خانه کنکور تحلیل کنکور ریاضی ۱۴۰۲

تحلیل کنکور ریاضی ۱۴۰۲

تحلیل کنکور ریاضی ۱۴۰۲
تحلیل کنکور ریاضی ۱۴۰۲

در نهایت برای نخستین بار، کنکور دی ماه 1402 با تمام حواشی پیرامونش برگزار شد. از جمله تغییرات کنکور 1402، اصلاح تعداد سوالات و زمان بندی،  حذف دروس عمومی، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه های مربوط به رشته ها می باشد. حال پس از برگزاری آزمون، به ارزیابی سطح سوالات طرح شده می پردازیم و ضریب سختی پرسش ها را با کنکورهای سنوات پیشین مقایسه خواهیم کرد.

البته توجه داشته باشید از آنجایی که در حال حاضر تنها نوبت اول کنکور سراسری 1402 برگزار شده است، تحلیل های نگارش شده نیز صرفا در مورد سوالات کنکور دی ماه می باشد. همانطور که می دانید، سختی یا آسانی سوالات کنکور سراسری، می تواند بر تراز درصدهای کسب شده توسط داوطلبان، اثر بگذارد. به عنوان مثال ممکن است در صورتی که سطح سوالات سخت باشد، کسب درصد 60 برای یک درس، تراز بالایی را برای شرکت کننده به ارمغان بیاورد. اما چنانچه سطح پرسش های کنکور ساده باشد، میانگین درصدهای تمامی داوطلبین افزایش می یابد و به دست آوردن درصد 60، دیگر تراز کنکور بالایی را به دنبال نخواهد داشت.

به صورت کلی سطح دشواری آزمون سراسری دی 1402 برای رشته ریاضی، کمی بالاتر از حد متوسط بوده است.

تحلیل درس ریاضی کنکور ریاضی 1402

ریاضی با ضریب 12، مهم ترین و تاثیرگذارترین درس بر رتبه داوطلبین این رشته می باشد. تعداد سوالات دفترچه ریاضی، 40 عدد بوده و زمان پاسخگویی به آن نیز 70 دقیقه در نظر گرفته شده است. سوالات این درس در کنکور سال ۱۴۰۰، در مقایسه با تیر 1401، دشوار بوده اند.

سطح سوالات کنکور درس ریاضی دی 1402، به هیچ وجه به سختی کنکور 1400 نبود؛ اما در مقایسه با کنکور سراسری 1401، سوالات اندکی دشوار تر بوده اند. همچنین با افزایش تعداد سوالات ترکیبی با همراه راه حل های زمان بر در این درس مواجه بوده ایم. با توجه به دشواری نسبی سوالات، کسب درصدی بالاتر از 40 می تواند مناسب به شمار بیاید.

تحلیل درس فیزیک کنکور ریاضی 1402

درس فیزیک با ضریب 9، 35 عدد سوال را به خود اختصاص داده است که برای آن ها 45 دقیقه زمان در نظر گرفته شده بود. به طور کلی سطح سوالات فیزیک، استاندارد بوده است. سوالات پیچیده ای آورده نشده بودند و تقریبا از تمامی مباحث مهم و پرتکراری که انتظار می رفت، پرسش طراحی شده بود. اگر بخواهیم دشواری درس فیزیک کنکور سراسری دی ماه را با کنکورهای پیشین مقایسه کنیم، می توان گفت سوالات تقریبا هم سطح با آزمون سراسری 1401 طرح شده اند و از کنکور 1400 ساده تر بوده اند. با توجه به دشواری متوسط سوالات درس فیزیک، کسب حداقل درصد 50 یا 60 می تواند قابل قبول باشد.

تحلیل درس شیمی کنکور ریاضی 1402

درباره درس شیمی می توان گفت که سوالات متوسطی طراحی شده بودند. البته مطابق معمول سوالات کمی زمان بر بوده اند و داوطلب می بایست با هوشمندی، زمان آزمون را مدیریت کرده باشد تا درصد دلخواه خود را کسب نماید. از لحاظ مقایسه ای با آزمون های سراسری پیشین، سطح سوالات از کنکورهای 1400 و ۱۴۰۱ آسان تر بوده است.

با توجه به استاندارد بودن سوالات، به دست آوردن درصد 60 در این درس، می تواند برای شرکت کنندگان ایده آل باشد. لازم به ذکر است که درس شیمی با ضریب 6، حاوی 30 سوال و 30 دقیقه زمان پاسخ دهی می باشد.

جمع بندی ضریب سختی کنکور ریاضی 1402

می توان گفت که دشوارترین درس گروه آزمایشی ریاضی در کنکور دی 1402، ریاضی بوده است و درس های فیزیک و شیمی نیز سوالات متوسطی داشته اند. مجموعا در آزمون سراسری دی 1402، سطح سختی سوالات، متوسط رو به بالا می باشد و همچنان سوالات کنکور 1400، دشوارتر از کنکورهای 1401 و دی 1402 بوده است.

جمع بندی ضریب سختی کنکور ریاضی 1402 (نوبت دی ماه)
نام درستعداد سوالات ساده تعداد سوالات متوسط تعداد سوالات سختمجموع تعداد سوالات
ریاضی5112440
فیزیک8161135
شیمی8121030

چنانچه صرفا برای آشنایی با فضای کنکور در آزمون دی 1402 شرکت کرده اید، توصیه می شود تا با مطالعه منابع کنکور ریاضی، خود را برای آزمون سراسری تیر 1402 آماده نمایید. همچنین اگر می خواهید بدانید که با درصدهای احتمالی خود چه رتبه ای را کسب خواهید کرد، می توانید از نرم افزار تخمین رتبه کنکور ایران مشاوره کمک بگیرید.

پیش بینی ضریب سختی کنکور تیرماه 1402

واقعیت این است که به هیچ وجه پیش بینی قطعی و دقیقی از سطح دشواری سوالات کنکورهای پیش رو، ممکن نیست. معمولا در هر نوبت برگزاری آزمون سراسری، مشابه با آنچه که در مورد کنکور دی ماه 1402 رخ داد، یکی از دروس دارای سطح دشواری بیشتری می باشد و دروس دیگر، عموما دارای سطح سوالات نسبتا متوسطی هستند. البته این مورد قطعیتی ندارد و ممکن است با کنکوری مواجه شوید که تمامی دروس دشوار باشند!

به این ترتیب توصیه ما به شما این است که با برنامه ریزی کنکور به شیوه صحیح، از فرصت های خود برای مطالعه، تست زنی و جمع بندی استفاده نمایید تا با بالاترین آمادگی ممکن در جلسه کنکور حاضر شوید. به هر صورت اگر کنکور دشوار باشد، درصد تمامی داوطلبان افت خواهد داشت که جای نگرانی نیست، زیرا همانطور که پیش تر نیز گفته شد، تراز کنکور داوطلب رتبه وی را تعیین می کند که تراز هر داوطلب نیز از مقایسه درصدهای کسب شده توسط وی با دیگر شرکت کنندگان به دست می آید.

اگر می خواهید در رابطه با نحوه برنامه ریزی درسی برای موفقیت در کنکور اطلاعات لازم را کسب نمایید، به مقاله  برنامه ریزی کنکور ریاضی مراجعه فرمایید.

دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور ریاضی 1402

پس از برگزاری کنکور سراسری ریاضی، سوالات و پاسخنامه توسط سایت سازمان سنجش بارگذاری می شوند. به داوطلبان کنکور تیر 1402 توصیه می شود تا حتما سوالات و پاسخ های آزمون دی ماه را بررسی و تحلیل نمایند. در ادامه جهت دریافت سوالات، لینک دانلود دفترچه های کنکور ریاضی 1402 درج شده است (لینک مربوط به پاسخنامه ها نیز پس از انتشار پاسخنامه در سایت سازمان سنجش، فعال خواهد شد.)

نکته: در صورتی که سوال یا پاسخی در کنکور سراسری دارای اشتباه باشد، امکان ثبت اعتراض از طریق “سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش” وجود دارد. چنانچه اعتراض داوطلبان وارد باشد، پاسخنامه اصلاح می شود و یا سوال مربوطه از کنکور حذف می گردد.

جهت آشنایی با کتب جامع و کامل کمک آموزشی کنکور ریاضی می توانید توصیه می شود مقاله منابع کنکور ریاضی را مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- آیا سطح سوالات کنکور رشته ریاضی دی ۱۴۰۲، سخت بوده است؟

سطح سوالات آزمون سراسری گروه آزمایشی ریاضی در دی ۱۴۰۲، کمی بالاتر از متوسط بوده است.

2- دشوارترین سوالات کنکور ریاضی دی ۱۴۰۲، مربوط به کدام درس می باشد؟

در گروه آزمایشی ریاضی، سوالات درس ریاضی تا حدودی دشوار طراحی شده بودند.

3- چگونه می توانم سوالات و پاسخنامه کنکور ریاضی ۱۴۰۲ را دانلود نمایم؟

لینک دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور ریاضی ۱۴۰۲ در متن مقاله موجود می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور