خانه کنکور راهنمای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳

راهنمای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳

نحوه اخذ کد نظام وظیفه آزمون سراسری 1403

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند‏، می بایست واجد شرایط شرکت در کنکور باشند که ضوابط آن از طریق دفترچه ثبت نام کنکور قابل مشاهده است. در این خصوص باید گفت که برای داوطلبان “مرد” شرایط دیگری نیز وجود دارد و این ضوابط مربوط به وضعیت خدمت سربازی آن ها می باشد. آن دسته از متقاضیان آقا که قصد ثبت نام کنکور 1403 را دارند، بایستی جهت تعیین وضعیت نظام وظیفه خود، کدی با همین عنوان دریافت نموده و در هنگام نام نویسی، در فرم اینترنتی مربوطه وارد سازند.

سازمان سنجش آموزش کشور برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه آقایان 10 کد را تعریف کرده است که کد های نظام وظیفه عمومی تعیین کننده وضعیت سربازی داوطلب می باشد.

کد نظام وظیفه عمومی چیست؟

برای شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۳ داوطلبان ملزم هستند فرم نام نویسی آزمون نوبت اول را که از تاریخ 5 الی 11 آذر سال جاری در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد، تکمیل کنند. یکی از موارد این فرم برای متقاضیان آقا، درج کد نظام وظیفه عمومی می باشد که تعیین کننده وضعیت خدمت سربازی آنان است. در فرم ثبت نام کنکور سال 1403، کد نظام وظیفه باید در بند 11 درج شود.

 

این روند علاوه بر رشته های با آزمون کنکور سراسری برای ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۳ نیز وجود دارد. از آنجا که برای دو فرایند مذکور، دو فرم جداگانه وجود دارد، در هر یک بندی با مضمون “کد وضعیت نظام وظیفه” قرار داده شده است. عددی که داوطلبان در این قسمت وارد می نمایند، وضعیت خدمت مشمولان را از لحاظ داشتن معافیت، کارت پایان خدمت و … مشخص می کند.

لیست کد های نظام وظیفه عمومی

سازمان سنجش آموزش کشور برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه آقایان 10 کد را تعریف کرده است که مطابق با جدول زیر داوطلبان بایستی یکی از این کدها را در هنگام ثبت نام در مکان مربوطه وارد نمایند.

لیست کد وضعیت نظام وظیفه در کنکور سراسری
کدتوضیح وضعیت
1افرادی که کارت پایان خدمت هوشمند دارند.
2افرادی که دارنده کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) هستند.
3مشمولانی که غیبت سربازی نداشته و دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار (پزشکی، کفالت و…) در مدت اعتبار آن باشند.
4دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهی 1402 – ۱۴۰۳ که به صورت پیوسته و حضوری (مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور) مشغول به تحصیل بوده و نهایتا تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 در سنوات مجاز تحصیلی که حداکثر 20 سال است، فارغ التحصیل شوند.
5محصلانی که دیپلم آموزشی نظام جدید 3-3-6 خود را قبل از رسیدن به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) می باشد، دریافت نموده اند. همچنین دانش آموزانی که قبل از سن ۱۸ سالگی (مثلا ۱۷ سالگی) موفق به اخذ دیپلم شده اند، حداکثر تا ۶ ماه بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مهلت دارند در دانشگاه پذیرفته شوند، در غیر این صورت مشمول غیبت از خدمت خواهند بود. اگر این افراد قبل از اتمام این مهلت خود را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی کنند، غیبتی برای آنان لحاظ نخواهد شد.
6این کد مربوط به سربازان در حال خدمت بدون غیبت اولیه است که دارنده مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته بوده و در مقطع کارشناسی و یا بالاتر پذیرفته شده باشند.
7سربازانی که تا روز 31 شهریور ماه سال ۱۴۰۳، دوره خدمتشان به اتمام برسد. لازم به ذکر است که این افراد می بایست به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی و یا کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند.
8کارمندان پایور که در نیروهای مسلح شاغل بوده و گواهی اشتغال به خدمتشان، از سوی سازمان مربوطه جهت ادامه تحصیل تایید شود.
9دانشجویانی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و از زمان انصراف آن ها در رشته و دانشگاه سابق تا تاریخ پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری نشده باشد. نکته قابل توجه این است که دانشجو از تاریخ 22 آبان ماه 90 به بعد از امتیاز یک بار انصراف، استفاده نکرده باشد.
10افرادی که تحصیل کرده مقطع کاردانی هستند، صرفا مجاز به ادامه تحصیل در رشته های دوره کارشناسی پیوسته می باشند به شرطی که طبق اطلاعیه وزارت علوم و بهداشت، رشته فراغ التحصیلی داوطلب مقطعی بالاتر از کارشناسی ناپیوسته نداشته باشد.

نکات قابل توجه پیرامون خدمت نظام وظیفه عمومی

نکات خدمت نظام وظیفه عمومی 1403

  • افرادی که جزو مشمولان غایب محسوب می شوند، اجازه ادامه تحصیل را ندارند. حتی اگر در کنکور شرکت کرده و در رشته دانشگاهی نیز پذیرش شوند، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه ها نیز اجازه ثبت نام این افراد را ندارند.
  • دانشجویانی که از دانشگاه اخراج می شوند تا زمانی که خدمت دوره ضرورت آن ها پایان نیابد و یا موفق به اخذ معافیت دائم نشوند، امکان ادامه تحصیل برای آنان مقدور نخواهد بود. لازم به ذکر است که این نکته برای افرادی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت اخراج شده اند، صدق نمی کند.
  • امکان شرکت در آزمون سراسری برای مشمولانی که فارغ التحصیل از مقطع کاردانی می باشند، فراهم نیست. این افراد تنها می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته، به ادامه تحصیل بپردازند. (در واقع مشمولانی که از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به تحصیل در هیچ یک از دوره های پیوسته اعم از مقطع ارشد و دکتری نمی باشند. همچنین این نکته برای مشمولان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی نیز صادق است.)
  • توجه داشته باشید که امکان صدور معافیت تحصیلی، تنها یک مرتبه برای هر مقطع وجود دارد. بنابراین افرادی که از هر مقطع فارغ التحصیل می شوند، مجاز به تحصیل مجدد در همان دوره نمی باشند.
  • سربازان در حال خدمت، تنها زمانی می توانند مشمول ترخیص شوند که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا بالاتر را داشته باشند اما جهت تحصیل در مقطع کاردانی حکم ترخیص صادر نخواهد شد.
  • سربازان مشغول به خدمت، اجازه تحصیل همزمان با خدمت سربازی را ندارند. در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل، مشمول ترخیص از خدمت خواهند بود.
  • دانشجویانی که قصد انصراف از محل تحصیل فعلی و تحصیل مجدد در دانشگاه و یا رشته دیگری را دارند، در طول دوره تحصیلات دانشگاهی تنها یک مرتبه، اجازه انصراف از تحصیل را دارند و آن هم مشروط بر این که در سال های اولیه تحصیل انصراف داده و از زمان آن تا شروع تحصیل مجدد، بیش از یک سال نگذشته باشد.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل در دوره های پیوسته مقاطع کارشناسی و بالاتر می باشند، در صورتی که با انصراف یا اخراج از دانشگاه، مدرک مقطع پایین تر را دریافت کنند، تا پایان دوره خدمت نظام وظیفه خود و یا اخذ معافیت دائم، نمی توانند به ادامه تحصیل بپردازند، مگر این که سقف مجاز سنوات تحصیلی مقطع مذکور را رعایت کرده باشند. به عنوان مثال، مدرک کاردانی خود را حداکثر تا 2/5 سال دریافت نمایند.
  • سنوات مجاز تحصیل در مقطع کاردانی 2/5 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دکتری پیوسته 8 سال می باشد.
  • آن دسته از دانش آموزانی که پس از رسیدن به سن مشمولیت، از مدرسه محل تحصیل خود فارغ التحصیل شده اند، اگر تا پایان شهریور سال 1402 در دانشگاه پذیرفته شوند، به عنوان غایب محسوب نشده و می توانند از معافیت تحصیلی، استفاده نمایند.
  • تمامی داوطلبین آقا، چنانچه در آزمون سراسری 1403 قبول شوند، به منظور اخذ معافیت تحصیلی بایستی به دفاتر پلیس +10 محل سکونت خود مراجعه نمایند. در غیر این صورت امکان ثبت نام در دانشگاه، از آن ها سلب خواهد شد.
  • داوطلبانی که دوره متوسطه خود را از مهر ماه سال 91 آغاز نمودند، سقف مجاز سنوات تحصیلی آن ها حداکثر تا 20 سالگی می باشد.
  • آن دسته از داوطلبان که تاریخ اعزام آن ها به خدمت، قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می باشد، باید نسبت به تمدید موعد اعزامشان اقدام کنند. در غیر این صورت مشمول غیبت شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهند داشت.

 

سوالات متدوال

1- دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ از چه طریق ممکن است؟

شما می توانید با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و متناسب با توضیحات ذکر شده در مقاله، کد نظام وظیفه خود را مشاهده نمایید.

2- کد 2 کدام وضعیت از نظام وظیفه داوطلبان را در کنکور سراسری ۱۴۰۳ نشان می دهد؟

این کد نشان دهنده این است که افراد دارنده کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) هستند.

3- آیا دانشجویانی که در سن مشمولیت از دانشگاه خود اخراج شده اند، می توانند به ادامه تحصیل بپردازند؟

خیر، این دانشجویان تا زمانی که خدمت دوره ضرورت آن ها پایان نیابد و یا موفق به اخذ معافیت دائم نشوند، امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۹۵ نظر
  1. کامران

    سلام وقت شما بخیر، من ۶ ماه هست خدمتم تموم شده . مهندس صنایع غذایی هستم . وام سربازیم رو میخواستم برای شروع کار .
    پلیس +۱۰ رفتم جوابی نگرفتم . لطفا راهنمایی بفرمایید نیاز شدید دارم به وامش

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید حضورا به بانک های ارائه دهنده وام سربازی مانند: ملت، ملی، انصار و… مراجعه کنید و با ارائه ی مدارک مورد نیاز درخواست خود را ثبت کنید.

  2. حمید

    سلام من متولد ۸۴.۳.۱۳ هستم یعنی ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ وارد ۱۸ سالگی شدم و ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شدم و هم در کنکور دی و هم کنکور تیر ۱۴۰۲ شرکت کردم و میخوام در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنم الان باید کد۴ رو بزنم یا ۵؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما کد ۴ را وارد نمایید.

  3. حمید

    سلام من متولد ۸۴.۳.۱۳ هستم یعنی ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۸ ساله شدم و ۳۰ خرداد ۱۳۰۲ فارغ التحصیل شدم الان باید کد۴ رو بزنم یا ۵؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، کد ۴ رو بزنید.

  4. رضا

    سلام. من دیپلم رو سال ۹۸ گرفتم و الان دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی هستم. تا خرداد ۱۴۰۳ دانشگاهم تموم میشه و تا اسفند ۱۴۰۳ هم معافیت دارم.
    من لیسانسم تا خرداد تموم میشه. اینکه تیک دانشجوی انصرافی غیر روزانه توی وضعیت در آموزش عالی رو بزنم چون میخوام آزمون ارشد رو هم شرکت کنم تاثیری توی آزمون ارشدم نداره؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      این مورد تاثیری در آزمون ارشد شما نخواهد داشت.
      اما در صورت فارغ التحصیلی به دلیل قوانین نظام وظیفه امکان تکرار مقطع برای شما وجود نخواهد داشت.

  5. رضا

    رضاآذر ۱۵, ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ
    سلام. من دیپلم رو سال ۹۸ گرفتم و الان دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی هستم. تا خرداد ۱۴۰۳ دانشگاهم تموم میشه و تا اسفند ۱۴۰۳ هم معافیت دارم.
    توی تیک وضعیتم در آموزش عالی چون دیر ثبت نام کردم تیک دانشجوی غیر روزانه هستم رو زدم. یعنی تیک دانشجوی انصرافی غیر روزانه رو نزدم. این مشکلی برای ثبت نام و پذیرشم ایجاد میکنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر مشکلی ندارد و درست انتخاب کردید.
      در صورتی که متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان باشید حتما می بایست آخرین مدرک تحصیلیتان دیپلم یا نهایتا کاردانی باشد، لیسانس مور قبول نیست.
      در ضمن شرایط نظام وظیفه نیز باید رعایت شود (تکرار مقطع برای آقایون مجاز نیست مگر در حالتی که معاف باشند)

  6. رضا

    سلام. من دیپلم رو سال ۹۸ گرفتم و الان دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی هستم. تا خرداد ۱۴۰۳ دانشگاهم تموم میشه و تا اسفند ۱۴۰۳ هم معافیت دارم.
    توی تیک وضعیتم در آموزش عالی باید تیک دانشجوی غیر روزانه هستم رو بزنم یا دانشجوی انصرافی غیر روزانه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید در کد نظام وظیفه دانشجوی انصرافی را وارد نمایید و در پایین تیک دانشجوی انصرافی غیر روزانه را فعال کنید.

  7. رضا

    سلام. من دیپلم رو سال ۹۸ گرفتم و الان دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی هستم. تا خرداد ۱۴۰۳ دانشگاهم تموم میشه و تا اسفند ۱۴۰۳ هم معافیت دارم.
    میتونم توی کنکور امسال شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، محدودیتی برای ثبت نام شما وجود ندارد.

  8. رضا

    سلام. من دیپلم رو سال ۹۸ گرفتم و الان دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی هستم. تا خرداد ۱۴۰۳ دانشگاهم تموم میشه و تا اسفند ۱۴۰۳ هم معافیت دارم. کد نظام وظیفه ی چند رو باید انتخاب کنم؟
    و اینکه باید تیک دانشجوی روزانه هستم رو باید بزنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید کد دانشجوی انصرافی را وارد نمایید و شما دانشجوی روزانه محسوب نمی شوید.

  9. رضایی

    سلام خسته نباشید
    بنده امسال فارغ التحصیل از دانشگاه روزانه شدم (رشته پیراپزشکی) و میخواهم مجدد رشته های پزشکی و دندونو دارو ادامه تحصیل بدم برای ثبت نام کد نظام وظیفه من چند است؟ و اینکه تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ معافیت تحصیلی دارم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما می بایست طرح نیروی انسانی خود را برای ثبت نام در کنکور به پایان رسانده باشید.
      در صورتی که کارت پایان خدمت دارید گزینه ۱ را انتخاب میکنید.

  10. حمیدرضا

    سلام خسته نباشید من متولد ۶ آذر ۸۲ هستم و برای اینکه سربازی نرم دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کردم و ترم ۱ هستم الان میخاستم واسه کنکور ثبت نام کنم کد نظام وظیفم چند میشه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      کد ۹

  11. مجتبی حسینی

    با سلام بنده دانشجوی دانشگاه آزاد هستم و میخواستم در کنکور ثبت نام کنم میخواستم بدونم کدوم کد نظام وظیفه رو بزنم
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما می بایست کد ۹ را وارد کنید.

  12. Javad

    سلام خسته نباشید من دانش آموز کلاس دوازدهم هستم برای کنکور ۱۴۰۳ بخوام ثبت نام کنم کد نظام وظیفه رو باید ۴ وارد کنم یا ۵؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید کد ۴ را وارد نمایید.

  13. رضا

    با عرض سلام ببخشید من متولد ۷ تیر ۸۴ هستم و معافیت تحصیلی نگرفتم چون گفتن لازم نیست
    من چه کدی رو باید الان وارد کنم برای کنکور اردیبهشت؟
    و تا چه زمانی مشمول معافیت هستم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شما مشمول کد ۴ بوده و تا اتمام ۲۰ سالگی از معافیت تحصیلی برخوردار می باشید.

  14. Reza

    سلام خسته نباشید.ببخشید من دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستم میخواستم بدونم برای ثبت‌نام کنکور کد نظام وظیفه باید چند باشه .ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید کد ۹ را وارد نمایید.

  15. مهدی

    سلام خسته نباشید، من متولد آذر ۸۳ هستم و ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل شدم و کنکور ۱۴۰۲ روزانه قبول شدم ولی دانشگاه ثبت نام نکردم، میخواستم بدونم برای کنکور ۱۴۰۳ وضعیت نظام وظیفه من مثل دانشجو های انصرافی (یعنی کد ۹) هست یا پشت کنکوری (یعنی کد ۵) ؟؟؟ ممنون.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر، شما مشمول کد ۴ نظام وظیفه می باشید.

  16. علی

    سلام من متولد ابان ۸۳ هستم و دیپلم رو در تیر ۱۴۰۲ گرفتم . به پلیس ۱۰+ تاکنون مراجعه نکردم برایه معافیت. کد ۴ رو باید بزنم؟و اینکه حتما باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، شما مشمول کد ۴ خواهید بود.

  17. یاسین

    سلام خسته نباشید من پشت کنکوری هستم تیر سال ۱۴۰۲ فارغ شدم و الانم از پلیس ۱۰+ معافیت دارم تا شهریور سال بعد کدوم کد رو باید بزنم؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید کد ۴ را وارد نمایید.

  18. یاسین

    سلام خسته نباشید من پشت کنکوری هستم تیر سال ۱۴۰۲ فارغ شدم و الانم از پلیس ۱۰+ معافیت دارم تا شهریور سال بعد کدوم کد رو باید بزنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما در فرم ثبت نام باید کد ۴ را وارد نمایید.

  19. مبین

    سلام خسته نباشید، من دانشجو سال ترم اول دانشگاه روزانه هستم. میخواستم دوباره کنکور شرکت کنم کد نظام وظیفه من چنده؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شرایط شما دقیقا مشابه شرایط دانشجوی انصرافی می باشد.

  20. Reza

    من متولد نیمه ی اول ۱۳۸۵ هستم دوازدهم هستم و در خرداد ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل میشم چه کد نظام وظیفه ای باید وارد کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      کد نظام وظیفه برای دانش آموزان مشغول به تحصیل کد ۴ می باشد.

  21. حسین

    سلام من اول دی ماه سال جاری اعزام به خدمت سربازی هستم و در حال حاضر می خواهم در کنکور ثبت نام کنم باید در قسمت کد نظام وظیفه کدام کد را وارد کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      کد ۶

  22. آرمان

    سلام من متولد آذر ۸۳ و فارغ التحصیل خرداد ۱۴۰۲ هستم. کد نظام‌وظیفه ۴ رو باید وارد کنم یا ۵ ؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      کد ۴

  23. طه مسیح راشاد

    سلام من دارای معایفت هستم پدرم رزمنده هستند و از طریق اون معاف شدم الان کارت هوشمندم تا یک ماه آینده به دستم میرسه ولی من میخوام برای کنکور اردیبهشت اقدام کنم شرایط کامل معافیت هم ابلاغ شده برای بنده چه نوع کدی هست و وقتی که کارت هوشمند در دسرس ندار چه اقداماتی رو باید انجام بدمم ممنون میشم کمکم کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما همان کد ۱ (دارای کارت هوشمند) را وارد نمایید.

  24. حمید

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی روزانه هستم تقریبا فروردین ماه دانشگاهم تموم میشه
    و میخوام در کنکور سراسری شرکت کنم ، میتونم هم مدرک کارشناسیم رو بگیرم و در صورت قبولی در کنکور در دانشگاه جدید ثبت نام کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما اگر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم داشته باشید می توانید مجددا در کنکور شرکت نمایید، در غیر اینصورت از نظر نظام وظیفه به مشکل برخواهید خورد.

  25. علی

    سلام بنده ۱۳۹۹ دیپلمم رو گرفتم و واسه اینکه سربازنشم پیام نور ثبت نام کردم
    کد نظام وظیفه چند و باید وارد کنم و تیک مربوط به دانشجوی روزانه هستم رو باید فعال کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با توجه به این که شما باید در صورت پذیرش نهایی مهر ۱۴۰۲ از دانشگاه فعلی خود انصراف دهید، کد”۹″ مربوط به داوطلبان انصرافی می باشد؛ در ضمن دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه های روزانه نیست

  26. امیر حسین

    سلام من سال ۹۵ کنکور دادمو الان معلمم و میخوام دوباره امسال کنکور بدم کدوم کدو باید بزنم

  27. علی رضا فرهادی فر

    سلام خسته نباشید
    من دانش آموز کلاس دوازدهمم و متولد آبان ۸۳ هستم یعنی الان ۱۸ سالم شده.
    برای کد نظام وظیفه کد ۵ رو باید بزنم یا کد ۴ ؟

    ممنون

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. در صورتی که در حال حاضر دانش آموز هستید در کنکور سال ۱۴۰۲ نوبت اول کد نظام وظیفه شما ۴ می باشد.

    • Hossain

      درود من دانش آموز پایه ۱۲ هستم
      برای کنکور ۱۴۰۳
      کد چند رو باید وارد کنم و اینکه این کد رو باید از کجا بگیرم؟( هنوز معافیت تحصیلی دریافت نکردم)

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، کد نظام وظیفه در دفترچه ی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ مشخص می شود و شما لازم است در زمان ثبت نام کنکور، کد نظام وظیفه را وارد کنید.

  28. علی تاجیک

    خسته نباشید. من دانشجو سال اول پیام نور هستم. میخواستم دوباره کنکور شرکت کنم. سوال من اینه که چه موقع باید از دانشگاه پیام نور انصراف بدم؟ قبل انتخاب رشته یا بعدش یا بعد از قبولی در دانشگاه؟ یعنی میشه دانشجو پیام نور باشم بعد تو دانشگاه دیگه قبول بشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بله امکان انجام اینکار برایتان فراهم است.

  29. امیرحسین

    سلام من پشت کنکوری هسم الان ۱۹ سالمه تا ۹ مهر۱۴۰۱ معافیت تحصیلی دارم سوالم اینه من کد ۵ زدم واسه ثبت نام مشکلی پیش نمیاد؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که شما بالاتر از ۱۸ سال هستید، می بایست کد ۴ را برای کد نظام وظیفه خود انتخاب کنید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور