خانه کنکور سوالات کنکور تجربی دی 1401

سوالات کنکور تجربی دی 1401

دانلود نمونه سوالات کنکور تجربی دی
سوالات کنکور تجربی دی 1401

با توجه به تغییراتی که امسال در کنکور سراسری صورت گرفت، داوطلبان می توانند دوبار، یک مرتبه در دی ماه و بار دیگر در تیر ماه 1402 اقدام به ثبت نام و شرکت در کنکور نمایند. از جمله تغییرات اساسی کنکور سراسری دی ماه می توان به حذف دروس عمومی کنکور 1402 اشاره کرد که آگاهی از این موضوع به نحوه مطالعه و برنامه ریزی درسی داوطلبان به جهت کسب آمادگی برای شرکت در این آزمون کمک می کند. لازم است بدانید، هر ساله پس از برگزاری کنکور، سوالات و پاسخنامه کلیدی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد که در صورت تمایل می توانید به بررسی سوالات و تخمین رتبه و درصدهای خود پرداخته و در صورتی که اعتراض، آن را به گوش مسئولین مربوطه برسانید.

هرساله حدودا 3 الی 4 روز پس از برگزاری کنکور سراسری، دفترچه سوالات و پاسخنامه آن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

دانلود سوالات کنکور تجربی دی 1401 به همراه پاسخنامه

یکی راه های کسب آمادگی برای شرکت در آزمون سراسری و آشنایی با نحوه طرا حی سوالات کنکور، تیپ پرسش های مطرح از هر مبحث، تمرین زمان بندی آزمون، مطالعه سوالات کنکور و همچنین بررسی و مطابقت آن ها با دفترچه پاسخنامه است، بنابراین نمی توان اهمیت این موضوع را نادیده گرفت.

هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری تمامی گروه های آزمایشی، دفترچه سوالات و پاسخنامه در اختیار داوطلبان و سایر علاقه مندان قرار می گیرد تا در صورت تمایل به تخمین رتبه قبولی کنکور و درصدهای کسب شده پرداخته و یا داوطلبان دوره بعد آشنایی کافی با سوالات را کسب نمایند. بدین منظور لازم است تا حدودا 3 الی 4 روز بعد از برگزاری کنکور تجربی با مراجعه به سایت سازمان سنجش، با کلیک بر لینک فعال مربوطه، به دفترچه سوالات و پاسخنامه دسترسی پیدا کنید.

همچنین جهت دریافت این سوالات می توانید به لینک های موجود در جدول زیر مراجعه کنید. توجه داشته باشید که به محض انتشار پاسخنامه، لینک دانلود آن ها نیز در جدول مربوطه فعال خواهد شد.

سوالات کنکور علوم تجربی دی 1401
دفترچه اختصاصیپاسخنامه
سوالات زیست شناسیپاسخنامه (دارای سوالات بهیاری)
سوالات فیزیک و شیمی
سوالات ریاضی و زمین شناسیپاسخنامه (فاقد سوالات بهیاری)
سوالات بهیاری

مهم: لازم به ذکر است که تاکنون پاسخنامه سوالات کنکور تجربی دی ماه منتشر نشده، به محض انتشار این کلیدنامه، لینک های مربوطه فعال می گردند.

بودجه بندی سوالات کنکور تجربی دی 1401

آگاهی از بودجه بندی دروس می تواند داوطلب را در برنامه ریزی و اولویت قرار دادن مطالب مهم یاری کند. البته این بودجه بندی به معنی طرح سوالات از این مباحث و اهمیت ندادن به سایر مطالب نبوده و تنها بخش های مهم تر را مشخص می کند. به توجه به حذف دروس عمومی در کنکور سراسری 1402، تنها مطالب تخصصی هدف طراحان سوالات این آزمون قرار خواهد گرفت. لازم است بدانید که تاکنون اخباری منوط به انتشار بودجه بندی سوالات کنکور نوبت اول 1401 منتشر نشده اما به جهت مطالعه بودجه بندی دوره قبل بر روی لینک موجود در باکس زیر کلیک نمایید.

ضرایب دروس کنکور تجربی دی 1401

علاوه بر برنامه ریزی مناسب مطابق با بودجه بندی کنکور و داشتن ساعات مطالعه کافی، از جمله فاکتورهای مهم و کلیدی در موفقیت، آشنایی با منابع کنکور سراسری دی ماه 1401 و آگاهی از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور است که در جهت مدیریت این فرآیند مهم برای رسیدن به هدف مورد نظر تاثیرگذار و توجه به آن غیر قابل اجتناب است. به همین منظور، در جدول زیر به شرح ضرایب دروس کنکور تجربی دی ماه 1401 پرداخته ایم. لازم است یادآور شویم به دنبال تغییرات کنکور، دروس عمومی از کنکور  امسال حذف شدند اما لازم است به تاثیر سوابق توجه داشته باشید.

ضرایب دروس کنکور تجربی دی 1401
زیست شناسیشیمیفیزیکریاضیزمین شناسی
129771

تعداد و مدت زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور تجربی 1401

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در این خصوص، مشخص شده که تعداد دفترچه، سوالات و زمان پاسخگویی به آن ها نسبت به دوره های گذشته تغییر کرده و هر دفترچه تعداد سوالاتی از دروس اختصاصی را دارا می باشد. در جدول زیر، جزئیات مربوط به هر دفترچه و زمان معین برای جواب دهی آن ها درج شده است.

محتویات دفترچه های گروه آزمایشی تجربی کنکور 1401
شماره دفترچهدروستعداد سوالاتمدت زمان پاسخگوییمجموع سوالات و زمان پاسخگویی
دفترچه شماره یکزیست شناسی4045185 سوال در مدت 200دقیقه

( با احتساب دفترچه چهارم)

دفترچه شماره دوفیزیک3040
شیمی3535
دفترچه شماره سهریاضی3060
زمین شناسی15
دفترچه شماره چهاربهیاری3020

حذفیات کنکور تجربی دی 1401

سازمان سنجش هرساله پیش از برگزاری آزمون سراسری، اطلاعیه ای در خصوص حذف بخشی از مطالب کم اهمیت که مورد استفاده طراحان سوال قرار نمی گیرد را منتشر می نماید. داوطلبان با آگاهی از این حذفیات می توانند زمان و تمرکز خود را صرف مطالب مهم تر کرده و روند پیشرفت خود را تسریع بخشند. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید حذفیات کنکور دی تجربی را مشاهده نمایید.

اعتراض به کلید سوالات کنکور تجربی دی 1401

طراحی سوالات کنکور سراسری با دقت و رعایت جنبه امنیتی کامل صورت می گیرد تا ضمن به حداقل رساندن درصد خطا در صورت سوال و گزینه های مطرح، امکان لو رفتن و پخش سوالات به صفر برسد. با وجود همه این تفاسیر گاهی ممکن است داوطلبان متوجه مغایراتی در آزمون شده و نسبت به کلید اولیه سوالات کنکور معترض باشند که در این مواقع می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، و مطابق با مراحلی در این بخش توضیح داده ایم، اعتراض خود را ثبت نمایند.

زمان ثبت اعتراض

پس انتشار دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری تجربی، سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت اعتراض به کلید اولیه سوالات را از طریق اطلاعیه ای در سایت sanjesh.org به اطلاع داوطلبان می رساند تا در صورت مواجه با هرگونه خطا در بازه زمانی اعلامی اقدامات لازم را به انجام برسانند. با توجه به این که هنوز تاریخی مرتبط با این فرآیند اعلام نشده، شما مخاطبان می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره، به محض انتشار آخرین اخبار و اطلاعیه ها در این خصوص در اولین فرصت از آن ها مطلع شوید.

راهنمای تصویری ثبت اعتراض

  • ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب کلید “آیکون موبایل” و یا برگزیدن گزینه “سامانه پاسخگویی” در قسمت اطلاعیه ها

ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • در صورتی که برای اولین بار وارد سامانه می شوید،کلید “عضویت در سایت” و در صورتی که پیش تر نام نویسی نموده اید، دکمه “ورود به سیستم” را بفشارید. مرحله دوم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401
  • در صورت انتخاب “عضویت در سامانه” ضمن پر کردن اطلاعات فردی تیک مربوط به “تایید میکنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم” را فعال نموده و کلید “تایید” را لمس کنید.مرحله سوم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401
  • پس انتقال به صفحه جدید عبارت “درخواست جدید” را برگزینید.مرحله چهارم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401
  • در صفحه پیش رو، داخل جدول “درخواست جدید” فیلد مربوط به “آزمون” و “سال” را مشاهده می کنید. اطلاعات مربوط به کنکور خود را وارد کرده و بر روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.

    مرحله پنجم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی

  • در صورتی که در صفحه قبل گزینه مربوط به اعتراض به کلید سوالات فراهم نبود، وارد صفحه در خواست عمومی شده و “نوع مشکل” و “عنوان” اعتراض را در فیلد های مربوطه مشخص کرده، سپس پیام اعتراض خود را یادداشت کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.مرحله ششم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401

 سوالات مهم پیرامون تغییرات کنکور سراسری تجربی 1401

همانطور که مطلع هستید، کنکور سراسری 1402، به صلاح دید مسئولین مربوطه متوجه تغییراتی مشهود نسبت به کنکورهای سال گذشته شده است که این امر موجب پیش آمدن برخی سوالات و سردرگمی ها برای داوطلبان شده که در این بخش به چند مورد از پر تکرارترین سوالات در این باره اشاره کرده ایم.

  1. تاثیر معدل در کنکور 1401، به چه صورت خواهد بود؟ به طور کلی سوابق تحصیلی، 40 درصد تاثیر قطعی در کنکور خواهند داشت. جهت اطلاع از جزئیات می توانید به لینک موجود در سطر فوق مراجعه کنید.
  2. آیا شرکت در هر دو کنکور اجباری بوده و نتیجه هر دو در انتخاب رشته کنکور موثر خواهند بود؟ خیر، داوطلبان بنا به نظر خود می توانند در یکی از آزمون ها یا هردوی آن ها شرکت کرده و در نهایت بر اساس نتیجه بهتر انتخاب رشته نمایند.
  3. آیا به طور قطع دروس عمومی از کنکور حذف شده اند؟ بله این دروس از هر دو نوبت کنکور 1402 حذف شده اند.
  4. تا چه مدت امکان استفاده از نتایج کنکور فراهم است؟ این نتیجه تا دو سال معتبر است.

سوالات متداول

1- داوطلبان کنکور سراسری تجربی دی ۱۴۰۱ چه زمانی می توانند به دفترچه سوالات و پاسخنامه دسترسی پیدا کنند؟

معمولا در فاصله 3 الی 4 روز پس از برگزاری کنکور، لینک دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه آن از طریق سایت سازمان سنجش، در دسترس قرار می گیرد.

2- ضرایب دروس تخصصی کنکور تجربی دی چه میزان در نظر گرفته شده است؟

مطابق با آخرین تغییرات، ضریب زیست شناسی: 12، شیمی: 9، ریاضی:7، فیزیک: 7 و زمین شناسی: 1 می باشد.

3- آیا امکان اعتراض به سوالات کنکور تجربی دی ماه وجود دارد؟

بله، مطابق با راهنمای توضیح داده شده در متن مقاله، در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور