خانه دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96
تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96

 

هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری نوبت به انتخاب رشته کنکور می رسد که در این مرحله داوطلبان زیادی با توجه به تجربیات خود و یا اطرافیان و همچنین بهره بردن از مشاوره های افراد خبره موفق به قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود می شوند اما در این میان داوطلبانی هم هستند که یا موفق به قبولی در رشته دلخواه خود نشده و یا از رشته ی قبولی خود رضایت کافی را ندارند ، در این مقاله سعی کرده ایم تمامی شرایط و عوامل تاثیرگذار در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96 را مورد بررسی قرار داده و شما داوطلبان را در انتخاب رشته بهتر همراهی کنیم.

چه کسانی می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 شرکت کنند؟

اولین سوال در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد این است که چه کسانی واجد انتخاب رشته تکمیل ظرفیت می باشند.قابل توجه آن دسته از افرادی که در انتخاب رشته مرداد ماه شرکت نکرده اند “تنها شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 حضور در جلسه کنکور سراسری و صدور کارنامه می باشد.”

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96

  • هر داوطلب تنها اجازه 20 انتخاب رشته را در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 دارد و فقط در گرایش رشته خود می توانند انتخاب رشته کنند. به عنوان مثال داوطلبانی که در کنکور انسانی شرکت کرده اند ، تنها می توانند از رشته محل های رشته انسانی در تکمیل ظرفیت برخوردار شوند.
  • لازم به ذکر است که اگر داوطلبان در تکمیل ظرفیت مهر و بهمن دانشگاه آزاد 96 شرکت کنند و همچنین در انتخاب رشته شهریور ماه هم در دانشگاه آزاد پذیرش شده باشند ، پس از اعلام نتایج نهایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 دیگر قبولی در دانشگاهی که شهریور ماه پذیرفته شده بودند لغو می گردد و تنها اجازه تحصیل در دانشگاهی را دارند که در تکمیل ظرفیت مهر و بهمن پذیرفته شده اند.
  • داوطلبان باید توجه داشته باشند ، اصلی ترین گروه آموزشی که در کنکور آزاد با آن سرو کار داریم رشته علوم تجربی است زیرا که 95 درصد رشته محل ها به غیر از رشته تجربی در تکمیل ظرفیت بدون آزمون بوده و تنها رشته محل هایی که با آزمون هستند در تکمیل ظرفیت اعلام می شوند و بسیار محدود هستند. آن دسته از داوطلبانی که ساکن تهران نمی باشند و می خواهند در رشته های به غیر از پزشکی و پیرا پزشکی شرکت کنند بدانند که تمام رشته  محل های دانشگاه آزاد بدون کنکور است.

نکاتی که باید در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 96 رعایت کرد :

  • انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 را تنها براساس علاقه خود اولویت بندی کنید.
  • در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 96 چند اولویت اولتان را نسبت به ترازتان خوشبینانه انتخاب کنید و توجه داشته باشید که در فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 تعدادی انتخاب بدبینانه و چند انتخاب منطقی داشته باشید.
  • انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد 96 پس از اعلام تراز قبولی تکمیل ظرفیت انتخاب رشته دانشگاه ازاد در مرداد ماه انجام می شود.
  • لازم به ذکر است که تراز قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نسبت به تراز قبولی در انتخاب رشته کنکور آزاد شهریور ماه معمولا کمتر می شود به همین دلیل انتطار افت تراز در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را داشته باشید و برای اینکه تکمیل ظرفیت را به خوبی انجام دهید از تراز قبولی رشته محل های مختلف دانشگاه آزاد در مرداد ماه اطلاع کافی داشته باشید. داوطلبان می توانند برای مشاوره در این زمینه با مرکز ایران مشاوره تماس حاصل نمایند.
  • داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 در مهرماه شرکت می کنند لازم است بدانند که شروع کلاس های آن ها در نیمه دوم بهمن ماه خواهد بود.
  • داوطلبان در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ و همچنین انتخاب رشته کنکور سراسری 96 حتما این مورد را رعایت کنند که انتخاب رشته ها و ترتیب آن بایستی براساس میزان علاقه باشد و داوطلبان فرض را براین نگذارند که شانس قبولی در انتخاب اول بالاتر است و توجه داشته باشند که اگر انتخاب اولتان رشته محلی باشد که ترازش از تراز شما بالاتر باشد شانس قبولی را ازدست خواهید داد.

     برای دریافت پاسخ سوالات خود می توانید از طریق بخش نظرات با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در ارتباط باشید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵۶ نظر
  1. مرسده

    سلام دوستان ۱- زمان دقیق تکمیل ظرفیت ارشد ازاد بهمن ۹۶رو میدونید؟؟؟ ۲- باید مبلغی بپردازیم؟؟؟

  2. الهه

    سلام برای تکمیل ظرفیت بهمن دانشگاه ازاد با تراز ۶۴۵۷ پرستاری و مامایی چه شهرایی شانس قبولی دارم؟معمولی یا ظرفیت مازادش فرقی نداره لطفا بگین کدوم شهرا ومازاد یا معمولی؟

  3. نرگس

    سلام
    توی کارنامه سبز من نوشته برا پرستاری ارومیه رتبه اخرین نفر قبولی ۷ برا دوستم نوشته ۱۰ برای یکی دیگه یه عدد دیگه نوشته چجوریه این رتبه ها تغییر میکنه برا اخرین داوطلب قبولی
    رتبه من شده ۱۲۰۰۰باسهمیه۵درصدنه درسراسری قبول شدم نه ازادونه تکمیل ظرفیت

  4. NARGES

    سلام
    توی کارنامه سبز من نوشته برا پرستاری ارومیه رتبه اخرین نفر قبولی ۷ برا دوستم نوشته ۱۰ برای یکی دیگه یه عدد دیگه نوشته چجوریه این رتبه ها تغییر میکنه برا اخرین داوطلب قبولی
    رتبه من شده ۱۲۰۰۰باسهمیه۵درصدنه درسراسری قبول شدم نه ازادونه تکمیل ظرفیت

  5. پریا

    سلام آیا برای ارشد دانشگاه آزاد در بهمن ماه هم پذیرش خواهد داشت ؟ و منی که در ترم مهر در یک واحد دیگر مشغول تحصیل هستم در صورت قبولی امکان جابجایی دارم یا خیر ؟ یه سوال دیگه هم دارم در رشته عمران واحد تهران جنوب بهتر هست یا مرکز ؟ ممنون از کمکتون

  6. فاطمه

    سلام و خسته نباشید
    من با اخرین نفر قبولی پرستاری فلاورجان ۱۰۰ تا فاصله داشتم با شهر کرد هم ۲۰۰ تا … احتمال قبولی من هست؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام. احتمال قبولی هست اما نه ۱۰۰درصد بستگی به تعداد نفرات جلویی شما داره و تعداد ظرفیت خالی اون دانشگاه و اینکه ایا اصلا این دانشگاه در تکمیل ظرفیت کد رشته اعلام کرده یا خیر. موفق باشید.

  7. مجتبی تقوی راد

    سلام…بنده در انتخاب رشته ازمون سراسری کارت اعتباری خریدم و در انتخاب رشته م غیر انتفاعی رو هم زدم ولی قبول نشدم
    الان که برای تکمیل ظرفیت میخوام یک موسسه غیرانتفاعی رو انتخاب کنم ارور میده که کد رشته محل “?????” جزو رشته های علاقمندی است اما شما کارت علاقمندی ثبت نکرده اید
    در صورتی که من سایت سازمان رو چک میکردم اما هیچ مطلبی راجع به خرید کارت اعتباری برای تکمیل ظرفیت نبود …. تکلیف من چیه؟

  8. کیمیا

    سلام ببخشید دفترچه تکمیل ظرفیت دهنشگاه آزادرو از کجا باید پیدا کنم؟

  9. Ha

    رتبه امممه ۴۷۶۳ منطقه ۳ هستن دوس دارم تهران بیام ب جای بویین پلیمر حتی شده شبانه ؟و اینکه شبانه شهریه ایش گرونه ایا؟

  10. Ha

    بعد من ک الان بویین قبول شدم روزانه مهندسی پلیمر اگه تکمیل بزنه تهران قبولشم باید شهریه ب بویین بودم برای اینکه سراسری بودم برای این ترم ک لغو میشه ثبت ناممم بعد تکمیل؟؟لطفاات دقیقا بگید تکمیل ظرفیت اصلا تهران امکانش هست چ رشته هایی اگه امکان داره دربیام چیه؟؟؟؟

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره