خانه کنکور کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

 آزمون سراسری ریاضی 1402

کنکور سراسری با شرکت تعداد بسیار زیادی داوطلب از 5 گروه آزمایشی جهت تصاحب ظرفیت محدود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می گردد. شرکت کنندگان گروه ریاضی، بخش مهمی از این جامعه آماری بزرگ را تشکیل می دهند که آگاهی از قوانین و مقررات پروسه ثبت نام کنکور و نحوه آماده سازی و شرکت در آن می تواند برای این افراد، بسیار مهم و حیاتی باشد.

 

ذکر این نکته در همین ابتدای مطلب، حائز اهمیت است که روند نام نویسی و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور برای کلیه گروه های آزمایشی به صورت مشترک و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد و تفاوتی در این زمینه میان گروه های مختلف وجود نخواهد داشت. متقاضیان ورود به رشته های مهندسی دانشگاه می توانند با طراحی یک برنامه ریزی کنکور ریاضی منظم و اصولی و بهره گیری از بروزترین روش های تست زنی کنکور، خود را برای حضور پر قدرت در این ماراتن بزرگ و سرنوشت ساز آماده نمایند.

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ (نوبت اردیبهشت ماه)

 

ثبت نام کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳ نوبت اول در تاریخ 5 الی 11 آذر 1402 و در نوبت دوم از 7 تا 12 فروردین ماه 1403 از طریق sanjesh.org می باشد.

زمانبندی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

اولین قدم برای شرکت در آزمون سراسری، تکمیل فرایند ثبت نام آن می باشد که به همین منظور می بایست برنامه زمانی فرایندهای نام نویسی را در دفترچه راهنمای ثبت نام که از طریق سایت ثبت نام کنکور منتشر می شود، مشاهده نمایید. شما می توانید در صورت بروز هر گونه پرسش در زمینه کنکور سراسری ریاضی، با مرکز مشاوره تلفنی ایران مشاوره تماس بگیرید.

نوبت اردیبهشت

متصدی امور کنکور یا همان sanjesh.org از آبان ماه پذیرای داوطلبان خود جهت ثبت نام در این آزمون پر متقاضی خواهد بود که زمانبندی آن به شرح زیر می باشد.

زمانبدی کنکور سراسری ریاضی – نوبت اردیبهشت ۱۴۰۳
فرآیندتاریخ
ثبت نام5 تا 11 آذر ماه 1402
برگزاری6 و 7 اردیبهشت ۱۴۰۳

نوبت تیر

زمانبدی کنکور سراسری ریاضی – نوبت تیر 1403
فرآیندتاریخ
ثبت نام7 تا 12 فروردین 1403
برگزاری7 و 8 تیرماه ۱۴۰۳

مراحل ثبت نام کنکور سراسری ریاضی 1403

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، فرآیند ثبت نام کنکور ریاضی به صورت اینترنتی و غیرحضوری بوده و از طریق تکمیل فرم تقاضانامه و بارگذاری مدارک لازم در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. مشخصات لازم جهت پر کردن این فرم شامل اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب می باشد. همچنین این افراد می بایست نسبت به بارگذاری فایل عکس پرسنلی خود بر اساس مشخصات تعیین شده توسط سامانه در حین فرایند ثبت نام نیز اقدام نمایند.

  •  ابتدا به سایت ثبت نام کنکور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.
مرحله اول ثبت نام کنکور
مرحله اول ثبت نام کنکور
  • بر روی لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام کنکور
مرحله دوم ثبت نام کنکور
  • در این صفحه مجددا بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام کنکور
مرحله سوم ثبت نام کنکور
  • سپس گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید و گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
مرحله چهارم کنکور
مرحله چهارم کنکور
  • در این مرحله جهت خرید سریال ثبت نامی می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و ضمن انتخاب درگاه پرداخت بر روی کلید تایید و ادامه بزنید.
مرحله پنجم کنکور
مرحله پنجم کنکور
  • با وارد نمودن اطلاعات هویتی کلید ادامه روند خرید را بفشارید.
مرحله ششم کنکور
مرحله ششم کنکور
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و هزینه 218 هزار تومانی ثبت نام را پرداخت نمایید.
مرحله هفتم کنکور
مرحله هفتم کنکور
  • مجدد به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش بازگردید و بر روی لینک فعال ” ثبت نام در آزمون سراسری 1403 نوبت اول” کلیک نمایید.
مرحله هشتم کنکور
مرحله هشتم کنکور
  • با ورود به صفحه مای سنجش در صورتی که قبلا عضو شده اید اطلاعات خود را وارد نموده و بر روی آیکون ورود بزنید و در صورتی که تا به حال وارد نشده اید بر روی لینک ایجاد حساب کاربری بزنید.
مرحله نهم کنکور
مرحله نهم کنکور
  • در این مرحله با وارد کردن اطلاعات هویتی و شماره های تماس عضویت را انتخاب کنید.
مرحله دهم کنکور
مرحله دهم کنکور
  • پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نظر رمز یکبار مصرف به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد شد و در صورت تایید آن پیامی مبنی بر موفقیت ثبت نام بر روی صفحه ظاهر خواهد  شد.
مرحله یازدهم کنکور
مرحله یازدهم کنکور
  • پس از عضویت و ورود به سامانه باید در صفحه زیر عکس خود را آپلود نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در صفحه بعدی مطابق شکل زیر اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است.

در این مرحله صفحه ای باز می شود که در آن باید اطلاعات تماس و محل سکونت، اطلاعاتی از قبیل نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و… و کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود را وارد کنید.

در حین تکمیل این پروسه به صحت اطلاعات وارد شده دقت کنید. لازم به ذکر است که امکان ویرایش مشخصات در مهلت قانونی ثبت نام، تمدید مهلت و مهلت مجدد وجود دارد اما هزینه پرداخت شده جهت نام نویسی به هیچ عنوان بازگردانده نخواهد شد. همچنین در صورتی که پس از انجام فرآیند های مربوط به نام نویسی نیازمند ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 1403 خود بودید، می بایست از طریق گزینه مربوطه در سایت اقدام نمایید.

هزینه ثبت نام کنکور

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور یکی از مهم تریم مراحل ثبت نام بوده که طی مراحل آن انجام پذیر می باشد چراکه درصورت عدم خرید کارت اعتباری و دریافت شماره پیگیری درخواست آن ها در سایت مذکور ثبت نخواهد شد. با استناد به مطالب درج شده در دفترچه کنکور 1403 وجه قابل پرداخت ثبت نام در این آزمون برای تمامی گروه های آزمایشی مبلغ 218 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

برای شرکت در آزمون سراسری، باید با تمامی شرایط، ضوابط، مقررات و دستورالعمل های آن آشنا بود و بر اساس قوانین به خصوص، اقدامات مربوط به ثبت نام و حضور در جلسه آزمون را پیگیری نمود. این شرایط در دفترچه ثبت نام کنکور 1403 ذکر می گردد و هر ساله با آغاز پروسه نام نویسی، توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. دفترچه ثبت نام کنکور 1403 منتشر شده و از طریق لینک زیر می توانید آن را دریافت نمایید.

شرایط شرکت در کنکور سراسری ریاضی 1403

داوطلبان پیش از اقدام به تکمیل فرایند ثبت نام موظف به دانلود دفترچه و مشاهده تمامی شرایط ثبت نام کنکور 1403 می باشند چراکه در صورت واجدالشرایط نبودن از حضور وی در جلسه آزمون ممانعت به عمل می آید. این شرایط در دسته بندی های عمومی، اختصاصی و وظیفه عمومی قرار داده شده که که دسته بندی عمومی برای تمامی آزمون ها مشابه می باشد.

شرایط عمومی

در این شرایط، داوطلبان را در زمینه های خلقی، روحی و اعتقادی مورد ارزیابی قرار می دهند که شامل موارد زیر می باشد:

  • نداشتن سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی
  • عدم عضویت فرد و وابستگان او در سازمان های غیرقانونی و فراماسونی
  • نداشتن سابقه فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

در این دسته از ضوابط، فرد داوطلب را در زمینه های تخصصی و تحصیلی بررسی خواهند که در صورت نداشتن هریک از آن ها ثبت فرد لغو خواهد شد.

  • داشتن گواهی نامه دوره پیش دانشگاهی نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفهای و یا کاردانش حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا داشتن مدرک کاردانی
  • افرادی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی به پایان رسانده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا 30 بهمن 1403 دریافت نمایند، همچنین این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه ملزم به ارائه گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود هستند.
  • دانشجویان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقطع کارشناسی که می بایست حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا 30 بهمن ماه 1403 خدمات خود را به پایان رسانده باشند، و در صورت قبولی در دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیازی به گذراندن دوره طرح مجدد نخواهند داشت.
  • دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) می توانند بدون انصراف از دانشگاه، در کنکور سراسری 1403 شرکت کنند. همچنین این داوطلبان در صورت موفقیت در کنکور و قبل از ثبت نام در رشته محل جدید می بایست از دانشگاه قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط به آن را به موسسه پذیرنده ارائه نمایند.
  • متقاضیان آقایی که از نظر سازمان نظام وظیفه محکوم به ممنوعیت تحصیل از باشند، نمی توانند در کنکور شرکت نمایند.
  • داوطلبان آقا می بایست گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) خود را دریافت کرده باشند.
  • متقاضیان ثبت نام رشته های شناور می بایست کارت اعتباری رشته مورد نظر را با پرداخت هزینه تهیه نمایند.

شرایط وظیفه عمومی

این شرایط صرفا مختص به شرکت کنندگان آقا بوده که در صورت واجدالشرایط نبودن حتی پس از اعلام نتایج اولیه و کسب رتبه قبولی از پذیرش آن ها در دانشگاه ها جلوگیری می شود.

  • دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
  • دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
    مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن
  • ارائه برگه معافیت تحصیلی دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی 1402- 1403 تا تاریخ 31 شهریور ماه و فارغ التحصیلی در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام)
    دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غیبت
  • کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید حضوری و پیوسته (دانش آموزان عادی) به شرط پذیرش در مقطع کارشناسی
  • کارکنان وظیفه ای که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 به پایان میرسد (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند).
  • کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل
  • دانشجویان انصرافی درصورتی که در سنوات اولیه تحصیلی، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد. و اینکه قبلاً (از تاریخ 22 آبان ماه 1390 به بعد) از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط میتوانند در رشته هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل نمایندکه برابر اعلام وزارت خانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصیلی مقطع کاردانی)، مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

کنکور سراسری ریاضی 1402

مدارک مورد نیاز برای شرکت در کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

همان طور که گفته شده، متقاضیان شرکت در کنکور می بایست پس از بررسی شرایط تعیین شده از سوی سازمان سنجش، با همراه داشتن مدارک ثبت نام کنکور 1403 به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و با بارگذاری عکس و اطلاعات خواسته شده نام خود را در لیست شرکت کنندگان در آزمون درج نمایند.

  • مدارک شناسنامه ای و فردی داوطلب
  • کد پستی و کد منطقه
  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • کد مربوط به سهمیه ایثارگران
  • کد 13 رقمی برای اتباع
  • کد وضعیت نظام وظیفه
  • عکس 3 در 4

مشخصات عکس

  1. با فرمت jpg
  2. تمام رخ و زمینه سفید
  3. با رعایت شئونات اسلامی
  4. با وضوح کامل
  5. مربوط به سال جاری
  6. حجم تا حداقل 70 کیلوبایت
  7. عدم بارگذاری عکس از روی مدارک دیگر

کدهای مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور سراسری ریاضی 1403

داوطلبان به منظور تکمیل مراحل نام نویسی خود ملزم به ارائه کدهایی می باشند که نام آن ها را در جدول ذیل مشاهده می فرمایید. به جهت اطلاع از جزئیات و نحوه دریافت هرکدام از آن ها می توانید بر روی لینک های موجود در جدول کلیک نمایید.

کد های مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳
دریافت کد سوابق تحصیلی

(به جهت مشاهده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

راهنمای دریافت کد دانش آموزی

(به جهت مشاهده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

راهنمای دریافت کد نظام وظیفه

(به جهت مشاهده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

راهنمای دریافت کد دیپلم

(به جهت مشاهده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

راهنمای دریافت کد منطقه

(به جهت مشاهده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

راهنمای دریافت کد ایثارگری

(به جهت مشاهده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

برنامه ریزی کنکور سراسری ریاضی 1403

در برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور ریاضی عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار هستند ولی به طور کلی موثرترین و پربازده ترین نوع برنامه ریزی تحت تاثیر موارد زیر صورت می گیرد.

  1. نحوه برنامه ریزی کنکور ریاضی برای مطالعه دروس
  2. نحوه برنامه ریزی درسی برای کنکور ریاضی
  3. بهره گیری از بهترین منابع کنکور ریاضی، آزمون های آزمایشی، تاکید بر تست زنی و استفاده از توصیه های مشاوران متخصص

در واقع هر داوطلب باید با توجه به شرایط و امکانات خود، یک برنامه ریزی اصولی و کارآمد را طرح ریزی نماید و در آن تمامی موارد لازم را در نظر بگیرد که تعدادی از این نکات قابل توجه را برای شما عنوان کرده ایم.

  •  برنامه ریزی کنکور باید واقع بینانه و در حد توانمندی داوطلب انجام شود. اشتباهی که بسیاری از داوطلبان مرتکب می شوند، این است که از همان روز های ابتدایی ساعت مطالعه بالایی دارند و این امر پس از گذشت مدتی به خستگی منجر خواهد شد. به طوری که ممکن است شرکت کننده احساس کند تمامی انرژی خود را برای ادامه مسیر از دست داده است.
  • در انتخاب منابع کمک آموزشی بسیار دقت داشته باشید زیرا تعدد منابع، فقط ذهن شما را آشفته می کند. به جای آن می توانید یک منبع جامع و کاربردی را انتخاب نموده و آن را چندین بار به دقت مطالعه نمایید.
  • برنامه ریزی شما باید قابل ارزیابی باشد تا متوجه پیشرفت و پسرفت خود شوید. برای این منظور می توانید در آزمون های آزمایشی که توسط موسسات مختلف برگزارمی شود، شرکت کنید. مطالعه مطلب معرفی آزمون های آزمایشی کنکور 1403 می تواند بسیار موثر باشد.
  • فقط با یک برنامه ریزی پیش بروید و خود را درگیر برنامه های مختلف نکنید. چرا که این مسئله نتیجه ای به جز سردرگمی و کمبود وقت نخواهد داشت.
  • مطالعه دروسی که نقاط ضعف شما محسوب می شود را در ساعاتی از روز قرار دهید که ذهنتان بیشترین بازدهی را دارد.
  • همه ی دروس را به یک شیوه مطالعه نکنید و روش مطالعه هر یک از دروس را فراگیرید.
  • سوالات کنکور ریاضی 1403 به صورت تستی طراحی خواهد شد. به همین دلیل، لازم است تا با تست زنی فراوان و اصولی، این مهارت مهم را در خودتان تقویت نمایید. تست زنی دائمی همچنین قدرت مدیریت زمان شما را نیز به طرز قابل توجهی تقویت خواهد کرد.
  • جمع بندی و مرور، مقوله ای حیاتی و بسیار حساس در رابطه با موفقیت در کنکور سراسری می باشد. تنها زمانی می توانید اندوخته های ذهنی خود را در جلسه کنکور بر روی سوالات پیاده نمایید که در ماه های آخر منتهی به کنکور، نسبت به جمع بندی و مرور مطالب درسی اقدام نموده باشید. این مساله باعث ایجاد نظم فکری و یادآوری مطالب فراموش شده می گردد و تاثیر به سزایی در افزایش سطح آمادگی داوطلب خواهد داشت. در همین زمینه، مطالعه مطلب چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم را به شما پیشنهاد می کنیم.
  • دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور ریاضی سال های گذشته، بررسی و مرور آن را به هیچ عنوان فراموش نکنید. این مساله می تواند شما را با نحوه طراحی سوالات کنکور و شیوه صحیح و اصولی پاسخگویی به آن آشنا نماید.

منابع مطالعاتی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

مطالعه منابع کمک آموزشی کنکور ریاضی 1403 می تواند در کنار بررسی دقیق محتویات کتاب درسی، سودمند واقع گردد. هر داوطلب باید در قدم اول به تمام مباحث کتاب درسی تسلط کافی داشته باشد و سپس برای تمرین و مطالعه بیشتر از منابع کمک آموزشی استفاده کند. در جدول های زیر علاوه بر معرفی منابع مطالعاتی اصلی، برای هر یک از دروس تخصصی، چند منبع کمک آموزشی پرطرفدار نیز معرفی شده است که می توانید از آن ها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اگر برای هر یک از دروس، منابع کمک آموزشی خوبی تهیه کرده اید و فهم آن برایتان آسان می باشد، نیازی به استفاده از منبع جدیدی نمی باشد.

مواد دروس تخصصی کنکور سراسری ریاضی 1403
عنوان درس عنوان کتاب سال چاپ
ریاضیاتهندسه 1 (دهم)۹۹
ریاضی 1 (دهم)99
هندسه 2 (یازدهم)۱۴۰۰
آمار و احتمال (یازدهم)1400
حسابان 1 (یازدهم)۱۴۰۰
حسابان 2 (دوازدهم)1402
هندسه 3 (دوازدهم)۱۴۰۱
ریاضیات گسسته (دوازدهم)1402
فیزیکفیزیک 1 (دهم)۹۹
فیزیک 2 (یازدهم)1400
فیزیک 3 (دوازدهم)۱۴۰۱
شیمیشیمی 1 (دهم)99
شیمی 2 (یازدهم)۱۴۰۰
شیمی 3 (دوازدهم)1402

منابع کمک آموزشی

منابع کمک درسی جدول زیر، پیشنهاد برخی رتبه های برتر، پذیرفته شدگان موفق کنکور سراسری و مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره می باشد و نمی توان آن را به عنوان تنها منابع تخصصی موجود در بازار معرفی نمود. کتاب های متعدد دیگری نیز توسط ناشران گوناگون در بازار دیده می شود که انتخاب و مطالعه آن بستگی به نظر و سلیقه داوطلبان شرکت در کنکور سراسری دارد. به علاوه این که بهره گیری از بهترین دی وی دی های کنکور 1403 نیز می تواند جهت دستیابی به بهترین رتبه قبولی کنکور، موثر واقع گردد.

منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۳
منابع کنکور ریاضی

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

ضرایب دروس در کنکور سراسری ریاضی 1403

اطلاع از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور برای کلیه داوطلبان از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این افراد می توانند با آگاهی از ضریب هر درس، برنامه مطالعاتی و میزان تمرکز خود بر روی محتویات آموزشی درس مورد نظر را به نحوی سودمند و پربازده تنظیم نمایند. به محض یادآوری، ضرایب دروس عمومی از کنکور 1403 حذف شده بنابراین پرسش نامه سوالات کنکور ریاضی 1403 فقط از درورس خصوصی سرچشمه می گیرد و مواد عمومی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در رتبه قبولی کنکور اثر می گذارد.

ضرایب دروس اختصاصی گروه آزمایشی ریاضی در کنکور سراسری 1403
عنوان درسضریب
ریاضی12
فیزیک9
شیمی7

میزان تاثیر سوابق تحصیلی

در سال گذشته میزان تاثیر سوابق تحصیلی 40 درصد قطعی اعلام شده بود که با توجه به تغییرات هرساله کنکور امسال امار و ارقام جدید تری منتشر شده است. مطابق اخرین اطلاعیه های سازمان سنجش امسال تاثیر سوابق تحصیلی 50 درصد قطعی می باشد. به طور دقیق تر سهم میزان تاثیر سوابق تحصیلی نظام 3-3-6 در پایه دوازدهم 50 درصد قطعی و سهم تاثیر سوابق تحصیلی در دپیلم نظام سالی واحدی، 37/5 درصد و در نهایت سهم میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی – واحدی 12/5 درصد بوده است.

تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم ریاضی و فنی نظام ۳-۳-۶ در کنکور ۱۴۰۳
دروس عمومیضریب
فارسی 318.64
تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)14.23
زبان خارجی 310.17
سلامت و بهداشت2.96
عربی7.80
علوم اجتماعی2.20
دروس تخصصیضریب
حسابان (۲)۹.۸۶
هندسه (۳)۵.۸۲
ریاضیات گسسته۴.۹۳
فیزیک (۳)۱۳.۹۸
شیمی (۳)۹.۴۱
تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم ریاضی و فنی نظام سالی واحدی در کنکور 1403
دروس دیپلمضریب
زبان فارسی 36/95
تعلیمات دینی و قرآن 310/60
زبان خارجی 39/82
ادبیات  فارسی 36/95
عربی 37/67
حسابان6/41
هندسه 25/05
جبر و احتمال4/27
فیزیک 3 و آزمایشگاه9/10
شیمی 3 و آزمایشگاه8/17
دروس پیش دانشگاهیضریب
زبان فارسی6/95
معارف اسلامی6/19
حساب دیفرانسیل و  انتگرال4/55
فیزیک (ریاضی)6/45

انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1403

داوطلبان پس دریافت نتایج اولیه و کسب حد نصاب علمی با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت دفترچه انتخاب رشته ریاضی می توانند این فرایند را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است انتخاب رشته کنکور ریاضی دو نوبت دی و تیر ماه 1403 همزمان پس از اعلام نتایج کنکور تیرماه صورت خواهد گرفت.

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

همان طور که به آن اشاره شد، متقاضیان می توانند دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 را دانلود کرده و طی مشاهده تمامی کد رشته ها، ظرفیت و عنوان دانشگاه ها لیست انتخاب رشته خود را یادداشت نموده و در انتها با مراجعه به سایت sanjesh.org کدهای انتخابی را ثبت کند. در ادامه مطلب، لینک دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 را قرار داده ایم که هنوز منتشر نشده اما به محض انتشار در دسترس شما قرار می گیرد.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 (به زودی فعال می شود.)

نحوه انتخاب رشته کنکور ریاضی

داوطبان در موعد مقرر پس از مشاهده لیست رشته های کنکور ریاضی 1403 و یادداشت نمودن کدرشته های مدنظر خود به سایت مذکور مراجعه نموده و طی مراحل زیر نسبت به ثبت کدها اقدام می نمایند.

  1. وارد سایت sanjesh.org شده و بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.
  2. در ادامه، عبارت “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403” را انتخاب نمایید.
  3. به منظور پرداخت هزینه بر روی گزینه “خرید کارت” ضربه بزنید.
  4. عبارت “سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور و غیر انتفاعی آزمون سراسری 1403” تیک دار نموده و گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.
  5. اطلاعات خواسته شده را درج نموده و مجددا بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.
  6. سپس، با تیک دار کردن عبارت “ضمن مطالعه دقیق و اگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” گزینه “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.
  7. با درج اطلاعات کارت بانکی و انتخاب دکمه “پرداخت” این روند را تکمیل نمایید.
  8. پس از آن، با بازگشت به صفحه اول، تیک دار کردن عبارت “اطلاعیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 را مطالعه نموده ام” و ضربه زدن بر روی عنوان “تایید و ادامه-گام بعدی” به روند ثبت کدرشته ها ادامه دهید.
  9. با انتخاب یکی از سه روش، درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای آن و انتخاب گزینه “ورود به سیستم” می توانید کد رشته های ریاضی را در سایت ثبت نمایید.

اعلام نتایج کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

فرآیند اعلام نتایج کنکور سراسری معمولا در دو نوبت اولیه که نتایج آزمون کتبی بوده و نتایج نهایی هم اعلام وضعیت پذیرش افراد پس از انتخاب رشته می باشد. اما لازم است بدانید که زمان اعلام نتایج نهایی آزمون های دی 1402 و تیر ماه 1403 مشترک بوده اما نتایج اولیه آن ها در بازه های زمانی متفاوت منتشر می گردد.

نحوه مشاهده اعلام نتایج

مدتی پس از شرکت در کنکور سراسری نیز، نتیجه عملکرد داوطلبان در قالب اعلام نتایج اولیه کنکور 1403 و سپس اعلام نتایج نهایی کنکور 1403 و انتشار کارنامه سبز به اطلاع این افراد می رسد و آن ها می بایست خود را برای انجام هر چه بهتر انتخاب رشته آماده نمایند. آشنایی با بهترین رشته های ریاضی و بازار کار بهترین رشته های ریاضی می تواند جهت ترتیب بندی اولویت ها و چینش کد رشته محل های پذیرفته شدگان موثر واقع گردد.

  1. مراجعه به سایت sanjesh.org و ورود به قسمت “سراسری
  2. انتخاب گزینه “کارنامه اولیه کنکور سراسری تیر 1403”
  3. انتخاب یکی از سه روش در مشاهده نتایج اولیه و دو روش در مشاهده نتایج نهایی، درج اطلاعات خواسته شده و کلیک بر روی گزینه “مشاهده نتیجه

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام نوبت اول در 5 تا 11 آذر ماه ۱۴۰۲ انجام می شود.

2- آیا می توان در حین ثبت نام کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۲، سریال علاقه مندی ورود به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را نیز خریداری نمود؟

بله، برای اعلام علاقه مندی ورود به دانشگاه های مذکور می بایست کارت اعتباری جداگانه ای خریداری نمایید.

3- ضرایب دروس تخصصی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۲ به چه ترتیب می باشد؟

با حذف دروس عمومی و زیر گروه های تمامی دروس، تنها دروس اختصاصی دارای ضرایب بوده که در متن مقاله درج شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. رضا

    سلام من کاردانی. حسابدارب شبانه قبول شدم دو ترم خوندم کنکور دادم روزانه قبول شدم نمره بالا۱۲طبیق واحد کردن .حالا کارشناسی شبانه قبول شدم حالا سوالم اینه میشه دوباره کنکور داد روزانه قبول بشم دیگه پول شهریه ندم

مشاوره کنکور پیج کنکور