خانه مدارس مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدارک مورد نیاز ثبت نام المپیادهای دانش آموزی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1402 – 1403

المپیادهای دانش آموزی، مسابقات علمی هستند که هر ساله دانش آموزان زیادی در آن به رقابت با یکدیگر می پردازند. مرحله اول این مسابقات از مدارس آغاز می شود و برگزیدگان کشوری برخی از رشته ها به مراحل جهانی نیز راه پیدا می کنند. دانش آموزانی که شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی را دارند، می بایست در موعد مقرر نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. یکی از مراحل ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، ارسال مدارک داوطلبان می باشد. اما مدارک مورد نیاز شامل چه مواردی هستند و شرکت کنندگان از چه طریقی باید به ارائه آن ها بپردازند؟

مسئولیت هر گونه خطا در ارسال عکس و مدارک داوطلب بر عهده وی می باشد.

مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1402 – 1403

دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در آزمون المپیادهای دانش آموزی شرکت کنند. فرآیند نام نویسی این آزمون ها به صورت اینترنتی و ازطریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir انجام می پذیرد. داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام آزمون المپیادهای دانش آموزی 1402 – 1403 به سامانه مذکور مراجعه نموده و ضمن طی کردن مراحل این فرآیند، فرم تقاضانامه خود را با اطلاعات مربوط به مدارک زیر تکمیل نمایید. 

  • اطلاعات کارت ملی و شناسنامه داوطلب
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام
  • پرداخت اینترنتی هزینه نام نویسی به مبلغ 80 هزار تومان
  • فایل اسکن شده عکس متقاضی با شرایط زیر
مشخصات عکس اسکن شده با شرایط زیر 
فرمت jpg و دارای پس زمینه سفیدمربوط به سال جاری داوطلب (در صورت استفاده از عکس های قدیمی، ثبت نام بی اثر خواهد بود.)
حجمی کمتر از 70 کیلوبایتعکس های بانوان باید با حجاب اسلامی و چهره آن ها کاملا واضح و مشخص باشد.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

به صورت کلی تمامی دانش آموزانی که قصد شرکت در المپیاد را دارند می بایست شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی را به صورت کامل داشته باشند و سپس برای انجام این فرآیند اقدام کنند. از جمله این شرایط به شرح زیر می باشد.

  • تمامی دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم مجاز به شرکت در المپیادهای دانش آموزی هستند.
  • شرکت کردن دانش آموزان پایه دهم در المپیادهای ادبی و فیزیک به صورت آزمایشی می باشد و آن ها نمی توانند به دوره آموزشی تابستان راه یابند.
  • دانش آموزان پایه دهم که به موجب شرکت در آزمون المپیاد سال گذشته موفق به کسب مدال برنز در رشته کامپیوتر و یا مدال نقره و برنز سایر رشته ها در دوره آموزشی تابستان شده اند، جهت حضور در آزمون المپیادهای سال جاری موظف به ثبت نام مجدد و شرکت در تمامی مراحل هستند. بدیهی است که تنها در صورت کسب موفقیت می توانند وارد مرحله بعد شوند.
  • برگزیدگان آزمون المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و یا دارندگان مدال طلا، نقره و برنز سایر رشته های المپیاد سال گذشته، جهت شرکت و ثبت‌ نام المپیاد سلول‌ های بنیادی و پزشکی بازساختی می بایست تمام مراحل را از ابتدا طی کنند و با کسب قبولی به مراحل بعدی راه یابند.
  • داوطلبانی می توانند به ثبت نام المپیاد جغرافیا  بپردازند که رشته تحصیلی آن ها ادبیات و علوم انسانی باشد.
  • دانش آموزان پایه دهم می توانند ثبت نام آزمون المپیاد شیمی را انجام داده و در مراحل اول و دوم آن شرکت کنند؛ اما تنها یک بار اجازه حضور در دوره آموزشی تابستان و مراحل پس از آن را دارند.
  • متقاضیان پایه دهم که جهت حضور در دوره آموزشی تابستان آزمون المپیاد شیمی مورد پذیرش قرار بگیرند اما به هر دلیلی از شرکت در آن انصراف دهند، باید بدانند که امتیاز آن ها برای سال بعد حفظ نخواهد شد و مجددا باید نسبت به ثبت نام و شرکت در مراحل مختلف آزمون، اقدام کنند.
  • امکان شرکت در آزمون المپیاد علوم زمین، تنها برای دانش آموزان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه ای وجود دارد.
  • منتخبینی که دارای مدال یا دیپلمی از آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی هستند، می توانند مجددا در آزمون المپیاد این رشته شرکت کنند.
  • تمامی دانش آموزان پایه نهم تا دوازدهم می توانند در آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو، شرکت نمایند.
  • دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون المپیاد پژوهشی را دارند، باید بدانند که هر دانش آموز تنها اجازه ارائه یک طرح پژوهشی را دارد.
  • امکان شرکت در المپیاد اقتصاد و مدیریت برای دانش آموزان رشته علوم و معارف اسلامی وجود دارد.

توجه داشته باشید در صورتی که عکس فرد دیگری به جای شما ارسال گردد، ثبت نام شما باطل خواهد شد. در برخی از دوره امکان پرداخت هزینه ثبت نام المپیادهای دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پس از پایان یافتن مهلت نام نویسی و در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی فراهم می شود. جهت کسب اطلاعات از تاریخ انتشار این کارت بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- مدارک ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از چه طریقی اعلام می گردد؟

لیست مدارک مورد نیاز در دفترچه و دستورالعل های منتشر شده در سامانه ثبت نام مربوطه مشخص می شود.

2- چگونه باید مدارک ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی را ارائه نمود؟

این مدارک به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir ارسال می گردد.

3- عکس داوطلب چه زمانی باید در سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی بارگذاری شود؟

عکس شرکت کنندگان می بایست در زمان ثبت نام و تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی ارسال گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس