خانه دکتری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری آزاد در تاریخ 27 فروردین 97 و مطلع شدن داوطلبان از کارنامه نتایج آزمون خود، زمان انتخاب رشته دکتری آزاد فرا می رسد، داوطلبان باید توجه داشته باشند که مرحله انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد با هم تفاوت دارند در صورتی که ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97 امسال با هم ادغام شده است. طی چند سال اخیر ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه سراسری بیشتر شده است. به دلیل بوجود آمدن تغییراتی در آزمون دکتری آزاد و سراسری این قضیه باعث بوجود آمدن سردرگمی و سوالات زیادی برای داوطلبان دکتری آزاد شده است. به همین دلیل برای پاسخ به تمامی سوالات متقاضیان آزمون دکتری 97 ،تصمیم گرفته ایم مقاله ای درباره ثبت نام آزمون دکتری آزاد 97 و انتخاب رشته دکتری و تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد برای شما عزیزان آماده کنیم.

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 97

نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 27 فروردین ماه مشخص خواهد شد. بعد از اعلام نتایج دکتری آزاد 97 مهم ترین موضوع برای متقاضیان، انتخاب رشته می باشد. زمان انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور دکتری آزاد اردیبهشت 97 می باشد. تمامی داوطلبان باید توجه داشته باشند اگر انتخاب رشته دکتری به درستی انجام نشود به قبولی آنها در کنکور دکتری آزاد کمکی نخواهد کرد. داوطلبان می توانند با در دست داشتن کارنامه و رتبه قبولی خود اقدام به انتخاب رشته نمایند و  امسال یکی از فرصت های مناسب برای داوطلبان دانشگاه آزاد این است که علاوه بر انتخاب رشته کنکور آزاد می توانند در انتخاب رشته دکتری سراسری هم شانس خود را امتحان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از کارت ورود به جلسه آزمون دکتری و شرایط دکتری بدون آزمون  می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد 97

شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای متقاضیان به این صورت می باشد که هر داوطلب می تواند حداکثر 40 کد رشته محل ذکر شده در دفترچه دکتری آزاد 97 را انتخاب کرده و فرم مربوط به انتخاب رشته دکتری آزاد را پر کند. در سال های گذشته انتخاب رشته به این صورت بود که بدون دریافت کارنامه و رتبه قبولی باید داوطلبان شروع به انتخاب رشته می کردند که این امر موجب انتخاب نادرست و نارضایتی داوطلبان از انتخاب رشته خود می شد. پس داوطلبان باید تلاش کنند دقت خود را در انتخاب رشته بالا برده و انتخاب رشته خود را  براساس علاقه خود انجام دهند. بنابراین برای دریافت اطلاعات در رابطه با چگونگی انجام انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید تا شما را در زمینه انتخاب رشته راهنمایی کنند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد 97

پس از انتخاب رشته دکتری آزاد نوبت به اعلام نتایج نهایی داوطلبان پذیرفته شده می رسد. داوطلبان بعد از انتخاب رشته ، توسط سازمان سنجش دعوت به مصاحبه خواهند شد و بعد از اینکه تمامی متقاضیان در جلسه مصاحبه دکتری آزاد شرکت کردند دانشگاه ها با بررسی نمرات کل کسب شده در مصاحبه و رزومه تحصیلی داوطلبان اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. لازم است بدانید زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد در شهریور 97 اعلام خواهد بود و دانشگاه های آزاد نتایج را از طریق تماس تلفنی به پذیرفته شدگان اعلام می کنند. در صورت تمایل می توانید برای اطلاع از شهریه دکتری دانشگاه آزاد و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97 بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97

زمان تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در مهر ماه خواهد بود. در واقع تکمیل ظرفیت آزمون دکتری آزاد یک فرصت عالی برای داوطلبانی که از رشته محل خود ناراضی هستند فراهم می­ شود تا با شرکت در تکمیل ظرفیت بتوانند شانس خود را مجددا امتحان کرده و در رشته مورد نظر خود قبول شوند. شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت به این صورت می باشد که داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش باید فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 97 را پر کنند. هر داوطلب می تواند 20 کد رشته محل خود را براساس اولویت انتخاب کند. داوطلب باید توجه داشته باشد حق انتخاب از محل هایی می باشد که در کنکور همان گروه آزمایشی شرکت کرده باشد. برای آشنایی از مطالب شرایط ثبت نام آزمون دکتری 97 و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری بر روی لینک کلیک کنید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. امین

    سلام.تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هم حذف شده؟؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام. به احتمال زیاد تکمیل ظرفیت دوره دکتری از این پس وجود نداشته باشد.

مشاوره دکتری پیج دکتری