خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاسارگاد
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

دانشگاه پیام نور در سال های اخیر توانسته است به لحاظ علمی، فرهنگی و پژوهشی رتبه های بالایی را کسب کند. آمار زیاد قبولی های کنکور در مقاطع بالاتر که توسط دانش آموختگان آن کسب شده است و همچنین امکان تحصیل همزمان در دو رشته، این دانشگاه را به یکی از پر طرفدارترین دانشگاه های سطح کشور تبدیل نموده است. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور با هدف برقراری عدالت آموزشی و شکستن سد کنکور برای علاقه مندان این امکان را فراهم نموده است تا بتوانند در رشته تحصیلی دلخواه خود به ادامه تحصیل بپردازند. داوطلبان در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و با مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می توانند اقدامات لازم جهت نام نویسی خود را انجام دهند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

معمولاً زمان نام نویسی برای رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور توسط سازمان سنجش و از طریق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اعلام می گردد. نام نویسی بدون کنکور در دو نوبت نیمسال اول و نیمسال دوم انجام می شود که داوطلبان پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورتی که از شرایط قید شده برخوردار باشند می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که چنانچه تمایل به تحصیل در نیمسال اول تحصیلی را دارند می بایست از طریق اینترنت و به شکل آنلاین نام نویسی کرده و در صورتی که می خواهند در نیمسال دوم آغاز به تحصیل نمایند باید از طریق مراجعه حضوری اقدام به ثبت نام نمایند.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

در بازه زمانی مقرر شده برای نام نویسی ترم تحصیلی مهر ماه، داوطلبان پس از بررسی دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب حداکثر 100 کد رشته مورد نظر، می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و اطلاعات خواسته شده را در سامانه سنجش وارد نمایند. زمان بندی ثبت نام و مهلت مشخص شده جهت تمدید آن مطابق جدول زیر می باشد.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور مهر ماه دانشگاه سراسری 1401
نوع ثبت نامزمان اولیهتمدید مهلت
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند17 تا 22 مرداد ماهتا 24 مرداد ماه
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند18 تا 23 مرداد ماه24 مرداد ماه تا 6 شهریور ماه

لازم به ذکر است که اقدام از طریق هر دو روش نام نویسی موجب فسخ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شده و هزینه پرداخت شده عودت داده نخواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش کشور، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1401 از 30 آذر تا 10 دی ماه اعلام شد که طی مهلت مجددی برای جاماندگان از  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه تا تاریخ 12 دی ماه نیز تمدید شد. این نام نویسی مانند ترم مهرماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود. برای اطلاع از جزئیات می توانید به کانال تلگرام ایران مشاوره مراجعه نمایید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

نام نویسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای نیمسال اول از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود. برای اینکه در حین فرایند ثبت نام مشکلی پیش نیاید بهتر است تا متقاضیان پیش از ورود به سامانه، مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را فراهم نموده و رشته های مد نظر خود را به همراه کد آن ها یادداشت کنند. همچنین پس از ورود به سامانه و قبل از شروع تکمیل فرم ثبت نام، هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 می بایست پرداخت شده و سریال اعتباری آن نگه داری شود.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه سراسری از منوی تعبیه شده در سمت راست صفحه اصلی سایت

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • کلیک بر روی عبارت “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.)”

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • انتخاب گزینه “خرید کارت اعتباری” از سمت راست صفحه

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • کلیک بر روی یکی از دکمه های رادیویی “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401” و سپس انتخاب گزینه “تایید و ادامه” در پایین صفحه

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • وارد کردن مشخصات خواسته شده جهت ورود به درگاه پرداخت و انتخاب گزینه “تایید و ادامه”

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • نگه داری یا ذخیره شماره پیگیری پرداخت، تایید اطلاعات نمایان شده و کلیک بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت”

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  •  درج اطلاعات کارت بانکی، مشاهده اطلاعات بارگذاری شده و در صورت صحت فشردن گزینه “پرداخت”

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • کلیک بر روی“ثبت نام جدید”

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری و کد امنیتی موجود در صفحه و سپس کلیک بر روی ” تایید “

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

اکنون داوطلب می تواند انتخاب رشته و ثبت نام خود را تکمیل نماید.

نکته : یادداشت و نگه داری کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی فراموش نشود.

شرکت کنندگان کنکور سراسری 1401، بدون پرداخت هزینه و از قسمت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 می توانند در رشته های بدون کنکور این دانشگاه نام نویسی و انتخاب رشته نمایند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

متقاضیانی که تصمیم دارند در دانشگاه پیام نور تحصیل نمایند می بایست دارنده شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور باشند. این شرایط در دفترچه راهنمای این دانشگاه تحت دو قسمت عمومی و اختصاصی عنوان شده اند که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی کشور
  • عدم کینه و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • متقاضیان می بایست یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید، کاردانی، دیپلم نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی را دارا باشند.
  • داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم چنانچه مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی داشته باشند، مجاز به نام نویسی هستند.
  • دانشجویان دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه در صورتی که نسبت به ثبت نام و شرکت درکنکور سراسری 1401 مجاز شده اند، بدون انصراف از تحصیل می توانند در رشته های بدون کنکور این دانشگاه ثبت نام نمایند. البته داوطلبان آقا در این خصوص نباید از جهت نظام وظیفه مشکلی داشته باشند.
  • شرکت کنندگان کنکور سراسری چنانچه در آزمون قبول شده اند، باید از رشته قبلی خود انصراف داده و گواهی آن را به دانشگاهی جدید ارائه کنند.
  • داوطلبان مشغول به تحصیل در مقطع کاردانی، برای نام نویسی در آزمون نیازی به انصراف از تحصیل ندارند.
  • متقاضیان نباید تعهد به خدمت به هیچ یک از ارگان ها یا دستگاه هایی اجرایی، تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم داشته باشند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

چنانچه پیش ‌تر نیز اشاره شد، نام نویسی برای نیمسال اول به صورت اینترنتی و برای نیمسال دوم با مراجعه به دانشگاه مورد نظر انجام می گیرد. از این رو شرکت کنندگان با توجه به نوع ثبت نام خود و بر اساس مندرجات دفترچه راهنما، می بایست مدارک و اطلاعات لازمه را فراهم نمایند. لازم به ذکر است که سنوات گذشته به علت همه گیری بیماری کرونا ثبت نام برای نیمسال دوم به صورت آنلاین انجام می گردید اما برای سال جاری امکان نام نویسی به صورت حضوری نیز وجود دارد.

مدارک ثبت نام اینترنتی

در این نوع روش نام نویسی، پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری صفحه ای برای کاربر باز می شود تا در آن مشخصات فردی و اطلاعات تحصیلی خود را وارد نماید. این جزئیات عبارت ‌اند از:

  • مشخصات فردی شامل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره سری و سریال آن، تاریخ تولد و کد بخش محل تولد، کد ملی، جنسیت، شرایط جسمی و نوع معلولیت
  • اطلاعات تحصیلی از قبیل: شماره پرونده کنکور سراسری (در صورت شرکت نمودن)، کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم، کد دانش آموزی مقطع دیپلم، کد عنوان دیپلم و تاریخ اخذ آن، معدل کل دیپلم، معدل کتبی نهایی دیلم، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی، کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ آن، کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی، معدل کل پیش دانشگاهی، وضعیت فارغ التحصیلی و معدل آن
  • سهمیه ها از جمله: جزئیات اطلاعات مربوط به رزمندگان، ایثارگران و خانواده های شهدا، ارائه کد پیگیری 12 رقمی در صورت دارا بودن آن
  • اطلاعات اتباع خارجی مثل: کد پیگیری 13 رقمی اتباع، شماره کارت اقامت و شماره گذرنامه
  • جزئیات و اطلاعات مربوط به اشتغال همچون: کد محل اشتغال کارکنان رسمی و پیمانی
  • مشخصات محل سکونت از قبیل: کد پستی، کد استان و کد بخش محل اقامت، شماره تلفن ثابت و نشانی دقیق محل سکونت
  • اطلاعات نظام وظیفه از جمله: کد وضعیت نظام وظیفه

پس از درج موارد فوق داوطلب می بایست عکس پرسنلی خود را طبق مشخصاتی که در دفترچه ثبت نام برای آن قید شده است در سامانه بارگزاری نماید. این مشخصات به شرح جدول زیر است.

ویژگی های عکس مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
عکس 4*3 یا 4*6 داوطلب مربوط به سال جاریدارای فرمت JPG
عکس رنگی و دارای پس زمینه سفیددارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت
نداشتن حاشیه زائد و واضح و مشخص بودنفاقد اثر مهر ، منگنه و یا هر گونه لکه
داشتن اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسلتهیه اسکن عکس پرسنلی تنها از روی عکس اصلی

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که حتماً عکس شخص ثبت نام کننده بارگزاری شود. پس داوطلبانی که از طریق کافی نت اقدام به نام نویسی می نماید می بایست حتماً این موضوع را بررسی کنند.

مدارک ثبت نام حضوری

مدارک لازم جهت ثبت نام بدون کنکور پیام نور در نیمسال دوم 1401
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
کارت معافیت و یا پایان خدمت برای آقایان
6 قطعه عکس 4×3
دیپلم نظام جدید یا اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی)
اصل و یا گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی (یا گواهی اخذ مدرک کاردانی)
تائیدیه تحصیلی

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

از عواملی که موجب محبوبیت دانشگاه های پیام نور در بین دانشجویان می باشد، پایین تر بودن شهریه های آن در مقایسه با دیگر دانشگاه ها همچون دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان است. اما داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که سالیانه و همزمان با شروع سال تحصیلی، شهریه های این دانشگاه نیز افزایش 10 الی 15 درصدی خواهد داشت. همچنن لازم به ذکر است که تفاوتی میان شهریه رشته های بدون کنکور و رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور وجود ندارد. جدول زیر مبالغ حدودی هزینه هر ترم تحصیلی را برای گروه های آزمایشی مختلف ارائه نموده است.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور 1401
رشته های علوم انسانیرشته های فنی مهندسیرشته های علوم پایهرشته های هنر
حدود 2/000/000 الی 2/500/000 تومانحدود 2/500/000 الی 3/000/000 تومانحدود 2/100/000 الی 3/200/000 تومانحدود 2/100/000 الی 2/450/000 تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

برخی از رشته های گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر، بدون کنکور قابل تحصیل بوده و متقاضیان با بررسی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام، می توانند کد رشته مورد نظر را در فرم ثبت نام خود درج نمایند. دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد برای نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه رشته ای ارائه ننموده و پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401

همانطور که می دانید برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیام نور ضروری است درباره رشته های بدون کنکور پیام نور پاسارگاد، واحدهای ارائه دهنده و شرایط آن ها که در دفترچه ثبت نام بیان شده، اطلاع داشته باشید و با آگاهی کامل اقدام نمایید. این دفترچه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده و دانلود می باشد اما برای دسترسی آسان تر متقاضیان لینک آن را به تفکیک مهر و بهمن در جدول زیر قرار داده ایم:

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد پاسارگاد 1401
مهرماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم تجربی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه ریاضی و فنی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم انسانی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه هنر و زبان های خارجی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
بهمن ماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ماه 1401

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور