خانه سامانه و سایت ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور | sanjeshp.ir

ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور | sanjeshp.ir

سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور
سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور

هر ساله داوطلبان زیادی در کشور، با شرکت در آزمون مراکز آموزش عالی خواهان تعلیم و تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی هستند و قطعا برای رسیدگی به امور مربوطه از جمله ثبت نام، اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته، نتایج نهایی و… نیازمند به ارائه خدماتی می باشند.

از این جهت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با در نظر گرفتن سایت الکترونیکی تحت عنوان سامانه مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور، به جهت عرضه نمودن خدمات گزینش و پذیرش و همچنین، محیا کردن بستر مناسب برای برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت و ارائه تمامی شرایط و مراحل مورد نیاز برای شرکت و راهیابی به رشته های دانشگاه های علوم پزشکی، توانسته است اقدامات لازم را برای متقاضیان ارائه دهد.

لینک مستقیم ورود به سامانه سنجش و آموزش کشور

سامانه سنجش آموزش پزشکی کشور

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی که خواهان ثبت نام در آزمون ورودی مقاطع ارشد، دکتری، تخصص و فوق تخصص پزشکی می باشند، جهت انجام اقدامات لازم می بایست به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه فرمایند.

معرفی بخش های مختلف سامانه سنجش آموزش پزشکی کشور

سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir به صورت اختصاصی برای دانشجویان مقاطع عالی گروه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است و تمامی اخبار و اطلاعات لازم از رشته های تحصیلی زیر نظر وزارت بهداشت، در این سامانه قرار می گیرد. از جمله آزمون هایی که در سایت مذکور به ارائه دقیق اطلاعات، مراحل و شرایط ثبت نام درباره دوره مورد نظر پرداخته است، می توان به آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، آزمون MHLE، ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، آزمون تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و همچنین المپیاد پزشکی کشور اشاره نمود.

همچنین این سامانه الکترونیکی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها خدمات و داده های مختلفی را در جهت تسهیل کارهای متقاضیان و دانشجویان از جمله ثبت نام در آزمون ها و همچنین دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون های علمی مختلف و انجام فرآیند آن، ارائه و عرضه نموده است.

در این بخش از مقاله به معرفی قسمت های مختلف سایت مذکور خواهیم پرداخت. در واقع سایت مرکز سنجش و آموزش از سه بخش کلی تشکیل شده است.

نوار خدمات بالای صفحه

پس از این که به سایت مذکور با نشانی sanjeshp.ir وارد شدید، در بالای صفحه نوار آبی رنگی به همراه چند گزینه تحت عناوینی که در ادامه ذکر شده اند را مشاهده می نمایید.

بخش اول سایت سنجش آموزش پزشکی کشور

  • تقویم آزمون: در این بخش “تقویم آزمون های علوم پزشکی (ویرایش شده)” و “تقویم آزمون های علوم پزشکی” وجود دارد که عناوین آزمون ها به همراه زمان برگزاری آن ها به طور جامع در این دو بخش ذکر شده است.
  • منابع آزمون ها: در این قسمت از سایت، تمامی منابع مورد نیاز، که به عنوان مرجع طرح سوالات آزمون هایی مانند کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، دانشنامه دندانپزشکی، داروسازی
  • ، دانشنامه تخصصی پزشکی، دکتری تخصصی، صلاحیت حرفه ای پرستاران و… می باشد، ارائه داده شده است.
  • سیستم دانشگاه : در بخش سیستم دانشگاه، در صورت وجود شرایط خاصی در ارتباط با سیستم اجرایی بعضی از دانشگاه ها، اطلاعاتی ارائه شده است، که برای مشاهده اطلاعات و شرایط مربوطه می بایست، “نام کاربری” و “رمز عبور” خود را وارد نمایید.
  • قوانین آزمون ها: این گزینه، مربوط به آیین و ضوابط مورد نیاز جهت شرکت در آزمون ها می باشد که گزینه هایی به صورت “قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری”، “آیین نامه برنامه پزشک پژوهشگر” و “مقررات و آیین نامه دوره های آموزش تکمیلی تخصصی (فلوشیپ)” در آن ذکر شده است.
  • بایگانی: در این قسمت نتایج و اطلاعات آزمون های سال های گذشته و مربوط به دوره های دستیاری تخصصی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی phd و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در دسترس دانش پژوهان قرار داده شده است.

بخش مرتبط به اخبار ویژه و اطلاعیه

در این قسمت از سامانه، مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاعات و اخبار مهم و قابل توجه در زمینه مراحل ثبت نام، اعلام نتایج، دریافت کارت ورود به جلسه و… را قرار می دهد که در تصویر زیر نشان داده شده است.

بخش دوم سایت سنجش آموزش پزشکی کشور

بخش مقاطع تحصیلی آموزش عالی و اخبار مربوط به آن ها

در این بخش از سایت به ارائه تمامی اطلاعیه ها و گزارشات در زمینه مقاطع و دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد، دندانپزشکی، داروسازی، تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، پزشک پژوهشگر، دکتری تخصصی Ph.D، جامع پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، زبان، آزمون ملی، ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، دانشگاه مجازی، المپیاد و صلاحیت حرفه ای پرستاران پرداخته شده است که خود به دو دسته تقسیم می شود.

  • در قسمت اول که با فلش سمت راست در تصویر زیر نشان داده شده است، شما می توانید همه اخبار مربوط به هر دوره و مقطع آموزش های عالی پزشکی سال های اخیر را مشاهده نمایید که برای این کار نیاز است روی کادر مختص به هر مقطع و دوره کلیک فرمایید.
  • در قسمت دوم که با فلش سمت چپ در تصویر زیر نشان داده شده است، جدیدترین و آخرین اخبار در رابطه با مقاطع و دوره های مختلف آموزش عالی رشته های علوم پزشکی قرار داده شده است.

بخش سوم مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور

سایر قسمت های سایت مرکز سنجش، آموزش پزشکی کشور

علاوه بر بخش های مذکور که در ابتدای مقاله آورده شد بخش هایی نیز وجو دارد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

سیستم پاسخ گویی

این قسمت از سامانه در دسترس همه افرادی که متقاضی استفاده از آزمون های این سایت هستند، در بخش راست صفحه تعبیه شده است. بدین صورت که داوطلبان در صورت وجود هرگونه انتقاد و پیشنهاد در خصوص این سازمان و یا آزمون های برگزار شده می توانند به بخش مذکور مراجعه نموده و در خواست خود را مطرح نمایند. همچنین امکان مشاهده پاسخ درخواستی از طریق کلیک بر روی منوی ” پیگیری در خواست ” فراهم و امکان پذیر می باشد.

امکان ارتباط با پشتیبانی سایت

لازم به ذکر است که در برخی موارد داوطلبان و یا متقاضیان آزمون های این سایت خواستار ارتباط با سیستم پشتیبانی می باشند که در این صورت چند راه درخواستی برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده. لذا جهت انجام این امر شرکت کنندگان بایستی به سمت راست صفحه اول سایت مراجعه نموده و سپس به شرح ذیل عمل نمایند.

راه های ارتباطی با پشتیبانی سایت مرکزسنجش، آموزش پزشکی کشور
آدرستهران، خیابان آزادی، بین خیابان اسکندری شمالی و دکتر قریب، روبروی پارک اوستا، جنب کوچه بیمارستان کمک، پلاک ۱۳۱
کد پستی۶۶۵۸۲۵۰۱ – ۶۴۸۹۰۰۰۰

دو بخش پر مخاطب سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور

دو بخش پر مخاطب سایت مرکز سنجش اموزش پزشکی کشور دکتری و کارشناسی ارشد می باشد. بدین صورت که داوطلبان جهت انجام فرآیند های مختلف و به خصوص هرکدام بایستی به قسمت مورد نظر مراجعه کنند. لذا شرح هر یک به صورت زیر می باشد.

دکتری تخصصی phd

همان گونه که ذکر شد قسمت دکتری تخصصی جزو یکی از پر طرفدار ترین و پر مخاطب ترین آزمون های این سازمان می باشد. لذا داوطلبان بایستی برای انجام تمامی فرآیند های مربوط به آن از جمله ثبت نام، دریافت کارت، اعلام نتایج و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به این بخش مراجعه نمایند. لذا در این قسمت نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت این آزمون آورده شده است.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نموده و سپس از منوی سمت راست صفحه بر روی ” دکتری “ کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • در صفحه جدید، قسمت بالای صفحه بخش ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید “ را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • در این قسمت مجددا بر روی ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید “ کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • در فیلد های در نظر گرفته شده ” ملیت “ خود را مشخص نموده و همچنین ” کد ملی “ را وارد نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • چنانچه متقاضی دو رشته امتحانی هستید می بایست کارت اعتباری هر دو را انتخاب نموده و بر روی ” پرداخت الکترونیکی “ ضربه بزنید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • در این بخش میزان هزینه پرداختی برای شما نمایان خواهد شد که بایستی پس از مطالعه موارد ذکر شده روی ” ادامه “ ضربه بزنید.

مرحله ششم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • در این قسمت آیکون ” پرداخت هزینه ثبت نام “ را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • در این صفحه فیلد های خالی را با اطلاعات شخصی و صحیح تکمیل کرده و بر روی ثبت ” اطلاعات و ادامه خرید “ ضربه وارد نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

  • به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی وارد شده و سپس اطلاعات کارت خود را وارد کنید.

مرحله نهم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

در انتهای نام نویسی یک کد 12 رقمی برای شما صادر می گردد که به واسطه آن می توانید نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت خود را مشاهده کنید.

کارشناسی ارشد

افراد خواستار شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی که تعداد بسیاری نیز دارند می بایست با مراجعه به سایت مذکور برای ثبت نام اقدام نمایند. توجه داشته باشید که کارشناسی ارشد نیز همانند دکتری تمامی مراحل آن از جمله ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، اعلام نتایج و انتشار دفترچه آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام پذیر می باشد. لذا نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به شرح ذیل می باشد.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نموده و سپس بر روی ” کارشناسی ارشد “ کلیک کنید.

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • در لینک فعال رو به رو بر روی ” ثبت نام جدید و پرداخت هزینه “ کلیک نمایید.

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • ورود با کد ملی مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس بر روی ” مشاهده “ کلیک نمایید.

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • در این صفحه آیکون ” پرداخت هزینه آزمون “ برای شما فعال گردیده و با کلیک بر روی آن به صفحه جدید وارد خواهید شد.

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • شرایط و ضوابط تعین شده جهت ثبت نام را مطالعه نموده و سپس بر روی ” ادامه “ ضربه بزنید.

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • در فیلد های خالی اطلاعات شخصی و صحیح خود را وارد نموده و کلید ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار “ فشار دهید.

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

تذکر1: توجه داشته باشید که قبل از اقدام به انجام فرآیند ثبت نام در این مقطع ابتدا به صورت کامل دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را مطالعه نموده و سپس برای نام نویسی اقدام کنید.

تذکر2: همچنین در انتهای خرید یک کد 12 رقمی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که به وسیله آن می توانید از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خود آگاهی یابید.

در صورتی که نیاز به مشاوره تحصیلی و راهنمایی های بیشتری در زمینه مقاطع آموزش عالی و یا شرایط ثبت نام آن ها دارید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

با نگاهی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، متوجه بخش های از این سامانه خواهیم شد که با هدف ارتقاء کیفی و کمی پذیرش دانشجو و جذب آن ها، اقدام به ارائه خدمات در خصوص برگزاری و نام نویسی آزمون های مختلف نموده است. از جمله آزمون هایی که نام نویسی آن از طریق سامانه مذکرو انجام می گیرد، آزمون ملی می باشد که به منظور ارزیابی دانش و مهارت فارغ التحصیلان رشته پزشکی خارج از کشور برگزار می شود. همچنین شما می توانید جهت آشنایی با شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت یا شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، که از مهم ترین آزمون های موجود در این سامانه هستند، روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- زمان و اخبار مرتبط به ثبت نام و برگزاری آزمون های رشته های تحصیلی مقاطع آموزش عالی علوم پزشکی کشور در چه سامانه ای قرار می گیرد؟

تمامی اخبار و اطلاعیه ها اعم از زمان ثبت نام، انتخاب رشته، اعلام نتایج و... مربوط به آزمون مقاطع عالی علوم پزشکی در سایت sanjeshp.ir قرار می گیرد.

2- چه امکاناتی در سامانه سنجش آموزش پزشکی کشور در نظر گرفته شده است؟

این سایت به ارائه تسهیلات و خدمات در زمینه های ثبت نام، اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته، نتایج نهایی و... آزمون های پزشکی پرداخته است.

3- آیا ثبت نام و اعلام نتایج آزمون زبان MHLE در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می شود؟

بله، تمامی مراحل مربوط به ثبت نام، اعلام نتایج، صدور کارت ورود به جلسه و... در این سایت انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۴ نظر
  1. محمدد

    سلام از رشته بهداشت مواد غذایی با منشا دامی می‌توان در رشته بیوشیمی بالینی امتحان داد

  2. سعیدشیردل

    سلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت کی اعلام میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام، هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده است؛ شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  3. Biologist

    با سلام.
    من نتونستم. برا ارشد بهداشت ثبت نام کنم.
    راهی. هست ک بتونم ثبت نام کنم.
    امکانش هست دوباره تمدید کنن ثبت نام

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با آخرین اطلاعیه های وزارت بهداشت، زمان ثبت نام ارشد به پایان رسیده است. لازم به ذکر است می توانید نسبت به ارسال در خواست در سایت سازمان سنجش و آموزش پزشکی اقدام نمایید.

  4. سحر

    سلام
    من برای ارشد ثبت نام کردم اما الان متوجه شدم که جای علوم ازمایشگاهی یک برای من علوم ازمایشگاهی سه رو انتخاب کردن الان هیچ راهی نداره واسه تغییر اطلاعات؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، می توانید از قسمت سیستم پاسخگویی اینترنتی سایت سنجش آموزش پزشکی، نسبت به ارسال درخواست اقدام نمایید.

  5. حليمه

    سلام من هزینه ثبت نام ازمون ارشد وزارت بهداشت رو پرداخت کردم ولی نتونستم ثبت نام کنم. مجدد وقت ثبت نام تمدید نمیشه ؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با تمدید مجدد مهلت ثبت نام منتشر نشده است.

  6. ارش غلامی ابی

    باسلام لیسانس تربیت بدنی دارم ایا برای اشدمیتونم رشتهای بهداشت یا پرستاری یا فوریتهای پزشگی ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ی ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۳۹۹، برای شرکت در آزمون ارشد رشته ی پرستاری، شما می بایست مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشید.

  7. ارش غلمی ابی

    باسلام لیسانس تربیت بدنی دارم ایا برای اشدمیتونم رشتهای بهداشت یا پرستاری یا فوریتهای پزشگی ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۳۹۹، شما با مدرک کارشناسی تربیت بدن مجاز به شرکت در مجموعه های امتحانی پرستاری و سایر پیراپزشکی ها نمی باشید.

دریافت مشاوره