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی