خانه مدارس شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نرخ شهریه مدرسه های غیر انتفاعی 1402 - 1403
شهریه مدارس غیرانتفاعی 1402 – 1403

با توجه به اهمیت تحصیل در زندگی امروزه و جایگاه ویژه آن در طی چندین سال اخیر برای تقویت و پیشرفت دانش آموزان، شاهد تاسیس مدارس مختلفی از جمله مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، غیر دولتی (غیرانتفاعی) و… بوده ایم که بسیاری از والدین مشتاق هستند تا دانش آموزان خود را در این گونه مدارس ثبت نام نمایند. اولین سوال برای دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس مذکور را دارند، این است که میزان شهریه این مدارس چقدر است و در کدام یک هزینه تحصیل کمتر می باشد؟ اکنون این مقاله را به شهریه مدارس غیرانتفاعی برای سال تحصیلی 1402 – 1403 اختصاص داده ایم تا پاسخگوی سوالات شما باشد.

شهریه مدارس غیرانتفاعی متشکل از دو بخش شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه می باشد.

شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در مدارس غیردولتی (غیرانتفاعی) نسبت به مدارس عادی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان بیشتر توجه می شود و به همین دلیل اکثر والدین تمایل دارند که فرزندانشان در یک محیط آموزشی برتر تحصیل کنند. میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی هرساله متغیر و توسط آموزش و پرورش کشور تعیین شده و در سامانه mosharekatha.ir ابلاغ می شود. همچنین نوع استان و امکانات و خدمات ارائه شده در هر مدرسه و… بر میزان شهریه تاثیرگذار بوده و متفاوت می باشد.

مانند هر سال، مدارس غیر انتفاعی دارای حداقل و حداکثر شهریه می باشد که از طریق برنامه سان قابل مشاهده می باشد. شهریه ای که در جدول زیر ذکر شده است، برای سال تحصیلی 1401 – 1402 می باشد لذا به محض ایجاد هر گونه تغییری در این مبالغ، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

میانگین شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
مقطع تحصیلی حداقل شهریهحداکثر شهریه
دوره ابتدایی

(اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم)

7 میلیون تومان25 میلیون تومان
دوره اول متوسطه

( هفتم، هشتم، نهم)

8 میلیون تومان28 میلیون تومان
دوره دوم متوسطه

(دهم، یازدهم، دوازدهم)

10 میلیون تومان40 میلیون تومان

مبالغی که در جدول فوق مشاهده می کنید کاملا نسبی است و وابسته به نوع مدرسه، نوع استان و… می باشد. در جدول زیر شهریه چند مدرسه پرمتقاضی فراهم شده است و می توانید برای اطلاع از شهریه سایر مدارس با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید.

میانگین شهریه مدارس غیر انتفاعی 1402 – 1403
نام مدرسهمقطع تحصیلیمیزان شهریه
آرمان دانشابتدایی19/000/000 الی 20/000/000 + 800/000 برای هزینه های جانبی
آتیه سازانابتدایی32/000/000 تا 30/000/000
آریاابتدایی20/000/000 تا 23/000/000
آرمان گسترابتدایی
میانگین شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۲ – 1403
نام مدرسهمقطع تحصیلیمیزان شهریه
آفرینشدوره اول متوسطه 20/000/000 تا 23/000/000
آتیه سازاندوره اول متوسطه38/000/000 تا 40/000/000
آیین روشن نوردوره اول متوسطه
ادبدوره اول متوسطه

نحوه پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی 1402 – 1403

با وجود اینکه تحصیل در مدارس غیرانتفاعی پرهزینه است، اما این موضوع باعث نمی شود تا دانش آموزان از تحصیل در این مدارس محروم شوند. زیرا مدارس غیرانتفاعی تسهیلاتی ویژه، مبنی بر پرداخت شهریه به صورت اقساطی برای دانش آموزان در نظر گرفته اند تا بدون هیچ گونه استرسی در خصوص تسویه کردن هزینه شهریه به تحصیل بپردازند.

دانش آموزان باید در ابتدای سال تحصیلی یک سوم الی دو سوم از شهریه خود را پرداخت نمایند و مابقی آن را باید تا پایان سال تحصیلی تسویه نمایند. البته قوانین و مقررات مدارس با یکدیگر متفاوت است ولی معمولا بیشتر مدارس با پرداخت شهریه به صورت چک نیز موافقت می نمایند و یا بعضی مدارس شهریه را، به صورت اقساط و ماهانه دریافت می کنند.

سامانه تعیین نرخ شهریه مدارس غیر دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدرسه غیردولتی مثل غیرانتفاعی جزء آن دسته از مدارسی است که دانش آموازن برای تحصیل در آن باید مبلغی را به عنوان شهریه بپردازند. از آن جایی که این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند، هر ساله طبق مصوبه آموزش و پرورش میزان شهریه مدارس غیردولتی تعیین می شود. برای رفاه حال خانواده ها و دانش آموزان استعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی فراهم شده که با مراجعه به سایت سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به آدرس mosharekatha.ir امکان پذیر است.

لینک مستقیم ورود به سامانه تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی

معرفی سامانه تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی

سامانه تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی به آدرس mosharekatha.ir خدمات زیادی به کاربران خود ارائه می دهد که مهم ترین آن ها استعلام شهریه مدارس شهریه پرداز است. در ادامه، امکاناتی که این سایت در اختیار افراد قرار می دهد، ذکر شده اند.

 

معرفی سامانه تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی

شماره 1: در بخش “میز خدمات الکترونیکی” گزینه “ورود اولیا به پنل کاربری” وجود دارد که والدین می توانند با استفاده از آن به پنل کاربری خود وارد شوند.

شماره 2: با کلیک بر روی دکمه “آموزشگاه ها” آخرین اخبار مربوط به مدارس غیردولتی را مشاهده می کنید. همچنین خدمات دیگری مثل ثبت نام دانش آموز، فعال سازی آموزشگاه و… را به شما ارائه می دهد.

شماره 3: گزینه “صندوق حمایت” امکاناتی همچون وام شهریه و امکان درخواست وام را در اختیار کاربران قرار می دهد.

شماره 4: با انتخاب گزینه “جستجوی مدارس” و وارد کردن اطلاعاتی مثل دوره تحصیلی، جنسیت، استان و نام مدرسه می توانید مدارس غیردولتی شهر محل سکونت خود را پیدا کنید.

شماره 5: برای ورود به سامانه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی باید دکمه “ورود به سامانه” را بفشارید و اطلاعاتی مثل نام کاربری (کدملی) و رمز عبور خود را وارد نمایید.

شماره 6: والدین، دانش آموزان و همچنین تمامی کاربران می توانند با انتخاب عبارت “استعلام شهریه” و وارد کردن مشخصاتی مانند نوع واحد آموزشی، جنسیت، استان، ناحیه، کد واحد آموزشی، نام واحد آموزشی و همچنین سال تحصیلی از میزان شهریه مدرسه مورد نظر خود مطلع شوند.

شماره 7: جهت ثبت شکایات، گزارش مردمی و پیگیری درخواست خود باید بر روی کلید “پاسخگویی به شکایات” کلیک نمایید.

شماره 8: اخبار و اطلاعیه های جدید در این قسمت قرار می گیرند.

استعلام شهریه مدارس غیر دولتی 1402 – 1403

همان طور که گفته شد، برای استعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی مثل غیرانتفاعی می توانید از طریق سامانه سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به آدرس mosharekatha.ir اقدام کنید که در ادامه مراحل آن ذکر شده است.

  • به سایت سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به آدرس mosharekatha.ir مراجعه کرده و گزینه “استعلام شهریه” را انتخای نمایید.

مرحله یک استعلام شهریه مدارس غیر دولتی

  • اطلاعات لازم را وارد کرده و دکمه “جستجو” را بفشارید.

مرحله دو استعلام شهریه مدارس غیر دولتی

نتیجه جست و جوی شما در کادر “نتیجه استعلام” نمایان می شود.

اطلاعات لازم برای استعلام شهریه مدارس غیردولتی

  • نوع واحد آموزشی
  • جنسیت
  • استان
  • ناحیه
  • کد واحد آموزشی
  • نام واحد آموزشی
  • سال تحصیلی

عوامل تاثیر گذار بر روی شهریه مدارس غیر دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

والدین دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس غیر انتفاعی می بایست بدانند که چه عواملی بر روی هزینه های مدارس غیرانتفاعی تاثیر گذار می باشد و آن را افزایش می دهد. تمامی امکاناتی که در زیر نام برده می شود، می تواند بر روی مخارج این نوع مدارس اثرگذار بوده و اطلاع داشتن والدین از شرایط مربوط به تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که قرار است این مبالغ در چه راهی صرف شود، به آنان کمک می کند تا نسبت به تمامی مخارج آگاهی پیدا کنند.

  • متفاوت بودن شرایط اقتصادی هر منطقه
  • میزان ساعات آموزشی
  • امکانات مربوط به تغذیه محصلان
  • امکانات مربوط به رفت و آمد دانش آموزان
  • کلاس های آموزشی تخصصی
  • وجود دبیران مجرب غیر رسمی
  • وجود امکاناتی نظیر آزمایشگاه، کارگاه و همایش های آموزشی
  • کلاس های فوق العاده و غیر درسی
نکات مهم ⭐
  • شهریه مدارس غیرانتفاعی هرساله متغیر و توسط آموزش و پرورش کشور تعیین شده و در سامانه mosharekatha.ir ابلاغ می شود.
  • دانش آموزان باید در ابتدای سال تحصیلی یک سوم الی دو سوم از شهریه خود را پرداخت نمایند و مابقی آن را باید تا پایان سال تحصیلی تسویه نمایند.
  • شهریه ها متشکل از دو بخش شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه می باشد. شهریه فوق برنامه مربوط کلاس های فوق برنامه و یا تقویتی بوده که بعد از ساعات برنامه درسی رسمی به مدت حداکثر 8 ساعت در دوره ابتدایی و حداکثر 12 ساعت در سایر دوره ها است.
  • کلیه مدارس غیر انتفاعی موظف هستند که فرم شهریه را به رویت و امضای اولیای دانش آموزان برسانند و ارقام مندرج در آن را کاملا مشخص و دقیق در دو نسخه تهیه نمایند.
  • والدین می توانند با مراجعه به مدرسه و پرس و جو از مسئولان مدرسه و اولیاء دانش آموزان سال های قبل و انجمن اولیاء مدرسه از وجود معلمان مجرب و کیفیت مدرسه مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.
  • والدینی که نسبت به شهریه های دریافتی توسط مدرسه غیرانتفاعی مورد نظر شکایت دارند، می توانند برای پیگیری به این موضوع، به نشانی “shekayat.medu.ir” مراجعه نموده و در بخش “ثبت شکایت” موضوع خود را شرح دهند.

 

سوالات متداول

1- میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

شهریه این مدارس به نسبت استان، شهر، منطقه، مقطع تحصیلی و همچنین امکانات هر مدرسه متفاوت می باشد، میزان دقیق شهریه آن را نمی توان اعلام کرد؛ اما مبلغ تقریبی ان در مقاله درج شده است.

2- نحوه پرداخت شهریه در مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چگونه است؟

دانش آموزان باید در ابتدای سال تحصیلی یک سوم الی دو سوم از شهریه خود را پرداخت نمایند و مابقی آن را باید تا پایان سال تحصیلی تسویه کنند.

3- آیا مبلغ شهریه همه مقاطع تحصیلی در مدارس غیرانتفاعی یکسان می باشد؟

خیر، میزان شهریه ها متفاوت است که در این مقاله به تمامی مقاطع اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۹ نظر
  1. سپیده

    سلام میخواستم بدونم ایا شهریه مدرسه میتونه متفاوت از تقسیم بندی هزینه ای که در سایت سازمان سنج از طرف مدرسه نوشته شده باشه؟
    مثلا مجموع هزینه شهریه با کلاس تابستانی و اختیاری در سایت سنج حدود ۲۸تومن هست درصورتی که مبلغ دریافتی مدرسه حدود چهل تومن شده

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      متاسفانه امکان تغییر هزینه ثبت نام با توجه به خدمات ارائه شده تحت اختیار مدارس می باشد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره مدارس پیج مدارس