خانه کارشناسی ارشد اعلام نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

اعلام نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 1402
اعلام نتایج مصاحبه رشته‌های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 1403

نحوه قبولی در کدرشته های دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را می توانیم به سه دسته کلی تقسیم نماییم که عبارتند از قبولی با نتایج کنکور، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد و رشته هایی با شرایط خاص. منظور از دسته سوم این طبقه بندی رشته هایی هستند که پذیرش آن ها به صورت دو مرحله ای صورت می پذیرد و داوطلبان پس از کسب رتبه کنکور مورد نیاز رشته، باید در مصاحبه حضوری و یا آزمون عملی نیز شرکت نمایند.

نتایج مربوط به مرحله اول به صورت چند برابر ظرفیت و همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد  ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، پذیرفته شدگان برای آزمون عملی و یا مصاحبه دعوت شده و در نهایت قبولی قطعی داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش و یا دانشگاه محل پذیرش اعلام می گردد.

نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.

زمان اعلام نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 1403

افرادی که می خواهند برای پذیرش در رشته ها با شرایط خاص و یا کد رشته های دارای بورسیه اقدام نمایند، باید علاوه بر داشتن شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، ضوابط و شرایط مربوط به رشته های مذکور را نیز داشته باشند. پیش تر اشاره کردیم که پذیرش در این رشته ها طی دو مرحله صورت گرفته و نتایج هر کدام به صورت جداگانه اعلام می گردد که در ادامه تاریخ انتشار آن ها را بررسی خواهیم نمود.

زمان اعلام نتایج اولیه

متقاضیان پذیرش در رشته های دارای شرایط خاص همچون دیگر داوطلبان آزمون ارشد ۱۴۰۳، می توانند پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری وارد سامانه سنجش شده و کد رشته قبولی خود را مشاهده نمایند. بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، داوطلبان باید در زمان درج شده در جدول زیر، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور بتوانند نتایج خود را دریافت کنند. باید دقت کنید که پذیرش در این مرحله به معنای قبولی حتمی نیست و باید امتیاز لازم در مرحله آزمون عملی و یا مصاحبه را نیز بدست آورید.

زمان اعلام نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 1403

رویدادزمان
اعلام نتیجه اولیهدهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج نهایی

داوطلبانی که موفق به پذیرش در مرحله نخست شدند، حال باید با مراجعه به سایت دانشگاه محل پذیرش، زمان و مکان برگزاری آزمون عملی و یا مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد را مشاهده کنند. نتایج مربوط به این مرحله از طریق دانشگاه ها به سازمان سنجش اعلام و یا در سایت خود دانشگاه بارگذاری می شود. بنابراین در حال حاضر اطلاعات دقیقی در زمینه تاریخ اعلام نتایج نهایی وجود ندارد اما شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره از آخرین اخبار مرتبط با رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه مطلع گردید.

نحوه مشاهده نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 1403

همانطور که می دانید، هر داوطلب در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، مجاز به درج دو کد رشته از رشته های دارای بورسیه یا شرایط خاص می باشد و زمانی که اطلاعیه سازمان سنجش با عنوان “اعلام اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت در آن دسته از کد رشته‌های امتحانی دارای شرایط خاص و بورسیه” منتشر گردد، می تواند مطابق مراحل زیر نتایج خود را مشاهده کند.

اولین مرحله مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد

 

  • در صفحه باز شده بر روی لینک فعال “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403” کلیک نمایید.دومین مرحله مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد

 

  • برای مشاهده کارنامه اولیه کلید “ورود به سیستم” واقع در منوی سمت راست را بفشارید.

سومین مرحله مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  • پس از وارد نمودن اطلاعات خود به یکی از روش های زیر، بر روی دکمه “ورود به سیستم” کلیک کنید.
    1. شماره پرونده و اطلاعات فردی
    2. شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

چهارمین مرحله مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد

نحوه بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در برخی موارد ممکن است متقاضی شماره پرونده و کد پیگیری خود را فراموش کرده باشد که در اینصورت می تواند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و طی کردن مراحل ذیل آن ها را بازیابی کند.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نموده و بر روی آیکون مشخص شده در تصویر زیر کلیک نمایید.

مرحله یک اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • فشردن کلید “عضویت در سایت” در صورت عدم عضویت و یا انتخاب “ورود به سیستم” برای افرادی که قبلا فرآیند نام نویسی خود را به انجام رسانده اند.

مرحله دوم بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام سازمان سنجش

  • نام کاربری و رمز عبور خود را درج نموده و بر روی کلید “تایید” ضربه بزنید.

مرحله سوم بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام سازمان سنجش

مرحله چهارم بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام سازمان سنجش

  • اطلاعات بازیابی شده شما پس از چند ساعت یا چند روز از طریق قسمت “درخواست ها و پاسخ ها” قابل پیگیری خواهد بود.

نحوه اعتراض به نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور کارشناسی ارشد 1403 

با انتشار نتایج اولیه و نهایی ۱۴۰۳، ممکن است برخی از داوطلبان به دلایلی همچون اشتباه در انتخاب رشته و یا عدم اطمینان به رتبه ارائه شده توسط سازمان سنجش از نتایج خود راضی نباشند، در این صورت می توانند با ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد درخواست بازبینی خود را اعلام کرده و در صورتی که اعتراض شما صحیح باشد طی 72 ساعت کارنامه جدیدی برای شما صادر می شود. به این منظور می بایست مجددا از قسمت سیستم پاسخگویی سایت sanjesh.org، اقدام به ثبت درخواست خود نمایید.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی نتایج رشته‌ های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعلام می شود؟

نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص، در تاریخ نیمه دوم خرداد 1403 منتشر می شود؛ اما در حال حاضر زمان اعلام نتیجه نهایی مشخص نیست.

2- نتایج اولیه رشته‌ های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد از طریق چه سایتی اعلام می گردد؟

نتایج اولیه رشته‌ های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد را از سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قابل مشاهده می باشد.

3- برای مشاهده اعلام نتایج اولیه رشته‌ های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

به شماره داوطلبی و شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه(کد ملی) نیاز دارید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. بینام

    سلام آیا دانشگاه اطلاعات و امنیت همراه اعلام نتایج اولیه رشته های چند برابر ظرفیت‌ اعلام میشه یا اینکه همراه نتایج نهایی کنکور ارشد’تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، امکان دعوت شدن به مصاحبه تا حدود ۲ هفته پس از انتخاب کد رشته محل آن و اعلام نتیجه ی نهایی، هنگام اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد خواهد بود.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد