خانه دانشگاه آزاد ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد | vadamap.ec.iau.ir

ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد | vadamap.ec.iau.ir

راهنمای ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد
ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد

با توجه به تغییر برنامه های آموزشی کشور در نتیجه شیوع بیماری کرونا و ارائه آموزش های تحصیلی به صورت الکترونیکی، پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است و دانشگاه های مختلف اقدام به راه اندازی سامانه هایی با اهداف مورد نظر خود نموده اند. دانشگاه آزاد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در راستای هماهنگ سازی و بهبود کیفیت آموزش های غیرحضوری، سامانه های مختلفی اعم از آموزشیار، پژوهشیار و وادانا (واحد الکترونیکی یکپارچه دانشگاه آزاد) را ایجاد کرده است.

دانشجویان با مراجعه به سامانه آموزش مجازی دانشگاه های آزاد می توانند کلاس های درسی خود را به صورت آنلاین بگذرانند. سامانه وادانا یکی از این سامانه ها می باشد که برای ورود و بهره بردن از امکانات آن، می بایست از تمامی نکات و خدمات ارائه شده آشنا باشید که در ادامه این مقاله به بررسی این موارد پرداخته ایم.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد

لینک مستقیم ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد از سایت vadana

(ورود دانشجویان دانشگاه آزاد واحدهای استان های قوچان، هشتگرد، سما قوچان، سما آباده، تایباد ، بردسکن)

 لینک مستقیم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد از سایت vadana

 

دانشجویان برخی از واحدهای دانشگاه آزاد به منظور شرکت در کلاس های مجازی خود باید به سامانه وادانا به نشانی vadamap.ec.iau.ir مراجعه نمایند.

معرفی سامانه وادانا دانشگاه آزاد

پایگاه الکترونیکی آموزش مجازی دانشگاه آزاد به آدرس vadamap.ec.iau.ir که البته در گذشته نام الکترونیکی آن vadamap.iauec.ac.ir بوده است با هدف برگزاری کلاس ها و ارائه خدمات تحصیلی به صورت مجازی به دانشجویان این دانشگاه، فعال شده است تا دانشجویان بتوانند از راه دور و به صورت غیر حضوری آموزش دریافت نمایند. لازم به ذکر است که پیش از استفاده از این سامانه باید انتخاب واحد صورت بگیرد که به همین منظور دانشجویان می باست ابتدا با مراجعه به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانی edu.iau.ac.ir نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و انتخاب واحد اقدام کرده تا بتوانند به کلاس های درسی خود در سامانه وادانا دسترسی پیدا کنند.

معرفی سایت وادانا

  1.  در این قسمت، دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند با انتخاب استان محل تحصیل خود از روی نقشه، به لیست واحدهای دانشگاهی که آموزش مجازی کلاس های درسی آن ها از طریق سامانه وادانا می باشد دسترسی پیدا نموده و دانشگاه خود را انتخاب کنند.
  2.  این بخش نیز شامل دو لینک می شود.
  • اطلاعات تماس با پشتیبان فنی مستقر در واحدها: با کلیک بر روی این قسمت، لیست شماره های پشتیبانی فنی مستقر در واحدهای دانشگاه های آزاد به تفکیک استان نمایش داده می شود.
  • دانلود فایل راهنما: لینک مربوطه از بخش های متنوعی تشکیل شده است که از جمله آن ها می توان به ارائه راهنمای بارگذاری سوالات و ایجاد قالب ویژه اساتید، آیکون های معاونت ها، دانشکده ها، آموش های کوتاه مدت، لینک مستقیم سایت های مرتبط (مانند ساجد، منادا، سامانه خدمات الکترونیکی و…) اشاره نمود که داوطلبان می توانند متناسب با نیاز خود، از قسمت های مربوطه در این سایت استفاده نمایند.

راهنمای ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد

همان طور که پیش تر گفتیم، دانشجویان پس از انجام اقدامات مربوط به حضور در کلاس های مجازی سامانه وادانا از قبیل انتخاب واحد، آموزش های درسی خود را به صورت تصویری دریافت می نمایند. علاوه بر تلاش هایی که دانشگاه آزاد در زمینه رفع مشکلات و بهبود کیفیت این سامانه انجام داده است، دانشجویان نیز موظف اند شرایط را برای شرکت در کلاس های آنلاین خود هموار کنند و سپس مطابق راهنمای زیر به حساب کاربری خود در سامانه مذکور دسترسی پیدا کنند.

  • ابتدا به سایت وادانا دانشگاه آزاد به نشانی vadamap.ec.iau.ir مراجعه نموده و از روی نقشه، استان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله اول ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد

  • پنجره ای گشوده می شود که واحدهای دانشگاهی موجود در استان انتخابی شما را نمایش می دهد که لازم است دانشگاه محل تحصیل خود را از این لیست برگزینید.

مرحله دوم ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد

  • اطلاعات خواسته شده شامل نام کاربری و رمز عبور را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

نکته 1: نحوه ورود اساتید:     نام کاربری = edu@کد ملی     /     رمز عبور = کد ملی

نکته 2: نحوه ورود دانشجویان:      نام کاربری = شماره دانشجویی     /     رمز عبور = شماره دانشجویی

نکته 3: دانشجویان ورودی قبل از سال 99 می بایست ابتدای شماره دانشجویی به همراه کد سه رقمی واحد دانشگاهی خود را وارد کنند.

مرحله سوم ورود دانشجویان به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد (وادانا)

  • در این مرحله، از قسمتی که با عنوان “درس های من” مشخص شده است، بر روی لینک اتصال به کلاس درس مورد نظر خود کلیک کنید

مرحله چهارم ورود دانشجویان به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد (وادانا)

  • اکنون می بایست با کلیک بر روی هر کدام از دروس مد نظر خود جزئیات آن را مشاهده نمایید.

مرحله پنجم ورود دانشجویان به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد (وادانا)

برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکل در اتصال به کلاس درسی و یا قطع ارتباط، استفاده از اینترنت پر سرعت و مناسب را توصیه می کنیم. دانشگاه آزاد اخیرا با ایجاد سامانه وادانا، خود را با اهداف آموزشی کشور همسو ساخته و بهره گیری از خدمات آموزش مجازی را برای متقاضیان تسهیل نموده است. پس از راه اندازی سامانه دیگری تحت عنوان دان، تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد این سیستم را برای برگزاری کلاس های درسی و امتحانات خود انتخاب کردند.

نحوه ورود دانشجویان دانشگاه آزاد واحدهای قوچان، هشتگرد، سما قوچان، تایباد، سما آباده، برد سکن

دانشجویان واحد های قوچان، هشتگرد، سما قوچان، سما آباده، تایباد و بردسکن می بایست با سرچ کردن vadana در مرور گر خود به این سامانه وارد شده و در ابتدا با صفحه زیر رو به رو خواهند شد. لذا این دسته از دانشجویان بایستی نام کاربری و پسورد خود را مطابق با مطالب ذکر شده در فوق وارد و سپس بر روی ” ورود “ ضربه بزنند.

نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد از سایت vadana

امکانات سامانه وادانا دانشگاه آزاد

همانگونه که بیان کردیم سامانه وادانا با هدف آموزش مجازی به دانشجویان در دانشگاه های آزاد سراسر کشور طراحی شده است. لذا این سامانه امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

امکان مشاهده دروس انتخابی خود

یکی از امکاناتی که دانشجویان در حین ورود به سامانه می توانند مشاهده نمایند، لیست دروس اخذ شده در زمان انتخاب واحد می باشد. تمامی دروسی که کاربر در ترم جاری موفق به اخذ آنها شده است را می تواند با ورود به آیکون کلاس های من مشاهده نماید.

امکان ظبط فایل صوتی

در صورتی که دانشجو نتواند در زمان معین کلاس درسی خود را به صورت مجازی شرکت کند، می تواند جهت جلوگیری از عقب ماندن از دروس خود فایل صوتی را که استاد مربوطه بارگذاری نموده را دانلود و از بار علمی آن بهره ببرد.

دانلود فایل pdf

از امکانات دیگری که در اختیار مدرسان دانشگاه ها در نظر گرفته شده است می توان به بارگذاری فایل pdf اشاره نمود که بنابر آن در صورتی که مبحث تدریسی دارای فایل مشخصی باشد، در صورت بارگذاری مدرس در سامانه دانشجویان می توانند به دانلود آن بپردازند.

حضور و غیاب

زمان و نام تمامی دانشجویانی که در سامانه حضور آنلاین داشته اند توسط وادانا به ثبت رسیده و اساتید دسترسی کاملی به اسامی و مقدار تایمی که محصل در جلسه حضور داشته است را دارا می باشد.

برگزاری آزمون

اساتید می توانند بر حسب سلیقه خود آزمون تستی، تشریحی و یا ترکیبی از هر دو را در این سامانه طراحی و بارگذاری نمایند و دانشجویان نیز می بایست پس از ورود به این سامانه و با انتخاب آیکون امتحانات موجود آزمون خود را بدهند.

بازیابی رمز عبور

همانطور که می دانید جهت استفاده از سامانه وادانا نیاز است که کاربران نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایند، لذا در صورتی که یکی از آنها مفقود و یا فراموش شده باشد امکان بازیابی آنها از طریق این سامانه فراهم است. بدین منظور افراد می بایست با کلیک بر روی فراموشی رمز عبور در صفحه اصلی و وارد نمودن نام کاربری خود که همان شماره دانشجویی می باشد جست و جو را انتخاب و نام کاربری خود را بازیابی کنند.

دانلود برنامه موبایلی وادانا دانشگاه آزاد و نحوه ورود 

هنوز برنامه و یا اپلیکیشینی تحت عنوان برنامه موبایلی وادانا برای این سامانه طراحی نشده است و دانشجویان می بایست نام الکترونیکی این سامانه به نشانی اینترنتی vadamap.ec.iau.ir را در موتور گوگل دستگاه خود سرچ نموده و همانند نسخه تحت وب، از آن استفاده نمایند. لازم به ذکر است که نحوه ورود به آن همانند مراحلی که در این مقاله ذکر شده است امکان پذیر می باشد.

6 سوال رایج در خصوص مشکلات سامانه وادانا دانشگاه آزاد

سامانه وادانا نیز همانند بسیاری از برنامه ها دارای ایرادات و مشکلاتی می باشد که ممکن است باعث اختلال در کار با آن گردد که آشنایی با آن جهت حل مشکل بسیار مهم و کاربردی می باشد.

1- نام کاربری و رمز عبور خود را با شماره دانشجویی تکمیل نمودم اما باز هم سامانه خطا در ورود را هشدار می دهد چه کاری انجام دهم؟

در صورتی که با وارد نمودن شماره دانشجویی خود با مشکل مواجه شدید، مجددا با واحد دانشگاهی خود تماس حاصل نمایید.

2- رمز عبور خود را فراموش کرده ام و در صورت مراجعه به دانشگاه مورد نظر هیچ پاسخی دریافت ننمودم چه اقدامی انجام دهم؟

برای رفع این مشکل شما می توانید مطابق با مطالب گفته شده در این مقاله بر روی فراموشی رمز عبور ضربه بزنید.

3- چرا نمی توانم وارد کلاس های مجازی بشوم؟ 

برای ورود به کلاس ها لازم است نام کاربریتان را در هر دو کادر وارد نموده با این تفاوت که @edu را وارد ننمایید.

4- در زمان ورود به کلاس صدای استاد را ندارم چه کاری انجام دهم؟

در صورت ورود به کلاس مورد نظر لازم است که بلند گوی خود را روشن نمایید.

5- زمانی که وارد سامانه وادانا می شوم دو واحد از دروسی که اخذ نکرده ام نمایان می شود چه کاری کنم تا حذف شوند؟

در صورتی که سایت رفرش و بروز رسانی شود دروسی که در فرم انتخاب واحد شما وجود ندارند، حذف خواهند شد.

6- با تلفن همراه نمی توانم وارد سایت وادانا شوم راه حل مشکل چیست؟

به این دلیل که نسخه موبایلی این سامانه منتشر نشده است می توانید از نسخه تحت وب آن استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

1- سامانه وادانا دانشگاه آزاد به چه منظوری طراحی شده است؟

این سامانه به آدرس vadamap.ec.iau.ir اخیرا با هدف برگزاری کلاس های آنلاین راه اندازی شده است.

2- ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد نیاز به چه اطلاعاتی دارد؟

این امر نیازمند ارائه نام کاربری و رمز عبور می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- آیا تمام امور دانشجویی دانشگاه آزاد از طریق سامانه وادانا صورت می گیرد؟

خیر، دانشجویان این دانشگاه می بایست به منظور انجام امور دانشجویی خود از جمله انتخاب واحد، اطلاع از برنامه ارائه دروس و پرداخت شهریه به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. جمشید

    سلام من هربار امتحان می کنم همش میگه ورود نامعتبر
    …. باید چیکارکنم. توروخدایه راهنمایی و راه حل دیگه بگید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، جهت بررسی و رفع مشکل، میتوانید با بخش پشتیبانی سامانه وادانا واحد دانشگاهی خود، ارتباط برقرار کنید.

  2. امیر احسان رادان

    سلام نمیتونم وارد سامانه وادانا بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر سامانه وادانا برای برخی از واحدهای دانشگاه آزاد به مشکل خورده است؛ در ساعات بعدی مجددا وارد شوید.

  3. محمد جواد

    باسلام من نمیتونم وارد سایت بشم نام کاربری و رمز عبور که همون شماره دانشجویی هست رو میزنم میگه نامعتبره

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورت برطرف نشدن مشکل تا ساعاتی دیگر، می توانید با بخش پشتیبانی سامانه وادانا تماس برقرار کنید.

  4. مهدی

    سلام چرا واردنمیشم داخل سامانه وادانا من کارشناسی دانشگاه ازادشهرقدس هستم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر دسترسی به سایت وادانا دچار اختلال شده است؛ در ساعات آتی مجددا تلاش نمایید.

  5. F s

    سلام چرا سایت واحد علوم تحقیقات رو نداره ؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر، کلاس های مجازی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در سامانه دان برگزار می شود.

دریافت مشاوره