خانه مشاوره تحصیلی میزان تاثیر سهمیه در آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

میزان تاثیر سهمیه در آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

تاثیر سهمیه در آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲
میزان تاثیر سهمیه در آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

یکی از راه های کسب پروانه پایه یک وکالت، شرکت در آزمون وکالت قوه قضائیه می باشد که به این منظور متقاضیان فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی یا بالاتر، می توانند پس از مطالعه منابع آزمون وکالت قوه قضائیه و با آماده کردن مدارک لازم، به سایت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه مراجعه نمایند و فرآیند نام نویسی خود را در بازه زمانی مشخص آغاز کنند.

اما قبل از ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ضروری است که داوطلبان، دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ منتشر شده از سایت سازمان سنجش آموزش کشور را به خوبی مورد بررسی و مطالعه قرار دهند تا با میزان هزینه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 و شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه و… به خوبی آشنا شوند. یکی از موارد موثر در آزمون مذکور سهمیه می باشد. برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه در آزمون وکالت قوه قضائیه در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

سهمیه ایثارگران تنها برای کسانی که در زمان نام نویسی دارای کد ایثارگری مورد تایید مراجع قانونی می باشند، قابل اعمال است.

سهمیه های آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

دانشجویان حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقاطع لیسانس یا بالاتر، جهت نام نویسی در آزمون وکالت می بایست شرایط و ضوابط مورد نیاز را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند و در صورت داشتن سهمیه با میزان تاثیر آن در نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضائیه  آشنا شوند. در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر سهمیه های مختلف در آزمون وکالت قوه قضائیه می پردازیم.

30 درصد از ظرفیت پذیرش هر حوزه قضائی به ایثار گرانی که حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را به دست آورده اند، اختصاص می یابد. همچنین استفاده از سهمیه مذکور توسط ایثارگرانی که در سهمیه آزاد نمره قابل قبولی را دریافت کرده اند، مانع از پذیرش آن ها نمی شود. ایثارگران مورد نظر بایستی از یکی از گروه های ذیل باشند:

  • فرزندان و همسران شهداء
  • جانبازان حداقل 10 درصد
  • آزادگان دارای حداقل 3 ماه سابقه اسارت
  • رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور در جبهه
  • همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر
  • همسر و فرزندان آزادگان دارای حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
  • فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه 

لازم به ذکر است که این سهمیه فقط در صورتی برای ایثارگران اعمال می شود که در زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402، دارای کد ایثارگری مورد تایید مراجع قانونی باشند. در نظر داشته باشید که در صورت اثبات وجود اختلاف در اظهارات و مدارک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ارسالی از سوی داوطلب، در صورت صدور پروانه وکالت، پروانه آن ها باطل و از لیست داوطلبان حذف خواهند شد و هیچ گونه اعتراض مرتبط با موضوع ایثارگری پس از ثبت نام داوطلب مورد پذیرش نمی باشد.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه پس از ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضائیه  می توانند جهت دریافت پروانه وکالت، در زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ برای شرکت در این آزمون اقدام نمایند. همچنین دانشجویان می توانند جهت کسب پروانه وکالت، در آزمون وکلای دادگستری نیز شرکت نمایند که آزمون وکالت دادگستری و آزمون وکالت قوه قضائیه دارای تفاوت هایی در مدت زمان کارآموزی و نحوه برگزاری آن و همچنین نحوه دریافت پروانه وکالت می باشند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- چند درصد از ظرفیت پذیرش آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ شامل ایثارگران می شود؟

30 درصد از ظرفیت پذیرش هر حوزه قضائی به ایثارگرانی که حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را به دست آورده اند، اختصاص می یابد.

2- سهمیه ایثارگران در چه صورتی برای داوطلبان آزمون وکالت قوه قضائیه اعمال می شود؟

سهمیه مذکور در این مقاله تنها به ایثاراگرانی که دارای کد ایثارگری مورد تایید مراجع قانونی باشند، تعلق می گیرد.

3- شرایط سنی شرکت در آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

داوطلبان باید حداقل 24 سال و حداکثر 65 سال سن در زمان صدور پروانه وکالت داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره