خانه آزمون زبان های خارجی مهلت ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

مهلت ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

زمان ثبت نام آزمون MSRT سال 1400
مهلت ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

آزمون MSRT که مخفف عبارت ministry of science research and technology می باشد، معمولا 10 بار در سال توسط سازمان امور دانشجویان که وابسطه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، برگزار می شود. زمان و محل برگزاری این آزمون از طریق سایت مربوطه به صورت اینترنتی قابل مشاهده است. ارائه مدرک این آزمون در جلسه مصاحبه دکتری برای داوطلبان امتیاز محسوب شده و می تواند در نتیجه پذیرش آن ها موثر واقع گردد. البته لازم است بدانید که مدرک آزمون زبان انگلیسی MSRT اعتبار بین المللی ندارد و ارائه آن صرفا در مراکز آموزشی داخل کشور مورد قبول می باشد. همچنین متقاضیان برای شرکت در آزمون مذکور محدودیتی ندارند و در صورت عدم قبولی داوطلبین می توانند در دوره بعد نیز شرکت نمایند.

زمان و محل برگزاری آزمون های msrt از طریق سامانه سازمان امور دانشجویان اطلاع رسانی می شود.

مهلت ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

در صورتی که قصد شرکت در آزمون msrt را دارید باید به این نکته توجه کنید که در صورت تکمیل ظرفیت حوزه انتخابی شما، امکان افزایش ظرفیت به دلیل نیاز به شرایط خاص برای برگزاری این آزمون وجود ندارد. به همین منظور توصیه می شود که جهت ثبت نام در ساعات اولیه آغاز نام نویسی اقدام نمایید. واجدین شرایط آزمون MSRT می توانند با توجه به زمانبندی ثبت نام این آزمون در سال 1400، نسبت به  ثبت نام آزمون MSRT اقدام نمایند. در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا بازه زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون msrt سال 1400 مشخص نشده است اما شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از جدیدترین اخبار در این زمینه مطلع شوید.

مهلت ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

تاریخ آزمونشروع ثبت نامپایان ثبت نام
سال 1400اطلاع رسانی خواهد شد.اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

برای ثبت نام در هر یک از دوره ها آزمون MSRT به ساخت پروفایل در سامانه portal.saorg.ir نیاز دارید. در صورتی که در سامانه مذکور دارای حساب کاربری نمی باشید، در متن زیر روند ساخت آن به طور کامل شرح داده شده است.

  • پس از مراجعه به سایت portal.saorg.ir بر روی عبارت نارنجی رنگ “ثبت نام” کلیک نمایید و چنانچه پیش از این در این سامانه نام نویسی کرده اید، دکمه آبی رنگ “ورود” بفشارید.
  • اکنون لازم است که تیک مربوط به عبارت “با قوانین گفته شده موافق هستم” را در صفحه پیش رو، فعال نمایید.
  • در صورتی که در ابتدای ورود گزینه “ثبت نام” را انتخاب کرده اید، می بایست در صفحه ای که پیش روی شما قرار می گیرد، اطلاعات خود را وارد کنید. همچنین در این مرحله می بایست یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید که این رمز در مراحل بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. پس از وارد کردن اطلاعات خود در کادرهای مربوطه، یک کد فعال سازی از طریق پیامک یا تماس تلفنی برای شما ارسال می شود.
  • در این بخش باید کد ارسالی را در قسمت مورد نظر وارد نموده و کلید “ارسال” را بفشارید.
  • بعد از ثبت اطلاعات مورد درخواست در سامانه و بارگذاری مدارک مورد نیاز، گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.
  • پس از این که وارد صفحه جدید شدید، اطلاعات مقطع تحصیلی خود را وارد کنید و دوباره گزینه “بعدی” را انتخاب نمایید. در آخر نیز سامانه رمز عبور و نام کاربری شما را به آدرس ایمیلی که پیش از این اعلام کرده اید، ارسال می کند.
  • بعد از تکمیل مرحله فوق، مجددا به صفحه نخست سایت مراجعه کرده و این بار گزینه “ورود” را بفشارید.
  • برای ورود به پروفایل شخصی خود نیاز به شناسه کاربری و رمز عبور دارید که شناسه کاربری، کد ملی شما و رمز عبور همان رمزی است که در تکمیل اطلاعات اولیه آن را انتخاب کرده اید.
  • در این مرحله می بایست آزمون مورد نظر را انتخاب نموده و بعد از انتخاب حوزه امتحانی خود، جهت پرداخت هزینه آزمون اقدام نمایید.
  • پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه مود نیاز از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، یک پیام با عنوان “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد” دریافت خواهید کرد. همچنین لازم به ذکر است که در پایان کلیه مراحل فوق، یک کد رهگیری از سوی سامانه صادر می گردد که می بایست آن را نزد خود نگه دارید.

برای تکمیل فرآیند نام نویسی خود نیاز به اسکن مدارک مورد نیاز دارید و چنانچه تصویر هر کدام از این مدارک در سامانه ارسال نگردد، ثبت نام شما صورت نخواهد گرفت. فرمت تصاویر ارسالی باید به صورت jpg و حجم حداکثر 500 کیلوبایت باشد. مدارک مورد نیاز نیز به صورت زیر می باشد.

  • قطعه عکس تمام رخ و با زمینه روشن
  • آخرین مدرک تحصیلی و یا کارت دانشجویی شرکت کنندگانی که در حال تحصیل هستند
  • کارت ملی
  •  تصویر صفحه اول شناسنامه

شرکت کنندگان در این آزمون باید به 100 سوال تستی پاسخ بدهند. این آزمون هیچ نمره منفی ندارد. لازم است بدانید که در صورت کسب نمره بیش از 70 تا یک سال مجاز به شرکت در این سری از آزمون ها نیستید چرا که حداقل نمره مورد تایید دانشگاه ها برای مقطع دکترا 70 می باشد. اعلام نتایج آزمون MSRT معمولا یک هفته بعد از آزمون در پروفایل شخص داوطلب در سامانه سازمان امور دانشجویان به نشانی portal.saorg.ir قابل مشاهده می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون MSRT سال 1400 در چه زمانی انجام می شود؟

با توجه به این که بازه های زمانی ثبت نام آزمون MSRT متفاوت است، می توانید برای اطلاع از این زمان ها به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- ثبت نام آزمون MSRT از طریق چه سایتی انجام می شود؟

برای ثبت نام در این آزمون باید به سامانه portal.saorg.ir مراجعه نمایید.

3- آیا ثبت نام آزمون MSRT نیازمند به پرداخت هزینه می باشد؟

بله، همزمان با ثبت نام در آزمون نیاز است از طریق کارت های عضو شبکه شتاب این هزینه را پرداخت کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره