خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهارستان 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهارستان 1401

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهارستان
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

دانشگاه پیام نور در سال جاری نسبت به پذیرش بدون کنکور دانشجویان در مقطع کارشناسی اقدام کرده است. این دانشگاه در دو نوبت مهر و بهمن ماه با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، داوطلبان را از شرایط، مدارک، زمان بندی و نحوه نام نویسی، لیست رشته ها، ظرفیت پذیرش و… مطلع می کند. البته ثبت نام و انتخاب رشته و همچنین انتشار دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می گیرد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

داوطلبانی که قصد نام نویسی در پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارند، باید از زمان انتخاب رشته اطلاع داشته باشند. چرا که تنها در بازه زمانی اعلام شده نام نویسی و انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. در ادامه، زمان بندی ثبت نام این دانشگاه را برای نیمسال اول و دوم سال 1401 بیان کرده ایم.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری از جمله پیام نور طبق زمان بندی اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد. همچنین افرادی که از فرآیند نام نویسی جامانده و یا نیاز به ویرایش اطلاعات دارند، می توانند در تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 اقدامات لازم را در این راستا به انجام برسانند.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور مهر ماه دانشگاه سراسری 1401
نوع ثبت نامزمان اولیهتمدید مهلت
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند17 تا 22 مرداد ماهتا 24 مرداد ماه
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند18 تا 23 مرداد ماه24 مرداد ماه تا 6 شهریور ماه

نکته 1: داوطلبانی که در هر دو فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون شرکت کنند، ثبت نام بدون کنکور لغو شده و هزینه آن نیز قابل بازگشت نخواهد بود.

نکته 2: ثبت نام بدون آزمون پیام نور در مهر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قابل انجام است.

نکته 3: هر داوطلب می تواند تا سقف 100 کد رشته محل را انتخاب نماید.

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

امسال نیز زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1401 توسط سازمان سنجش اعلام گردید. مطابق با مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه، بازه اولیه ثبت نام در ابتدا از 30 آذر الی 10 دی 1401، تعیین شده بود که با انتشار اطلاعیه ای، تا 12 آذر تمدید گشت. شیوه ثبت نام نیز با نیمسال اول تفاوتی ندارد و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org انجام می گیرد. همچنین توصیه می شود تا با دنبال نمودن کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره از آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه مطلع شوید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

ثبت نام بدون کنکور پیام نور در مهر ماه 1401 به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان باید با مراجعه به این سایت در زمان تعیین شده هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 را پرداخت کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. البته افرادی که در کنکور ثبت نام کرده اند، نیازی به پرداخت هزینه نداشته و باید از طریق لینک فعال انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود نمایند.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 

  • در ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و بخش “سراسری” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.)” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • از قسمت راست صفحه گزینه “خرید کارت اعتباری” را برگزینید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401” را بفشارید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • اکنون اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مشخص شده در صفحه پیش رو درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت مورد نظر، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • کد پیگیری پرداختی که سایت صادر نموده را یادداشت کرده و بعد از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  •  اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مربوطه درج کنید و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • سپس به صفحه سوم ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و پس از فعال نمودن عبارت موجود، در آخر کلید تایید را بفشارید.

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

بعد از این که به سیستم ثبت نام هدایت شدید، باید فرم پیش روی خود را با کد رشته محل های انتخابی پر کنید. زمانی که ثبت رشته ها به پایان رسید، یک کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی برای شما صادر می شود که باید آن ها را تا اتمام پذیرش خود نگهداری نمایید.

توجه 1: داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند، برای نام نویسی بدون آزمون پیام نور نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

توجه 2: این افراد برای ثبت کد رشته محل های انتخابی خود باید از طریق لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 اقدام کنند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

داوطلبان برای شرکت در پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید از شرایط ذکر شده داخل دفترچه راهنما برخوردار باشند. همچنین شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401 در دو دسته عمومی و اختصاصی تعریف شده که در ادامه آن ها را درج کرده ایم.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی
  • نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن فساد اخلاقی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • داشتن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید، کاردانی، دیپلم نظام قدیم، پیش دانشگاهی برای نام نویسی الزامیست.
  • افرادی که مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم دارند، تنها با داشتن مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی مجاز به ثبت نام هستند.
  • دانشجویان دوره روزانه دانشگاه ها نمی توانند در این مرحله شرکت کنند.
  • داوطلبانی که در دوره غیر روزانه مشغول به تحصیل هستند، می توانند بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری 1401 شرکت کرده و پس از قبولی باید برگه انصراف خود را به دانشگاه تحویل دهند. این دسته از افراد نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.
  • دانشجویان مقطع کاردانی برای نام نویسی نیازی به انصراف ندارند.
  • متقاضیانی که دارای تعهد خدمت به ارگان ها و یا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و مناطق محروم هستند، مجاز به ثبت نام نیستند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در نوبت مهر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد که علاقه مندان می بایست با تکمیل فرم تقاضانامه و وارد نمودن اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، اقدام نمایند.

به منظور تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و درج کدرشته هایی که از دفترچه راهنمای مربوطه استخراج کرده اید، لازم است پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و دریافت کد پیگیری پرداخت، فایل اسکن شده عکس پرسنلی خود را مطابق با مشخصات زیر در سامانه بارگذاری نمایید.

ویژگی های عکس مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
عکس 4*3 یا 4*6 داوطلب مربوط به سال جاریدارای فرمت JPG
عکس رنگی و دارای پس زمینه سفیددارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت
نداشتن حاشیه زائد و واضح و مشخص بودنفاقد اثر مهر ، منگنه و یا هر گونه لکه
داشتن اندازه حقل 300*200 پیکسل و حداکثدار 400*300 پیکسل—-

توجه داشته باشید که تهیه اسکن از روی کارت های شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و… قابل قبول نمی باشد و متقاضیان بایستی از اصل عکس خود اسکن تهیه نموده و فایل آن را در سامانه ارسال کنند. عکس خواهران نیز می بایست با حجاب کامل بوده و صورت آن ها مشخص باشد. شایان ذکر است در صورت ارسال عکس اشتباه، ثبت نام و انتخاب رشته داوطلب باطل خواهد شد، بنابراین هنگام ارسال مدارک (به ویژه اگر ثبت نام شما در کافی نت انجام می شود) نهایت دقت را به کار ببرید.

دقت کنید که به هنگام ثبت نام اینترنتی لازم است مدارکی همچون اطلاعات تحصیلی شامل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (برای داوطلبان نطام قدیم) محل و زمان فارغ التحصیلی و…، اطلاعات فردی مثل شماره ملی، آدرس و شماره تلفن محل زندگی و… را برای تکمیل فرم های اینترنتی موجود همراه داشته باشید.

همچنین برای مرحله مراجعه حضوری ثبت نام مهر ماه همراه داشتن مدارک زیر ضروری می باشد.

مدارک ثبت نام حضوری بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
دیپلم نظام جدید یا اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی)
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
کارت معافیت و یا پایان خدمت برای آقایان (یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آقایان را با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مشخص نماید.)
6 قطعه عکس 4×3

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

با توجه به این که دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های شهریه پرداز می باشد هر ساله نرخ معینی به میزان 10 الی 15 درصد به میزان آن افزوده شده و دانجویان جهت تحصیل ملزم به پرداخت آن می باشند.

داوطلبانی که اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می نمایند، در مقطع کارشناسی پذیرفته می شوند و تعداد 8 نیمسال تحصیلی می بایست نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند.

میزان شهریه دانشگاه دانشگاه پیام نور 1401
رشته های علوم انسانیرشته های فنی مهندسیرشته های علوم پایهرشته های هنر
حدود 2/000/000 الی 2/500/000 تومانحدود 2/500/000 الی 3/000/000 تومانحدود 2/100/000 الی 3/200/000 تومانحدود 2/100/000 الی 2/450/000 تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری از جمله دانشگاه پیام نور از طریق دفترچه راهنمای آن به اطلاع علاقه مندان می رسد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org این دفترچه را دانلود کنند. لیست رشته های ارائه شده در هر دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشگاه پیام نور واحد بهارستان به شرح زیر می باشد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401
حسابداریروانشناسیگردشگریمدیریت بازرگانی
مدیریت صنعتی

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401

به تمامی داوطلبان متقاضی تحصیل بدون کنکور دانشگاه پیام نور توصیه می شود تا برای اطلاع از ظرفیت پذیرش و شرایط اختصاصی و جزئیات هر واحد دانشگاهی، مندرجات دفترچه های منتشر شده توسط سازمان سنجش را مطالعه نمایند. جهت دانلود دفترچه های ذکر شده می توان به سایت سازمان سنجش مراجعه کرد، اما برای دسترسی آسان تر، لینک دانلود تمامی دفترچه های مهر و بهمن (با فرمت PDF) در جدول زیر قرار گرفته است:

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بهارستان 1401
مهرماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم تجربی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه ریاضی و فنی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم انسانی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه هنر و زبان های خارجی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
بهمن ماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ماه 1401

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور